رواية تزوجتها رافه بعائلتها الفصل الخامس عشر 15 بقلم اية محمد

رواية تزوجتها رافه بعائلتها الفصل الخامس عشر 15 بقلم اية محمد 

 


الفصل الخامس عشر♡♡♡


جريح بعصبية: إيه الطريقة الهمجية دي ي بني آدمة؟!

نرمين ببرود: حازم خدو من هنا وامشو

جريح بصوت عالي: امشي إيه؟! إزاي تتعاملي كده معايا ومع نانسي؟!

نرمين بهدوء: وإنت إيه اللي فارق معاك بالظبط معاملتي ليك ولا ل نانوسة عين أبوها؟!

جريح بغضب: عايزاها تقول إيه عليا بعد الموقف اللي إنتي عملتيه معايا؟! دي مجرد زميلة ليا عادي أقف معاها

نرمين ببرود: اممم يعني نانسي، طب بص ي جريح بنات ف حياتك غيري نو أوك؟! اللي كان بيحصل زمان راحت عليه خلاص بح، وكانت ماشية

راح ناحيتها جريح شدها من دراعها وقال بعصبية: خدي هنا إنتي إزاي تتكلمي معايا كده؟! إنتي مين إنتي؟! احترمي نفسك واعرفي إنتي بتتكلمي مع مين فاهمة ولا لا؟!

اتدخل حازم لما شاف الموضوع قلب ل جد وقال بسرعة: في إيه ي جماعة صلو على النبي حصل إيه لكل ده؟!

جريح بنفاذ صبر: كلم أختك ي حازم عشان أنا خلاص فاض بيا من تصرفاتها وزهقت





زقته نرمين وقالت بدموع: وإنت إيه اللي جابرك عليا؟! هااا لسه معايا ليه؟!

جريح بعصبية: صح أنا إيه اللي جابرني فعلا، قلع الدبلة وقال: خدي ي نرمين، ربنا يوفقك مع حد يتحملك ومشي

جريت وردة ورا أخوها وقالت بصدمة: جريح إيه اللي إنت عملته ده؟! إرجع وصلح اللي إنت هببته

جريح بغضب: مش عايز اسمع صوتك، ركبو العربية ومشيو

عند نرمين واقفة بتعيط وبتبص للدبلة بصدمة

حازم بغضب: عاجبك اللي حصل ي نرمين؟! مبسوطة دلوقتي؟!

نرمين بصوت عالي: وإنت عايزني اتصرف إزاي وأنا شيفاه واقف بيضحك مع واحدة غيري؟!

حازم بضيق: بالعقل اتصرفي بالعقل لكن غبية م بتفكريش

نرمين بلامبالاة مصطنعة: أحسن خليه يروحلها

حازم بغيظ: يلا ي نرمين نرجع، مش عارف هنقول إيه ل بابا وماما، خرجو من الملاهي وراحو السكن، خدت نرمين حاجاتها وطلعو على المنصورة

عند جريح وصل قدام البيت و.

جريح بهدوء: انزلي ي وردة

وردة بإستغراب: وإنت؟!

جريح بهدوء: هروح الشركة

وردة برجاء: صالح نرمين ي جريح

جريح بغضب: مش عايز كلام كتير انزلي

نزلت وردة بحزن وطلع جريح بالعربية على الشركة بعصبية، دخلت وردة البيت وعرفت أهلها اللي حصل وقرروا يتكلمو مع جريح لما يرجع من الشركة

رجعت نرمين وحازم المنصورة، جريت نرمين على أوضتها من غير م تكلم حد، وعرف حازم أهله اللي حصل وإن جريح ودى ل نرمين الدبلة، اتصدمو أهلها وقررو يسيبو بنتهم لوحدها شوية وبعدين يتكلمو معاها

بعد شهرين من محاولة الأهل إنهم يرجعوهم لبعض يئسو بسبب رفض جريح ونرمين، ف رجَّعو أهل نرمين الدبل والهدايا ل عيلة جريح

في يوم كانت قاعدة نرمين اللي اتغيرت ملامحها نسبيا بسبب الحزن في البلكونة وماسكة موبايلها بتقرأ رواية بعد م خلصت كليتها ونجحت، جاتلها ماسيدج من رقم غريب بتقول.

- اذيك ي نرمين

نرمين بإستغراب: الحمدلله مين؟!

- أنا واحد عايز يقابلك دلوقتي

نرمين: إنت عبيط ي كابتن؟!

- بطلي طولة لسان وانزلي قابليني على أول الشارع بتاعكو

شافت الماسيدج وعملت بلوك من غير م ترد وقالت بسخرية: قال قابليني قال

الباب خبط قامت فتحت و.

- ينفع تعمليلي بلوك؟!

نرمين بصدمة: إنت بتعمل إيه هنا؟!

جريح بإستغراب: دي اتفضل بتاعتك؟!

نرمين بغضب: مفيش اتفضل، خلصت خلاص مع السلامة

جريح بهدوء: مفيش حاجة خلصت





نرمين بعصبية: بقولك إيه ي كابتن إنت عارف الطريق يلا بالسلامة وهتقفل الباب حط رجله وقال: باباكي علمك تقفلي الباب في وش الضيوف برده؟!

نرمين بضيق: ضيف مش مرحب بيه

جريح بلامبالاة: مش مهم منك، وكمل بصوت عالي: ياااا حاااازم، عمي أحمد، طنط ولاء، بنتكو بتطردني

نرمين بصدمة: إنت بتعمل إيه؟!

جريح ببرود: ملكيش دعوة

طلعو واتفاجئو بجريح واقف علي الباب ونرمين بتقفل الباب

حازم بصدمة: إنت جيت ليه؟!

جريح بسخرية: إنت أخو مين، ربنا يصبرني عليك إنت وأختك، م تتكلم ي عمي

أحمد بهدوء: وسعي ي نرمين ل جريح

نرمين برفض: لا ي بابا

أحمد بتكرار: قولت وسعي ي نرمين

بعدت نرمين عن الباب بغيظ ودخل جريح سلم على أحمد وولاء وقرب من حازم وقال بغيظ: م تبقاش زي أختك عشان أحبك

حازم بلامبالاة: جاي ليه؟!

جريح بتهديد: ومين هيجوزك أختى؟!

حازم: مش عايز

جريح: كداب وبعدين خد هنا شهرين بحالهم م تكلمنيش، طب أنا خاصمت أختك تخاصمني إنت ليه؟!

أحمد ل جريح: اقعد ي جريح

حازم بضيق: أنا رايح الشغل ي بابا

جريح بإستغراب: شغل كمان!! أنا فاتني كتير بقا، عموما ربنا يوفقك

مشي حازم من غير م يرد عليه وخرج من البيت

جريح بسخرية: هتفضلي واقفة على الباب كده؟!

نرمين بغيظ: إنت مالك؟!

جريح بإهتمام: إنتي خسيتي ليه كده؟!

نرمين بضيق: إنت مالك؟!

جريح بقلق: ليه في هالات سودة تحت عينك؟! م بتناميش كويس ولا إيه؟!

نرمين: إنت مالك؟!

جريح ل أحمد: تسمحلي ي عم؟!

أحمد وهو يهز رأسه بإيجاب: اتكل على الله

قام جريح ووقف قدامها وقال بغضب مصطنع: يعني إيه وإنت مالك؟! لما تتكلمي مع خطيبك تتكلمي بأدب ي محترمة.


#تزوجتها رأفةً بعائلتها

ل/آية محمد 

                    الفصل السادس عشر من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×