روايه حياه ظابطه الفصل الرابع وثلاثون بقلم سما الحملاوي


روايه حياه ظابطه الفصل الرابع وثلاثون 




#حياه_ظابطه🖤

#البارت_٣٤🖤

بيعدي الوقت ويجي الليل في اوضة احمد.... 

حياه قاعده بتقلب في حاجة احمد.... 

فتحت فونه القديم وحطيته في الشاحن بيفتح وتلاقي على مسجل الفون محطوط عليه علامه بتدخل في وفجأه بتتصدم....

احمد مسجل ريكورد وبيقول....اي حد يسمع الريكورد دا يخلي العيله تتجمع ومنهم ياسين وخالتي وتسمعوا

حياه خدت الفون وخرجت وقالت....ياجمااااعه كلووو يجي هناا 

كلو جه واحمد قال....في ايه يا حياه 

ايه....مالك ياحياه انتي تعبانه 

حياه....نادوا ياسين وخالتي 

ساره....هطلع اقولهم يجوا

ساره طلعت وكلو قاعد مش فاهم في ايه....

بعد ١٠د نزل ياسين ونعمه....

حياه....اسمعوا 

شغلت الريكورد وهما انتبهوا كويس....

احمد في الريك.....ها اتجمعتوا ولا ايه المهم لو انتو بتسمعو دلوقتي يبئا انا مش موجود بينكم انا بسجل الريكورد دا قبل ما اسافر ب ٣ايام عشان حاسس اني هروح ومش هرجع محدش يحزن افرحولي والله ربنا دا عظييم انا لو مرجعتش ف انا شهييد افرحوولي وديما خليكم فاركني....ماما انا عارف ان صعب عليكي تسمعي كلامي بس لازم تعرفي انك اغلى حد عندي في الوجود ادعيلي ديما انا بحبك اويي متنسنيش....بابا حبيبي وصديقي والله ياحج انت هتوحشني اوي لولا وقوفك جمبي مكنتش هوصل لحاجه افضل فاكرني ياحج بحبك اوييي....نعومتي خالتي وحبيبتي امي التانيه مشوفتش في طيبة قلبك والله مش عارف تيته كانت بترضعك قشطا ولا ابه عشان تيجوا بصفاء القلب دا المهم انا بحبك اوي افضلي فكراني...ياسييين اخويااا ياجدعان اقسم بالله لو عرفت انك زعلت نعومتي لأجيلك في الحلم شوف اهو بقولك حبيبي والله خليك فاكرني....مراااد تؤامي وحبيبي صراحه انت تؤامي لاكن كنت بعتبرك ابني يمكن الفرق بنا ٥د ولا ايه يمكن المهم اني

 الكبير بردو ههههه خد بالك من نفسك واه خد بالك من يونس الواد دا قلبه ابيض اوي وكان قريب مني اويي وحمزه متنساش تقولوا بطل غرور ههههه وصل لهم اني بحبهم اوي ويفضلوا فاكريني وانت خليك ديما فاكرني...حياااااه ياقصة وحكاااايه يا تؤام روحي يااختي وصديقتي يا مراتي انتي بيني وبينك ومحدش يعرف بئا انا بحبهم كلهم بس انتي ليكي غلاوة خاصه كدا انتي في الحته الشمااال هههه صراحه مش عارف ازاي هسيبك بس اللهم لا اعتراض على قضائك يارب متنسنيش ياحيااتي خليكي ديما ورا الحق والخير بحبك يا تؤام روحي....سرووووري حبيبتي وبنوتي الصغننه اوعي تفتكري اني مش بحبك لا انتي بنوتي الصغننه سرورتي انا خدي بالك من نفسك ياروحي وديما فكراني بحبك اوي....محدش ينساني افضلوا فاكريني ادعولي كتيير انتو كنتوا اكبر دافع ليا في الحياه انا بحبكم اويي وبوصيكم على حياه متعيطيش ياقلبي على فراقي على عيني اسيبك والله لاكن دا القدر واحمد مشي في مراد اخوكم وسندكم بس انا هفضل الكبيير بردوو هههه ربنا يديمكم لبعض من بعدي انا خلصت يا حبايبي مع السلامه لا اله الا الله....

هما....محمد رسول الله 

الريكورد خلص وكلو انهار حرفياً ازاي جالو قلب يقول كدا ازااااي ربنا يرحمك ويغفرلك ويجعل مثواك الجنة ونعيمها يارب.... 

كلو انهار الا حياه قاعده باصه للفراغ بتحاول تستوعب الموقف....

فجأه لقوها بتسند جامد على الكرسي وبتحاول تقوم وفعلا قامت لاكن وقعت وكلهم جريوا عليها بسرعه....

مراد حضنها على الارض....حياه ليييه بتعملي كدااا 

حياه بصراخ وعياااط وحضنت مراد جامد.....ااااااااااااااااه يامراااااااد قلبي واجعنيييي واللللله انا كان نفسييي يفضل معايا اللهم لاااا اعتراض على قضائك ياااارب لااااكن واااحشني اويييي ااااااه يامرااااااد ااااااااه ليييييه فتحت الموبايل لييييه وجعت قلبييي اكتررررر لييييييييييييه 

فجأه سكتت واغموا عليها لحقوها بسرعه ومراد شالها ودخلها الاوصة وحاول يفوقها وفاقت بعد شوية.....

احمد....انتي بخير ياقلبي 

حياه بتعب.....الحمدلله بس جر*ح ضهري واجعني 

ايه.....اخرجوا بره واطلبوا الدكتور عقبال ما اشوف ضهرها

خرجوا كلهم وفضل ساره وايه ونعمه ونورا....

نعمه....اتعدلي معايا ياحبيبتي 

حياه....حاضر ياخالتي 

ساره....لحظه هجيب قطن

راحت ساره تجيب القطن جر*ح حياه كان بينزف....

بعد شوية جه الدكتور وقال....بلاش حركه كتير يا بنتي عشان جر*حك والف سلامه عليكي شفاكي الله و عفاكي 

عقملها لها الجر*ح ومشي....

نورا....بطلي بئا تتعبي نفسك كل حاجه هتبئا تمام 

حياه....يارب يا نورا ياااارب

عدا الوقت وجه وقت الي يامن في بعت الناس لأختيار الفساتين وعائشه كانت معاهم....

༺༺༺༺༻༻༻༻

في البلكونه عند مراد....

مراد في الفون مع يونس وحمزه....وبس وقعد يقول خد بالك منهم وكدا

حمزه بحزن....ربنا يرحمه يارب ويجعل مثواه الجنه 

يونس بحزن....الف رحمه ونور عليه يارب 

مراد....يارب يارب ما تيجوا ننزل انهاردة نجيب البدل وناخد يامن وهجيب ياسين 

حمزه.....تمام ماشي 

يونس.....ماشي ننزل

مراد.....طيب كمان ساعه هرن عليكوا تكونوا جهزتوا 

حمزه ويونس....تمام

༺༺༺༺༻༻༻༻

ايه في الفون لأيمان....هتنزلي يعني 

ايمان.....اه نجيب حنان وننزل كلنا نجيب حاجة الخطوبة 

ايه....تمام ساعه نجهز انا نعمه وننزل كلنا 

ايمان....تمام ياحبيبتي وسلميلي على حياه 

ايه....يوصل ياحبيبتي 

قفلوا سوا وقاموا يجهزوا....

༺༺༺༺༺༻༻༻༻

مراد لأحمد والده....تيجي يابابا تنزل معانا نجيب بدل 

احمد....طيب ماشي بس نقول لأحمد ويوسف ينزلوا معانا 

مراد....تمام ماشي يلا قوم اجهز 

مراد كلم حمزه ويونس وقالهم يخلي يوسف واحمد يجوا معاهم....

༺༺༺༺༻༻༻༻༻

في اوضة البنات....

ساره....هنشوف لحياه الاول وبعدها احنا 

نورا وعائشه....اشطا يلا 

حياه بضحك.....ابهرووووني

البنات بتوع الفساتين....والله انك قمر لو لبستي بنطلون وبلوزه هتبئي قمر ١٤ 

حياه بأبتسامه.....تسلميلي ياقلبي 

طلعوا البنات كذا فستان لحد ما حياه لمحت فستان كشمير حلو اوي....

حياه....ممكن توريني دا 

البنت....حاضر زوقك ماشاء الله حلو جدا 

البنت طلعت الفستان وحياه حطتوا عليها كدا وكان شكلو حلو اوييي.... 

ساره....روعه 

نورا.....جمااال 

عائشه....تحفه عليكي ياقلبي 

وخدوا رأي ايه ونعمه والباقي وكانو معجبين اوي بشكلها....

بعد وقت كل البنات اختاىوا الفساتين وكانو فرحانين اوي....

༺༺༺༺༻༻༻༻

في فيلا احمد الهواري....

يونس....يلا نلبس يايامن عشان ننزل نجيب البدل 

يامن....حاضر يلا 

دخلوا يلبسوا ويوني اتصل على ونس....

يونس.....ايوه ياونس ازيك 

ونس....الحمدلله تمام انت عامل ايه 

يونس....بخير بقولك خطوبة يامن اخويا الخميس معزومه اكيد 

ونس....اه بشهندس يامن قال في الشركه ان شاء الله هاجي هقول لبابا واجي 

يونس بفرحه....تنورينا والله 

ونس بكسوف....النور نوركم 

بعد مده قصيرة قفلوا سوا ويونس كمل لبس ونزل هو ويامن وخدوا احمد ومشيوا... 

ايمان عدت على حنان وخدتها وراحوا لأيه ونعمه... ويوسف راح هو وحمزه لمراد واحمد وياسين عشان يروحوا المول.... 

༺༺༺༺༻༻༻༻

اشتروا البدل ويامن خد رائي ساره في كل حاجه....

نعمه وايه وايمان وحنان اشتروا اللبس وكل حاجه هما كمان....

༺༺༺༺༻༻༻༻

بليل في فيلا احمد الهواري...

في اوضة عائشه في الفون....تنت وش معزوم على الخطوبه وهات هدير معاك 

ادهم....حاضر هنيجي كلنا 

عائشه....تنورونا 

༺༺༺༺༻༻༻༻

يوم الخطوبة....

في بيت حياه....

حياه....يابت انهدي بئا هو الفرح 

ساره بتوتر....متوترههه 

هدى....اهدي بس وكل حاجه هتبئا تمام

نورا بضحك....طيب اقعدي بس خلي البنت تعملك الميكب 

البنت بمرح....طيب خلاص اتكل انا على الله 

مسكتها ساره من ايدها بسرعه وقالت....انتي بتقفشي بسرعه كدا ليه يلااا 😂

قعدت والبنت بدأت تعملها الميكب وبعدها نورا وحياه وهدى....

البنت....الف مبروك زي القمر ربنا يحفظكم 

البنت مشيت وهما جهزوا خاالص وساره قاعده مستنيه يامن....

ساره بتوتر....هو اتأخر لييه 

نورا....ممكن تهدي زمانوا جاي 

حياه....اهدي ياقلبي شويه 

بعد ٥د جرس الباب رن وايه والباقي زغرطوا....

سلموها لمراد ونزلوا ركبوا كلهم العربيات... 

راحوا القاعه وكان هنا حمزه ويوسف ويونس في استقبال الناس....

حياه مراد نزلها وشافها حمزه انبهر في جمالها ورقتها...

يامن وساره دخلوا ووراهم الشباب....

مراد كل شوية يبص على نورا وقد ايه هي جميله....

حمزه مركز مع كل تفاصيل حياه ومبتسم... 

يامن مركز مع ساره وعيونه بتوصف قد ايه انه بيحبها...

يونس عيونه بدور على ونس لحد ما لمحها داخله وزي القمر فرح جدا وراح لها....

يونس....نورتينا يا ونس 

ونس بخجل....بنوركم ممكن تاخدني ابارك لساره والبشمهندس 

يونس بسعاده....اوي اوي تعالي 

خدها وراحوا ليامن وساره....

ونس....الف مبروك يا بشمهندس الف مبروك ياساره ربنا يسعدكم ويخليكم لبعض يارب 

يامن....الله يباىك فيكي يا ونس 

ساره بأبتسامه....الله يبارك فيكي ياقلبي عقبالك 

ونس نزلت من عندهم وراحت تقعد مع ايمان وعائشه وياسمين الي اتعرفوا عليها....

بعد شوية دخل ادهم ومعاه هدير راحت لهم عائشه....نورتونا والله 

ادهم بأبتسامه....بنورك بس ايه القمر دا 

عائشه بخجل....احم تسلم 

هدير.....يلا نبارك للعرسان بئا

ادهم....اه يلا 

خدتهم عائشه وباركوا ليهم ورجعوا تاني.... 

صاحب الدي جي....طلب من العروسه تقف بس والعريس كمان 

ساره وقفت بأستغراب وفرحه....

شافت مراد الي اختفى من ساعة ما دخلوا داخل وماسك مايك وجاي من اول القاعه وبيقرب ببطئ وبدأ يغني بصوته الي ابهر الجميع بيه واولهم نورا...

أختي حبيبتي دي الحب كله وغيرها مين احكيله  واقوله 

 دي هي دي الي معاها سري 


واقفه في ضهري لو هيحاربني العالم 

لا انا قادر اقولها ولا احكيها


اختي حبيبتي وضي عيوني

لعريسها بأيدي هوديها


من يوم ما وعينا على الدنيا

ما فارقناش بعضنا لو ثانية


ع عيني انك تبعدي عني

دمعتي مش قادر اخبيها


والفرحة اللي انا حاسس بيها

لا انا قادر اقولها ولا احكيها


حبيبتي دي  و ضي عيوني

لعريسها بأيدي هوديها


من يوم ما وعينا على الدنيا

ما فارقناش بعضنا لو ثانية


ع عيني انك تبعدي عني

دمعتي مش قادر اخبيها


واوعي تنسي ان انا حضنك سرك اخوكي سندك ضهرك واوعي تخافي من اي حاجة

وهجيبلك حقك لو ضايقك


دا الفرحة اللي انا حاسس بيها

لا انا قادر اقولها ولا احكيها


اختي حبيبتي وضي عيوني

لعريسها بأيدي هوديها♥

مراد قرب خالص منها وقال....حبيبتي وبنوتي الصغيره فرحتي بيكي انهاردة متتوصفش خد بالك منها يا يامن دي قلبي دي 

ساره حضنته جامد وهو شالها ولف بيها....

ساره بحب....بحبك اويييي 

بيجي وقت تلبيس الشبكه وبيلبسهالها وبيقوموا يرقصوا ومعاهم حياه الي قاعده على الكرسي وبيرقصوها....

ياسين راح يرقص معاها....مجنونتي انااا يابت كبرتي وبتتجوزييي 

ساره بضحك....يوووه بئا يا ياسووو خلاااص بئا 

ورفعت ايدها بالدبله....مخطوبه 😂😂

يامن....اه معلشي دي خطبتي 

ياسين بضحك....ياسيدي ياسيدي على الحب

هدى راحت عليها حضنتها....لا ارجعي معايا 

ساره بضحك....لسه خطوبه ياهبله 

هدى....اه صح طب وسعي بئا 

ساره حضنتها....حبيبيييي 

كلو بدأ يرقص معاهم بس حياه ندهت على بتاع الدي جي وهو جالها واداها مايك....

بدأت حياه تغني....

آه يَا قَلْبِي ع الْجَمَال قَمَر مَشَّاء اللَّه حطها فِي عَيْنِكَ دِي أَغْلَى بَنَتْ فِي الدُّنْيَا

يَعْنِي تتدلع ومالو مَا الْقَمَر عَارِف جَمَالِه مَش هتبعد عَنْهَا يَوْمَ وَلَا سَاعَةً وَلَا ثَانِيَة

آه يَا قَلْبِي ع الْجَمَال قَمَر مَشَّاء اللَّه حطها فِي عَيْنِكَ دِي أَغْلَى بَنَتْ فِي الدُّنْيَا

يَعْنِي تتدلع ومالو مَا الْقَمَر عَارِف جَمَالِه مَش هتبعد عَنْهَا يَوْمَ وَلَا سَاعَةً وَلَا ثَانِيَة

دِي صَاحِبَتِي وَعَشَرَة عُمْرِي وَبَيَّنَّا سِنِينَ مِنْ صِغَرِي وَأَنَا أَيْدِي فِي ايديها تَعَدِّي سِنِين

فَرَحُه بَائِنَةٌ مِن عَيْنَيْهَا لَائِق الْأَبْيَض عَلَيْهَا ، والعريس أَيَّدَهُ فِي ايديها اللَّهُ عَلَى جَمَالِهَا

آه يَا قَلْبِي ع الْجَمَال قَمَر مَشَّاء اللَّه حطها فِي عَيْنِكَ دِي أَغْلَى بَنَتْ فِي الدُّنْيَا

يَعْنِي تتدلع ومالو مَا الْقَمَر عَارِف جَمَالِه مَش هتبعد عَنْهَا يَوْمَ وَلَا سَاعَةً وَلَا ثَانِيَة

خلصت وقالت في المايك....هي فعلا صحبتي مش اختي بس ربنا يخليكي ليا ويحفظك ويسعدك انتي ويامن ياقلبي

راحت لها ساره وحضنتها جامد....بحبك اويييي 

بعد شوية حياه وهي بترقص معاهم بتبص على الباب بتاع القاعه وفجأه....

احمد....بئا ينفع الفرح يكمل من غيريي

  روايه حياه ظابطه تكملة الفصل الرابع  وثلاثون من هنا 



تعليقات
close