رواية كياني الفصل التاسع 9 بقلم سلمي هاني
البارت التاسع.
عائشه بدموع: تقبل تتجوز واحده مغتصيبه يا يونس
يونس واقف مكان من الصدمة مش قادر يصدقه
يونس :أنتِ بتقولي ايه انا مش فاهم حاجه
عائشه بدموع: بقول الحقيقة يا يونس بقول الحقيقة بقول أن من يوم ما مشيت وانا مدمره وخسرت كتير اوي يا يونس
يونس قرب منه بهدوء و دموع
يونس:انا مش فاهم مين الشخص ال كان موجود في البيت وأنتِ بتقولي ايه فاهمني ارجوكِ
عائشه بدموع و قاطعه يونس ف الكلام
يونس: ارجوكي اهدي وبطلي عياط صدقني مش هسيبك تاني ابدا يا عائشه ومش يهمني اي حاجه من ال قولتها .. انا عاوز افهم مين الشخص ده وال حصل اوعي تفكري أني هسيبك ف من الايام علشان السبب ده تبقي عبيطه يا عائشه علشان انا محبتش غيرك ولا هحب
"عائشه بطلت عيط وهدات شويه وبدأت تتكلم .
عائشه بهدوء: من بعد ما انت سافرت بابا رفض نفضل هنا علشان نفسيتي كانت وحشه من بعد وفاة ماما وانت كمان سافرت ..
"سكت بحزن ورجعت تكمل . طلب مني أن رجع البلد تاني واهو افصل شويه من المذاكرة و نروح عند اعمامي فعلا راجعنا هناك وعده شهر والدنيا كانت تمام بس مافيش حاجه فضلت تمام من وقت ما رجع عامر من السفر .. حاول يقرب مني كتير وكنت بصدُ و في يوم كنت خارجه اجيب علشان كان لسه يومين ونرجع تاني إسكندرية
"وقفت كلام وهي بتفتكر ال حصل في اليوم ده ال شجاعه أنه تكمل كلام نظرة يونس ال كانت كله حنان "
جبت الحاجه من سوق وكنت مروحه فجأة يظهر قدامي عمار طلب مني أن هو يوصلني وانا موافقتش بس فضل يزن عليا وقالي انُ مروح برضو وافقت وركبت معها العربية و اول ما ركبت فضل ساكت عادي بس فجأة رش عليا حاجه ومن بعدها محسيتش بحاجه تاني غير وانا ف مكان م البيت و اوضه ظلمه بس برضو ماكنتش حسه بحاجه صحيح كنت وصاحيه ولا صاحيه شايفه كل حاجه بس مش قادره اتحرك و شوفته وهو بيقرب مني وفضلت اترجعه يسبني بس هو حيوان ومن كتر الضغط أغمي عليا ومحسيتش بحاجه تاني غير تاني يوم وانا بفوق ف اوضه مستشفى بابا جمبي .
يونس :سكتي ليه يا عائشه كلمي
عائشه بدموع:اكمل اقول ايه اني لما فوقت شوفت ابويا مكسور شوفت أن الحكومة معملتش حاجه وعمار طلع منه عادي ولا كاِن حصل حاجه ولا أنه دمر حياتي "أكملت بانهيار"اقول اي يا يونس اقولك أن انكسرت اقولك اني حياتي إدمرت انا تعبت اووي يا يونس تعبت معتش قادره استحمل اكتر من كده .
مني قربت منه واخدته في حضنه : اهدي يقلبي أن شاء الله خير وكل حاجه هتعدي اهدي عمار الحقير هياخد جزاؤ
يونس فصل وافق مكانُ مش قادر يتحرك ومش فاهم بس كل ال عاوز يعملوا حالا أن يقتل عمار .
مني فهمت ابنه بيفكر في ايه
مني: يونس بلاش جنان فاهم بلاش جنان يا يونس
يونس بعصبيه بس بهدوء مخيف: متاخفيش مش هعمل حاجه انا خارج .
مني كانت لسه هتكلم بس هو سبه وخرج رجعت بصت علي عائشه ال نمت ف حضنه من كتر التعب .
________________________
عند يونس الذي خرجه يتمشى ف الشوارع وهو لا يبالي ل شئ بلا صورة إنهيار حبيبته وعشقه قدام عيون هو فقط يلوم نفسه أنه تركه وذهب .
يونس بدموع:انت اناني يا يونس سيبته ف اكتر وقت كانت محتاجك جنبها بس انت سيبته
"فضل يلوم نفسه ع أنه تركه وذهب عندما كانت بحاجة إليه وبشده .
________________________________
اليوم الثاني .
ابتدأ عائشه تفوق وتحسنت كثيرا عن الاول .كان بجانبه مني وأحمد الذي علم من زوجته ما حصل في بيت عائشه وحدوث ما حصل في المستشفى بين يونس وعائشه والذي أثرت علي حكي كل شيء ل يونس .
عائشه: عمو احمد انا عاوزه أخرج من المستشفى انا بقت كويسه .
احمد بحب وحنان:حاضر ي حبيبتي هسال الدكتورة الاول بعدين نخرج
عائشه اكتفت بهز رأسه فقط .
مني :كلمت يونس يا احمد من وقت ما خرج امبارح بليل ماجش تاني ..
احمد:كلمتُ هو قالي أنه بيخلص حاجه وجايه
مني بخوف ف هي تعرف إبنه كثير
مني : بيخلص ايه
احمد : متقلقش بيخلص ورقه عائشه وجاي
مني:تمام .
فضل الوضع في الاوضه هدوء فقط قبل دخول يونس ومعه الشرطة
يونس بهدوء:عائشه ياريت تقولي كل الكلام ال حصل امبارح ل حضرتك الظابط
عائشه بهدوء ابتدأ تحكي كل شيء لعند وصل عمار له ف البيت محاولة تهجم عمار عليه ودفعه عن نفسه . استماع له الظابط ب إهتمام.
الظابط :بس كده مش كفاية كلام حضرتك يا دكتوره لازماً يكون معاكِ دليل قوي على كلامك
يونس :انا معايا الدليل
واعطى له ملف في بعد تحاليل طبية من وقت الحديثة هو تقرير الطبيب الشرعي وبعض الصوره ل عمار واعتراف عمار بنفسه في فيديو
الظابط: كده تمام كل حاجه مضبوطة وكده نقدر تقبض ع عمار
يونس : تمام تقدر تفضل معايا ع الاوضه ال فيه عمار .
وخرج مع الظابط.. اما عائشه في كانت مبسوطه أن بعد الوقت ده كله حقه هيرجع ليه بس هي استغرابت ازي يونس قدر يوصل لكل ده بالرغم أن الحدتثه عده عليه 8 سنوات
فاقت من سرحانه ع صوت مني
مني بحنان : اي عائشه مش مبسوطه بالحصل
عائشه بحب :مش مبسوطه ازي يا طنط ده انا حقي رجعلي تاني بس مستغربة ازي يونس قدر يوصل ل حاجات دي .
ف هذا الوقت دخل يونس عليهم هو و نور
يونس :نور هي ال قالتلي
عائشه باستغراب:نور ازي مش فاهمه
نور بحب راحت حضنة عائشه :مش مهم يلا قومي اجهزي علشان نروح كفايه كده صح ولا ايه
عائشه بحب و هدوء:اه كفايه اوي كده بس عاوزه اعرف ازي برضو وانت يا يونس عملت ايه مع الظابط
يونس أتكلم بهدوء: معملتش حاجه عمار اتقبض عليه هعمل ايه يعني وبابا راح وسكت .
مني باستغراب:احمد راح فين
يونس بتوتر :احم راح البيت يا ماما يلا اسيبكم مع عائشه وانا هستنى بره
عائشه كانت لسه هتتكلم بس هو خرج
عائشه باستغراب وضحك :لا يونس مش طبيعي في حاجه اكيد ورجعت كشرت تاني وبصت ل نور ." مش هتقوليلي برضو عملتي ايه .؟
نور بضحك :قومي يا عائشه انتِ عندك انفصام ي بنتي ما كنتِ لسه بتضحكي الوقتي لله قومي و ف البيت هقولك .
قامت عائشه وقالت برود :عادي مش عاوزه اعرف .
_____________________
ياتري نور عملت ايه علشان تعرف كل ده
و يونس بيجهز لي اي تاني
ان شاء الله نعرف ده في البارت الجاي .
#يتبع
#كياني
#بقلمي_سلمي_هاني