روايه العشق والقدر الفصل التاسع بقلم ليلي هشام


 روايه العشق والقدر الفصل التاسع 


العشق والقدر

بقلمي ليلي هشام 

البارت التاسع 

وصلت ملك الشركه وطلعت لرعد قابلت رضوي وقفت سلمت عليها

ملك:ازيك يا رضوي.

رضوي:ازيك يا استاذه ملك.

ملك: الحمدلله بس ملك منغير استاذه.

رضوي:ماشي يا ملك

ملك:الا قوليلي رعد جوه. 

رضوه:اه جوه

ملك طب انا داخلالوا

خبطت ملك ودخلت واول ما دخلت.

ملك:😳😳😳

انصدمت ملك لما دخلت وشافت احمد قاعد هو ورعد بقت واقفه مكانها مش عارفه تروح فين.

رعد:اي يا ملك واقفه عندك ليه تعالى.

دخلت ملك وقعدت قصات احمد.

احمد كان جاي لرعد علشان المشروع الي هما داخلينوا احمد كان قاعد مع رعد واتفاجئ بوجود ملك بس انبسط لما شافها.

رعد كان قاعد وعمال يبص علي ملك وأحمد لانو عارف انهم بيحبو بعض من زمان.

احمد:طب استأذن انا يا رعد فكر في المشروع وكلمني.

سلم عليه رعد:انشاء الله يا احمد هكلمك قريب.

احمد بص لملك:سلام يا ملك.

ملك بكسوف:سلام يا احمد.

مشي احمد ورعد راح قعد قدام ملك.

رعد:خير ملك كنتي جايه ليه في حاجه.

ملك:اه يا رعد انا خلصت ترجمة الكتاب بتاعي وكنت عايزاك تتوسطلي وتكلم دار الطباعه 

علشان ينشروه علي طول خصوصا اني هعمل كذا طبعه وانت عارفهم بيرخمو.

رعد:حاضر من عنيا الاتنين هكلمهم هعرفهم انتي مين واخليهم ينشروا اول طابعه علشان بعد كده تعرفي تتعاملي.

ملك:ربنا يخليك ليا يا حبيبي كلمهم وانا هروح علي هناك علي طول.

رعد:ماشي.

.......................................................

كريم:هي البت دي راحت فين نور بت يا نور اي ده في أي مالك يا نور اي الي حصل.

فجاه وبدون مقدمات اترمت في حضنه

كريم:😳😳😳

كريم مبقاش عارف يعمل اي فضل يطبطب عليها لحد لما هديت نور كانت حاسه انها مضغوطه واول حد شافته اترمت في حضنه بس مكنتش مستوعبه أن ده كريم نور حست بنفسها وبعدت عنه وكانت محرجه جدا.

نور:انا اسفه اناا كنت ااا

كريم:متتاسفيش محصلش حاجه بس انتي كنتي بتعيطي ليه كده.

نور:اصل اصل كنت مخنوقه وكان عندي احساس أننا عايزه اعيط خصوصا أن الفتره الي فاتت دي كنت مضغوطه شويه.

كريم: طب كويس أن انتي عيتطي علشان طول ما الإنسان بيفضل يضغط في نفسه ومبيحاولش يتكلم أو حتى يعيط ممكن ينفجر في حته غلط.

نور:حته غلط ازاي يعني؟؟

كريم:يعني ينفجر في شغلة في دراسته في حياته سعات البني ادم لما بيفضل يضغط علي نفسه بيوصل لمرحله انو خلاص مبقاش قادر يكمل بيبقي نفسو يبعد عن الناس والمشاكل وكل ده وممكن توصل معاه انو ينتحر المفروض بقي يعمل اي علشان يرتاح يتكلم حتي لو مع نفسه بصوت عالي يروح مكان مفيهوش ناس ويفضل يصرخ لغاية لما يطلع كل الي في قلبه أو حتي يعيط لأن ساعات العياط بيريح وفي حاجه احسن من كل ده.

نور:اي هو؟؟

كريم:انو يرمي حموله كلها علي ربنا وربنا مش هيكسفو وهيريح باله.

نور:ونعم بالله كلامك ريحني اوي يا كريم.

كريم ابتسم:طب يلا بقي نشوف شغلنا ولا هنقعد نرغي..... طلع كريم ونور مسحت دموعها وحست أن كريم حبه بيزيد كل شويه مش بيقل .

......................................................

ملك راحت المطبعه و مدير المطبعه كان بيعاملها بذوق جدا نتيجه لتيليفون رعد عرفهم هيا مين خلصت ملك كل حاجه وهي خارجه بتركب عربيتها شافت احمد بس انصدمت لما..........

.......................................................

عمر راح الجامعه وطول اليوم كان بيدور علي حياة علشان يديها الكتاب بس ملقهاش محاضراته خلصت فركب عربيته وراح الشركه عند رعد وصل عمر وصلع لرعد ودخل وكان في أيده الكتاب.

رعد:اتأخرت ليه يا عمر.

عمر:خلصت محاضرات وكنت عمال ادور علي حياة علشان اديها الكتاب ده.

رعد انتبه:كتاب اي؟؟

عمر:كانت امبارح وقعت كتابها في الجامعه شوفتو ونسيت اديهولها واحنا في المستشفي قعدت ادور عليها النهارده في الجامعه علشان اديهولها ملقتهاش شكلها ماجتش اصلا.

رعد سرح كده وفضل يفكر.

رعد:بقولك اي يا عمر مش عايز تشوف اسيل

عمر باستغراب:اسيل طب حتي لو عايز اشوفها ازاي؟

رعد:تعالي معايا.

....................................................

عند حياة كانت بتروق البيت واسيل قاعده قدامها.

اسيل:بس هو انتي مروحتيش الجامعه ليه النهارده.

حياة:لقيت نفسي مخنوقه كده ومفيش غير محاضره واحده النهارده ودكتورها غايب فقولت مالهاش لازمه اروح وبعدين امك الايام دي ضهرها واجعها قولت أنصف البيت النهارده مكانها.

اسيل:صديقيني لو بقيدي كنت اشيلك بين وريدي اي دا سوري دخلت في اغنيه غلط قصدي صديقيني لو بايدي كنت عملك معاكي حاجه.

حياة:لا خليكي انتي علشان رجلك.

الباب خبط حياة راحت تفتح ونسيت تحط طرحه أو تلبس حاجه كانت لابسه بلوزه نص كم واسترتش اسود وكانت عامله شعرها ديل حصان كانت شكلها يجنن.

حياة:ايوه مين ....جايه هي يعني الدنيا هتطير فتحت حياة الباب.

حياة:😳😳😳

......:😳😳😳

.......................................................

شخص١:اي الاخبار.

شخص:عايش حياته عادي جدا واحمد بيه كان عنده النهارده وهو لسه خارج من الشركه دلوقتي هو وأخوه.

شخص ١:قوانه قرب وهمحيه من علي وش الدنيا زي ما محيت أبوه زمان.....

       روايه العشق والقدر الفصل العاشر من هنا



تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×