Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الطفله والقاسي الفصل الرابع والعشرين 24 والاخير بقلم سلمي حمدي


رواية الطفله والقاسي الفصل الرابع والعشرين 24 والاخير بقلم سلمي حمدي



رواية الطفله والقاسي الفصل الرابع والعشرين 24 والاخير بقلم سلمي حمدي 







البارت الأخير

دخلت الشرطة وقبضت طارق والعم 

روح بدموع..علي حبيبي متغمضش خليك معاية 

علي.ممم

نزل مراد والخوف عنونه بس اتصدم لما شاف علي سايح في دمه وروح ضمته ودموعها نزلة 

مراد..روح 

روح بدموع..مراد علي يامراد هيروح مني أخويا هيسيبني ذي ماما وبابا سبوني مراد قرب وضمها 

بعد مده وصلت االاسالف واخدو علي 

____

دخل العمليات وروح وعمر وادهم ومراد ومنه بره قدام الغرفه روح كاانت بتحيط ومراد كان اخدها فحضنو 

مراد..متعيطيش ادعيلو ياروح قلبي 

روح قعدت تدعي ربنا انه يخرجه بسلامة  

بعد 3 ساعات طلع الدكتور وعلامات التعب باين عليه

روح بلهفة..علي عامل اي يادكتور طمني ارحوك

الدكتور بلطف : اطمني كل خير هو دلوقتي عده مرحلت الخطر 













روح..بلهفة : هيفوق امتى يا دكتور؟ ينفع ادخل؟

الدكتور بإبتسامه : هو حالياً هيتقل لغرفه عاديه وههو تحت تأثير المخدر وهيفوق في اي لحظة وتقدر تدخل لها لما يتنقل على غرفة عادية 

روح بطمأنان..الحمدلله 

____

دخلت روح وشافت علي موصل بأجهزة 

روح بصت عليه بدموع ومش قادر تنطق بحرف 

عدت نصف ساعة وهي زي ماهية  

علي بدء يفتح عيونه 

روح بلهفة..عامل اي انت كويس 

دموع علي نزلت تلقائيا معقول بعد كل اللي عملته فيها زعلانه عليا علي غمض عيونه بوجع 

روح..علي انت كويس طيب استني انادي الدكتور يشوفك

علي مسك ايدها وقال..هو في قلب كده 

روح..ممم

علي..معقول نسيني اللي عملته فيكي وخايفة عليا 

روح بدموع.انت مهما عملت هتفضل اخي اللي بحبه واللي بقالي بعد ماما وبابا 

علي😞😞

روح بدموع.ممكن ضمك 

عليا فتح إيده لروح.انتي عايز ازن

روح بدون مقدمات ترمت في حضنة اللي بقلها 5 سنة انحرمت منه 

بعد مده

مراد بغيرة.ماخلاص بقا 

علي ببروده.وانت مالك وحد بيحضن خته 

مراد.ممم

علي بخبث:انا غررت اخد روح ونسافر 

روح😞

مراد ببروده .بس انا مش هسمحلك تخد مرتي 

روح شهقت بصدمة.مرتك 

مراد..آه مرتي

فلاش باك

مراد بصه على الورق بخبث ...كده مفيش حد ههيقدر ياخدك مني يروح قلبي (روح وقعت على عقد زوج )

باك

مراد سحب روح..لا دي بتعتي انا

علي..مين قال 

مراد وهو يضمها..انا 

علي..بس انت اتجوزتها عشاان تحميها ودلوقتي خلصت مهمتك 

مرلد بغضب وزعيق..لا انا تجوزتها لاني بحبها بحبها فاهم ولا لا ااااا 













علي يضحك.. خلاص فاهمة 

 بقلم #سلمى_حمدي

#الطفلة _والقاسي

بصو انا كنته عايزة انزل الخير المساء بس غيرت راية عايزة تفاعل حلو وهنزل التكمال 

الخاتمه 

مراد سحب روح وطلع وعلي فضل بضحك عليهم 

💔

مراد..في اي مالك مصدومة 

روح..انت ازي اتجوزتني 

مراد فكره الورق اللي طلبت منك توقعيه 

روح..اه 

مراد..كان حقد زوج 

روح بصدمه.. يعني انا دلوقتي مرتك 

مراد ..اه 

روح بحزن..انت تجوزتني لحتي تحميني من امير

مراد بحب..انا ماتزوجتك لحتي احميكي انا اتزوجتك لاني بحبك ....اه انا بحبك حبيتك من اول مره شفتك فيها انا عديت مرحلة الحب انا دلوفتي بعشقك 

مراد بمكر..بس انتي اذا مابدك انا مش هجبرك على حاجة 

روح بسرعة..لالا مين قال 

مراد بمكر...يعني اي 

روح بخجل..انا كمان بحبك 

مراد فرح وشالها لف بيها وانا بعشقك ياروح قلبي والمستشفى كله سقف ليهم  

💔

بعد شهر 

بارك الله وجمع بينكما في خير

 ادهم بفرح حضن رهف مبروك يا قلبي

رهف:مبروك علينا 

ادهم شد رهف لحتي يرقصو

💔

عمر..وهو يضمها..مش ناوية تقوليها

مروة بخجل:حبك 

عمر شالها ولف بيها وخير سمعتها منك

مروة بضحك نزلي يامجنون

عمر..بعشقك

💔

مراد:بحبك ياروح قلبي 

روح وهي تحوط رقبتة بدلع وانا بعشقك ياقلبي 

مراد:انا بقول بلاش جو الفرح دا وغمز 

روح بضحكض:لا انا عايزة أرقص يابابا

مراد من عنيا وشدها لحتي يرقصو  

💔

منه كانت وقفة تتكلم مع شاب وهي شايفة اللي وقف من وراء عامل زي البركان 

الشب:ممكن رقم ولدك 

منه بخبث:ممكن اعرف انت عايز رقم بابا لي 

الشب:بصراحة انا حبيتك وعايز اطلب ايدك  

منه لسه ترد شافت الشاب مرمي ع الارض 

منه بخوف..أسترها يارب

علي بغضب:نعم ياروح امك عايز اطلب ايد مراتي

الشب بخوف:اسف مكنتش عارف أنها مراتك 

علي بغضب:ودلوقتي عرفت 

الشاب:اسف وطلع جري

علي شد ايد منه وطلع 

💔

علي بغضب:ممكن اعرف اي اللي كان موقفك معاه

منه بخبث:وانت مالك يابابا انا حره اوقف مع اللي عايزه بعدين انت مين 

علي بصه عليها بغضب وسكت

منه..خلاص عرفت جوبك و طلعت وهي على آخرها منه كانت فكره انه هيعترف بس خاب املها

ليث: انت بتحبها  

علي بحزن:بحبك بس خايف تكوني زي هبة 

ليث: بس هي مش هبة 

علي:انا خايف 

ليث:اذا ماعترفت البنت هتروح منك اامش اعترف بحبك احسن ماتندم  

علي:طلع جري 

💔

دخل وشاف منه واقفه حزينا تسقف للعرسان 

علي قرب وهمس_عقبالنا 

منه فرحت بس عملت نفسها مش مهتمه

علي:بحبك 

 منه.وانا بعشقك 

علي فرح و حضنها بتملك وانا اكتر

💔

مراد..بحبك ياطفلة القاسي

روح.وانا بعشقك 

💃 

بقلم #سلمى_حمدي

#الطفلة_والقاسي 


لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا





تعليقات