رواية معشوقتي الشرسة الفصل الرابع 4 بقلم همس كاتبة
(٤)
فجأة بدأت صفاء و رندة بصراخ و التألم و وراحت صفاء جري ع الحمام و تبعتها رندة
ماسة كانت بتضحك بخبث وقالت بصوت عالي : ده من كتر ما بتتدخلي في الي مالكيش فيه يطنط صفاء هههه
وكزتها فاطمة وقالت : يمجنونة انتي عملتي ايه
ماسة : ولا حاجة بس حطيتلها دوا اسهال عشان تحرم تدايقني
وفي هذه الاثناء دلفت فتاة جميلة وقالت : ماما وحشتيني يا ست الحبايب
فاطمة بفرحة : ديمة حببتي يقلب امك تعالي يبنتي وحضنتها
ديمة بتصفير وهي تنظر لماسة : واو ، مين المزة دي
فاطمة : دي مرات اخوكي يا لمضة
ديمة : الله ده نيال آسر فيكي يا قمر انتي
ماسة بضحك : انتي العسل والله
ديمة : خش بحضن اخوك يفواز
وحضنتها
فاطمة : اهو المجانين بقو اتنين ، ربنا يعيني بقا
بعد شوية سمعو صوت آسر ينادي بغضب باسم ماسة
ماسة بخوف : ماله دا
فاطمة مسكتها : عمتلي ايه يبت
ديمة : ده هينفخك دلوقتي الحق اروح اجهز فستان اسود
ماسة ببلاهة : ليه
ديمة : عشان اخد عزاكي يمجنونة
فاطمة لماسة: روحي شوفي جوزك يهبلة
ماسة بخوف : حاضر حاضر ربنا يستر
دلفت ماسة للاوضة وقالت : في اية
اسر شدها من ايدها وقال : ايه الي هببتيه دا
ماسة : عملت ايه ؟؟؟
آسر : الاوضة
ماسة : مالها والله دي حلوة اوي
آسر بعصبية : دي حلوة دي ، معاكي نص ساعة ترجعي الاوضة زي ما كانت
ماسة بغضب : انت مالك انت دي اوضتي زي ما هية اوضتك وانا اعمل الي يعجبني
آسر مسكها بغضب اكبر وقال : لا يحلوة دي مش اوضتك و انتي مش حرة انتي هنا عشان انا عاوز كدا فما تفرحيش اوي
ماسة تضايقت من كلامه وهو زقها ووقعت ع السرير
قال : الاوضة ترجع زي ما كانت بدل ما تشوفي الوش التاني
واستدار ليخرج من الغرف ولكن بهذه الاثناء ماسة قفزت وتعلقت برقبته من الخلف وقالت : وانت فاكر اني هسكتلك
هو رجع للخلف عدة خطوات ووقها على السرير وقال وهو يتنفس بسرعة : انتي مجنونة ، اييية انا متجوز قردة
ماسةبعصبية : انت بتتكلم كدا ليه ، كله تهديد و آوامر انت شايف نفسك على اية
آسر اقترب منها وشدها من خصرها وقال : ماسة اعقلي وبلاش حركات الاطفال دي
ماسة و تاهت بعيونه وقالت بلا وعي : ها
آسر و عينه على شفايفها الكرزية بدا يقرب منها
فجأة قطعهم صوت الباب وهو بيخبط
ماسة فاقت على نفسها و دفعت آسر بقوة
و آسر راح فتح الباب
ديمة : كل دا يا آسر بقالي ساعة بخبط
آسر حضنها وقال : انتي جيتي امتا
ديمة : من شوية ، بس انت وحشتني اوي ، وبعدين ايه المزة دي ده ذوقك طلع حلو اوي مش زي الصفرة الي فاتت
آسر برق لديمة بعنيه و هي فهمت انها عكت الدنيا
ماسة برفعة حاجب : انا هنزل لطنط فاطمة اكيد عايزاني وراحت وهي تفكر مين البنت الي حكت عنها ديمة وهي لي حست بالغيرة اصلا و هنا قررت انها تتكلم مع ديمة بالموضوع دا
دلفت ماسة لاوضة صفاء وشافتها قاعدة وماسكة بطنها
ماسة : الف سلامة عليكي يا طنط
صفاء : انتي الي عملتي كدا صح ؟
ماسة : عرفتيها لوحدك ولا حد قالك
وتابعت انا عملت كدا قرصة ودن ليكي و لبنتك ابعدي عني احسنلك و بلاش تفكري انه آسر ممكن يسبني ويبص لبنتك عشان مش هيحصل خلينا نلعب ع المكشوف يا صفاء هانم و يا ريت تفكري كويس قبل ما تغلطي معايا عشان انا مش هسكتلك عن اذنك بقا
صفاء وهي تنظر لها بصدمة وقالت لنفسها : البت دي قوية ولسانها طويل انا كنت فاكراها هبلة طلعت عقربة
آسر نزل عشان يروح للشركة
و ماسة عادت للاوضة وموبايلها كان بيرن بنفس الرقم الغريب للمرة التالتة
قالت : مين الرقم ده ، احسن حاجة ارد اهزقه وردت
المتصل : كدا برضو يماسة تنسي الي كان بينا و تخونيني
مماسة عرفت انه رامي وقالت : بتتصل ليه
رامي بصوت حزين : بعد كل الحب الي حبيتهولك و كل حاجة بينا تخونيني يا ماسة و مع مين مع صاحبي
ماسة : الشويتين دول تعملهم على حد تاني غيري يا رامي انت طلعت متجوز و مخلف وعايز تضحك عليا ، مين الي خاين دلوقتي
رامي : انا عارف انك زعلانة مني وانا غلطان بس انا ما بحبهاش و بحبك انتي و كنت هقولك بالوقت المناسب
ماسة : ههه وانت فاكر مثلا اني هسامحك
رامي : انا بحبك يا ماسة ، تعالي نرجع زي الاول انتي تطلقي من آسر و انا اطلق غادة ونتجوز انا وانتي
ماسة بعصبية: انت مجنون يا رامي فاكرني هبلة ، وانت ازاي عايز تطلق ست مخلف منها مفكرتش بابنك ، و انا مستحيل اطلق من آسر وعلى فكرة انا بحب جوزي و مش هسمحلك تدمر حياتي وابعد عني احسنلك انا ست متجوزة ولا يمكن اخون جوزي
وقفلت السكة بوشه
كان في حد بيسمع الكلام دا وهو آسر
بعد شوية عمل نفسه ما سمعش حاجة ودخل الاوضة نظرت اليه ماسة باستغراب
قال : انا نسيت مفتاح العربية و اتجه للدرج و احضره
آسر : كنتي بتكلمي مين
ماسة بتوتر : ها
آسر : سؤالي واضح
ماسة : رقم غريب كل شوية بيرن عليا ولما رديت طلع رامي
مسكها آسر بغضب وقال : قولتلك ما تجبيش سيرة راجل تاني على لسانك
نظرت لهه وقالت بحدة : انت مجنون يعم انت سألت بكلم مين و قولتلك
آسر بحدة : وكان عايز منك ايه سي زفت دا
ماسة : ولا حاجة بيتكلم بالماضي وانا قفلت الموضوع دا
آسر خرج من الاوضة وهو يشعر بسعادة
لانه اتاكد انه ماسة ما بتحبش رامي وكمان مكذبتش عليه و ردت على رامي الرد المناسب
في الليل
عاد آسر للبيت وجد باباه ومامته قاعدين في الريسبشن سلم عليهم وصعد لفوق قابلته رندة وقالت : ازيك يا آسر
آسر بملل : عايزه ايه يا رندة
رندة : هو محمد هيرجع من السفر امتا
آسر : بكرا ليه بتسألي
رندة : مفيش اصله بقاله اكتر من ٣ سنين مسافر و انت عارف انا وهو كنا صحاب اوي
آسر : رندة ما تفكريش كتير و ما تتعبيش نفسك محمد بيحب سارة و هيخطبها اول ما يرجع مصر
و تركها ورحل
رندة انهارت من البكاء وذهبت الى اوضتها وفضلت تعيط
فلاش باك
قبل ثلاث سنوات
محمد : رندة عندي ليكي مفاجأة
رندة بأمل : ايه ايه
محمد : انا وسارة ارتبطنا
رندة بصدمة وانكسار : ازاااي
محمد : انا عارف انك مصدومة بس انا معجب فيها من فترة و لما كلمتها قررنا اننا نرتبط
رندة بألم : الف مبروك يا محمد عقبال الخطوبة
قامت وقالتله : انا هروح سلام
باااك
رندة بنفسها : انا قلبي عمره ما فكر يحب غيرك ، ليه كدا يقلبي ليييه ، حبيته بس هو محبكش و راحت نامت و دموعها على خدها
على الجهة التانية
دخل آسر الغرفة وجد ماسة لابسة فستان سواريه طويل بالون الاحمر ع قد جسمها و فيه فتحة لحد ركبتها و كان شكلها يجنن
وكانت مزينة الاوضة كلها بالورد
اقترب منها آسر بتوهان وووووو………. يتبع
👈🏻(معشوقتي الشرسة )