رواية كياني الفصل الثالث 3 بقلم سلمي هاني
البارت التالت ..
يونس باسف :للاسف ي عائشه باباكي عندُ كانسر في المرحله الاخيره
عائشه بصدمه:لالا مستحيل اكيد التحاليل غلط
يونس :للاسف دي الحقيقيه
عائشه بنهيار :لالا مستحيل انا مليش غير ابويا اكيد غلط
يونس بحزن:عائشه ارجعي وجمعي نفسك
ودخل عليهم منه وهي بتجري :دكتور يونس حاله رقم سبعه قلبه وقف
عائشه بصدمه :ايه بابا وطلعت تجري ويونس ومنه وراها
عائشه دخلت جري الاوضه:بابا انت كويس باابا افتحي عينك بالله عليك متنسينش بالله عليك انا مليش غيرك
يونس بعصبيه:عائشه لازما ادخال اخرجي بره
عائشه بنهيار وصرخ : لاااا مش هخرج لم بابا يوفق
منه بحزن:عائشه تعالي معايا بره ارجوكي لو بتحبي باباكي
عائشه استسلمت وطلعت مع منه
عائشه بدموع:انتِ اكتر واحده عارفه اني مليش غير ابويا مش هقدر اعيش من بعدُ مش هقدر صدقني
منه بدموع:اهدي ان شااء الله هيكون كويس اهدي انتِ بس ممكن
عائشه :عندُ كانسر مرحله اخيره اكيد كان عارف وخابه عليا
منه بصدمه:كانسر
عائشه بدموع وحزن :ايوه انا مليش غير ابويا ي منه
منه حضنته : متقلقش هيكون كويس متقلقش
خرج يونس ف الوقت ده وطلعت تجري عائشه عليه
عائشه بخوف: بابا كويس صح
يونس :القلب رجع ينبض تاني بس مافيش وقت للاسف
عائشه بصرخ:انت بتقول ايه اكيد بابا مش هيسبني لوحدي
بونس بهدوء : عائشه انا مقدرك بس ممكن تهدي باباكي طلبك ادخلي
عائشه :هو فاق
يونس : أيوه إدخلي
ودخلت جري
يونس:منه روحي انت مع دكتور حسن ف العمليه
منه :تمام ي دكتور
****
عائشه بدموع:كده ي بابا عاوز تيسبني لوحدي
محمد بتعب:انتِ مش لوحدك ي عائشه
عائشه بنهيار:لالا لوحدي انا مليش حد غيرك انا الوقتي هكون يتمه من ام والأب انت ليه مش قولت ليا ليه يا بابا علي اقل كنت قدر اعمل حاجه انما الوقتي انا وانت عارف ان مستحيل يحصل حاجه يعني هفضل لوحدي انا مش هقدر اعيش من غيرك ي بابا صدقني مش هقدر ..مش هقدر احس بالامان مع حد غيرك مش هقدر احس بحب حد ليا غيرك انت ومستحيل حد يهتم بيا او يحبني غيرك انا من غيرك هكون ولا حاجه ليه بابا عاوز تسبني ليه وانت عارف ان مليش. غيرك
محمد بتعب :انا اسف ي بنتي اسف انا مكنتش عاوز اقولك علشان كده .. انتِ م لوحدك ي بنتي اتعودي تقعي وتقومي وتوقفي ع رجليكي. من تاني وافتكر حلمي وحلمك ي بنتي انا اسف ي قلب ابوكي اسف
عائشه بنهيار :انا..انا مش هقدر ي بابا لو بعدت عني صدقني مش هقدر اقف علي رجلي من تاني صدقني وقمت حضنت والده وبتبكي بحرقه مش هقدر صدقني انت كل عيلتي مش هقدر من غيرك ي سندي
يونس كان وقف ع الباب وسمع الحوار كله وحزين جداً عليهم
وفجاء دخل والد يونس احمد وجاء جري عليهم :محمد محمد يا يونس كويس صح طنمني ي ابني
يونس بحزن واسف :للاسف يا بابا عمي محمد مافيش وقت ليه كتير للاسف
احمد بحزن ع صديق عمره : يعني ايه خلاص كده محمد هيسبني ممكن ادخل ليها
يونس:طبعا يا بابا اتفضل
و دخلوا
احمد بدموع :عائشه بنتي
عائشه اول ما شافت أحمد طلعتي تجري عليه وحضنتُه وهي تبكي :هيسبني لوحدي ي عمو هيسبني مش هقدر اعيش من غير بابا مش هقدر
احمد بدموع وحزن:ده قضاء ي حبيبتي هنعترض علي قضاء ربنا
عائشه خرجت من حضنه :بس مش هقدر اعيش لوحدي مش هقدر اعيش من غيرو
محمد بتعب :احمد خالي بالك من عائشه ي احمد
احمد بدموع :عائشه بنتي ي محمد ومش هسيبها لوحدها ابدا
محمد: احمد انا خلاص ماشي اعمل الوصيه ي احمد وبص ل عائشه بحب ونظرة ودع.... عائشه حبييت بابا انسي الماضي وعيش ي حبيبتي انسي خلاص ال فات مات انسي ي عائشه و ركزي علي كيانك وحلمك واعي بعدي يوقفك اوعي ي عائشه وانسي الماضي بحبك ي قلب بابا وفجاة القلب صفر......
توقعكم ايه بقي ل ماضي عائشه او اي هي الوصيه
#يتبع
#كياني
#بقلمي_سلمي_هاني