رواية عاشقة لروح سليم الفصل السابع عشر 17 الجزء الثاني بقلم اسيل بسام

رواية عاشقة لروح سليم الفصل السابع عشر 17 الجزء الثاني بقلم اسيل بسام 

 

وهي خارجة من الجامعة لقته واقف قدام العربية بتاعته وملامحه ميتفسرش راحتله بخوف بل رعب 
هو حضرتك جيت ليه انا كان ممكن اركب مع السواق واروح 
ايهاب .. قافلة تلفونك ليه
كنت في محاضرة عشان كده قفلته 
ليلة بتوتر  " هو في حاجة 







.... مراد عازمنا نطلع على....
قطع كلامه زميلها واسمه نادر " هو في حاجة ي دكتورة ليلة
ايهاب بغضب... وال** ده مين بقى ان شاء الله 
نادر بغضب  " احترم نفسك انت ال مين
ليلة  " نادر بقى زميلى في الجامعة
ايهاب.... هو انا مقلتلكيش ملكيش دعوة بحد خصوصا لو كان راجل
ليلة  بخوف"  انا اصلا  مبتكلمش مع حد 
نادر بغيظ  " هو انت مالك ومالها عايزة منها اي
... امشى من قدامي احسنلك والا هدفنك مطرح مانت واقف 
نادر " ليه بقى فاكرها سيبها ده انا اندهلك الأمن يعملوا معاك الواجب
اخرج مسد* سه ووجه قصاده " انا الأمن ي روح ***  
مسكت اديه بخوف وهي بتترجاءه  " ايهاب لو سمحت اهدا
وجهت حديثها لنادر  " سيادة الرائد ايهاب الالفي جوزي 
نادر باحراج  " اسف سيادة الرائد مكنتش اعرف انك جوزها 
انا اعرف انه الدكتورة مبتكلمش حد برا الجامعة فافتكرت لا مؤاخذه يعنى بضايقها 
ايهاب وهو بيرجع مسدسه محله " محصلش حاجة
استأذن نادر وراح هرب من قدامه
اما ليلة محستش بنفسها غير بحد بيحدفها جو العربية دخل ايهاب جو العربية ورزع الباب بقوة خلاها تنتفض برعب

ايهاب بغضب  " وانا ال بقول مش عايزة نكمل جوازنا عشان تعلميها طلعتي بتجمعي معجبين حوليكي ي انسة ليلة 
ليلة ببكاء لانه فهمها غلط  " مش كده ي ايهاب صدقني انا
صرخت برعب لما حست بالعربية طايرة في الطريق وهي منكمش على نفسها

وصلوا أخيرا البيت بعد ما حست هيغمى عليها من شدة الخوف 
ايهاب بحدة  " انزلي
هزت رأسها بلا وهي هتموت من الخوف 
نزل هو وجاء ناحيتها ونزلها بالعافية 
شالها بين اديه ودخلها لجو البيت  

حاولت تهرب منه بس مقدرتش  
ليلة " انت هتعمل فيا اي ي ايهاب صدقني انا مبكلمش حد صدقني 
ايهاب  " من بعد ال حصل مظنش هصدقك
ليلة  " طب نزلني نتفاهم ارجوك 
ايهاب  "  هي دي فيها تفاهم لما مراتي  تتكلم مع راجل  وانا واقف وعاملاني كيس جوافة محسبتهاش صح ي ليلة
الغلط غلطي لما مكملتش جوازي منك من الاول بس هصلح غلطتي دلوقتي
ليلة برعب  " هتعمل اي ي ايهاب
ايهاب  " هنكمل جوازنا ال مكملش ي ليلة

رماها على السرير وجاء هو فوقها حاول يبوسها بالعافية وهي بتعافر فجاءة فاق من نوبة غضبه وطلع برااا 
خرج وهو متعصب اااوي حاول يهدي شوية قعد شوية 
طلعلها  بعدما هدى شوية لقاه ضامة نفسها وبتبكي 

ايهاب  " قومي يلا اوصلك البيت يلااا
انتفضت برعب وقامت وهي بتحاول تغطي جسمها ال ظهر بما قطع لها هدومها
راح عند الدولاب وجاب لبس ورماهم في وجهها 
ايهاب. " انا تحت  البسي وحصليني بس استعجلي مش هستناك العمر كله اناا

وخرج  اما هي زادت من عياطها قامت لبست وبعدها نزلت 
بصلها بطرف عين وبعدها خروج من البيت ركبت معااه في صمت 








ايهااب.  " انا  اسف  لو خوفتك مقدرتش اتحكم في اعصابي اسف
مردتش عليه ليلة اتنهد  وكمل بعدها
ايهاب. " انا  جالي مأمورية  في ***** واحتمال أطول فيهاا
خدي بالك  من نفسك 
ليلة  وهي تغادر. " تروح وترجع بالسلامة 

باااااااك

جاء لسليم مكالمة من زين غيرت معالم وجهه من سعيدة لحزين
روح بقلق. "  ااي  مالك ي سليم 
سليم وهو ببص لليلة. " ايهااب 
ليلة بسرعة  وخووف  " ماااله  هو كويس مش كده 
سليم. "  اتصااب وهو في العميلة ودلوقتي هو في المستشفى 
بس  الدكاترة بيقولوا  جرح سطحي في كتفه وهيبقى كويس متقلقش 
ليلة. ببكاء. " ازاي مقلقش وجوزي في المستشفى 
انا لازم اكون معااه لازم يعرف اني مش زعلانة منه انا هروح له 
روح. " هنروح كلناا  نطمن عليه اهدي بس ي حبيبتي 

سليم. لجاسر  " خليك ي بنى مع مرااتك شكلها تعبانة  خليها تاكل حاجة هي مكلتش من الصبح
جاسر  " حاضر ي بابا  ابقى طمني على ايهاب

غادر الجميع وصعد جاسر لزوجته وجده تستفرق في الحمام
ذهب إليها من فوره وساندها وهو يربت على ظهرها  بحنان

جاسر بقلق. " انا بقول اني اروحك المستشفى احسن. ي نور
حالك مش عاجبني  
نور  ببرود " انا عارفة ال فيا مفيش داعي للمستشفي ي جاسر
جاسر. " مش فاهمك 

أعطته شريط به خطين وهو ينظر لها بعدم فهم 
جاسر " يعنى اي ده مش فاهم
نور  " يعنى اناا حامل 🤰 

انتي بتقولي ااي نور  بجد ال بتقولي ده ولا بتهزري 

Part   17

عاشقة لروح سليم  __2


        الفصل الثامن عشر الجزء الثاني من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×