رواية أميرة الزين الفصل الرابع 4 بقلم نور عبد الغني المناخلي
#البارت_الرابع
#رواية_أميرة_الزين
#بقلمي_نور_عبدالغني_المناخلي
(لو ف تفاعل هنزل كمان واحد )♥️
زين الو
المتصل أيوا ي بية أنا ممرضة مدام أميرة المدام قطعت شراينها وهي دلوقت في غرفة العمليات
زين وسقط الهاتف من يدة وخرج سريعا سار إلي سيارته وأنطلق سريعاً إلي المستشفي ودموعة تنسال علي حبيبته فهو يخاف فقدانها وبعد مرور وقت قليل وصل إلي المستشفي
زين فين غرفة أميرة الكيلاني
في غرفة الطوارئ رقم ثلاثة ثم أنطلق سريعاً ووجد الممرضات يخرجن من الغرفة
زين بخوف حد يطمني
الممرضة محتاجة نقل دم وفضيلة دمها ABسالب ونادرة جداً ودورنا كثير ومفيش في بنك الدم الفصيلة دي
زين بخوف وتوتر :طيب اي الاماكن اللي ممكن الآقي فيها
الممرضة للاسف أحنا دورنا في كل الأماكن اللي نعرفها علي فصيلتها ولكنها نادرة جداً
زين وقد خطرت بباله فكرة طيب تمام وقت قصير وإن شاء الله نلاقي فصيلتها
بعد مرور وقت
ذهب زين إلي الشركة مين هنا اللي فصيلة دمه AB سالب بحث كثيراً في الشركة ولكنه لم يجد
زين اللي فصيلة دمهAB سالب هياخد مليون جنيه
بعد وقت قصير رأي فتاة تتقدم أنا فصيلة دمي ABسالب بس مش عاوزه فلوس
زين بتساؤل:طيب لية مجتيش من وقت ما قولت
هنا :علشان هما خوفوني وقالولي بلاش تروحي بس لما عرفت انو مدام أميرة تعبانه جداً ومحتاجة لنقل دم متتردتش لحظه
زين طيب يلا بسرعة وذهبوا الي المشفي
بعد وقت تبرعت هنا بالدم وما زالت أميرة تحت الملاحظة في العناية المركزة
جات فتاة تهرول الي زين
زين اية اللي حصل لاميرة
قص عليها زين ما حدث من أول طلاقهما الي النهاية لانه صديقة أميرة المقربة وأختة في الرضاعة
فريدة :لازم يا زين تبعد عنها فترة لوقت ما تتحسن
زين بحزن علي حالة وبسبب ما وصل الية بسب والده وجلس يدعو الله بأن تفيق رفيقة دربه وأيامة
بعد مرور عشرين ساعة
أفاقت أميرة وبعدما اطمئن زين ذهب سريعا قبل أن تراة
فريدة :لو سمحت ممكن أدخلها
الممرضة أيوا ي فندم هي هتتنقل غرفة عادية حاليا وحالتها الحمد لله بقت مستقرة بس لازم نحافظ علي حالتها النفسية وكمان الصحية
بعد وقت نُقلت أميرة إلي غرفة عادية
ودخلت لها فريدة
فريد حمد لله علي سلامتك ي روح الروح
أميرة بتعب وابتسامة :الله يسلمك ي فيرولا
فريدة بتذمر قولت 100مرة بلاش الأسم دا حتي وانتي في تعبك مش رحماني
أميرة خلاص ي فيرولا مش هقول كدا تاني
فريدة يضحك لاء ي شيخه طب ماشي
في مكان أخر
عند عماد أبو زين
عماد بشر وغل لازم تموت كل شوية تنجى من الموت أنا مش هسيبك ي أميرة غير لما تموتي
صديقة وشريكة في الشركة
عمران بشر مماثل كل مرة تقول كدا ومش بيحصل حاجة ورينا بقا المرة الجايه هتعمل إيه ياريت تقول كلام أنت قدة
عماد بعصبية وزعيق إيه ي عمران الكلام اللي بتقوله دا مش عاوز اسمعة تاني انت هتتجاوز حقوقك معايا ولا إيه
عمران بغضب انت اتهبلت ولا إيه ي عماد اتكلم علي قدك وتركه وغادر
عماد تك قرف في شراكتك اللي زي الزفت والله لأفضها معاك في أقرب وقت
وجلس يخطط وشيطانه قد تغلب عليه حتي جاءت لة فكرة
عماد ألو ي صابر
عماد ألو ي باشا خدامك صابر أوامرك ي باشا
عماد كدا تعجبني أنا عاوز واحد من عندك يكون مخلص وفي نفس الوقت أنا هديله 10مليون واجبلة شقة في مكان راقي وعربية علشان لو مات يبقي دا تعويض من الأخر عاوز واحد محتاج للقرش لدرجة انو يستغني عن حياتة علشان يأمن مستقبل عيالة
صابر غالي والطلب رخيص والرجالة هنا كثير علي قفا من يشيل
عماد تمام اختارلي واحد وفي اقرب وقت هحتاجة
ثم أغلق الهاتف وٱبتسم بشر
عند زين يجلس بالشركة منغمس بين الاوراق هنا وهناك حتي ينسي ولكن لا يتوقف عن التفكير في ذات الشعر الناري گيف حالها ثم ذهب علي أريكة بجانب مكتبة يدخن سجائر بشراهة حتي ينسي ولكنه اسود دواء لأسود داء
عند أميرة كانت بجانبها فريدة لا تفارقها
أميرة بصوت متعب ومنهك فريدة
فريدة بخوف في إي ي حببتي مالك
أميرة مفيش ي فريدة أنا عاوزة أخرج
فريدة لاء مش هينفع ي أميرة لازم تفضلي هنا الدكتور قال كدا لازم ننفذ تعليماته بالحرف
أميرة ارجوكي ي فريدة
فريدة لاء
أميرة بأصرار:أرجوكي ي فريدة
فريدة طيب هشوف الدكتور واجي
وذهبت فريدة فهي تعرف مدي أصرار أميرة فهي عنيدة وبشدة وتعرف أنها لن تصمت إلا إذا خرجت من هذا المكان فهي تكره المستشفيات من صغرها
فريدة :لو سمحت ي دكتور ممكن فريدة تخرج النهاردة
الدكتور لاء طبعا مينفعش
فريدة ي دكتور هنوفر رعاية كاملة كأنها في المستشفي واحسن وممكن ناخد ممرضة من هنا تبقي جنبها لأن فريدة بتكره المستشفيات ودا هيأثر علي حالتها النفسية وحضرتك قولت أهم حاجة حالتها النفسية
الدكتور أعجب بكلامها وكيفية أقناعها
ووافق علي الفور بشرط أن يأخذو ممرضة
ذهبت فريدة الي أميرة
فريدة الحقي ي ميرو الدكتور وافق يلا بينا نا أخدت إذن الخروج يلا بقا
واتصلت بسواقي وجاي في الطريق
أميرة لاء ي فريدة أنا غيرت الفيلا خالص اتصلي بمحمود وبلغيه يجي ياخدنا لأنه اللي عارف مكانها
فريدة وقامت بالأتصال بمحمود الذي أجاب علي الفور
فريدة :ممكن يا محمود تيجي تاخدنا من المستشفي هبعتلك اللوكيشن دلوقت
بمحمود بصدمة مين اللي في المستشفي انتو بتعملو ايه عندكو
فريدة إيه دا انت متعرفش دا أميرة بس تعبانه شوية لانها مردتش تقلقه طلاما ما يعرفش هو جاي علي طريق.
محمود لاء اعرف منين بس انا مسافر لندن من فتره ما اشتريت لأميرة فيلا جديدة
فريدة طيب ابعت اللوكيشن
بعد وقت بعت اللوكيشن
عند عماد
هااا ي صابر عملت إيه
صابر كلة تمام ي بية وجاهر
عماد تعجبني ي صابر هو معاه عربية بٱسمه
صابر ايوا ي باشا
عماد طيب عاوزك تجهزو كمان بالظبط خمس دقائق هرن عليك
صابر تمام ي باشا بعد مرور خمس دقائق كله تحت السيطرة
وقام عماد بالاتصال بأحد
اي ي حيدر هما فين
هما ي باشا طلعو من شوية صغيرين
عماد وقال لصابر علي الخطة
وأنه يستني قبل الفيلا بتاعتها بمسافة صغيرة ويدمر العربية اللي هي فيها وبعت ليه ارقام العربية
صابر علم وينفذ ي باشا
#يتبع
#رواية_أميرة_الزين
#البارت4
#بقلمي_نور_عبدالغني_المناخلي
لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا