Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

روايه حياه ظابطه الفصل الخامسون بقلم سما الحملاوي


روايه حياه ظابطه الفصل الخامسون


#حياه_ظابطه🖤

#البارت_٥٠_الاخير_من_الجزء_الاول🖤

ياسين وهدير راحو شهر العسل ومعاهم هادي وسلمى...

عند ياسين وهدير في السخنه...

هدير...هنروح فين 

ياسين...الاول هنركب يخت في المايه انا وانتي والبحر والسما وبس وبعدها نشوف هنعمل ايه تاني

راحوا اليخت... 

اشتغلت اغنيه رومانسيه هاديه وياسين خد هدير ورقصوا في اليخت...

هدير بضحك وحب...بحبك اوي 

ياسين باسها وقال...وانا اكتر ياعمري 

༺༺༻༻

عند هادي...

خدها في مكان على الرمل قدام البحر لوحدهم وفي خيمه وطربيزة صغيرة وكرسين...

سلمى بحب...انا بحب الحوار دا اوي 

هادي حضنها...عشان كدا عملتو اطلبي واتمني وانا انفذ

سلمى بدموع وحب...بحبك يا هادي قلبيي 

هادي باسها...وانا اكتر يا سلمتي

༺༺༺༺༻༻༻༻

عدا اسبوعين وعائشة وادهم بدأو امتحانات...

باقي يومين على فرح حمزه وحياه ويونس وونس ونورا ومراد...

في شقة حياه...

حمزه...عمي هاخد حياه اوريها الفيلا بتاعتنا ممكن 

احمد...طبعا ياحبيبي 

مراد...استنى ننزل سوا بئا عشان هاخد نورا اوريها الفيلا بتاعتنا 

حمزه...ماشي يلا يونس مستنينا تحت هو و ونس 

نزلوا كلهم وكانت ال ٣فيلات جمب بعض...

في فيلا حمزه وحياه...

حمزه...ايه رأيك ياحياتي 

حياه بأبتسامه...حلوووة اوييي ما شاء الله 

حمزه بحب...هتنوريها ياحياتي 

حياه حضنته...ربنا يخلينا لبعض 

حمزه...يارب ياعمري 

༺༺༻༻

عند يونس و ونس...

يونس...عجبتك ياقلبي 

ونس بأعجاب...حلوة اوي ماشاء الله 

يونس بحب...عيونك الي حلوة ياحبي 

ونس...ربنا يملاها بركه لينا يارب

يونس...يارب ياحبيبتي 

༺༺༻༻

عند مراد ونورا...

مراد...ها ايه رأيك 

نورا بأبتسامه...تحفه يا جدع 

مراد بقرف...جدع مافيش كلمه احسن من دي🙄

نورا بضحك...ايه يا سطا في ايه 

مراد بغيظ...اخفي من وشي شكلي لبست 

نورا طلعت المبرد من شنطتها...نعم نعم نعم لبسسست ايه ياعنياااا

مراد بخوف مصطنع...لبست هدومي هدومي ياحبيبتي 

نورا بتمثيل...ااااااه بحسب 

مراد بغيظ...لا اطرحي انا ماشييي 

نورا بضحك وهي بتجري وراه...خد بس اقولك ياجدع متقفش لا لا انت مش جوز عدل لاااا😂

مراد وهو ماشي...انتي طااالق خلاص 

نورا بصدمه مضحكه...وووه طلقتني قبل ما نتجوز

 خرجت وقعدت في الارض وكانوا حمزه ويونس وونس وحياه خرجوا من الفيلا ومراد ونورا قدام فيلتهم...اااااه يا غلبااااانه يا نوراااا اطلقتي وانتي لسه في خطووووبتك ياا صغيرررره على الهم يا لوووووزه اسمعييي ياحياااه اخوكي طلقنااااااااي 

حياه بضحك...انتي شاربه ايه يابنتي 

نورا بتمثيل...هو ياختي شوية محشي الي كلتهم اول ما صحيت 

يونس بضحك...محشي انتي بتشربي محشي يا كلب البحر

نورا بغيظ....لمي خطيبك يا ونس 

ونس بضحك...حاضر 

حمزه بضحك....قومي يابنتي فضحتينا 

مراد بغيظ...حمزه انا اتخميت خدو دي وهاتولي حاجه تانيه بدالها 

نورا قامت من على الارض وقالت بغرور...البضاعه المباعه لا ترد ولا تستبدل

يونس بأستفزاز...يعني انتي بضاعه 

نورا بصتله بصدمه وجريت وراااه...يوووووووووونس انت مش هتسكت غير لمااااا اخلصصصص عليييييييييك 

يونس وهو بيجري...خلااااااص والله ما هعمل كدا تاااني 

ونس بصوت عالي وضحك...خدي حق مصر كلها منووووو

حياه بضحك....يونس انا في ضهرك خد حقك منها 

نورا بصتلها بصدمه...دا انا صاحبه عمرك تقولي كدا 

حياه بتمثيل...ياحاااج كاااامل استنى يا حااااج كااامل 

نورا بتمثيل...لا خلاص انا ماشيه وسيباكم وانت يا مراد مكنش العشم وانت يا خويا ياحته مني دافع عني حتى مش سايبني ليهم 

حمزه بضحك وتسقيف....كااااات الله يافنااانه الله فركش بئا الدراما دي عشان نلحق نجيب البدل والفسااتين

كلهم ضحكوا وراحو يجيبوا الفساتين والبدل...

عدا الوقت وراحوا يتغدوا  في مطعم ورجعوا...

عدا اليوم وجه تاني يوم وياسين وهدير وهادي وسلمى رجعوا عشان الفرح... 

عند عائشه وادهم...

قاعدين في الكافيه بعد الامتحان...

ادهم...باقي ١٠ايام ونخلص...

عائشه...اه الحمدلله 

ادهم...عارفه توفقي بين الدراسه والفرح 

عائشه...اه هما عرضوا اننا نأجل بس قولت ليهم لا واحنا بعدهم ونروح سوا شهر العسل 

ادهم بحب...انا بحبك اوي 

عائشه بخجل وحب...وانا كماااان 

༺༺༺༺༻༻༻༻

»نفتكر اهم الذكريات في الروايا سوا«

فلااااااااش باااااك...

حياه بضحك....اقعد يامراد واتكلم 

حمزه بأستغراب....هو في اييه 

مراد...بصراحه يعني ياحمزه 

حمزه...قوول 

مراد بسرعه....انا عاااوز اطلب ايد نوراا اختك 

حمزه فجأة قام وقال....ودا كلللله عشان تطلب الطلب داااا 

مراد بتوتر....يعني مقبول ولا لا 

حمزه ضحك وحضنه....طبعا وانا هلاقي احسن منك فين ويكفي انك كلمتني الاول 

نورا كانت داخله من باب البيت وشافتهم....اهلا منورين والله مقولتيش ليا ليه ياحياه 

حياه وهي بتحضنها....اخوكي يقولك بئا 

نورا بصتلهم بأستغراب وحمزه قال....مراد متقدملك ياست نورا تقبلي 

نورا بفرحه وكسوف....احم الي بابا وانت تشوفوا 

حمزه ضحك وحضنها وقال....وانا موافق ياحبيبي يلاا يامراد نروح نقول لبابا بئا 

حياه....وانا هقعد مع نورا 

حمزه بحب....دا البيت ينوور 

حياه بأبتسامه....منور بيكم 

مراد وهو حاطت ايده على خده....وان شاء الله مش واخدين بالكم منيي 

نورا بضحك....اجيب شجرة واتنين لمون 

حمزه بسرحان....لا هاتي المأذون 

مراد وهو بيجري وراه....دا انا هورررريك 

حمزه بضحك....مراااد بس لو عملت حاجه مش هجوزك اختي 

حياه بضحك....سيبه يامراد

مراد بصلها....نعم ياختي

نورا....اجري ياحيااااه 

حمزه جري ناحيتهم ومراد بئا يجري وراهم... 

حمزه بأستفزاز مسك ايد حياه وقال....هتجوزها بردووو 

مراد بغيظ....سيييب ايديهاااا احسنللكككك ياحمزززززززززه 

نورا شدت ايد حياه....سلام ياحمزه كنت بحبك يلا ياحياه 

وخدتها وجريت وهما بيضحكوا....

حمزه وهو بيبلع ريقه....احم نورااا حياااه مراد متتهورش هجوزك اختي 

مراد طلع يجري وراه لحد ما اتكعبلوا هما الاتنين ووقعوا قدام حنان...

حنان بضحك عليهم....قوم ياحضرة الظابط منك لي وانتييي ياحضرة الظابط حياه ونورا هانم

كلهم....احم احنااا 

حنان ضحكت عليهم جامد....اولا انت يا مراد انت وحمزه روحوا كلموا يوسف وانتي يانورا وحياه هنطبخ سوا وانا هكلم اهل حياه ومراد يجوا يتغدوا معانا وخدوا رأيي يوسف اننما نقرأ الفاتحه وحمزه مجهز الشبكه وبالمرا فاتحه مراد ونورا

كلهم جريوا عليها حضنوها بسعاااده كبيرة...

مراد....ونبي انا بحبك😂♥

حمزه....هي دي امييييي 😂♥

حمزه....احلى حنون دي ولا ايه😂♥

نورا....ماما هاتي بوسه😂♥

حنان....طب يلا روحوا اعملوا الي قولت عليه

بااااااك...

༺༺༻༻

فلااااااش باااااك... 

ياسمين.....اش هروح الحمام وارجع خليكي هنا وخلي القهوة معاكي 

اش....اشطا 

فضلت اتمشى حاولين المكان لقيت حد لبس فيا ووقع عليا القهوة... 

اش....ايه يا بني أدم ياغب"ي انت مش تفتح ولا ماشي اعمى 

ادهم بهمس..... استغفر الله على دا لسان....اسف يا انسة مكنتش اقصد بس انتي الي بتتمشي مش واخده بالك 

اش....والللله يعني انا الي غلطانه امشي من وشي بدل والله اضربك 

ادهم....انا ساكتلك من الصبح بس انتي زودتيها وقلتلك اسف خلصنا 

اش....اصرفها منين اسف وانت بوظتلي هدومي 

ادهم....تعالي معايا اشتريلك غيرها 

اش....وانت مين انت عشان تجبلي هدوم 

ادهم.....استغفر الله انتي عايزة ايه دلوقتي 

جت ياسمين في ايه ياجماعه مالكوا... 

اش.....استني انتي ....مش عاوزه حاجة واتفضل امشي 

ادهم.....احسن ومشي 

باااااااااك...

༺༺༻༻

فلااااااش باااااك...

وقفنا لما يونس كان رايح الشركة ليامن ووقف فجأة..شاف بنت جميلة  معاها مشروع كبير وحاجتها واقعة ومش عارفة تمسكها..راح لها يونس يساعدها...

يونس.... ثواني هساعدك 

البنت...شكرا..اااه 

وقع منها المشروع تاني

يونس...بس بس هساعدك 

سعدتها وشيلت حاجاتها 

يونس....امن 

جم الامن 

يونس...دخلو ليها المشروع جوا 

البنت....شكرا لحضرتك 

يونس....العفو

ومشي راح العربية جاب الملف وراح تاني للشركة 

سمع البنت بتقول....

البنت....لو سمحت في مكتب بشمهندس يامن 

الامن....فو...

قطعوا يونس.. 

يونس....تعالي اوصلك انا رايح للبشمهندس 

البنت مشيت معاه لحد ماوصل مكتب يامن ودخل 

يامن....اهلا اهلا يا يونس شكرا تعبتك معايا 

مكنش شايف البنت لأنها ورا يونس 

يونس اتحرك وودا الملف ليامن والبنت بانت

يامن بترحيب...اهلا يا انسة ونس 

ونس....اهلا بحضرتك 

يونس....طيب انا همشي بئا يا يامن 

يامن...طيب مع السلامه يايونس 

ونس بأحترام....شكرا لحضرتك مره تانية يا بشمهندس يونس 

يونس بأبتسامه....العفو مره تانية +انا ظابط وابئا اخو يامن

ومشي 

يامن بأستغراب....انتو تعرفوا بعض 

ونس....ها ابدا بس...(حكتلو الي حصل)

يامن....اه تمام يلا وريني المشروع الي هتقدميه...

باااااااك...

༺༺༻༻

فلاااااش باااااك...

ادهم مسك عائشه من ايدها جامد وقال بعصبيه....عااااااائشهههه اناااااا بحبككككك

عائشه واقفه مصدومه مش عارفه ترد...

ادهم بغضب وضحكه وجع....ااااه صح نسييت ما انتي بتحبي انسيي خلااص 

عائشه وخلاص فقدت السيطرة على نفسها زقته جامد في صدره....ايييييه انت مششششش بتحسسس بحببكككك انتتتت كل مرا تفكر في حااااجه ومش بتستنى التبرير 

ودهم وقف متنح وقال....انتي بتتكلمي بجد 

عائشه بصتله وقعدت تضحك....انت غبيي اوييي وهو لو كنت بحب حد ما كنت هتعررررف انت ٢٤ساعه كنت بتكلمنييي هعررررف حد امتىىى 

ادهم بصلها كتيير وشدها لحضنه جااامد ولف بيها...

ادهم بحب كبييير....بحبككككك يا عائشتييي 

عائشه بحب....وانا كمان 

وبعدين انتبهوا للوضع وقالت عائشه....احم اسفه مخدتش بالي انا يغني انت الي 

ادهم بضحك....خلاص خلاص انا كمان مكنتش اقصد😂😂

باااااااك...

༺༺༺༺༻༻༻༻

يوم الفرح...

حياه بتوتر ونبض قلب...انا خايفه انا شكلي حلو قولولي 

كلهم...والله زي القمر صدقينا 

حياه...يارب خير خير ان شاء الله 

ايه حضنتها...قلب ماما عشت وشوفتك اجمل عروسه 

حياه حضنتها...ياعمري انا يخليلي ياكي 

ساره حضنتها...قلبي والله زي القمر ربنا يتمم لك على خير يارب 

حياه...يارب ياروحي 

احمد حضنها...حياة بابا اجمل عروسه انهاردة 

حياه حضنته بقوة...حبيبي الاول يا روح قلبي انت يابابا

عند حمزه...

قاعد مبسوط ومتوتر في نفس الوقت...

دخل عليه الاوضة يوسف وحنان...

يوسف وقف قدامه...ابني نمر المخابرات احلى عريس في الدنيا 

حمزه حضنوا...حبيبي ياباشا 

حنان حضنته...عيون ماما فرحتي بيك متتوصفش انهاردة 

حمزه...روح قلبي انا والله

༺༺༻༻

عند نورا...

قاعده بتحاول تكون هاديه ومن جواها هتموت من الفرحه...

دخل الاوضة حنان ويوسف...

يوسف حضنها...نورا الي نورت حياتي يوم ما جت عشت وشوفتك اجمل عروسه في الدنياا

نورا حضنته بقوة...حبيبي الغالي يخليلي ليك يابابا 

حنان حضنتها...قلب ماما عشت وشوفتك بالأبيض 

نورا...يطولي بعمرك ياست الكل 

عند مراد...

ايه بحب...ابني حبيبي يخليلي ليك واشوف ولادك 

مراد حضنها...ويخليلي ليكي يا امي ويطول بعمرك ياحبيبتي 

احمد...حبيبي اجمل عريس انهاردة 

مراد...حبيبي يا بابا يطولي بعمرك يارب

ساره حضنته بقوة...اخوياااا وصديقي وسندي فرحتي بيك كبيرة اوييي 

مراد حضنها بحب...روح قلبي انتي يديمك ليا واشوفك اجمل عروسه يارب

༺༺༺༻

عند يونس...

ايمان...يا قلب ماما احلى عريس في الدنيا 

يونس باس ايدها...حبيبت قلبي يا احلى ام في الدنيا 

احمد حضنه...ابني تحلى عريس شافته عيني ياقلب ابوك 

يونس باس راسه...حبيبي يا بابا يخليكم ليا 

عائشه حضنته...ابيييه احلى عريس في الدنيا كلها اجمل فرحه ليا انهاردة 

يونس حضنها....اختي وصديقتي وحبيبتي يخليلي ليكي يااارب 

يامن...حبيبي احلى عريس والله 

يونس بحب اخوي...حبيبي عقبال ما اشوفك عريس انت كمان

عند ونس...

عادل...اجمل عروسه شافتها عيوني 

ونس بحب...حبيبي يا احلى اب في الدنيا انت مش بس ابويا انت كل حاجه في حياااتي 

عادل حضنها بحب...

اخوها جه وحضنها بحب...ربنا يكتبلك السعادة ياروحي 

ونس....يارب ياحبيبي يخليك ليا يارب

༺༺༺༺༻༻༻༻

احمد خد حياه في ايد..يوسف خد نورا في ايدو...عادل خد ونس في ايدو...

وتحت واقف يونس وحمزه ومراد مستنين عرايسهم...

نزلوا تحت وكل شاب انبهر بجمال حبيبته وهما كمان انبهروا بجمال عرسانهم وكل واحد بيدعي جواه ان ربنا يكتبله السعاده...

احمد لحمزه...حطها في عيونك دي قطعة من روحي 

حمزه بحب....في عيوني وقلبي ياعمي 

يوسف لمراد...حافظ عليها انا اديتك جزء من قلبي 

مراد بحب...في عيوني يا حبيبي

عادل ليونس...خاف عليها وعاملها ب حنيه دي حياتي 

يونس بحب...هحفظها في قلبي متقلقش عليها 

كل واحد خد عروسته واتجه الى الكوشه على اغنيه طلي بالأبيض...

طِليِّ بالابيض طليِّ

يا زهره نيسان

طِليِّ يا حلوي وهليِّ

بهالوج الريَّان


طِليِّ بالابيض طليِّ

يا زهره نيسان

طِليِّ يا حلوي وهليِّ

بهالوج الريَّان


واميرك ماسك ايديكِ

وقلوب الكل حواليكِ

والحب يشتي عليكِ

ورد وبيلسان


قلبي بيدعيلك يا بنتي

بهالليلي الشعلاني

يا اميره قلبي انتِ

سلَّمنا الاماني


قلبي بيدعيلك يا بنتي

بهالليلي الشعلاني

يا اميره قلبي انتِ

سلَّمنا الاماني


ما تنسي اهلك يا صغيري

بْعينينا ما صرتِ كبيري

ضليِّ معنا وطيري وطيري

عَ جناح الامان


طِليِّ بالابيض طليِّ

يا زهره نيسان

طِليِّ يا حلوي وهليِّ

بهالوج الريَّان


شعيِّ متل هالطرحه

يا اغلى البنات

بصلِّي تعيشوا بهالفرحه

لباقي الحياه♥

حمزه...بحبك ياشريكه حياتي الجايه

حياه...وانا بحبك ياعمري الجاي 

يونس...بحبك يا ونسي في الدنيا 

ونس...وانا بحبك يا روحي 

مراد....بحبك يا نورا حياتي 

نورا....وانا بحبك يا مرادي

بدأت رقصه السلو وكل واحد رقص مع شريكة حياته...

خلصت الرقصه و الي واقف على الدي جي قال...عروستنا حياه حابه تقدم لعريسها اغنيه 

حمزه وقف مصدوم بفرحه كبيرة وكلو كان مبسوط ليهم...

خدت المايك وكلهم قعدوا وفضل حمزه على الاستيدج والاضاءه بقت خفيفه وحياه وقفت قدامه ومسكت المايك وبدأت تغني...

روحي وخذاني تاخذني معاك

وعايزاني أذوب في هواك

وأقول لك أمرك

أؤمرني منايا رضاك

معاك إنت الحياة تتعاش

ومن غيرك دي ما تسواش

وطول عمري أنا وقلبي بنستناك

روحي وخذاني تاخذني معاك

وعايزاني أذوب في هواك

وأقول لك أمرك

أؤمرني منايا رضاك

معاك إنت الحياة تتعاش

ومن غيرك دي ما تسواش

وطول عمري أنا وقلبي بنستناك


دي الحقيقة حبي ليك له مية طريقة

عمري ما هسيبك دقيقة لو لفين وياك

دي الحقيقة حبي ليك له مية طريقة

عمري ما هسيبك دقيقة لو لفين وياك


دي الحقيقة حبي ليك له مية طريقة

عمري ما هسيبك دقيقة لو لفين وياك

دي الحقيقة حبي ليك له مية طريقة

عمري ما هسيبك دقيقة لو لفين وياك


مكنتش عارفة عايشة لمين

وبيّ الدنيا رايحة لفين

وجودك جنبي عوضني بأحلى سنين

لقيت فيك اللي أنا عايزاه

وأكثر من اللي بتمناه

وحاسة بجد أنا وإنت بنبني حياة

مكنتش عارفة عايشة لمين

وبيّ الدنيا رايحة لفين

وجودك جنبي عوضني بأحلى سنين

لقيت فيك اللي أنا عايزاه

وأكثر من اللي بتمناه

وحاسة بجد أنا وإنت بنبني حياة


دي الحقيقة حبي ليك له مية طريقة

عمري ما هسيبك دقيقة لو لفين وياك

دي الحقيقة حبي ليك له مية طريقة

عمري ما هسيبك دقيقة لو لفين وياك


دي الحقيقة حبي ليك له مية طريقة

عمري ما هسيبك دقيقة لو لفين وياك

(دي الحقيقة (حبي ليك له مية طريقة

عمري ما هسيبك دقيقة لو لفين وياك♥

كانت بتغني وهي بتلف حواليه خلصت وحمزه حضنها ولف بيه وهو عمال يقولها بحبك...

كله سقف لهم والفرحه مكنتش سيعاهم...

كلهم نزلوا تاني وفضلوا يرقصوا سوا كلهم وعدا الوقت وجه اخر رقصه ليهم  ورقصوا على صاحبه الصون والعفاف ورقصوا زي الامير والاميره...

صاحبة الصون والعفاف أحلى واحدة في البنات

اللي عمري ما قلبي شاف زيها في المخلوقات

تسمحي لي برقصة هادية تسمحي لي بقربي منك

حلم عمري تكوني راضية عن وجودي بس جنبك


يا خلاصة الجمال يا نشيد العاشقين

يا إجابة عن سؤال كان شاغلني من سنين

كان سؤال عن مين حبيبتي مين هتبقى أساس حكايتي

والإجابة كانت إنت، إنت كنت غايبة فين


يا حبيبتي إنت نوري إنت إحساسي بحياتي

إنت مالكة من شعوري كل ماضي وكل آتي

إنت مفتاح الحياة للي نفسه يعيش سعادة

قلبي محتاج لك معاه وكل يوم يحتاج زيادة


يا خلاصة الجمال يا نشيد العاشقين

يا إجابة عن سؤال كان شاغلني من سنين

كان سؤال عن مين حبيبتي مين هتبقى أساس حكايتي

والإجابة كانت إنت، إنت كنت غايبة فين♥...

خلص الفرح وكل عريس وعروسه راحوا بيتهم او كما يطلق عليه عش الزوجيه...

بدأو كلهم اول ما روحوا بالصلاة والدعاء...

عند حمزه وحياه...

حمزه...انا بحبك اوي ياحياه 

حياه بحب...وانا كمااان 

حمزه قرب منها بهدوء وباسها ووو...

༺༺༺༺༻༻༻༻

عند يونس وونس...

يونس...بحبك يا ونسي في الدنيا 

ونس...وانا كمااان 

يونس قرب منها بهدوء وحضنها ووو...

༺༺༺༺༻༻༻༻

عند مراد ونورا...

مراد...بحبك يا مجنونتييي 

نورا بحب...وانا بحبك يامرااادي 

مراد قرب منها وباسها وووو..

༺༺༺༺༻༻༻༻

بدأوا ابطالنا حياه جديدة مع شريكة حياته...

༺༺༺༺༻༻༻༻

يعدي ٣اسابيع عليهم في سعاده وفرحه وجه يوم تخرج ادهم...

«عائشه اتخرجت قبلوا ب يوم وكتبوا الكتاب» 

ادهم وقف على الاستيدج وقال...واحب اوثق اليوم دا ب كلمه بحبك ل صديقتي ورفيقة دربي والي هتبئا شريكة حياتي عائشه...

عائشه دموعها نزلت وطلعت فوق بفرحه...

ادهم رفع ايدها وباسها وحضنها ولف بيها والقاعه كلها سقفت ليهم بفرحه...

خدها ونزلوا وروحوا عشان بكره فرحهم...

༺༺༺༺༻༻༻༻༻

يوم فرح ادهم وعائشه... 

في اوضة عائشه...

يونس حضنها....قلب اخوكي احلى عروسه 

عائشه...حبيبي يديمك ليا يارب

يامن...قلبييي ومشاكستي الف مليون مبروووك 

عائشه...الله يبارك فيك ياحبيبي يخليلي ليك يارب 

احمد...نور عيوني احلى عروسه

عائشه باست ايدو....حبيب قلبي يابابا والله

ايمان حضنتها...ياقلب ماما يحفظك ربنا 

عائشه...يخليلي ليكي يارب ياروحي 

༺༺༺༺༻༻༻༻ 

احمد مسك ايدها ونزل لأدهم وقال...حافظ عليها دي سبب سعادتي في الدنيا

ادهم....في عيوني وقلبي والله 

خدها وراحوا ناحيه الاستيدج عشان يرقصوا...

رقصوا على اغنيه...

في قلبي مكان مكانش بيوصله انسان


لانه آمان مكانش بيدي حد آمان


فتحته انا ليك دخلته انت وقفلت عليك


بقا ملكك ولا قبلك ولا بعديك


خليني معاك ده انا راحة قلبي معاك


هو اللي يحس هواك في ايه بعده يكفيه


من بين الناس انا عشت معاك احساس


بعد ما جربته خلاص مقدرش اعيش غير بيه


بحس معاك حاجات مش حلوة الا معاك بطعم هواك


جميلة وطالعة من جواك ترد الروح


تنسي قلبي اي جروح انا ملك و اديني قولتها بوضوح♥

ادهم شالها ولف بيها وقاااال....بحبك يا عائشتيييي 

عائشه بحب كبير...وانا كماااان ياروحييي 

حضنها وفضلوا يرقصوا سوا...

༺༺༺༺༻༻༻༻

خلص الفرح وحمزه وحياه وعائشه وادهم ويونس ونس ومراد ونورا طلعوا شهر عسل كلهم في تركيااا سوا...

༺༺༺༺༻༻༻༻

بعد شهر العسل يوسف عزمهم كلهم في الفيلا...

حياه...يلاااا ياحمززززه زمان بابا مستنينا هو واونكل يوسف

حمزه...جهزت اهو ياحبيبي يلا 

نزلوا واتحركوا...

وصلو كلهم فيلا يوسف وكان موجود اهل ادهم واهل حياه واهل يونس واهل ونس..يونس و ونس ومراد ونورا وحمزه وحياه وهدير وياسين وهادي وسلمى وعائشه وادهم وساره ويامن...

يوسف...اتأخرتو ليه يلا ناكل قبل ما الاكل يبرد

على السفره قاعد كل شاب جمب شريكة حياته وضحكتهم منوره وشهم وحنان ويوسف واحمد وايه ونعمه وايمان واحمد وسامر وزوجته وعادل مبسوطين لفرحه ولادهم...

حمزه بأبتسامه...ديما مجمعنا يااارب 

الكل...امين يارب 

يوسف بأبتسامه...اجمل حاجه ان كلكم عايشين جنبنا وقت اما نحب نشوفكم هنشوفكم بأذن الله 

يونس...اه والله الحمدلله 

نورا بغيظ...لا وانا الي بقالي ٢٣سنه بحاول اهرب منك اتجوزت تقوم جاي ورايا وساكن في الفيلا الي جنبييي 

يونس بأستفزاز...على جلبك في اي مكان 

حمزه بضحك...رجعناااا تاااااني 

نورا بغيظ...هو الي رخم 

يونس...حطي لسانك في بوقك واسكتي 

مراد بغيظ...ملكش دعوة بمراتي ياعم انت 

ونس بغيظ...جوزي يعمل الي عاوزه 

حياه...اخويا يقول الي نفسو في 

حمزه بغيظ...ميكلمش ابن عمي كدا 

ساره بغيظ...ملكش دعوة بأختي 

يامن...اسكتي انتي متكلميش حمزه كدا 

ياسين...متسكتهاش تتكلم براحتها

عائشه...متكلمش اخويا كداا

هدير...ملكيش دعوة ب جوزي يتكلم براحته

ادهم...ملكيش دعوة ب اش حبيبتي كلميها حلو

هادي...متكلمش هديري كدا 

سلمى...انت بتدلعهااا كدااا ليه 

ادهم...يدلع اختو براحته 

حنان وايه وايمان...بااااااااااااس اييييييه كله بيدافع عن الي يخصوا 

احمد ويوسف واحمد وعادل وسامر مش قادرين ياخدو نفسهم من كتر الضحك...

الشباب بصوا لبعض وفطسوا ضحك... 

حياه بضحك...مش قادرة بجد

بعد ما خلصوا اكل قاموا وقعدوا كلهم جنب بعض...

ونس...عاوزه اقولكم خبر حلو 

عائشه...ايه دا وانا كمان 

نورا....وانا كمان 

حياه...ايه دا صدفه اكيد وانا كمان عاوزه اقولهم خبر حلو

هدير....لا لا كدا كتير انا المفروض هقولهم انا كمان خبر حلو 

سلمى...ضيفوا خبري على خبركم

كلهم...ايه الاخباار دي بئااا 

عائشه وهدير وسلمى وحياه و ونس ونورا في نفس واحد...انا حاااامل 

الشباب بصدمه...بتهزروا 

البنات بصو على بعض وضحكوا جامد...

كله قام حضن مراته...

احمد ويوسف...الف مليون مبروك يا ولاد كبرتونا و هنبئا جدود 

احمد وايه...الف مبروك ياحبايبي 

ايمان وحنان...الف مليون مبروك ياحبايب قلبي 

نعمه...الف مبروك ياحبايبي 

ساره ويامن بفرحه...الف مليون مبروووك يكون ليكم ذرية صالحه يارب

الشباب...الله يبارك فيكم يارب

حمزه...انا مش مصدق ياحياتي 

حياه بخجل وحب...لا صدق ياحموزتي هجبلك كتكوت صغنن شبهي وشهبك 

حمزه حضنها...بحبك وبحبه 

حياه...وانا كمااان 

༺༺༻༻

يونس...انا فرحان اوي يا ونسي 

ونس بحب...وانا كمان يتربى في عزنا ياحبيبي 

يونس...بحبك 

ونس...وانا كمااان 

༺༺༻༻

مراد...انتي مش عارفه انا مبسوط قد ايه انهاردة 

نورا وهي بتحضنه...وانا كمان عشان هجيب طفل شبهك

مراد...بحبك اويي 

نورااا...وانا كمااان 

༺༺༻༻༻

ياسين...ربنا يباركلي فيه وفيكي ويجي بالسلامه

هدير...يارب ياحبيبي 

ياسين...بحبك 

هدير...وانا كمااان

༺༺༻༻

هادي...انا فرحان جدااا 

سلمى...وانا كماان ربنا يباركلي فيك وفيه يارب 

هادي...بحبك اوي 

سلمى...وانا كمااان 

༺༺༻༻

ادهم...انا فرحان ان هبئا اب لطفل منك انتي

عائشه بحب...يتربى في عزنا ياحبيبي 

ادهم...بحبك اوييي 

عائشه...وانا كماااان 

༺༺༺༻

يامن...هبئا خال وعم وحاجه هنااا 

ساره بضحك...وانا كمان هبئا خالع وعمه 

يامن بحب...عقبالنا ياروحي وتبئي مراتي وام عيااالي

ساره بحب...يارب ياحبيبي

يامن...بحبك اوي

ساره بحب...وانا جدااا

༺༺༻༻

ايه...كبروني ولاد الايه وهبئا جده

احمد...لسه زي القمر بردو ياحبيبتي 

ايه بحب...بحبك ياعمري كله 

احمد...وانا كمان يا ايه حياتي 

༺༺༻༻

ايمان...هنبئا جد وجده قريب 

احمد بأبتسامه...اه يا ايماني 

ايمان بحب... احلى جد بحبك 

احمد بحب...وانتي احلى جده بحبك اكتر 

༺༺༻༻

حنان...حبيبي الي هيبئا اجمل جد 

يوسف بحب...وانتي كمان ياروحي 

حنان بحب...بحبك اوي 

يوسف بحب...بحبك يا شريكة حياتي كلها

༺༺༺༻

ساره قامت وقالت...يلااا ناااخد صوره كلنا سواااا 

يامن...اه يلا 

ثبتوا الكاميرا وقعدوا كل واحد فيهم جمب شريكة حياته حاضنها وعيالهم في حضنهم وساره ويامن قعدوا في الارض قدامهم وضحكوا كلهم واخدو اجمل صورة لأجمل عيله...

شخص دخل وقال بأبتسامه...نسيتوني ولا لسه فاكرني

حياه بصدمه كبيره هي وكل الي قاعدين...حياه بدموع...احمدددددد اخوياااا انت عااااايش

༺༺༺༺༻༻༻༻༻

تــــمـــــــت بحمد الله...

الروايه دي خدت وقت كتير معايا عشت في الاحداث وفيها دروس كتيرة الاخلاص في الحب الاخ والسند وقوف الاهل جمب ولادهم الارادة الوصول للحلم حنيه الاخ على اخته حتى وقت الغضب الصحبه المخلصه الثقه احترام الرأي حب البلد والاخلاص ليها الجد في العمل الخيانه..حاجات كتير يارب تكون كانت خفيفه على قلوبكم واكون وصلت لكم فكره العمل والروايه عاوزه رأيكم...

في جزء تاني بأذن الله وهعمل فلاش باك تاني ليوم فرح حياه وحمزه ومراد ونورا ويونس وونس وهبدأ من المشهد دا من الفلاش باك على اخر حته وقفنا فيها هنا بس لو لقيت تفاعل على البارت دا هنزل الجزء التاني قريب جداااا.

   روايه حياه ظابطه الجزء الثاني من هنا 





أنت الان في اول موضوع

تعليقات