Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أميرة الزين الفصل السادس 6 بقلم نور عبد الغني المناخلي

 

رواية أميرة الزين الفصل السادس 6 بقلم نور عبد الغني المناخلي



رواية أميرة الزين الفصل السادس 6 بقلم نور عبد الغني المناخلي




#رواية_أميرة_الزين

#البارت_السادس

#بقلمي_نور_عبدالغني_المناخلي

بعد وقت وصلو المستشفي ودا طبعا بعد ما فريدة تعبت جاك بسبب رجلها 

فريدة أول ما شافت أميره جريت عليها 

فريدة بعياط انتي بتعيطي ليه وفين زين 

أميرة مردتش عليها وفصلت تعيط 

فريدة بزعيق وخوف ردي عليا يا أميرة 

أميرة :وبدأت تقص عليها ما حدث 

فريدة بعياط أنا السبب مكنش ينفع اسيبه لوحدة وقعدت تلطم علي وشها 

أميرة بزعيق بس بس يا فريدة إنتي بتعملي اية متعمليش كدا ودخلت ف حضنها وقعدت تعيط 

جاك كان مدايق انو فريدة بتعيط كان

هاين عليه ياخدها في حضنه ويقوله متعيطتيش 

قاطعهم دخول عماد 











عماد بزعيق فين ابني وديتو أبني فين

أميرة لما شافته قامت بصدمة أما عن فريدة بصت عليه وفضلت مكانها متحركتش 

جاك مكنش يعرفه بس استنتج انو والد زين

عماد بزعيق ووجهه كلامه لأميرة عاوزة تموتي أبني ي زفته الطين قولتله متتجوزهاش وهو صمم عليكي حرمته من الميراث ومن دخول البيت

ومن أنو يكون ليه عيلة وبردو وقف قدام الكل علشانك شوفتي عملتي فيه أية أنا سمعت انو كان بيدافع عنك كان جاي يدافع عنك أبني لو جراله حاجة أنا هدفنك حية ي أميرة 

فريدة بزعيق اية ي أنكل اللي حضرتك بتقوله دا هي زنبها اية يعني من كل دا اوعك تنسي انو انت السبب في دا كله أنت أزاي بوشين كدا يعني انت السبب انو زين بطلق أميرة ويقولها كلام يجرحها علشان تكرهه 

وبردو انت السبب النهاردة في انو النهاردة زين يبقي هنا ولو زين مكنش موجود كانت أميرة اتقتلت خالص أنت عايش أزاي بالغل والحقد اللي جواك دا أنت بتعمل كدا في أبنك علشان تبعده عن أميرة لأنك شايف انو لمصلحتو صح أحب اقولك انك بتدمرة أحب أقولك انو لو أميرة كان حصلها حاجة زين كان هيتدمر أميرة هتفضل لزين وزين لأميرة لأخر العمر ومتحاولش تفرقهم ابدا ي أنكل 


عماد بصدمة وأنها ازاي عرفت كدا ووقف مش عارفه يتكلم يقول اية وبعدين وعاوز يعرف هي عرفت ازاي 

عماد عرفتي منين 

فريدة بقوة وشجاعة أنا أقولك أول مره زين حكالي فيها كل حاجة وكل تهديداتك وتاني مرة النهاردة

زين بردو قالي لما كنت بنط من علي السور أنهم جايين يقتلو أميرة فا أنا استنتجت انك اللي عملت كدا تعرف ليه لأنك قولت لزين لو مطلقتش أميرة أنا هقتىلها وبما انو حضرتك كنت عاوز تعرف أنا عرفت منين يبقي استنتاجي صح 

جاك واقف مبهور بقوة فريدة اللي كانت من شوية بتعيط وأنها شجاعة جدا 

أميرة قاعدة بتعيط وفجأة قامت وقالت بعياط وصوت مبحوح لية تعمل كدا أنا عملتك خلتني أشوف زين اللي مليش غيرة إنسان مش كويس كنت بحمل عليه أكثر في كل مرة كنت ببعده عني لية تعمل كدا

لية أنا اعتبرتك أب ليا وكنت بقول هتعوضني عن غيابة قولي كدا أنا عملت اية لو غلطت في حاجة هصلحها والله 












عماد قلبة رق ليها بس قال علشان أنا خايف على ابني انتي أكبر سيدة أعمال في الشرق الأوسط وليكي أعداء كثيروابني معاكي في كل مكان وهو اللي بيدعمك ولولا انو مش موجود مكنتيش قدرتي تقفي وتديري كل الأفرع دي علشان كدا الكل هيبقي عاوز يوقعهدا غير التهديد اللي اتبعتلي وقالولي انو لو زين مبعدش عنك هيقتىلوهأنا مش مستغني عن ابني اللي فاضلي من مراتياللي وصتني علية قبل ما تموت نا بكرهك يا أميرة ومعترف بكدا لأنك بعدتي ابني عني ابني اللي مليش غيرة نا كنت موافق ف الأول لما ابوكي كان عايشلكن دلوقت مش هينفع ابني هيقتلوه أنا بعترف انو أنا اللي بعت الرجاله دي تقتلك علشان زين يبعد عنك ثم أكمل بحسرة بس ابني اللي وقت في أيديهم نا بعترف اني حاولت اقتلك كام مره وفي كل مره كان زين بينقذك أو القدر بينقذك ابعدي عن ابني يا أميرة نا مليش غيرة 

كل دا بيسمعو جاك وفريدة وأميرة اللي منهارة وقد اية هي ظلمت زين كل الفتره دي وهو كان بيحميها 

أميرة أنا أسفه يا أنكل بس أنا مش هبعد عن زين وهفضل جنبه لأخر العمر وهعرف أزاي احمية كويس

عماد بقهر مما فعلة بأبنه فلذة كبده الذي لطلاما خاطر من أجلة وفعل الكثير والكثير 

فريدة بعياط لية يا أنكل عاوز تقتل أميرة هي ملهاش ذنب في كل دا حتي لو بتحمي ابنك تقتلها 

وفجأة وقت أميرة مغشي عليها 

جروا عليها كلهم وهما مرعوبين 

دكتور هنا بسرعة واخدها جاك علي الغرفة 

وبعد وقت خرج الدكتور 

جاك طمنا يا دكتور 

الدكتور دي غيبوبة السكر وهي فاقت جوا المريضة جالها السكر من الصدمات بسبب حالتها النفسية أرجو منكم تبعدوها عن أي توتر دلوقت ولو ساءت حالتها ياريت تروح لدكتور نفسي 

ومشي وهنا فريدة انهارت وقعدت تصوت ودخلت في انهيار اخدوها وادوها مهدءبعد مرور وقت 

ذهبت الأطباء بسرعة لغرفة زين

#يتبع

#البارت6

#بقلمي_نور_عبدالغني_المناخلي 

            الفصل السابع من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات