روايه حياه ظابطه الفصل الثلاثون بقلم سما الحملاوي


روايه حياه ظابطه الفصل الثلاثون  





#حياه_ظابطه🖤

#البارت_٣٠🖤

»لا احزن على ما حدث لي لاكن كنت اود ا#ن تبقى قدمي حتى استكمل مشواري«

وقفنا لما الدكتور خرج من عند حياه... 

الدكتور....للأسف المريضة جالها شلل نصفي

وقع الخبر عليهم كالصاعق جميعهم... 

ايه بتوجس....د كتور قول ان دا مش حقيقي ارجوك

ساره بأنهيار....اختي سليمه صح انطق

احمد....بنتي هتخف يادكتور 

مراد بغضب....ما تنطق 

الدكتور....اهدوا ياجماعه ايوه هتخف بس بعد شهر لما الجرح يلم تقدر تعمل العمليه وبعدها علاج طبيعي بس لازم حد هادي يقولها الخبر دا ويتكلم معاها بهدوء عشان ميأثرش على نفسيتها 

ياسين بألم على صديقته واخته حياه....طيب يادكتور شكرا ليك نقدر ندخلها 

الدكتور....اه بس واحد بس عشان الي يقدر يفهمها ربنا معاكم ومعاها 

مشي الدكتور وسابهم كلهم منهارين ويامن وعائشه بيحاولوا يهدوا ساره واحمد بيهدي ايه وياسين ونعمه منهارين واهل يونس واهل حمزه بيحاولو يواسوهم ويونس واقف بيحاول يهدي مراد لاكن اصلا هو زعلان على حياه هو اعتبرها اخت لي غائبين عن ذلك الصديقه التي على وشك الانهيار انها تلقت الخبر كا الخنجر في القلب ولا تعطي اي اشاره فقط هي بصدمتها...وعن هذا العاشق الذي لم يجد الفرصه حتى الان بالأعتراف نعم هو حمزه الذي هو يحاول الصمود...وعن ذلك الاخ الذي لا يتحمل شئ على اخته وصغيرته...

نورا وقد فاقت من صدمتها...حياه جرالها ايه فهموني بس عشان شكل الدكتور دا بيخرف ههههههه حياه جالها شلل انتم بتهزروا 

راح لها يونس....نورا ارجوكي اهدي حياه مش هتستحمل ارجوكي اهدي ولازم نفكر ازاي هنقولها 

اترمت نورا في حضنه....حييااااااه اااااه ياحياااااه قلبي واجعني عليكي ياصحبتييي هتخفي انا واثقهههه 

يونس....اهدي ياحبيبتي حياه هتخف وهنشوف حد يوصلها الخبر 

حمزه فاق وقال بجمود....انا هقولها 

وفتح الباب ودخل... 

كلو استغرب منوا بس اطمنوا نوعاً ما.... 

༺༺༺༻༻༻

جوا اوضة حياه... 

حياه.....ااااه هما اتأخروا ليه كدا في ايه انادي طيب 

ولسه هتنادي دخل حمزه وقفل الباب.... 

حياه بأستغراب....حمزه باشا هما فين وليه اتأخروا وليه حضرتك قفلت الباب في ايه 

حمزه بوجع عليها....حياه ممكن تسمعيني 

حياه بتوتر....اتفضل انا سمعاك

حمزه....احم حياه انا عارف انك مؤمنه بقضاء ربنا وعارف بردو ان الي هقوله هيبئا صعب بس لازم نتقبله 

حياه بتوتر....اتفضل قول

حمزه....حياه انتي اصبتي بشلل نصفي بس بس متقلقيش لي علاج وهتتعلجي بسرعه 

حياه وقع الخبر عليها شبه دلو به ماء مثلج... 

حياه....انت بتقول ايه شلل انا اتشليت بتقول ايييييييييه ااااااااااه ياااااربي كنت خد*ني احسسسن من العذاب دا 

حمزه بوجع....حياه ارجوكي اهدي ارجوكي اهدي 

دخلو الممرضات واهلها على الصوت... 

حياه....انا اتشليت ياحمززههه انت فاااااهم انا دلوقتي عااااجزه اااااااه 

الممرضه....حقنه مهدأه بسرعه 

مراد....حياااه اهدي ياحبيبتي والله احنا جنبك متقلقيش هتخفي 

الممرضه حقنه مهدأه وخرجوا كلهم.... 

بعد ساعه... 

༺༺༺༺༻༻༻

في بيت نيمار هانم....

بهيره....نيمار هانم حضرتك هتعملي ايه 

نيمار بتعب....هعمل ايه غير اني ادعيلهم ربنا يكون معاهم

بهيره بحزن على حالتها....متزعليش مني يا نيمار هانم كلو من ماجد زوجك ربنا ينتق*م منه 

نيمار....اولا متقوليش جوزي عشان انا مقبلش ان واحد زيه يكون جوزي +ان انا مش زعلانه ادعي براحتك هو الي عمل كدا في عاصم ودارين وهما مشيوا وراه وانا ياما حذرتهم 

بهيره....خلاص بس عشان متتعبيش

༻༺༺༺༻༻༻

في مبنى المخابرات المصريه...

يوسف....كدا كمان يومين يروحوا المحكمه وتصدر الحكم 

حازم....اه بأذن الله 

يوسف....بأذن الله يارب وصلي ان حياه اتصابت بلشلل ربنا يقومها بالسلامه البنت كويسه 

حازم....ايوه ربنا يشفيها بأذن الله

༺༺༺༺༻༻༻

في شقة عاصم....

علياء....ياربي فين تالين وفين عاصم يارب ايه الي حصل ياترى

وراحت تفتح التلفزيون تتفرج شويه وهي بتقلب شافت خبر في قناة الاخبار... 

•خبر عاجل تم القبض على ماف*يا الصقر الاسود من مصر وقائدها ماجد الحلاني دارين ماجد الحلاني وعاصم ماجد الحلاني اللهم احفظ بلادنا•

علياء بصدمه.... اييييه ازاااي عاصم يعمل كدا 

༺༺༺༺༻༻༻

في المستشفى... 

ايه....شكرا ليكم ياجماعه بس تقدروا ترجعوا تعبتم معانا

ايمان....تعب ايه بس انتم اهلنا

حنان....مافيش تعب حياه زي بنتي

حمزه بهدوء....ماما مرات عمي طنط ايه عندها حق مينفعش نفضل كلنا كدا روحوا وتعالو بكره 

احمد والد يامن....ايوه حمزه صح واحنا معاهم على تيليفون 

حنان....امرنا لله وربنا يشفيها يارب 

ايمان....هنيجي تاني ربنا يشفيها 

حمزه....يلا ياعائشه

عائشه...حاضر ياابيه

حمزه....يلا يانورا

نورا....لا انا هفضل مع حياه 

حمزه بهدوء....روحي ارتاحي وتعالي بليل 

نورا....لااا مش هروح غير مع حياااه بس

يونس....خلاص ياحمزه سيبها 

احمد وايمان وحنان وعائشه مشيوا... 

مراد....روح يا ياسين انت وخالتي ارتاحوا

ياسين....لاطبعا مش هسيب حياه

احمد....يابني كدا كدا الدنيا هتليل ومحدش هيفضل غير الي هيبات معاها

ياسين....هرجع ماما واجي تاني 

نعمه....لا مش همشي غير لما حياه تفوق 

ياسين....خلاص ياعمي بئا 

ساره بهدوء....يامن تقدر تمشي عشان شغلك 

يامن....لا طبعا هفضل جمبك يا حبيبتي 

ساره....يامن اسمع الكلام 

يامن....قولت لا وهنزل اجبلكم حاجه تكلوها

يامن....عمي بستأذنك هاخد ساره تشم هوا 

احمد....ماشي يابني 

يامن خد ساره ونزلوا كافيه المستشفى.... 

مراد....يونس ارجع بدل هدومك وتعالى تاني انت وحمزه لو عاوزين

يونس....تعالى معانا نبدل هدومنا من عند حمزه كدا كدا حاجتنا هناك يلا 

حمزه....اه يلا عشان متبهدلين 

مراد....طيب 

وخرجوا هما كمان راحوا على بيت حمزه....

اتبقى احمد وايه وياسين ونعمه ونورا.... 

احمد طلب اوضة لأيه ونعمه عشان يرتاحوا ونورا رفضت تقوم ترتاح.... 

༺༺༺༺༻༻༻

في كافيه المستشفى....

يامن....ممكن تبطلي توتر حياه هتبئا بخير 

ساره....يارب يارب يايامن

يامن حب يلطف الجو فقال بمرح.....بس ايه الخاتم بتاعي منور ايدك😉😂 

ساره بضحك غصباً عنها.....احنا في ايه ولا في ايه يايامن😂

يامن بمرح.....يابنت الحلال بطلي تقولي اسمي بدوخ من جماله😂😉

ساره بضحك....قوم يا يامن قووم😂

يامن.....اشطا هجبلك الاكل وهجيلك 

༺༺༺༺༻༻༻༻

حمزه ومراد ويونس جم ويامن وساره طلعوا... 

༺༺༺༺༻༻༻༻

في المستسفى....

بعد ٢ساعتين... 

في اوضة حياه....

بدأت تفوق... 

حياه....م ماما م مامااا

دخلت عليها ايه.... 

ايه.....ايوه ياحبيبتي تعبانه 

حياه بتعب....ماما انا اتشليت

ايه بدموع....هتخفي ياعمري والله هنبدأ في علاجك 

حياه بدموع وحزن....الحمدلله انا هخرج امتى

ايه....هسأل الدكتور 

خرجت ايه تسأل وقالها ٣ايام وتقدر تخرج بس هيفضل متابع معاها لحد ما يعدي الشهر وتبدأ علاج....

دخلوا كلهم يطمنوا عليها....

حياه....هخرج امتى 

احمد قالها...

حياه بجمود....محاكمة عاصم امتى هو وابوه واخته 

حمزه....كمان يومين 

حياه....هحضرها

ايه....لا طبعا انتي تعبانه

حياه بجمود.....قولت هحضرها يعني هحضرها

مراد....خلاص خلاص احضريها 

حياه لمحت نورا قاعده بتعيط هي وساره.... 

حياه بتعب....نورا ساره تعالو جمبي 

راحولها... 

حياه....بطلوا عياط بئا انا كويسه 

نورا بعياط....ب بجد كو كويسه 

حياه بحنان....اه والله كويسه ياحبيبتي اهدي بئا وانتي ياسروري بطلي عياط 

هديوا وفضلوا جمبها.... 

بعد شوية خرجوا كلهم واتبقا حمزه... 

حمزه....يلا ياحياه اقوي كدا 

حياه....يارب يارب 

حمزه....هتعملي العمليه وهتخفي 

حياه....ان شاء الله

༺༺༺༺༻༻༻

عدا اليوم بسلام عليهم جميعا وجه تاني يوم كلوا راح الشغل وفضل مع حياه نورا وساره وايه ونعمه روحت تجيب لهم هدوم واكل واهل حمزه ويونس جم اطمنو عليها ومشيوا... 

༺༺༺༺༻༻༻

في مبنى المخابرات المصريه.... 

العسكري.... حمزه باشا حضره اللواء يوسف وحازم باشا طالب حضرتك ويونس ومراد باشا

حمزه....تمام

في غرفه التحقيق....

حمزه....حضرتك طالبنا يافندم

يوسف....اه اتفضلوا

مراد....خير يافندم

يوسف....عمرو جاي وطلبنا ياسين يحضر وكمان دارين عشان هيتم التحقيق

يونس....ومين هيحقق معاهم 

يوسف....يونس مع عمرو ومراد مع دارين وحمزه مع ياسين

حمزه....تمام ياباشا

طلعوا كلهم فوق في جزء العلوي من الاوضة فيها ازاز الي جوا يشوف والي برا لا... معادا مراد عشان هيحقق مع دارين... 

دخلت دارين ومراد كان قاعد.... 

مراد بجديه....اتفضلي اقعدي 

دارين بأنكسار....ايوه حضرتك طلبتني

مراد بجمود....عاوز اعرف عرفتي منين ياسين 

༺༺༻༻

يونس....ايه نوع التهديد الي استخدمته دارين معاك؟! 

عمرو....ودوني مخزن وهددوني وبعدها اتعد*وا عليا بالضر*ب

يونس....كانو عاوزين منك ايه؟! 

༺༺༻༻

حمزه....ازاي عرفت دارين

ياسين....كانت في منافسه بين شركتي وشركه هناك وكنت ماشي في الطريق وعملت حادثه وهي انقذتني وبقينا صحاب وفضلت معايا لحد ما بقيت كويس وقومت على رجلي واتخطبنا

حمزه....اي حاجه عملتها خليتك تتعجب منها

༺༺༺༻

دارين....فضلت جمبوا لحد ما اتخطبنا 

مراد.....انتي الي رتبتي كل دا 

دارين....ايوه كل حاجه كانت من ترتيبي 

༺༺༺༻

عمرو.... اجبلهم ملف يوقع الشركه في الارض

يونس....وانت ليه مجتش قولتلنا

عمرو....هددوني بأمي

يونس....كنت عارف انها دارين

༺༺༺༻

ياسين....اه اول ما جت قالتلي هرجع بيتي الي هنا في مصر ورجعت بعدها اتصلت بيا وقالتلي اني اتسرقت وانا استغربت كنا لسه بدري وازاي اصلا والشقه بقالها كتير مقفوله

حمزه....مجربتش تسألها 

ياسين....جربت بس توهت الموضوع ف مركزتش اوي 

حمزه....عملت حاجه كمان تثير الشك جواك؟! 

༺༺༻༻

مراد....انتي الي هددتي عمرو

دارين....ايوه انا وماجد

مراد....عملتي حاجه خليتي ياسين يشك فيكي

༺༺༻༻

عمرو....لا مكنتش اعرف انها غير في الاخر لما قابلتني لوحدها

يونس....في حاجه تانيه عاوز تقولها 

عمرو.....لا دا كل الي حصل 

༺༺༺༻

ياسين....اه والدتها المفروض متوفيه اتصلت كذا مرا بيها

حمزه....عمرك ما سألتها

ياسين....كانت بتقول حجج وفي مرا قالت ان هي والدت صحبتها وبتعتبرها والدتها

حمزه....شكك زاد بيها 

ياسين....اه في الفترة الاخيره وكنت براقبها لحد ما سمعتها بتكلم عمرو وعرفت مكانها وروحت وراها

حمزه....في حاجه لسه عاوز تقولها

ياسين....لا كل حاجه قولتها

༺༺༺༻༻

دارين....اه في الفتره الاخيره والدتي كانت بتتصل بس هي مكنتش تعرف حاجه ودا شكك ياسين فيا 

مراد....اممم طيب في حاجه لسه عاوزه تقوليها

دارين....لا قولت كل الي عندي 

༺༺༺༻༻

بعد ما خرجوا من اوضة التحقيق... 

مراد....كل الي هي قالته تضدها 

يونس....عمرو قال بردو كل حاجه ضدها

حمزه....وياسين بردو

يوسف جه عليهم....ناقص تحقيق مع عاصم 

حمزه....مين هيحقق معاه

بوسف....انتو التلاته

هما....تمام يافندم

༺༺༻༻

في اوضة التحقيق... 

حمزه....اقعد ياعاصم 

عاصم....اتفضلوا قولوا

مراد....ايه سبب انك تعمل كدا 

عاصم بأحراج....كنت عيل لما ابويا غواني بالفلوس والعربيات والسفر وبعدها خدني معاه في الماف*يا

يونس....شكيت في حياه اول ما جت

عاصم....لا ولا مرا

حمزه....ندمان على الي عملته

عاصم....اه بس هيفيد ب ايه انا عملت جرايم كتير 

مراد....انت معترف انك تستاهل العقوبه 

عاصم....بعترف... بعترف اني استاهل 

༺༺༻༻

خلصوا التحقيق وخرجوا... 

رجعوا المستشفى عند حياه يطمنوا عليها... 

༺༺༺༺༻༻༻༻

حمزه....شدي حيلك كدا ياحياه عشان تعملي العمليه وتقومي

يونس....وترجعي بئا كدا يابطله 

مراد....انتي كويسه ياحبيبتي 

حياه بجمود....انا مش هعمل العمليه انا هفضل كدا

ايييييييييه؟!!!!! 

  روايه حياه ظابطه الفصل الواحد وثلاثون من هنا 




تعليقات
close