رواية عروس برنس الصعيد الفصل الثامن 8 بقلم اسماء حبيب


 رواية عروس برنس الصعيد الفصل الثامن 8 بقلم اسماء حبيب 

#part.. 8


صابر وقفه... شغغغل اي دا.


عمر... شغل المزاج.


صابر  وقف بصدمه... نهار ابوك ازرق انت بتتتقول اي!


فجأه ومن حظ صابر الاسود كان في كمين....


عمر... صابرررر اجريييييي


صابر بذهول...  اجريييي ليييي ياااض الله يخربيت الكفررره. 


عمر سابه وطلع يجري.... 


صابر مش عارف الطريق وبيتلفت حوليه...  يااالهواااي يالهوي يااامااا. 


لقي عناصر شرطه حوليه... 


الضابط...  انتتتت اوعااا تتحرك. 


صابر...  اي يا باشا المكان ملغم ولا اييي. 


الضابط قرب نه ومسكه....  وليك نفس تستظرف يا روح امك. 


صابر...  يا باشاه استهدااا بالله هو فيه اي انا مش فاهم حاجه. 


الضابط كلبشه... خدوووه علي البوكس.


صابر... بوووكس لي يا باشا والله انا غلبااان يا باشااا طيب نتفااهم طييب.


العسكري شد صابر وبيجره علي البوكس....


صابر... منننك لله يا عمر كانت شوره مهببه.؟


صابر دخل البوكس ومعاه العساكر والضابط ركب العربيه وراحو القسم....


الضابط قاعد علي المكتب وصابر واقف قدامه... ها مش هتعترف وهنعتبرك شاهد ملك.


صابر.... يا باشا قولي بس اعترف علي اي وانا هعترف علي طول.


الضابط... اقعد.


صابر... لا يا باشا ميصحش.


الضابط... قوووولت اقعد.






صابر قعد بسرعه...... ح حاضر يا باشا الي انت تشوفه طبعاً.


الضابظ.... قولي يا صابر.


صابر... ايوه يا بيه.


الضابط.... متحمل منين.


صابر... من علي جوجل هههههه كفك يا باشا.


الضابط.... بتستظرف تاااني يا روح امك؟!


صابر... ا انا والله مقصد يا باشا انا بفك القعده بس.


الضابط بعصبيه.... دررررويش.


صابر... درويش تاااني !!


دخل درويش.... تمااام يا فندم.


الضابط... عايزك تحمل الواد داا وتتوصه.


درويش... امرك.


بعد ربع ساعه ودرويش معلق صابر من افاه بعد ما روقه...


صابر... ابوس ايدك يا باشا خليه ينزلني.


الضابط بسخريه... معلش النت ضعيف.


صابر.... لييي كل دا انا عملت اي؟!


الضابط قام ووقف قدامه.... يعني لسه عامل فيهم عبده العبيط.


صابر... اقسم بالله انا ما عارف انت بتتكلم عن ايييي.


الضابط... انت متعبتش ياااض... درويييييش.


صابر بصراخ... لااااء دروييييش لاااء انا هقولك كل حاجه.


الضابط قعد علي الكرسي وولع سجاره.... اقعد.


صابر... تااااني.


الضابط... قووولت اقعد.


صابر قعد بتعب قصاده.... شوف يا باشا انا ليا واحد صحبي اسمه عمر انا طلبت منه اني اشتغل وكلمته.


الضابط... وشتغلت بقي ما فلوس الشغلانه حلوه.


صابر... شغلانه اي يا باشا...( صابر خرج موبيله) بص يا باشا ادي المكالمه كانت النهارده وهو قالي انه هيشغلني وانا معرفش واخدني علي فين شوف.


الضابط مسك الموبيل وشاف توقيت المكالمه... ااااه.


صابر.... وبعدين يا باشا عمر كت وفلسع وانا اتمسكت ولا انا فاهم اي حاجه.


الضابط.... درويييش.


صابر نط علي الضابط... لييي والله انا بقول الحقيقه والله.


الضابك... اررررجع مكاااانك.


صابر... ح حاا حاضر يا فندم.


درويش.... تماام يا فندم.






الضابط..... خلي الساعي يجيب اتنين شاي.


صابر... لا انا عايز قازوزه او ببس.


الضابط... اخرس.


صابر... حاضر يا باشا ولو هتشربهولي ساده انا قابل.


درويش... اي اوامر تانيه يا باشا.


الضابط... لا روح يا درويش.


درويش خرج وصابر اتنهد بفرحه.... ياااه اخراً مشي دا انت لو جبتلي عنتره كانت اديه هتكون اخف من ايده.


الضابط.... بص بقي واسمع الي هقولك عليه.


صابر... حاضر يا باشا.


الضابط... انت هتمشي.


صابر... روح ربنا يعمر بيتك ويكتر من مأموريلتك.


الضابط... اسكوووووت.


صابر... يا باشا انا ب...


الضابط قطعه... اسكووووت بقووولك اسسسسسكوت.


صابر... اعتبرني خرست خالص.


الضابط.... انت هتخرج من هنا وتروح لعمر دا مفهوم.


صابر ساكت.....


الضابط.... اييييي مفهوم ولااا لااااء.


صابر.... يعني اسكت ولا اتكلم في اليوم الاسود داااا.


الضابط...  درويييش.


صابر بسررعه.... انا فهمت ولو عايزني ابصم بالعشره هبصم.


عدا وقت كبير وصابر سمع كلام الضابط وروح...


في البيت القديم...


البرنس بعد ما شرب ٤ اكواب من القهوه.... كدا القصه خلصت؟


نور.... هاااء قال خلصت قال البت نوووسه دي بقي طلعت بتحب الواد حموكشه.


البرنس... حوكشه الي هو حبيبك الي انتي بتحبيه وهو مشفش خلقتك قبل سابق.


نور... اه بس بكراش عليه.


البرنس... يعني ايه؟!


نور... بص انت غلبتنييي سبني اكمل.


البرنس... وه كل ده ومخلصتش؟


نور... دااا لسه هتبدأ اصل نوسه دي كانت صحبتي البرويه ام صورم وعرفه بقي اني بحبه بس امها تسكت ابداً.


البرنس... ايااه قالت لاهلك.


نور... لاء كل ما هنالك ان امها راحت ادحلبت علي ام الواد وخلته بقي يخطب نوسه شفت بنت المحظوظه.


البرنس... ليه كل ده؟


نور... دا الواد حموكشه عنده شقه ٣ اوض وصاله وحماااام فيه بااانيو من الي بنغطس فيه دهوت.


البرنس.... ليه معندكمش حمام.


نور... اسكت متقلبش عليا المواجع لما قولت لبابا يعملنا بانيو قال التشط اصر معاكم في ايه اااه يا سي البرنسى.


البرنس.... ده كله علشان عنده شقه ٣ اوض؟






نور... وحمااام فيه بااانيو.


البرنس.... اه.


نور.... وانا بقي رحت في الكزوزه بس انا مكنتش بسكت.


البرنس.. عملتي ايه.؟


نور... دعيت عليها ليل نهار لما فركشت.


البرنس... وه حصل ايه تاني!


نور.... الواد اتحكم عليه بقي سنتين سجن طلع بشتغل شغل سيكو سيكو.


البرنس... يعني ايه.


نور.... بتاجر في الابيض.


البرنس.... ايوه.


نور.... بس كدا انا اختصرتلك القصه.


البرنسى... ايييه اربع سعات قعده اترطي وتقولي اختصرتييي.


نور.... تحب نعيد القصه!


البرنس... بس استني اكده انتي قولتي حي.


نور... ايوه.


البرنس.... يعني منتيش غنيا.


نور... الغنا انا النفس متاخدش في بالك.


البرنس... انتي مييين!


نور... ياااااالهوي انا قولتلك مش هقولك.


البرنس... اه.


نور... سكت لي!


البرنس.... خايفه.


نور... تؤ.


البرنس... ليه!


نور.... يمكن علشان ارتحتلك اصل كنت مفكراك واد صايع وشرير كدا بس طلعت غلبان وقلبك طيب ورتحتلك كدا لله في لله اصل الرب رب قلوب.


البرنس بسخريه... والله.


نور... اه يا سيدي شفت.


البرنس... طيب متطمنيش جوي.


نور.... تؤ انا اطمنت لو انت كنت ناوي تأذيني كنت هتعملها بس انت اصيل.


البرنس... وعرفتي كيف.


نور... انك متخلتش عني واحد غيرك كان سبني اموت وخصوصاً الطريق صحراوي  بس انت طلعت شهم وجدع.


البرنس... اول مره تقولي كلمه زينه.


نور.... وانت لي مفكرتش تحب.


البرنس.... لاه اني حبيت.


نور... استناااااااه.






البرنس..  خير ايه يا مهقوووفه.


نور... هروح اخد الواد عامر ونعمل فشار كتيير ورجعه.


نور... اسطاااا عاامر اواد اعااامر انت فين.


عامر واقف مصدوم... ونتي بتقوليلي اني.


نور... تعاله وديني المطبخ اعمل فشار.


عامر... يا برنس.


البرنس بابتسامه... هاودها.


نور.. سمعت هاودن... اييي هو انا مجنووونه؟


البرنس.... كل واحد عارف حاله.


نور... علي فكره لغه سرقه الجمل الي بنا دي هتودينا في دهيه.


البرنس... روووحي.


نور... انا هروووح علشان انا عيزه اروح مش علشان انت عايزني اروح هه..


نور مشيت...


عامر.... هي البت دهين ملطوطه.


نور رجعت.... انت يا عامر هو المطبخ فين؟


عامر... عن اميي عننند اميييي.


نور.... شكلي رختلك الحبل بزيااده اتعدل معايه بقولك اهو لرنك دعوه تقعدك عند امك.


في البيت عند هند....


نبويه بدخل العريس وامه.....يا اهلا يختي يا اهلا البيت نووور يا زينات.


زينات... منور بأهله يا حببتي.


صابر... ازيك يا احمد اتفضل.


احمد... الحمد الله يا صابر... يزيد فضلك هو عمي فين!


صابر.... جاله شغل وانت عارف شغل الميري.


احمد... ربنا يعينه.


الكل قعد....


زينات... امااال فين عروستنا يا نبويه.


نبويه... زمانها جايه.


خرجت هند ومنظرها كان صادم للكل.....


#Asmaa_Habib✍️.


#عروس_برنس_الصعيد...


                         الفصل التاسع من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×