روايه حوريه الأسد الفصل العاشر بقلم ريم هاني


روايه حوريه الأسد الفصل العاشر 



حوريه الاسد

البارت العاشر

أنصدم اسر عندما راي نفس الفتاه التي خبطها بعربيته

اسر بصدمه..انتي

البنت بصدمه..انت 

اسر ..ايه الي جابك هنا

البنت بغضب 😡..ايه مش شايف أن ده سوبر ماركت مفتوح للجميع مش لك لوحدك يعني

اسر..ايه اهدي ايه كل العصبية دي ده كلو ليه بس

البنت..اهو كده بمزاجي عندك مانع

اسر ..اه عندي

البنت ..طب خليه لنفسك

اسر ..ماتتلمي يابنت انتي

البنت.. انا مش بنت انا ليا اسم علي فكره

اسر بسخرية..وياتري اسمك ايه انا من شكلك كده بقور اسمك مصيبه او مشكله وقعت عليا

البنت بغضب 😡..لا مش اسمي كده انا اسمي نور

اسر.. بتوهان في اسمها الله اسم جميل اسم علي مسمي 

نور ..شكرا محدش طلب رايك

اسر.. يابنتي ماتخليكي مزوقه شويه مش دبش كده

نور ..ماتخليك في نفسك يا اسمك ايه انت

اسر ببتسامه..اسمي اسر

نور ..ومالك بتقولها كده ليه محسسني بسالك علي رقمك ولاحاجه عشان تقولي  بابتسامه كده

اسر مش بقول دبش

نور ..وسع وسع خليني أمشي دا انا امي كانت داعيه عليا النهارده عشان كده قابلتك

اسر.. وهو ينظر لطيفها بعدما ذهبت واحلي دعوه كمان ثم أخذ مايريد وأكمل طريقه

(ملحوظه الي هيقول هو قابل نور الذاي وهيا كانت مع عشق عند حور فهيا كانت نزلت تجيب سندوتش لعشق لأنها عارفه لما تبقا زعلانه بتحب تاكل حبيت اوضح بس) 

أما عند أحمد وعشق في الكليه

دخل احمد الي الصف ووجد حور تجلس هيا وصديقتها ولاكن باين علي وشها الحزن فقام بشرح المحاضره وذهب الطلاب بعد انتهاء المحاضره وكانت عشق علي وشك الخروج ولاكن أوقفها احمد

احمد..انسه عشق 

عشق..نعم يادكتور في حاجه

احمد ..انا بس حبيت اعتذر منك انا سف مكنشي قصدي ياريت تسامحني

عاشق..بعد ازنك يادكتور

احمد..بس لسه مجاوبتينيش سامحتيني ولا لا

عشق..بعد ازنك يادكتور عايزه أخرج لوسمحتي

تركها احمد ومحبش يضغط عليها

عند حور في مكتبها بالمستشفى

حور..الو ياعشق عامله ايه ياروحي مرديتيش عليا امبارح ليه قوليلي في حاجه انتي فيكي حاجه حد عملك حاجه منك لله يا احمد ياكلب خليت البنت حزينه ومش هتكلمني تاني

عشق بمقاطعة..بس باسسسسس ايه يا بنتي ده كلو ماسوره واتفتحت وبعدين هو اخوكي قالك علي الي حصل

حور ..اه قالي بس باين عليه الندم والحزن اوي

عشق..يستهال احسن أن معلمته الادب مبقاش انا عشق وبعدين هو أنا أقدر ازعل منك

حور ..ايوا كده عامله ايه انتي وكلبه البحر نور

عشق..ايو كده رجعتي حور صحبتي 

حور بحنيه.. يعني متاكده مفيكيش حاجه اجيلك 

عشق بحب..لا متقلقيش ياقلبي انا كويسه

حور طب سلام دلوقتي في مريض هروح اشوفه واكلمك بليل

عشق ..سلام ياحبيبتي

وذهبت حور الي عملها وبعد انتهاء عملها وجدت شخص يدير ظهره وساند علي العربيه تبعه استغربت لأن أخاها احمد مش هياخدها النهارده من المستشفى تقدمت حور من هذا الشخص

حور ..مين حضرتك

ثم أستدار هذا الشخص حور انت

اسد..ايوا انا

حور.. ايه الي جابك هنا اسد جاي اشوفك 

حور.. جاي تشوفني انا

اسد ..ايوا بس ممكن تركبي معايا السياره ونروح اي كافيه نتكلم فيه

حور باستغراب..اه ممكن 

وبعد ماوصلو

حور ..ها في ايه

اسد..دا انتي فضوليه قوي 

حور ..ماتقول بقا انت هتنقطني

اسد..بصي يا ستي انا جاي اعتزر علي الأسلوب الي كلمتك بيه اول مره شوفتك فيها

حور بصدمه..اسد الانصاري بيعتذر مني دلوقتي لا لا مش ممكن

اسد..ماتنجزي بقي دا انا اخدت وقت عشان اعرف اعتزرلك

حور .. خلاص ياعم سامحتك 

اسد.. بجد

حور .. اه بجد

اسد..بصي بقا عشان نبقي علي الابيض

حور.. يعني ايه

اسد في حجات كتير عايز اقولها لك 

حور..اتفضل 

اسد.. بصراحه انا كنت ناوي انتقم منك

حور بصدمه..ايه

اسد لوسمحتي اسمعيني للاخر ثم أكمل بس اسر فهمني والصراحة اخدت فكره وحشه عنك في الاول بس بعد كده فهمت أن انا غلطان فبتمني تسمحيني

حور..مسمحاك مدام عرفت غلطك

اسد ..بس في حاجه تانيه لوتسمحي يعني ممكن تبقي صديقتي وبراحتك عايزه أو مش عايزه هو انا كنت مصاحب شباب وبنات مش كويسين وكنت بروح النيت كلب  بس بعد ما خرجت من المستشفى ماروحتش هناك تاني ومكلمتش حد فيهم فلو وافقتي تبقي صديقتي يبقا بجد هكون ممتن ليكي

حور ..يالهويي ده كلو

اسد..معلشي بقا

حور .. موافقه بس ليه شروطي

اسد..وانا موافق عليها

حور..بس اسمعني الاول

اسد ..اتفضلي

حور..الاول انك مش هتصاحب غير الي هقولك عليهم 

التاني مش هتاخذ فكره علي حد من اول لقاء 

ثالثا مش تصاحب بنات خالص 

رابعا مش تكلم صحابك الوحشين تاني ومتروحش المكان الوحش الي كنت بتروحو تاني واسمع كلام اسر هو صاحبك واخوك وهو الي عايز مصلحتك وبيخاف عليك دانت مشوفتوش لما جيت المستشفى كان خايف عليك الزاي وكان بيعيط من. قلقة عليك وانصحك ماتصحبش تاني واكتفى باخوك وصحبك اسر وهعرفك علي اخويا احمد وعيلتي هيحبوك اوي وهنبقا اصدقاء وعيله في بعض

اسد..وهيتقبلوني بعد كل الي عملته ده

حور..هيتقبلوك صدقني انت لسه متعرفهمش

اسد . بس انا عندي سؤال

حور..اسأل

اسد.. ماتفهمينيش غلط بس انتي دكتوره وأخوكي دكتور في الجامعه ليه عايشين في البيت مش فيلا وعايشين في حاره

حور..وانت عرفت منين

اسد..هو بصراحه يعني بعت حد يجيب لي معلومات عنك وعرفت

حور..ماشي خلاص هو دا كان بيت جدي زمان واتوفي وبابا متعلق بيه اوي فمحبناش نضايقة وافضلنا فيه وعندنا فيلا بس مش هنا وقت منبقا عايزين نروح هناك بنروح واحنا مبنحبش نتفشخر بحاجة وانت اكيد عارف شركات الشرقاوي الي في امريكا وإيطاليا ومصر وليبيا بس احنا بنحب نعيش عيشه البسطاء مش نعمل الحجات الي الناس بتعملها دلوقتي في زمنا ده والبسهم ومكياجهم وطريقتهم الي عايشين بيها دلوقتي

اسد ..انتي شوقتيني اشوفهم

حور.. ايه رايك تيجي معايا البيت اعرفك عليهم

اسد.. بس مش هيبقى فيها مضايقة يعني

حور ..ابدا داهيحبوك اوي اصل هما بيحبو اي حد يشوفو

اسد..يلا

       روايه حوريه الأسد الفصل الحادي عشر من هنا 



 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×