رواية عاشقة لروح سليم الفصل الثاني 2 الجزء الثاني بقلم اسيل بسام

رواية عاشقة لروح سليم الفصل الثاني 2 الجزء الثاني بقلم اسيل بسام 

 عاشقة _.  لروح ___ سليم __2

Part ___2

عند الشباب 
هقلبك المرادي ي إيهاب بيه وهتشوف
إيهاب  " ده انا الرائد إيهاب رجالة بشنبات مقدروش يهزمني هتعزمني انت ي ابن امبارح 
مراد وهو بيفوت جون في ملعبه  " واااااو  اهو خسرت ي فالحة قال رجالة بشنبات قال ده انا مراد الحديدي أشهر رجل أعمال فيكي ي عالم هتغلبني انت لا ده عيب 
رماه إيهاب المخدة بغيظ  " اسكت 

جات ليلة داخلة بخجل. " ابيه ماما عايزك
مراد قام بسرعة يشوف امه عايزة ااي وجات ليلة تروح وراه مسكها إيهاب من اديها 

إيهاب  " ازيك ي ليلة
ليلة وهي بتحاول تسحب اديها. " كويسة
مسك ايدها جامد وقرب منها كمان. " وحشتني  اوي 
ليلة بتوتر. " هو انت ممكن تسيب ايدي ميصحش كده 
إيهاب  " عاملة اي في دراستك 
ليلة. " كويسة بس ممكن تسيب ايدي
إيهاب  " انا هسيبها دلوقتي بس عشان فعلا ميصحش امسكها غير وانتي حلالي وده هيحصل قريب ااوي 

مستنتش ليلة تفهم هو  يقصد اي من خجلها راحت خرجت بسرعة وهو ببتسم لاثرها بحب
 .....











عند مراد
كان رايح بسرعة لدرجة انه مش شايف. قدامه حتى خبط في حور وجات هي تقع بس لحقها وضمها من خصرها بحماية
تاه في عنيها وهي متوترة من القرب الممنوع ده 
حاولت تبعد عنه بس هو مكلبش فيها بقوة 

حور  " ابيه هو انت ممكن تسبني انا كويسة 
مراد  "  اولاا  انا مش زفت ابيه اسمي مراد وبس تانيا هسيبك ليه ده انا مصدقت امتي تكوني في حضني
حور  بغضب  " هو انت ازاي بالوقاحة دي سبني بقولك
مراد. " هتغلطي فيا هعلمك الأدب ي حور 
وبعدين انتي مشفتيش حاجة من وقاحتي لسا بس وعد هتشوفيها وانتي مراتي 
حور  " انا لا يمكن اكون مراتك ابدا نجوم ⭐ السماء اقربلك مني 
قرب منها بشدة وهمس قدام شفايفها   " انت اقرب مما تتخيلي ي حورية 🧜‍♀️ 
بعد عنها وهو بيلاحظ وجها الأحمر من الخجل ولا الغضب الله اعلم فك حصار خصرها وكان جاي يمشي بس همس في ودنها بكلمة خلاها تشهقة من الخجل وبعدها باسها من خدها وراح ولا كأنه عمل حاجة 
وهي كانت قربت يغمى عليها بس مسكتها ليلة
ليلة. ى مالك ي بتي اجمدي كده في اي
حور باستغراب  " هو ال مشي من شوية ده اخوكي مراد مش كده 









ليلة. " الظاهر عليكي اتجننتي ي حبيبتي 
وهيكون مين غيره يعنى شاروخان مثلا  
........

زين  " اي مش هتقولهم ي سليم 
سليم  " لا
زين بغيظ  " ليه 
سليم  " اقفل على السيرة خلاص 
زين   " انت لازم تقولها هي على الاقل ي سليم هي شريكة حياتك ولازم تعرف بكل كبيرة وصغيرة بيها
سليم بملل. " اقولها اي يعنى ها 
ي روح  حبيبتي  جميلة ظهرت في حياتنا تاني وعايزة تنتقم مني. ومنك في أولادنا ومش بعيد تق،؟* تلنا كلنا عشان تحقق انتقامها
انسى ي زين انا مش هقدر اقولها الكلام ده

روح  بصدمة وبكاء. " بس انا سمعت كل حاجة
سليم وهو بيقرب منها بتوتر.  " اهدي ي حبيبتي هي متقدرش تعملنا حاجة 
روح  بغضب. " هي مش هتعملك حاجة  مانت حبيب قلبها بقى بس انا وولادي ممكن تقت***  ل حد فينا 
وده. ال مش. هسمح له كله الا أولادي ي سليم
سليم بغضب هو الاخر. " دلوقتي بقوا ولادك مش كانوا ولادنا ي روح 










روح بهسترية  "  انااا لازم  احمي ولادي منها دي مجنونة ووممكن تاذيهم لالاا كله الا هما ده انا اموت لو حصلهم حاجة
سليم وهو بيحاول يحضنها. " اهدي  ي قلبي انا معاكي ومحدش هيقدر ياذيكي 
روح  بانهيار جو حضنه.  " هتاخدك انت كمان مني. انا مقدرش اعيش من غيرك انت حبيبي 
سليم بألم وهو بيشوف انهيارها  ده  بوجع. "  محدش هياخدني منك انتي حياتي ال مقدرش من غيرها ي عمري كله انتي
فجاءة حس. بتقل جسمها عرف انها خابت عن الوعي 
حملها بين دراعه  وهو بيندهلها عشان تفوق بس مفيش فايدة
زين بقلق.  " يلا  ندخل لجوا  ي سليم
ركض سليم لجو البيت وهي بين اديه اول ما مراد شاف امه بالحالة دي  انتفض وجاء ركض ناحيتها 
مراد. بخوف.  " هي  امي مالهاا. ردي ي حبيبتي مالك هي مالها
زين. وهو بيمسك دراعه وبيهدي  فيه.  : امك كويسة بس ضغطها وطى شويه وغابت عن الوعى 
ليلة ببكاء.  : هي هتبقى كويسة مش كده
حاول سليم بفوقها بس مش بتفووق تملكه القلق الجميع 
روح بقلق.  " هي مش بتفوق ي جماعة يبقى ناخدها المستشفى 
حملها سليم ووراها مراد علطول وبعدها زين
فضل  إيهاب مع الباقى 
في المستشفى  خرجت الدكتورة  من عند  روح
الدكتورة. " ألمريضة  جالها انهيار عصبي حاد
مراد " بس هي دلوقتي كويسة مش كده
د " اااه الحمد لله وتقدر تخرج بعدما تفوق ان شاءالله

           الفصل الثالث الجزء الثاني من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×