روايه طفله هزت كيان فرعون الفصل الثالث عشر بقلم مروة موسي


 روايه طفله هزت كيان فرعون الفصل الثالث عشر 





البارت الثالث عشر من الجزء الثاني 


نور: عز عز معقول دا كله نوم 

فرعون: حاضر هقوم اهو وفجأة بدأ يقوم ويقف ولكن رجله خانته ووقع 

نور بحزن: سلامتك براحة ي عز 

فرعون: الحمد الله محصلش حاجة 

نور: هننزل نتغدي لحسن جوعت 

فرعون: انزلي انتي 

نور: وانت مش هتاكل 

فرعون: لا لا مش جعان 

نور: خلاص مش هاكل انا كمان وربعت اديها زي الأطفال 

فرعون: خلاص هاتي ناكل وفعلا نور نزلت تجيب اكل 

نور بتخبط علي شقة خالد : طب خالي بالك من الواد انا نازل يسعاد هجيبله الشوكولاته وقوله تاتاتاتا الواد بيعيط ليه يسعاد

شمس بتفتح: باااااااس هنتفضح لو حد من العمارة معانا 

نور: وسعي كدا فين الاكل 

شمس: هجيبلك اهو 

خالد: اديها الحلل 

نور: مش لازم تعرفها اني ببطن وباكل كتير 

شمس : متقلقيش خالد حكي كل حاجة عنك بالتفصيل 

نور: آآآآآآه عشمتني وموتني ليييييه 

خالد : خلصتي شغل دراما 

نور: يالهوي انا طالعه لحسن عز يزعقلي وهما ضحكوا علي تصرفها 


فرعون: يلا ناكل 

نور: يلا 

فرعون بياكل وخلص ونور لسه مندمجة مع الاكل 

نور: بتخلصوا اكل بسرعه انتوا الرجالة 

فرعون : مش حكاية بنخلص بسرعه حكاية اننا بناكل ونشبع ونقوم مش بناكل ونشبع ونفضل ناكل تاني 

نور : قصدك اني باكل كتير 

فرعون: حاشالله لا ابدا 

نور: ايوا كدا ناس تخاف من العين الحمرا 

فرعون مسك التليفون: كلي كلي والنبي وانتي ساكتة 

وفضل يقلب في تليفونه لحد ما لقي بوست نازل من علي صفحته ان القصر معرض للبيع 

فرعون وهو بيجز علي سنانه: يولاد الكل*ب 

نور: والله مش انا االي كلت دبوس الفرخة 

فرعون: منزلين بوست ان القصر بتاعي معرض للبيع 

نور: هتلاقي حد من بتوع الاستسمار عاوز يكسب منه قرشين 

فرعون بعصبية: نووور بقولك حد منزله من علي صفحتي انا 

نور : قصدك ان الصفحة اتهكرت

فرعون: بالظبط كدا 

نور: طيب مين 

فرعون بغل: هعرف قريب وهجيبه وساعتها مش هرحمه 

بس لازم اعرف مين اللي عرف الباسورد الفيس ودخل عليه لازم الغي تنشيط الصفحة دي خالص وفعلا عملها إلغاء التنشيط


عادل: الحقي ي دادة فرعون منزل القصر للبيع 

سمية بفرح : الحمد الله 

عادل: اكيد مش هو اولا كان قال ثانيا مش بالساهل يفرط فيه 

ثالثا مين هيقدر يدفع كل الفلوس دي في البلد 

سمية : اما غريبة صحيح 

واتجمعوا فرعون حكي اللي حصل 

والكل استغرب 

عادل ؛ اكيد في حاجة توصلنا لتدميره زي ما بيدمرنا 

نور: بقيت خايفه من الحياة اللي انا عايشة فيها دي 

فرعون : انتي طالق 

نور بصدمه: أي 

سمية : انت بتقول اي اخرس وضربته بالقلم 

نور جريت عليه: اتوجعت ليه كدا ي دادة 

سمية بعصبية : انت تخرسي انتي كمان 

ردها والنهارده فاهم والا ساعتها هيحصل تصرف مش هيعجبك وانسي انك ترمي بنات الناس تاني 

نور : ليه ليه انا معملتش حاجة عشان الطلاق 

فرعون: عشان خوفك من الحياة دي قولت انتي طالق ي نور ودخل الاوضة

عادل : خلاص حصل خير هيرودها النهاردة 

نور بحزن: وهو انا كل لما اقول كلمة تترد ليا بالطلاق 

فرعون: انا مش هردها ومش عاوزها 

نور باستغراب من كلامه لانه وراه حاجة: بص ي فرعون باشا انت هترودني وحتي لو غصب عنك عشان مش هبقي لحد غيرك تمام 

ونزلت عند اخوها خالد تحت 

بقلم مروة موسي 


نور: فرعون طلقني 

خالد : ليه السبب اي 

نور: اكيد شايف حاجة خطر عشان كدا حابب يبعدني 

خالد : فرعون مبقاش فرعون الجبروت بتاع زمان ي نور مبقاش متحكم بكل حاجة بسبب تعبه عشان كدا بيعمل اللي يقدر عليه 

نور: دا اللي مصبرني انه بيعمل تصرفات خارج اراته 

خالد: تعالي بص ارتاحي والصبح هكلمه 

نور: هو هيردوني النهاردة 

خالد بضحكة: خلاص الراجل مش عاوز يبعد عنك اهو 

نور: امشي من قدامي قال مش عاوز يبعد عنك يا اخي كلكوا صنف واحد وضحكت 


فرعون داخل الاوضة : اسف ي نور بس هي طلعت مني الكلمة الطلاق كدا

بس الخطوة اللي جاية لازم ارجع فرعون الجبروت مش فرعون المشلول 


في منتصف الليل 

نور قامت قلقانه خبطت علي خالد وطلع ليها وهو نايم 

خالد بنوم: نعم ي حبيبتي مالك 

نور: مش عارفه بس محتاجة اشوف فرعون 

خالد : حالا 

نور: حاسة انه مش كويس 

خالد : طيب معاكي مفتاح للشقة 

نور: ايوا 

خالد : طيب انا هقفل علي السلم واطلعي انتي واخرجي


نور: حاضر يلا بس بدون صوت 

خالد : يلا وطلعوا وخالد وقف علي السلم ونور دخلت واتجهت لغرفة فرعون 

نور فتحت الباب ودخلت لقته نايم علي الارض بس صاحي 

فرعون: أي اللي جابك 

نور: جيت اخد هدوم وهنزل 

فرعون: متعرفيش إن الكدب بيبان عليكي 

نور: بس انا مش بكذب وانا هنزل 

فرعون: استني عندك 

نور: انا مش خدامه عشان تأمرها

فرعون: ومين قالك انك خدامه 

نور: مش مهم انا ابقي اي ولكن نور شافت ليزر احمر من مسدس متجه علي جسم فرعون من ضهره 

نور: عز وجريت عليه وحركته بسرعه من مكانه والطلقة عدتت من جمبهم في الحيطة 

فرعون بذهول: طلقة وكانت متجه فيا وكمان 

نور بحدة: اه فيك عشان بقيت عاجز ومصر بردوا علي إنك البطل الجبروت بتاع زمان لكن كنت هتموت وتنتهي حالا وكان جبروتك هيموت معاك 

فرعون ملحقش يرد عليها عشان عادل وخالد دخلوا لما سمعوا صوت الرصاصة 

خالد :صوت الطلقة دا جاي منين 

نور: من الشباك 

عادل بعصبية: الموضوع زاد عن حده الاول كنت ي فرعون بتعرف توصل لأي حاجة وخلال دقايق حالا منعرفش المصدر اي

 فرعون بشر : صدقني المظاهر بتفرق في كل خطوة في حياتنا ونهاية المصدر المجهول دا قريب 

عادل شك في كلام فرعون : اما نشوف نهايتنا اي ي فرعون 

خالد : يلا ينور

فرعون: هتفضل هنا 

نور: بس انت لسه مرتنيش 

عادل: ردك ساعتها ي نور 

خالد وعادل خرجوا من الاوضة 

نور تجاهلته تماما وكذلك فرعون 


الصبح طلع والشمس دخلت كل ركن من أركان البيت 

مايكل : بقولك في حد الصبح رمي ليا جواب تحت الباب فيها نص بيقول 

نهاية فرعون قربت جهز نفسك ي حبيب صاحبك 

فرعون: دا معناه انه عارف ان احنا صحاب 

مايكل : ايوا ومين اللي فاضل عشان يبقي عدو لينا 

فرعون: الموضوع فيه حاجة غمضه ولقي مسدج اتبعتت ليه 

فرعون: طب هبقي اكلمك تاني سلام 

وفتح الرسالة ولقي فيها مكتوب 

صدقني المرة دي مراتك اللي انفذتك من رصاصتي بس المرة الجاية هتكون هي الهدف 

فرعون قلق جدا علي نور وغمض عينه واتنفس نفس كبير جدا وفتح عينه لقي نور قدامه 

نور: لقيت دا 

فرعون مسك الورقة وفتحها : بقيت عامل زي التايه ولسه هتوه اكتر صدقني ي فيرو ونهايتك علي ايدي بقيت عامل زي الاعمي مش شايف حاجة من كتر المواقف اللي بقت بتحصل والخيوط كلها واحد ونفس الهدف اللي هو انت وبس ...

فرعون قفل الورقة وكرمشها بايده 

نور: أي اللي في الورقة 

فرعون : ولا حاجة مفيش 

نور: أمال الورقة دي فيها أي 

فرعون من كتر التوتر والقلق : يووووه انتي مالك اسكتي شوية متدخليش مناخيرك في كل حاجة 

نور: انت حر مش هستفيد بحاجة يعني لما اعرف 

فرعون اضايق من ردها وطلع سجاير وولعها وفضل يشرب 

نور: انا اتخنقت من كتر الدخان 

فرعون بيحرق سجاير لسه::اطلعي من هنا لو مش عجبك 

نور باستفزاز: والله الرد نفسه غلط هتبقي حياتك اي 

فرعون بصوت كالوحش: نوووووووور 

نور الهدوم اللي كانت في ايديها وقعت من كتر الخوف 

فرعون بتحذير: صدقيني أفعالك كلها بقت كبيرة وردوك اكبر 


سمية : نور نور 

نور وهي بتفتح الباب: تعالي ي دادة 

سمية : صوتكوا عالي ليه يولاد 

نور اترمت في حضنها 

سمية: أي اللي حصل ي بنتي عملت اي ي عز 

فرعون بتجاهل سمية عشان ضربته بالقلم مردش عليها 

سمية: مترودش ي فرعون تعالي ي بنتي وقعدتتها في الصالة اشربي كوباية الماية بسكر دي 

نور وهي بتشهق من كتر العياط: ذنبي في دا كله اني خايفه عليه وبحاول اعمل اي حاجة ترضيه وهو كل حاجة بيعمل عكسها ي دادة 

سمية: وهو انتي اول مرة تاخدي بكلام فرعون وأفعاله اكيد شديتي معاه بالكلام صح 

نور : ايوا صح 

سمية: معلش ي بنتي انتي شايفه الدنيا مش متظبته معاه خالص الفترة دي كلها قلق وتهديد 

نور: حاضر ي دادة وحضنتها وقامت


فرعون وهو بيقرأ الرسالة تاني اللي كانت نور مديهاله ووجد فيها شئ لفت انتباه وووووو

  روايه طفله هزت كيان فرعون الفصل الرابع عشر من هنا 


تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×