رواية عاشقة لروح سليم الفصل الحادي عشر 11 الجزء الثاني بقلم اسيل بسام

رواية عاشقة لروح سليم الفصل الحادي عشر 11 الجزء الثاني بقلم اسيل بسام 

 


روح  بهدوء مصطنع " انت فاهم بتطلب مني اي ي زين

زين  " ده ال كان من مفروض يحصل من البداية ي روح 

روح  " انت صح بس دلوقتي مش الوقت المناسب ي زين للكلام ده لما ابوهاا يرجعلوه عافيته ابقى اتكلم معه هووو 


زين  "  ممكن افهم انتي رافضة ليه 

روح  " وانت ازاي عايزني أوافق على حاجة ذي دي والقرار مش لياا انا لوحدي

زين. " هما اصلا متجوزين ي روح احنا بس هنعمل حفلة 

نعلن فيها جوازهم  مش ده الصح براائيك 

روح  " طب سليم 

زين  بمكر. " لو على سليم متاكليش همه انا متأكد انه مش هيزعل ولا يرفض بالعكس هيكون مبسوط اوي بالقرار ده 

نظرت روح لبسمة رفعت بسمة يدها باستسلام 


.......







كان جاسر قاعد بفكر بهدوء حتى جاءت جميلة 

قعدت قدامه وهي متوترة اذاي تفتح الموضوع ده قدامه

جاسر بتاافف  " كنتي عايزني في اااي ي جميلة هانم 

جميلة  بتوتر. " انا يعنى كنت يعنى

جاسر  وهو يغادر " شكلك فايقة  ورايقة إنما أنا بعكسك  ورايا الأهم منك و.....

جميلة بسرعة. " مامتك هي روح

استدار لهاا ببطء وهو مصدوم مما سمعه 

جاسر  " انتي بتقولي ااي

جميلة  بتوتر. " اقعد ي جاسر وانا هفهمك ال.....


رمى الطاولة ال قداامه وهو بيتقدم منها بغضب وبمسكها بقوة من ايدها

جاسر. "" كنتي بتقولي امي مين هاااا جاوبيني

جميلة برعب. " مامتك هي روح 

جاسر بغضب " ازاي هي امي هااا انتي بتكدبي عليا مش كده

ولا دي لعبة من العاابك قلتي تلعبيها معاياا  انطقي 

جميلة. " اهدا  انت بس وانا اشرحلك ال حصل وقتهااا

جاسر بغضب " متقوليش زفت**؟ اهدا دي تاني وفهمني كل حاجة واوعي تكذبي علياا بحرف والا قسما بالله خلقني لاق*** تلك مطرح مانتي قاعدة 


جميلة. "  روح كانت حامل بتؤام 

انا بعت حد يقت*** لهم  ويق*** تلها هي كمان بس سليم 

كشفوا وقدر ينقذ مراته  بس رجالي قدروا يهربواا  بيك وقتهاا وقلتلهم  يق** تلوك بس هما رموك في دار ايتاام 

لحد مناا لقيتك 

جاسر  بعدم تصديق. " حلو القصة دي 

جايبها من اني فيلم ي جميلة هانم 

فاكرني عيل عبيط  وهصدق الخرافاات بتاعتك دي 

جميلة وهي بتعطيه ورقه جاسر بغضب. " اااي ده

جميلة. "  تحليل ال ،dn ليك ولروح

خده جاسر منهاا بغضب و قام شقه لنصيين قدامهاا 

جاسر. "   تحليلك المزور ااهو بليه واشربه مويته 

انا  هخليكي تندمي على كدبتك دي ي جميلة هانم مش انا 

جاسر هتلعبي بياا واسكت 


قال كلامه وراااح جرى مش عايز يسمع منهاا اي كلمة واحدة 

وقفت جميلة بخوف لما سليم وقف قدامهاا

جميلة. " انا عملت ال قلتلي عليه وقولتله الحقيقة وهو مصدقنيش 

سليم. " وانتي عليكي  بقى تخليه يصدق  فاهمة

جميلة بعجز  " حاضر





.........


كان ليلة قاعدة تفكر في ال جاااي لحد ما رن تلفونهاا

ردت عليه فوراا ولقته هو ال متصل 

ليلة  " هو ده ااانت

ايهااب.   " ايوا اناا. عجبك الفستان ال بعته

ليلة  " هو حلو شكراا ليك

إيهاب  " مش مبسوطة مش كده

ليلة  " لا مش كده بس بفكر

إيهاب بسرعة  " في ااي

ليلة بحزن  " بفكر  بكرة مين هيكون وكيلي 

 وانت عارف  باابا مش فاكرني حتى. 

إيهاب.  " انتي متفكريش في الحاجات دي سيبي كل حاجة عليا 

مش عايز اي حاجة تخرب علينا فرحتنا بكرة

ليلة. وهي بتمسح دموعها  " اوكي

وكملواا كلامهم وإيهاب بيحاول يضحكهاا عشان تخرج من الحالة الي هي فيهاا حتى نجح ونامت وهو على تلفون ابتسم وقفل وهو بيفكر في يوم بكرة لازم يخليه ميتنساش عشان خاطرها 


......


عند سليم و زين


سليم  " عملت ااااي

زين  " وافقت ي برنس بس بعد ااي بعدما طلعت روحي معهاا

سليم بابتسامة. "  كده مفضلش غير خطوة واحدة بس وكل 

حاجة هترجعي لمكانها الأصلي

زين.  " هتقولهاا انك مفقدتش الذاكرة كل الوقت ال فااات

سليم بحزن   "  هي المرادي هتكرهني بجد ي زين

مش  هقدر ابص في وجهها بعد كل ال حصل مني انا كدبت عليها كتير ي زين


زين. " كل ال انت عملتوا كان عشان خاطرها هي وعيالك

ولما خبيت عنها خبر حملها بتوأم كان عشان تحميها من الصدمات خاصة وهي حملها كان صعب 

هتعذرك صدقني لما تعرف كمالت القصة كلهاااا 

سليم. ' ان شاء الله  ي صاحبي 


Part  11


عاشقة لروح سليم ______2


              الفصل الثاني عشر الجزء الثاني من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×