رواية عشقت برائتها الفصل الخامس 5 بقلم زولة وحيدة

رواية عشقت برائتها الفصل الخامس 5 بقلم زولة وحيدة 

 الناس كلها اجتمعت حولينه
كانت العربية بتاعت كلها متكسرة وهو كان سايح في دمـ.ـه ومفيش امل انه يعيش الشباب نقلوه ع المستشفى 
 دخل معاه واحد
هو بغضب :ورب الكعبة إذا أسر م فاق أو راح فيها انا هموتكو كلكو فاااهمين
الدكاترة :فاهمين
:يلا شوفو شغلكو
كلهم راح بسرعة وبدأو في العملية
فجأة كيان جت جارية وهي بتعيط ووراها زينب وروح راحت للسكرتيرة





كيان :فين جوزي
:اسمو ايه
كيان :أسر الهواري
:هو دلوقتي عنده عمليه هو في الاوضة 106
كان متابع كل دة وانصدم لما عرف ان اسر متجوز
كيان راحت ع باب أوضة العمليات وفضلت تضرب فيه
هو راح مسكها وهداها
:اهدي دول دكاترة شاطرين اوي وهينقذوه ادعيلو بدال م تعملي كدا
كيان :انت مين لتكون انت اللي ضربته وربي هـ...
:اهدي يامدام انا مضربتوش انا اخوه ل اسر وانا حبست اللي ضربه
فجأة سمع صوت أمه 
زينب وروح بصدمة :جاسر
جاسر عيونه دمعت لما شافهم وراح علشان يحضن زينب بس بعدته عنها ابتسم لأنه كان عارف ردة فعلها
روح حضنته بدموع
روح :جاسر انت فين اختفيت فجأة كدا إزاي تروح وتسيبنا بالسهولة دي
جاسر بابتسامة :معلش ياقلبي الظروف هي السبب بس دلوقتي انا جيت وهصلح كل حاجة دلوقتي لازم ندعي لاسر
بعد مدة الدكتور طلع واخد نفس عميق
جاسر :طمني يادكتور
:المريض حالته مستقرة بس هو دخل في غيبوبة إذا ما فاق بعد 24 ساعة دة معناه انه هيدخل في غيبوبة مش معروف هتكون لحد امتى 
كيان جريت لأسر وحضنته
كيان بعياط :أسر ارجوك فوق اسررررر حبيبي انا بحبك والله بحبك يا أسر متسبنيش ياحبيبي
فجأة دخل جاسر وزينب وروح
جاسر :متخفيش :انا بعرف اخويا هو قوي وهيفوق 
كيان :يارب 





زينب راحت قعدت في الكرسي اللي جنب اسر وهي بتعيط
جاسر كان حزين ع حالة أمه هو مكنش عايز يقابلها وهي في الحالة دي ولا في الظروف دي طلع وراح ع القسم بالظبط كدة في المكان اللي مسجون في الشخص اللي ضرب أسر 
جاسر دخل لعنده ومسك الكرباج وفضل يضربه بدون رحمة لدرجة انه كان هيموت
جاسر بغضب :قولي مين بعتك والا عيلتك كلها هتدخل السجن معك وهتعفنو في السجن دة
الرجل بتوسل :ارجوك لا متدخلش عيلتي في الموضوع
جاسر بغضب وصوت عالي :طب مين اللي بعتك
:جويرية واخوها
جاسر باستغراب :مين جويرية دي
:مش عارف هي ادتني فلوس كتيرة علشان اضرب أسر بيه
جاسر طلع بغضب وقفل باب الزنزانة :انت مش هتطلع من هنا الا لما اخويا يفوق ويعرف يتصرف معك وطلع راح ع المستشفى بغضب بس لما دخل أسر كان فاق وكان ماسك ايد كيان وبيكلمها
اول ما دخل كيان بعدت عن أسر
جاسر :حمدالله ع السلامة ياض
أسر بفرح :جاسر حبيبي
جاسر راح حضنه بفرح ودموع
أسر :ينفع تروح وتسيبنا كدا يازفت انت
جاسر :اهدا كدا وروق وانا هحكيلك كل حاجة لما تتحسن
آسر :عيب عليك دانا كويس اوي
جاسر بضحك:طب لما تطلع من المستشفى
أسر :طيب
جاسر وهو بيبص ع كيان :شايف انك اتجوزت مزة لا وبتعشقك كمان
كيان كانت هتموت من الخجل
كيان :انا هروح لخالتي يا اسر عايز حاجة
أسر :لا ياقلبي
جاسر :طب انا عايز اختك او صاحبتك
كيان ضحكت برقة
اسر بغيظ :كيان اطلعي
كيان طلعت بسرعة وقفلت الباب
جاسر :والله مزة






أسر :ماكفاية ياض
جاسر بضحك :طب كفاية
أسر :وانت ازاي عرفت انها بتعشقني
جاسر :كانت بتقولك حبيبي وانا بحبك متسبنيش وكانت خايفة عليك أوي
أسر ابتسم بخبث :اتاريها مخبية الحب دة كلو وبتطلعو لما ادخل في غيبوبة انا هوريكي ياكياني
جاسر :هو انتو متجوزتوش عن حب
أسر :لا هحكيلك بعدين دي قصة طويلة
جاسر :اها عايز اقولك هو مين جويرية دي
أسر :مالها
جاسر حكاله كل اللي حصل
اسر :انا هوريكي يابت ال***
جاسر :مين دي
اسر حكاله قصته مع جويرية
جاسر :ياااه دي كدا هتحاول تأذيك انت ومراتك
أسر :متخفش انا هعرف اعمل ايه
جاسر :طب ارتاح واحنا مع بعض هنخلص من كل المشاكل دي يا اسر..... ومد ليه ايده....
أسر حط ايده ع ايد جاسر بابتسامة

#عشقت_براءتها
#بارت5

                     الفصل السادس من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×