رواية أنت قدري الفصل الثالث 3 بقلم هديل المعداوي

 

رواية أنت قدري الفصل الثالث 3 بقلم هديل المعداوي



رواية أنت قدري الفصل الثالث 3 بقلم هديل المعداوي 





انت قدري📝📒


البارت 3


ملك كريم الحقني مش لاقيه قدر فوق 

كريم بخضه ازاي يعني راحت فين 

ملك مش عارفه طلعت ملقتهاش والله 

كريم بعصبيه و زعيق ازاي يعني هتكون راحت فين دي مش بتشوف انقلبوا البيت عليها يلا 

الكل راح يدور علي قدر حتي العمال بتوع الزينه 

واحد من الحراس كريم بك كريم بك 

راح كريم ليه بسرع 

كريم نعم ي امجد (الحارس) لقتها 

امجد ايوه لقتها ماشيه هي و سهر هانم نحيه القطر

كريم بصدمه ايهههههه و جبتهم 

امجد مدام سهر مش راضيه تجبها و لا راضيه تجي 

كريم بعصبيه و الله لهموتك ي سهر تعالي ودني لهم 

راح كريم مع امجد و كان باقي الحراس واقفين مع سهر و سهر بتتخانق معاهم عايزه تمشي 

سهر للحراس ي عم وسع بقا سيبني عايزه ام ......قطع كلامها ضربه قويه علي وجهها 

كريم بعصبيه لو عايزه تمشي ولا تغوري في ستين داهيه امشي بس قدر خط احمر لو قربتلها تاني هقتلك ي سهر فاهمه هقتلك و حمل قدر يلا ي رجاله علي البيت و سبوها تغور في داهيه 

و غادره هو و الحراس و مازلا حامل قدر 


ام كريم بخضه مالها قدر ي ابني شايها ليه 

كريم مفيش ي امي قدر بخير و انزل قدر 

قدر ببكأء ممكن اطلع اوضتي 

كريم بزعيق و انتي بتعيطي ليه دلوقتي 

قدر ببكأء اكتر عشان انت بتزعقلي و بتتعصب عليا

امسك كريم قدر من كتفها بقوه

كريم كنتي عايزاني اعمل ايه دي كانت هترمكي تحت القطر و انتي ماشيه معاها عادي جدا 

قدر ببكأء سيب ايدى وجعتني

كريم و قد شعر أنه يضغط بقوه جدا علي يدها تركها 

كريم انا اسف ي قدر بس.........

قدر بس انا عاميه ولازم اخد بالي صح عشان انا بقيت عجزه انا روحت معاها وانا عارفه انها بتكرهني و اني سمعت كل كلامك بس الموت اهون عليا من أن اهلي يرموني في الشارع عشان مبقتش اقدر اشتغل و أن لما اجي اتجوز يتجوزني عشان يحميني كفايه بقا و كل ده و بتزعقلي كمان. ثم تقدمت للامام لتذهب الي غرفتها و لكن كانت التركيه بجاورها فكانت ستسقط لولا أن أمسك بها كريم ثم حملها و صعد بها الي غرفتها ووضعها علي السرير جلس كريم بجوارها و امسك يدها و قبلها 

كريم انا اسف علي عصبيتي و زعقي بس خوفت عليكي والله بعدي سهر شريره و اكيد كانت هتموتك 

قدر و هي بتمسح دموعها شريره عشان بتحبك 

كريم لا شريره عشان معندهاش اخلاق و اتجوزت اخويا و جاي تقولي بحبك بس انتي سمعتنا ازاي 

قدر كنت عايزه اشرب و طلعت اشوفك لسه برا ولا لا سمعتكم 

كريم تمام خلاص ي قدر متفكريش في اي حاجه ازعلك و لو علي جوازنا انا عايزك مراتي وانا اقدر احميكي حتي لو مش مراتي فأنا بطلب ايدك تقبلي تتجوزني 

قامت قدر و ظلت جالسه علي السرير و ابتسمت و رفعت يدها 

قدر بطفوله ايه ده فين أيده انت مش قاعد علي ركبه واحده و رافع ايدك ولا ايه 

كريم بضحك لا لا هقعد اهوا و جلس كريم علي ركبه واحد علي الارض و رفع يده الي قدر 

كريم تتجوزني 

قدر بإبتسامه خجل أكيد 

كريم بغمزه اكيد ايه ده انتي وقعه بقا هههههه

قدر بهزار لا انت اللي هتموت و تتجوزني فقولت اوافق ههه

كريم بضحك ههه ماشي هعديها يلا انا هبعتلك ملك اختي تساعدك تلبسي عشان كتب الكتاب و عشاني ي قدر معتيش تسمعي كلام سهر 

قدر حاضر 


كريم نزل وقال ملك تطلع لقدر و الكل رجع شغله و المعازيم كلهم وصلوا و كريم جهز و نزل كان لابس بدله سوداء اللون جميله جدا 


المأذون فين العروسه 


سهر تلاقي الهانم محتاجه حد يتحايل عليها تجي ( سهر طبعت رجعت بعد ما كريم سألها انها كان هدفها بس تموت قدر ) 

كريم بتجاهل لكلام سهر امال فين قدر ي امي 

ام كريم زمنها جاي ي ابني 

كريم تم......توقف عن الكلام فجأءه و ظل شاردا في تلك الملاك التي تنزل مع أخته كانت قدر و كانت مثل الاميرات في فستانها الكشمير الرائع 

قام كريم عند قدر و أمسك بيدها 

كريم بسم الله ما شاء الله طلعه احلي من الاميرات 

قدر بخجل شكرا 

كريم و هو مسحورا بجمالها يلا عشان كتب الكتاب 


و بعد وقت كانت الجمله السعيده التي دائما نسمعها بالافلام و المسلسلات التلفزيونية


المأذون ( بارك الله لكما و بارك عليكما و جمع بينكما في خير) 


و من بعدها كانت اصوات الزغاريط و الاغاني تعلوا و تعلوا و كان يوما من اجمل الايام في حياه الجميع الا عيون الحاقدين(سهر) 


ام كريم انت بتحبها ي ابني 

كريم مش عارفه ي امي 

ام كريم طب تعالي اقعد جنبي هنا شوف ي حبيبي الجواز مشاركه مشاركه مشاعر و مشاكل أزمات افراح و كل حاجه انت اتجوزتها عشان تحميها تمام بس ده ميمنعش أنها ليها حق الزوجه عليك و برضو انت ليك حق الزوج عليها و لازم تراعي ربنا في تعاملك معاها و اهم حاجه تبقا فاهم انك اخترت واحده اللهم بارك زي القمر بس مش بتشوف يعني انت هتبقا عينيها فاهم ي حبيبي 












كريم و هو بيبوس ايد ام فاهم ي امي و أن شاء الله عمري ما هزعلها مني و هيفا قد المسؤوليه و هراعي ربنا فيها 

ام كريم بإبتسامه ربنا يرضي عنك زي ما انا راضيه عنك ي حبيبي 

ثم عادوا الي الحفل 


بعد وقت 🕖🕡🕔🕕🕚

انتهي الحفل و غادر جميع المعزومين و ذهب الجميع الي غرفته 


قدر ممكن تنادي ملك تساعدني اغير هدومي 

كريم حاضر لحظه 


ملگ ملگ بت ي ملگگ


ملگ نعم نعم في ايه ي حبيبي محتاجه مساعده مني و لا حاجه قالتها بغمزه 

كريم اطلعي ي زفته تعالي 

ملگ يووه زفته زفته انا كبيره علي فكره 

كريم اوووي هههههههه ثم ذهب ملگ الي كريم 

ملگ نعم ي كيمو 

كريم ادخلي ساعدي قدر تغير الفستان 

ملگ بإستغراب و انت مش جوزها ولا ايه 

كريم معلش ي ملگ بقا ادخلي بعدين احنا لسه نعرف بعض من يومين

ملگ حاصر ي حبيبي و دخلت ساعدت قدر عشان تغير هدومها 


ملك هو انتي ليه مخلتيش كريم اللي يساعدك مكسوفه منه 

قدر بزعل هو قالي أنه هيتجوزني عشان يحميني و بس 

ملك اه بس ده جوزك و دي ليله الدخله 

قدر اعمل ايه يعني 

ملك البسي حاجه حلوه اعملي شعرك كده خليه يحبك 

قدر و انا هعرف اعمل كده لوحدي 

ملك بإبتسامه ي حبيبتي أنا معاكي انا باخد رايك اكيد مش هلبسك حاجه من غير ما اقولك 

قدر لا لا لبسني اللي تحبيه 












ملك تمام بعد وقت🕔🕡🕡 

ملك يوووه مفيش هدوم بيت في دولابك اصلا انا هروح اجيب من عندي 

قدر تمام 

كريم ايه خلصتوا 

ملك لا هروح اجبلها من عندي معندهاش هدوم بيت 

كريم بس انا جايب لها 

ملك برخامه مش مناسبين و طلعت تجري 

كريم مجنونه و هبله 

ملك و هي بتجري عارفه هههههه 


اللي حابب يقراء البارت الرابع يقول في الكومنتات اضيفه جروبي 


بعد وقت🕡🕔🕚🕖


ملگ لبست قدر و كان شكلها ساحر جدا و رجعت اوضتها 


كريم شوفي انا بس هطلب منك طلب 

قدر اتفضل 

كريم ممكن تنامي في حضني بس 

قدر بإبتسامه رقيقه هزت راسها بمعني اه 


و ناموا صحوا تاني يوم علي صوت زعيق 


ام كريم بصوت عالي و زعيق ابو ق...........


نلتقي في البارت 4 

            الفصل الرابع من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
close