القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية دخله مؤجله الفصل الثاني 2 بقلم الكاتبه المتميزه






رواية دخله مؤجله الفصل الثاني 2 بقلم الكاتبه المتميزه



رواية دخله مؤجله الفصل الثاني 2 بقلم الكاتبه المتميزه 


 انا عايز حقي الشرعي منك مفيش عروسه تختار الفرح وتحدد هي المعاد وتجي يوم الدخ*له ترفض 


#دخله مؤجله

كارما..ادام لو بتحبني بجد ابعد عني متقريليش 

ادام ..شدها من شعرها بشده بقت بتصرخ في أيده من الالم 

كارما شعري ونبي سبني الناس هتسمعنا 


ادام..خليهم يسمعونا طالما مبتسمعيش الكلام 

كارما..انا خايفه منك خايفه اقولك 

ادام وهو بحاول يتصنع الهدوء 

خايفه مني انا ليه انا بحبك خايفه ازي يعني 

كارما.يعني لو قولتلك مش هتضربني

ادام..لا انا بحبك عمري ما هزعلك


كارما بعدت عنه شويه وقالت له علشان انا مش بحبك انا بحب ابن عمي جلال 

 واخويه غصبني علي الجواز منك علشان خاف انك تغدر بيه في المناقصة الاوببنكم خاف 

علشان كدا جوزني ليك علشان عارف انك بتحبني 


محستش غير بقلم نزل علي وشي اوقعني ارضا 


ادام..يعني انتي واخوكي عاملين عليا فيلم استحملي بقى يا عروسه الغبره اللي هيجرى لك انما اخوكي 

ان مجاني يلحس التراب علشان اسيب ليه مناقصه ياكل بيها عيش 

مبقاش ادام الهلالي 


اتفوه على دي تربيه 


وسابني ونزل 

فضلت اعيط وخفت منه جدا كان شكله بخوف اوي 

ايه الا انا عملته دا هو انا اجننت ولا ايه 


سمعت صوته تحت بيزعق وينادي علي كبيره الشغالين الا تحت 

وقفت اسمع من وراء الباب 









ادام ..سعاد ياسعاد

سعاد ..اومرك ياباشا

ادام بعصبية.. البت اللي فوق دي

سعاد بتوتر بنت مين ا

دم بعصبيه العروسه اللي فوق دي يا سعاد

سعاد ايوه يا بيه مالها

ادم تمشي لي كل الخدم والشغالين اللي هنا وتستني انت بس والبنت اللي فوق دي تنزل اي حاجه ناقصه في البيت تعملها تعتبريها خدامه من هنا ورايح

سعاد بصدمه ..العروسه عروسه ساعتك 

ادام.ايوه الزفته

وخرج ورزع الباب وراه 

سعاد بقت واقفه مش فاهمه حاجه تقول استر يلا بتستر مسفتهوش كدا في حياتي كلها 


*"خرج في ليله فرحنا منزعج معرفش راح فين 


فضلت ابكي في الاوضه لوحدي 

وفضلت اعاقب في نفسي 

ليه بس اقول له كده يا ريتني ما قلت له

 وخايفه انام يجي يعمل فيها حاجه فضلت قاعده على السرير بالفستان لما رحت في النوم 

ما صحتش غير على صوت اخويا الصبح عمرو 

 وابن عمي جلال 


نزلت جري علي صوتهم وانا لسه بالفستان 

اترميت في حصن اخويا وبدأت اعيط 


عمرو..مالك باكارما وادام فين انتي لسه بالفستان 

كارما..خدني معاك عايزه امشي من هنا 


جلال وهو يضع يده علي كتفي 

يحاول يهدي من خوفي ويطبطب عليا


عمل فيكي ايه الحيوان دا  


محستش غير بيد تضرب جلال بالكمه في وجهه 

وصوت جهوري غاضب

وهو يسحبني من دراعي بشده ويقول 

لا الحيوان لسه هيعمل متخفش 

عمرو..فيه ايه ياادام ايه الا انت بتعمله دا 


ادام ..هو انا لسه عملت حاجه اخرجوا بره بيتي 

كارما بدموع ..متسبنيش ياعمرو خدني معاك 

ادام..اخرسي خالص حسابك لسه جاي 

جلال قطع كلامه وقاله 

سيبها وهو يحاول بنجي كارما من يد ادام 

لكن ادام اتعصب عليها وضربه تاني 

شيل ايديك من علي مراتي ياحيوان وأخرج بره بيتي












علي دخول حمزه اخو ادام 

حمزه..اهدي ياادام مش كدا 

ادام .بعصببه محدش يقولي اهدا خالص انا طالع فوق باحمزه الناس دي تخرج بره بيتي وحسابي لسه تقيل ليهم 

وسحب كارما من شعرها علي فوق 

كارما بصريخ ..ياعمرو متسبنيش 

ادام ..اخرسي وهو يضع يده علي فمها 


عمرو في الاسفل عجبك الا اخوك ببعمله دا 

حمزه .معلش يا جماعه اهدوا بس انا مش عارف ايه اللي بيحصل

لما تعرف خلي اخوك يكلمنا انا هامشي


جلال .بعصبيه هتمشي وتسيبها هنا لوحدها عمر يلا يا 


عمرو لازم نمشي قعدتنا هنا اكثر من كده هتزود المشاكل


 عمر اخذ جلال ومشي من بيت ادم


في الاعلي 

فتح باب الاوضه وحدف كارما علي الارض بشده 

كمان بتخليه يحط أيده عليكي 


وسحب الح*زام ولفه علي أيده وووو

#الكاتبه المميزه 

بارت 2 

             الفصل الثالث من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات