Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية اسيرة ظلامي الفصل الثالث عشر 13 والاخير الجزء الثاني بقلم رنا احمد





 رواية اسيرة ظلامي الفصل الثالث عشر 13 والاخير الجزء الثاني بقلم رنا احمد 


احفاد الاسيوطي ❤️❤️❤️.

رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️

البارت الاخير ❤️❤️❤️❤️.


في قصر طاهر..

في غرفه جاسر...


كان يسير من الحمام وعلي وجهه ابتسامه ليصعق من اختفائها ليبحث عنها بفزع شديد لينصدم من ذلك الجواب الذي جعل قلبه يقرع برعبا كالطبول .


/جاسر انا بحبك عمري محبيت غيرك ومفيش راجل غيرك ملا قلبي وعقلي بس انا لازم اسلم نفسي دي نهايتي الحقيقه ي جاسر يريتني قابلتك قبل ماكل ده يحصل بحبك ي جاسر بحبك .


جاسر بصراخ ووجع/ليه بتعمل فيا كده ده انا حبيتك اكتر من نفسي غبيه غبيه.


ليرتدي ملابسه سريعا ويذهب الي الاداره ...


في مكان ما ....


كانت تفتح سما عيناها تتدريجيا لتنصدم من ذلك الواقف بثباته المعتاد .


ادهم بثقه وثبات/كنتي رايحه تعملي ايه في الاداره ي مرات ابني عايزه تسلمي نفسك ده كلام .


سما بصدمه /هو حضرتك عارف .


ادهم بابتسامه ثقه وثبات /مبقاش ادهم الاسيوطي لو معرفتش كل حاجه بتحصل حواليا مابالك بحاجه تخص اولادي .


سما بدموع ووجع/وليه حضرتك سكت كل ده .


ادهم بابتسامه ساحره/لانك شبهي اوي زمان انا كنت مليان بلاوي وأخطاء لحد ما لاقيت الحب الي غيرلي حياتي ودلني علي الطريق الصحيح رباب انتي كمان لازم تنسي كل الي فات ومتفكريش غير في حبيبك وبس ومتنسيش انك كنتي بتنتقمي لأهلك من الي حصلهم الي ماتو دول يستاهلوا الحرق .


سما بدموع /بس انا لازم اسلم نفسي انا مستحيل اسمح باي اذيه تحصل ل جاسر بسببي أو أنه يتاذي في شغله .


ادهم بابتسامه ثقه /متقلقيش القضيه هتتقفل ومحدش هيقدر يعرف حاجه ولا يوصلك ارجعي ل جوزك وانسي كل الي فات وعيشي حياتك وانسي الي فات ي سما .


**************.

في ايطاليا ...







كانت تستعد نورا لكي تتدخل غرفه العمليات بدموع وخوف ليقترب منها وهو يقبل يدها بحنان.


يوسف بابتسامه عاشقه /جرا ايه ي روحي ده خلاص اخر محطه عند الحلم الي انت وانتي بتمناه يتحقق انك تتكلمي ي نور عيني واسمع صوتك الي هموت عليه متقلقيش انا هكون معلمي جمدي قلبك علشان خاطري ي روحي وانا هدخل معاكي.


***************

في شقه عزت ...


كان يجلس بشرود فيما حدث بالامس كان عقله يهاجمه بلا رحمه لماذا دائما يكسب ادهم ما ذلك السلاح الذي يجعله قوي محميا وهو سلاح الحب والعشق ليبتسم علي ابنته التي تحدت كل شي من أجل معشوقها لينوي علي دخول الحب قلبه .


/ليها حق رباب تختارك ي ادهم من بين الدنيا كلها.


سميحه بحزن شديد/انا رايحه ل بنتي .


عزت بابتسامه /انا جاي معاكي .


سميحه بخوف شديد/ليه سيب البت في حالها حرام عليك.


عزت بابتسامه /متخافيش ي سميحه انا كنت في غيبوبه وفقوت انا هروح ل بنتي اباركلها هي وعريسها واخدها في حضني واقولها سمحيني ي حبيبتي يلا بينا .


**************.

في غرفه جاسر ..


كان يسير للداخل بحزن شديد علي غياب معشوقته لينصدم من تلك الحوريه التي ترتدي قميص نوم احمر فكانت في غايه الجمال ليقترب منها جاسر وهو يحتضنها باشتياق ودمع .


/كده برضه تسبيني حرام عليكي انا م

كنت هموت من غيرك ليه بتعمل فيا كده .


سما وهي تقبل بعشق /انا اسفه ي حبييبي اسفه تفكيري كان غلط انا حياتي مينفعش تكون الموت نهايتها لأن حياتي يدوب بدأت بدأت هنا معاك وفي حضنك بحبك ي جاسر بعشقك وعمري مهبعد عنك ابدا .


جاسر وهو يحملها بعشق واشتياق /انتي غلطي وانا هعاقبك تعليلي ي مزتي.


****************.

بعد مرور شهرين ..


كانت تسرع همس بسعاده ودموع الفرح وهي تسمع صوت اختها يغرد في الإرجاء .


همس بابتسامه وسعاده /الحمد لله ي حبيبتي حمد لله علي سلامتك صوتك نور الدنيا .


نورا وهي تحتضنها بسعاده/ربنا يخليكي ليا ي حبيبتي .


يوسف بابتسامه/اظن كده خلاص نعمل فرح بقا.


جاسر بنظره خبيثه /وماله بس بمناسبه نجاح عمليه نورا تعملينا ليله لينا كلنا علي حسابك .


يوسف بابتسامه/انا معنديش مانع .


عز باستغراب /انا سخن ولا ايه ده انت هتدفع فلوس ها فلوس .


يوسف بابتسامه ساحره /ده انا ادفع عمري كله علشان خاطر ي حبيبتي.


ادهم بابتسامه/مشاء الله عليكي ي نورا عرفتي تعملي الي احنا معرفناش نحققه .






حسن بابتسامه/المهم أنه هيبقا فرح لينا كلنا انا وهمس ويوسف ونورا وعز وعزه وجاسر وسما وسليم ومليكه  .


سيف وهو يمسك يد رشا بابتسامه/وانا معاكم علي فكره .


جاسر بابتسامه/راشق انت في أي حاجه ببلاش مش كده .


سما بابتسامه/الف مبروك ي رشا .


رشا بابتسامه/الله يبارك فيكي ي روح قلبي..


********************.

ليلا في فيلا طاهر ...


كانت الفيلا أشبه بالقاعه الفاخمه فكانت الانوار تزينها بحرافيه والألوان الامعه .


علي الاستيدج ..


كانوا يرقصون العرسان مع العرائس بسعاده وعشق ..


جاسر بابتسامه/مبروك ي نور عيني.


سما بابتسامه عاشقه /عمرك مهتندم ي جاسر ولا تخاف مني.


جاسر وهو يقبل يدها بعشق/عمري ي روحي سما انت بقيتي الهواء الي بتنفسه .


سما بابتسامه خبيثه وهمس /طب علي فكره بقا انا حامل.


جاسر بسعاده لا توصف /بجد ي روحي مش قادر اصدق مبروك ي روحي.


سما بابتسامه عاشقه /مبروك عليك انت كمان ي حبيبي ي ابو عيالي .


حسن بابتسامه/ممكن اعرف انتي موطيه راسك كده ليه.


همس بخجل وارتباك/بصراحه حاسه ان الكل بيبص علينا وبيقولوا ازي الدكتور حسن يتجوز رقاصه .


حسن بابتسامه/اولا تنسي موضوع الراقصه دي انتي انضف واحده علي وجه الارض انا فخور انك مرائتي ي همس بحبك بحبك اوي .


همس بابتسامه عاشقه /وانا كمان بعشقك ي روح قلبي.


عز بابتسامه وغمزه/ايه القمر المنور ده ي زوزه .


عزه بابتسامه ثقه /مش هيحصل الي في دماغك ي عز الدكتور قال نبعد عن بعض خالص علشان البيبي  .


عز بغيظ شديد/ده دكتور حمار علي فكره .


عزه بضحك /هههه زعلت ي زيزو بحبك بحبك اوي .


عز بابتسامه وهو يقبلها بعشق/وانا بعشقك ي حبيبه قلبي.


يوسف بابتسامه وغمزه /ايه القمر ده ي نور حياتي .


نورا بابتسامه /ده نورك انت ي يوسف نورك الي دخل حياتي ونوارها بحبك وبعشقك ي مالك قلبي.


يوسف وهو يقبل يدها بعشق/وانا بعشقك ي نور عيني اوعدك أن حياتي كلها هفضل اسعدك .






مليكه بابتسامه/مش قادره اصدق أننا اتجوزنا ي سليم .


سليم بابتسامه عاشقه /لا صدقي ي روحي انا قولتلك انتي عمرك مهتكوني ل غيري بحبك ي مليكه بحبك .


مليكه بابتسامه/وانا بعشقك ي نور عيني.


مهاب بابتسامه/الفستان حلو اوي ي هايدي اول منكبر هتجوزك علطول.


هايدي بابتسامه/اوكي ي هوبا .


****************.

كانوا يقفون تلك العاشقان كان يقف ادهم وهو يحتضنها من الخلف وهم ينظرون لهم بسعاده لا توصف وكان ذلك حال عدي ورحمه ومعتز ونور .


ادهم بابتسامه ساحره/مش بيفكروكي بحاجه دول .


رباب بابتسامه عاشقه/بيفكروني بنفسنا ي ادهم بعشقي وعشقك ب روحي وروحك مهما طال بيا الزمن هيفضل عشقك جوه قلبي هتفضلي رجلي الي ملا عنيا وقلبي وحلا ايامي بحبك ي ادهم بحبك .


ادهم وهو يقبل يدها بعشق/وانا بعشقك ي اسيره ظلامي ❤️❤️ الي خرجتني للنور ...


****************.

وبالفعل قد علم عزت بخطئه وأصبح يعامل ادهم وعز باحترام كبير تم الحكم علي هيثم بالاعدام لتجاره المخدرات والاعضاء وقد قيدت القضيه ضد مجهول فأصبحت سما بأمان وأصبح قلبها ينبض من جديد بفرح مع جاسر امانها وحمايتها أما يوسف فقد تخلا عن بخله عندما عشق منا أصبح علي استعداد أن يضحي بروحه من أجلها أما حسن فقد عشق تلك الراقصه التي تغيرت لأجله عشقته وعشقها أما مليكه فقد عشقت سليم ذلك المشوه من وجه نظر الناس لكن في نظرها هي اجمل من رات عيناها أما عز وعزه فقد تغلبوا علي كل شي واجتمعوه برغم كل الظروف فالعشق والحب هو اجمل معاني الحياه ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

تمت بحمد الله.


ودول احفاد الاسيوطي 🤭🤭🤭🤭  دمتم بخير وعافية يارب ❤️❤️❤️.


احفاد الاسيوطي ❤️❤️❤️.

رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️.


تمت

تعليقات