رواية رغده قلب الذئب الفصل الخامس 5 بقلم ايمان محمد


 رواية رغده قلب الذئب الفصل الخامس 5 بقلم ايمان محمد 


🍁🍂رغده قلب الذئب 🍂🍁
بقلم ايمان محمد
(البارت الخامس)
...................                  ...................
عند جني ومازن
جني كانت مصدومه ومش مستوعبه ايه اللي حصل هي عارفه ان اخوها لما بتعصب مش بيشوف قدامه بس مش لدرجه انه يشك فيها هوا اللي مربيها كان ابوها واخوها وحبيبها وكل حاجه في حياتها حياتها كانت متمحوره عليه هوا هروح فين علي حسب ادم عايز ايه هلبس ايه ادم بيحب اللون دا انا هلبسه هاكل ايه لا ادم مش بيحب الاكله دي مش هكلها كل حاجه كانت علي حسب هوا بيحب ايه هوا مطلبش منها دا بس هي كانت بتحبه لدرجه وهي صغيره كانت بتقلد مشيته وطريقته دا حتي امضته كانت بتتدرب عليها كان محور حياتها ازاي يشك فيها بالسهوله دي هي عارفه هوا مر بأي (مر بأي ياختي)بس مش لدرجه انه يشك فيها كل دا كان بيدور في عقلها ودموعها علي خدها






مازن بصلها بحزن واتنهد وقال انا اسف عارف ان بسببي خسرتيه بش دي الحقيقه هوا قتل اختي الصغيره مكانش عندي غيرها
صرخت فيه جامد اسكتتتتتتتتت اسكت خالص اوعااااا تقول عليه حاجه اخوها عمره مايقول انت فاهم انت لو جبتلي اختك من التربه تقول انه هوا اللي قتلها برضو مش هصدقك ااااانت فاااهم بقلم ايمان محمد
مازن حاول يتمالك نفسه بس اول ما جابت سيره اخته اتعصب  ضربها بالقلم 
بصتله بصدمه وبعد كده ماشفتش غير غيامه سودا ومحستش بنفسها
عند رغده وملك كانوا بيدورا علي حور في كل مطان وحالتهم صعبه وخايفين عليها اوي وبالذات رغده
في يوم رغده كانت بتعيط وملك بتهدي فيها وكانت منهاره حرفيا ومبتاكلش فا ضغطها نزل واغمي عليها
ملك وهي بتفوقها رغده ....رغده ردي عليا انتوا مش هتسبوني وبكت بس فاقت بسرعه وطلبت الاسعاف جم اخدوها وودها المستشفي
في الوقت دا كان مازن ودا جني المستشفي وادم معاه
Flash back
ادم كان رايح لفيلا مازن علشان يصالح جني بعد ما هدا وياخدها باي طريقه لقا مازن شايل جني ورايح بيها علي المستشفي بعد مجاب الدكتور وقاله لازم تتنقل المستشفي حالا
ادم بزعر ج..جني مالها وبعد كده مسكه من تيشرته بغضب وقاله انت عملت فيها ايه يا*
مازن مش وقته لازم نوديها المستشفي وودوها والباقي عارفينه بقلم ايمان محمد
End
وهما داخلين شاف الممرضين وهما بينقلوا رغده قلبه وجعوا عليها بس استنا لحد ما يطمن علي  جني
ملك هي ملها يا دكتور
بعمليه واضح انها بقالها كتير ما كلتش وكمان عندها انهيار عصبي وجسمها ضعيف وقلبها ضعيف والزعل ممكن يسبب لها سكته قلبيه لا قدر الله






ياريت تهتموا بيها اكتر من كده وقال لها علي الادويه اللي تجبها و ان رغده هتفضل لحد ما تخلص المحلول
الدكتور طلع من عند جني
مازن جرا عليه بلهفه هو نفسه مستغربها
ايه عامله ايه يا دكتور
للأسف المريضه عندها القلب ونفسيتها تعبت فمستحملتش
ادم ومازن بصدمه  القلب !!
اه انتوا كنتوا متعرفوش الحاله عندها القلب وكمان من فتره مش من قريب اوي على العموم انا هكتبلها شويه ادويه وكمان شويه وهتفوق
ادم زعل من نفسه اوي لان هوا السبب في اللي هي في دخل هوا ومازن وقعد جنبها كانت حالته صعبه ومازن استعطفه لانه عارف احساسه بس قسي قلبه تاني لما افتكر انه هوا اللي قتلها
ادم وهوا ماسك ايد جني انا اسف يا طفلتي عارف اني عمري مامديت ايدي عليكي ودي اول مره لا وكمان انا شكيت فيكي مش عارف ازاي اشك في بنتي انا اسف
جنب بصوت يكاد يكون مسموع م....م...مسمحاك يا ابيه
مازن اول ما سمع صوتها جري عليها بلهفه وحاوط وشها جنتي انتي بخير يا روحي
بصتله وقالت هوا معملش كدا
اتنهد بعدين نتكلم مش وقته
طيب انا عايزه اروح مع ابيه
نعم ياختي بقلم ايمان محمد
مازن احترم نفسك انا ساكت من الصبح وبعدين جني هتروح معايا انت فاهم هي بس تقعد اليومين دول في المستشفى ولا يمكن تطلع علي بيت غير بيت المالك فاااااااهم قال الاخيره بحده
لا مش فاهم ومراتي مش هتروح في حتي
مراتك ازاي اذا كان الوصي عليها مش موافق
بس هي موافقه وهي مش قاصر
بصلها وهي هزت راسها بلا محصلش
ورجع بص لمازن وقال اهني لا يمكن تعمل كده
وفجاه سمعوا صوت زعيق برا
خرجوا ولقوووووووو
يتبع......................................

                    الفصل السادس من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
close