رواية ليلة الأسد الرابع عشر 14 بقلم دنيا فادي
#البارت_الرابع_عشر
#ليله_الاسد
اسد بصدمه ويتلفت حوالين المكان : ليل !! ليل اختفت يا عزيز انا مش لاقيها
عزيز بتساؤل : مين ل..
والخط يقطع
اسد بلوم : انا حتي معيش رقامها عشان اكلمها
____________________________________
غزال بعلو الصوت : اييي اييي اييي مش هيطلقو؟؟؟
دولت بإستغراب : غزال !! انتي هنا من امتي
غزال : لسه جايه ،، اي الي انتو قولتو حالا ده هما مش مبيحبوش بعض وهيطلقو بعد موضوع الورث ده ؟؟
دولت : طب هروح انا اكلم ابوكي واسيبكو مع بعض
فيروز بجديه : غزال هما مش هيطلقو ومفيش ولا ورث ولا حاجه
غزال : اومال اتجوزو لي
فيروز : اتجوزو عشان مامتها عندها كانسر ربنا يشفيها وخايفه علي بنتها تسيبها لوحدها ،، هو ده سبب جوازهم واسد عارف
غزال ودموعها بدأت تنزل
فيروز وتقرب ناحيتها : غزال انتي كبيره وفاهمه فوقي من الهبل الي انتي بتعمليه ده طب حطي نفسك مكانها انتي لو لقيتي واحده بتدلع علي جوزك هتقولي عليها اي ؟؟ وسيبك من انهم مبيحبوش بعض انتي صح ازاي تدخلي ل اسد الاوضه وكمان وهي مش فيها علفكره قالتلي كويس انها مقالتش ل ماما ها
غزال بعياط وتحضنها
غزال : بحبو يا فيروز عايزاني اعمل اي
فيروز : ده مش حب ده شغل حربيئ
وتكمل بهدوء : انسيه اسد لو بيحبك كان اتجوزك من بدري
غزال : بس هو بيلجألي انا ولما يبقا عندو مشكله بيجيلي احلهالو وبياخد رأيي في حاجه جديده في حياتو
فيروز : بس مش بيحبك طب قوليلي انتي اسد عمرو سمعك!! حكيتي مشكله وحلها؟؟
غزال بتفكير : لا
فيروز : وعمرو ما هيسمع عشان اسد مش شايفك غير الكتف الي بيرمي عليه حمولو وانتي الي موقفتهوش عند حدو وسيبتيه لحد ما بقا ضامن وجودك وهيفضل يشكي وانتي تسمعي بس مش هيحبك صدقيني انا عايزه مصلحتك والي انتي بتعمليه ده غلط
غزال بوعي وتمسح دموعها : عندك حق الغلطه غلطتي من الاول
____________________________________
اسد بطمأنان بيلاقيها قاعده لوحدها وضامه رجليها
اسد بعصبيه : انتي هنا وانا قالب عليكي المكان !!
ليل مردتش عليه
اسد قرب ناحيتها وقعد زيها ولاحظ دموعها الي نازله
اسد في ذهنو : هي اكيد اضايقت من طريقه كلامي فا جت قعدت لوحدها
اسد بندم : اسف لو طريقه كلامي ضايقتك
اسد : ليل !!
اسد : طب ردي عليا في حد زعلك ؟؟
ليل بعياط وتحاول تجمع الكلام : انت ،، انت كلك علي بعضك مضايقني و وجودك ملغبطني مبقتش فاهمه انت كويس ولا وحش مره تبقا بتزعق ومره حنين و اهلك !!! اهلك كويسين معايا علي عكس ما توقعت لا وحاسه ان مرتاحه بس ده مينفعش !! مينفعش احس الاحساس ده
اسد وهو مش فاهم هي عايزه اي ويحاول يهديها وياخدها في حضنو
ليل بدموع وشهقه : انا عايزه بابا
اسد بحنيه : حاضر بس بطلي عياط
بعد 5 دقايق ✨
خالد : احم ،، الليل ليل تعالو اقعدو معانا عشان متوهوش
اسد بهدوء : ماشي روح انت
ليل بتفتح عيونها وتلاقي نفسها في حضن اسد وتبعد عنو
ليل وتفرك بإيديها علي عيونها : انت هنا من امتي !!
اسد بصدمه : ايييه ؟؟؟
ليل بتفتكر الكلام الي قالتهولو
ليل : اييي انت !!
اسد بنفاذ صبر : ياله يا ليل ياله هنروح البيت
ويمسك ايديها ويقومها
___________________________________
ياسر بعصبيه : اييي !!! لا انا لو وقعت انت الي هتروح في داهيه مش انا
زين : غبي لو كنت نفذت الي طلبتو كنت بقيت في حتي تاني بس احنا لسه فيها
ياسر : انا مش هعمل حاجه تاني كفايه الي اتعمل انا عندي استعداد اروح اقول ل نعيم بيه ولا ان ابقا تحت ايديك
زين بغل : يبقا انت الي طلبت
وبيخرج المسد'س ويض'رب طلقه علي رجلو
زين : ابقا وريني هتروحلو ازاي يا روح امك
____________________________________
اسد وهو بيسوق العربيه ويطلع مطب
اسد : معلش
اسد بفضول : يعني انتي مش فاكره بجد الي قولتيه !!
اسد كان مستني ردها ويتفاجئ لما ينظر ليها ويلاقيها نايمه و يبتسم ليها
وهو في طريقو بيوصل لمكان مقطوع و مفهوش حد
اسد بيوقف العربيه ويقرب علي ليل ويق'بلها بعمق و..
يتبع...
#Donia_fady_mohamed
لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا