رواية رغده قلب الذئب الفصل الثالث عشر 13 بقلم ايمان محمد


 رواية رغده قلب الذئب الفصل الثالث عشر 13 بقلم ايمان محمد 


🍁🍂رغده قلب الذئب 🍂🍁
بقلم ايمان محمد
(البارت 13 )
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مضيت علي الورق من غير متشوف هوا فيه ايه
اخد منها الورق وابتسم بانتصار وبعدين بصلها بخبث وقرب منها ببطئ وهي بترجع لورا
وقطع الصمت مبينهم صوته وهوا بيقول انتي عارفة الورق دا بتاع ايه يا زوجتي المصون
فتحت عينها بصدمه من الكلمه وقلبها دق جامد وقالت بتلعثم
لا.... لا... هوا... بتاع اييييه
قرب منها جامد وقال بهدوء
امممم يعني بتمضي علي اي حاجه كدا
ما.... هوا انتوقولت انك هطلعني من هنا لو مضيت وانا عايزه امشي
زعل لان هي للدرجه دي خايفه منه ومش عايزه تبقي معاه
قال بحزن يعني انتي ممكن تعملي اي حاجه علشان تبعدي عني.... للدرجه دي بتكرهيني
هي بتلقائيه وتسرع لا خالص دا حتي انا بـ....
بصلها بعيون كلها حب انتي كنتي عايزه تقولي ايه كملييي يلا
ها لا ولا حاجه
ابتسم علي خجلها وقرب طبع قبله علي خدها
بصتله بصدمه وقالت انت ايه اللي عملته داا
باسها تاني وحط في ايدها الورق
ودخل
هي شافت ان دا ورق جواز وان هي بقيت مراته
دخلت وراه بسرعه
وقالت اييييه. داااا
ببرود ورق
لاوالله بقلم ايمان محمد
قرب وشه من وشها وقال اه والله
بصتله بتوتر طب ابعد. طب
طب لو مبعدتش
هصوت والم عليك الناس واقول بيتحمرش بيااا
ضحك جامد عليها وهي سرحت في ضحكته وقال يعني هما هيصدقوا الهبل دا وبعدين هتحمرش بيكي ازاي وانتي مراتي
معرفش بقا هوا كده
ضحك علي برائتها وقال طيب انتي كنتي بتقولي اني مش ابوكي ولا اخوكي ولا جوزك علشان احاسبك دلوقتي بقا هحاسبك بطريقتي وقبل متتكلم كااان التهم شفتيها بعنف
اتصدمت وفضلت تزقه وتقاومه لحد ماستسسلمت
بعد مده لا يعلموا قدرها بعد عنها علشان تلتقط انفاسها





 
وضع جبينه علي جبينها وهوا يلهث متتكررش تاني انك تقفي مع جنس دكر فاهمه
هزت راسها بخجل ونزلت راسها لتحت
بصلها ورفع دقنها بحنان وركز علي شفايفها الحمرا واتكلم قدامهم وقال بعشقك يارغده قلبي ❤
برقت بصدمه وهوا كمل كلامه اه والله بعشقك عشت عمري كلوا بحبك انتي الست الوحيده اللي وثقت فيها بعد جني في الايام اللي سبتيني فيها انا كنت بموت مع انك كنتي صغيره كنتي صغيره اوي بس كنت وصلت لاكبر مراحل عشقي وعلفكره اخوكي عارف وكمان هوا عارف انك ملكي من ساعه متولدتي عارفه كنت اول واحد شيلتك ساعتها مخلتش حد يقرب منك ولا حتي مامتك كنتي ليا حياه وانا اللي سميتك رغداء لانك كنتي رغد حياتنا وسعادتها عارفه بعد مامامتك جابتني من الشارع انا واختي لما ماما سابتنا كانت ساعتها اختي مكملتش السنتين وانا كنت 12 سنه مامتك كانت حامل وكانت تعبانه جدا وصتني انا واخوكي عليكي... من اللحظه دي انتي بقيتي جزء من قلبي جزء من حياتي وجزء مهم من غيره أموت انتي مش بس كنت زي اختي انتي كنت حياتي وبنتي وكل حاجه لدرجه جني كانت سعات بتغير منك لما كبرنا شوية نقلنا انا وجني في بيت تاني كنت بموت كل يوم لما اصحي وملقكيش في وشي وبتصحيني وتقوليلي صباح الخير يا ابيه كنت بموت لما مااشوفش وشك كل يوم انتي كنتي ومازلتي الهوا اللي بتنفسه ومن غيرك اموت يارغدتي بقلم ايمان محمد






 
كانت بتسمع كلامه ودموعها نازلا اول ماخلص كلام قامت وحضنته جامد اوي  وهوا بادلها نفس الحضن طلعها من حضنه وقالها طب ايه بصتله بخجل ايه
يعني مافيش وانا كمان اي حاجه كده هفضل انا بس اللي اتكلم
قلت بخجل شديد وهي بتفرك ايديها في بعض وانا كمان.....
وانتي كمان ايه
يووه بقا انت عارف
لا مش عارف
هوووف واكملت بتوتر وانا.... كمان... بحبك
في الحظه دي كانت جوا حضنه وهوا بيلف بيها بفرحه كبيره وشالها وطلعها برا ركبها العربيه ومشا
احنا رايحين فين
ابتسم وقال هتعرفي
عندم الياس وحور
خلاص والله مش هنعمل كده تاني
بقا انتوا الاتنين تبهدلوني كده انا هوريكوا
وجري وراهم هما الاتنين
خلاااص والله اسفين 😂بس شكلك يموت 😂
يعني في حد في الدنيا يكب مايه علي حد وبعدها دقيق متحمروني احسن
ردت حور لا الزيت غالي
الزيت غالي طب تعالي هنا ومش هعمل حاجه
لا انا مش واثقه فيك ملك وهي بتبعد انا ماليش فيه علفكله مراتك اللي قالت وطلعت تجري بقلم ايمان محمد
الياس قرب من حور وضمها جامد لحد ماهي كان اتبهدلت بصتله بغضب اووف انت عارف الهدون دي لسه لبساها اععع
طيب يا ختي ودي هدوم الشغل وبعدها بصوا لمنظرهم وفضلوا يضحكوا
وفجاه دخل عليهم حد قلب الجو كله
............... يتبع

                  الفصل الرابع عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
close