Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ليلة الأسد العشرين عشر 20 بقلم دنيا فادي

 

رواية ليلة الأسد العشرين عشر 20 بقلم دنيا فادي



رواية ليلة الأسد العشرين عشر 20 بقلم دنيا فادي 






#البارت_العشرون

#ليله_الاسد

ليل بتوتر من قربو ليها


اسد كان سامع صوت انفسها العاليه


اسد وهو بيبعد عنها ينظر لشفا*يفها بأشتيا*ق


ليل بتلاحظ نظراتو : هو احنا هنطلق امتي ؟؟؟


اسد : ده انتي فصييييله


______________________________________


غزال : انا خارجه يا تيتا


غزال وتنظر ل مامتها : يبقا نكمل كلامنا لما ارجع


_:.

غزال بإستغراب : انت بتعمل اي يا عزيز


عزيز بتوتر : هاه ؟ ولا حاجه


غزال : انت اي جابك هنا اصلا


عزيز : انا مجتش انا كنت معدي بالصدفه


غزال بتأكيد : ياا عزيزز


عزيز : بصراحه انا جيت عشان اشوفك


غزال بضحك : طب وكنت بتعمل اي عند كوتش العربيه


عزيز : مكنتش بعمل حاجة


غزال : ياا عزيزز !!!


عزيز : ياا غزااال !!!


غزال : يعني عايز تقنعني انك مكنتش بتبوظ كوتش العربيه ؟؟


عزيز : احم انتي عرفتي ازاي


غزال : انت غبي يا عزيز ؟؟ شايفاك بعيوني 


عزيز : طب ياله كنتي رايحه فين عشان اوصلك

 

غزال بضحك : يعني بوظتلي كوتش العربيه اهو 


______________________________________


دولت بفرحه : وهو هيجي امتي

فيروز : انهارده 

اسد : مش المفروض هو الي كان ياخد معاد مننا


فيروز : عادي بقا مفرقتش يا اسد


ليل : وانتي بتحبيه يا فيروز ؟؟


فيروز بخجل : هااه !! مش عارفه


ليل بإبتسامه : شكلك بتحبيه هو جاي انهارده مش كده ،، انتي بقا تسيبيلي نفسك وانا هظبطك


فيروز : هخليكي الاسيستنت بتاعتي متخافيش














_:.


ليل : عمو هو انا ممكن اطلب طلب

 

نعيم : اؤمري يا ليل


ليل : هو انا ممكن اروح لمامي بكرا هي وحشتني اوي


نعيم بحزن : عارف انك عايزه تشوفيها وده من حقك بس انتي مبقالكيش كتير معانا


ويكمل بمُزاح : انتي زهقتي مننا ولا اي


ليل : لا والله انا حبيتكو خالص ومبسوطه ان انا معاكو وبجد زعلانه ان عايزه امشي


نعيم : طالما مبسوطه يبقا نأجل الموضوع ده احنا اهم حاجه عندنا انك تبقي مرتاحه يا ليل 


_____________________________________


 غزال : تاني يا عزيز ؟؟


عزيز : مش هحلك صدقيني


غزال بضحك : والله


عزيز : يابنتييي اسمعينييي افهمينييي حبيبنييي


غزال : فين الكرامه !!


عزيز : مفيش ما بين اتنين احبه كرامه


غزال : ههه حب من طرف واحد


عزيز بتكبر : هيجي الوقت الي هتندمي فيه انك مكنتيش الطرف التاني


غزال وتنظر علي موبايلها


غزال : علي الساعه كام !!


عزيز بعدم فهم : هو اي ؟؟


غزال : الوقت الي هندم فيه


عزيز : يا خفيفهه


غزال : يا ظري..

وبتقاطعها


مريم بإبتسامه : عزيز !! معقول بعد كل السنين دي نشوف بعض انا مش مصدقه


عزيز : مريم؟ يخربيتك وحشاني


مريم : وانت كمان


ونتظر ل غزال

مريم بغمزه : اومال مين دي


غزال وتضغط علي صوابعها بقو*ه من الغيظ


عزيز بتردد : دي دي واحده


غزال : واحده ؟؟ انا واحده يا عزيز

وتنظر ل مريم


غزال بتهور : انا خطيبتو انتي مين بقا ؟؟


عزيز : خطيبتي وده من امتي!!


غزال بصوت منخفض : اخرس يا حيو*ان


عزيز : انا حيو*ان ؟؟؟ تمام انا هفسخ الخطوبه الي انتي عملتيها دي


مريم بضحك : احم طب انا همشي شكلي جيت في وقت مش مناسب


_____________________________________


6:00PM بليل ✨


ليل : اي رأيك ؟؟


فيروز : ده حلو اوي يا ليل


ليل : عجبك الميكب بجد


فيروز : اويي


ليل : هتسيبي شعرك كده ولا هتلميه


فيروز : لا لا خليه كده


ليل : ماشي











فيروز : بس اي الجمال ده؟


ليل بإبتسامه : حلو الدريس؟


فيروز : قمرر ،، ده ممكن يفتكرو انتي العروسه


ليل بضحك : مش للدرجه


ليل : انا هسيبك بقا تلبسي الدريس بتاعك


_:.


ليل وبتقرب ناحيه الاوضه


ليل : اي الضلمه دي مين طفيَ الانوار بس همشي ازاي دلوقتي

 

ليل وتحسس علي الحيطه لحد ما تلاقي كوبس النور

 

ليل : هيحح اخيرا لقيتو 


وبتوصل لعند الاوضه وحد يشيدها


ليل بخضه : اي في ايي ميننن


اسد بيقفل الباب ويفتح نور الاوضه و يقرب عليها بق*وه


اسد : اي الي انتي لابسه ده؟؟


ليل بحزن : مالو وحش صح؟ كنت عارفه 

اسد : لا مش وحش بس في مشكله

ليل بإستغراب : ايي المشكله 

اسد بتوهان : المشكله انو حلو ومخليني عايز 

ويمسح الروج الي علي شفا*يفها بصُباعو ويلت*هم شفا يفها بق* وه 

ليل وتغمض عيونها بعدم وعي 


بعد ثوانيي ✨

ليل بتفوق وتز*قو بق*وه ودموعع 


يتبع..


#Donia_fady_mohamed 

          الفصل الواحد والعشرين من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات