رواية سلبت روحي الفصل الثالث عشر 13 بقلم رنا احمد


 رواية سلبت روحي الفصل الثالث عشر 13 بقلم رنا احمد 


سلبت روحي 💔💔💔 

رنا احمد عماد ✍️🌺🙏.

بارت 13..


في شركه العمري...


كان يسير ادم بغضب جحيمي وهو ينظر لتلك الواقفه وهي تنظر له بكل برود .


تاج بغيظ شديد/انت ازي تتدخل كده هي ايه وكاله من غير بواب .


ادم بغضب شديد/والله السؤال ده المفروض انا الي اساله ل سعادتك بتعملي ايه في شركتي .


تاج ببرود واستفزاز /اولا اسمها شركتنا نسيت اقولك عمي عارف حبيب قلبي كتبلي ربع الشركه باسمي ي عني بقيت زيك انت وسيف وشاهي .


ادم بغيظ شديد/ده عند ام ترتر ي اختي ايه هتورثيني بالحياه متعانديش معايا ي تاج .


شريف بغيظ /جرا ايه ي ادم باشا بتتعامل معاها كده .


تاج باستفزاز ل ادم /معلش ي شريف هو دائما كده عصبي ومستفز .


شريف باعجاب /وانتي ايه الي جابرك علي وجع القلب ده ي ملكه .


ادم وهو يمسكه بغضب جحيمي/بقولك ايه ي الا انت اتفه اني اضيع نفسي بسببك فغور من وشي بدل مادفنك هنا .


شريف بغيظ شديد/ازي ي عني انا موظف هنا في الشركه .


ادم بغيظ شديد/مين الي عينك هنا ياخويا .


شريف بغيظ /تاج هانم .


ادم بغيظ شديد/تاج هانم دي شحاته ي اخويا ملهاش حاجه هنا يلا اتفضلوا كلكم بره مفيش شغل.


تاج بغيظ شديد/انت ايه الي بتعمله ده وازي تتطرد الموظفين بتوعي .


ادم بحده /انا الي اعمل الي عمله وانتي بطلي حركاتك دي انا ليمكن اقبل أنك تشتغلي هنا وكل الي رايح وجاي يشوفك .


تاج بغيظ شديد/وانت تمنعني بصفتك ايه .


ادم وهو يمسك يدها بحده /بصفتي جوزك ي اختي .


تاج بحده /قولتلك مليون مره طلقني وانت مفيش فايده فيك انا مش عيزاك ي اخي.


ادم بحده وتوعد/مش هطلقك فاهمه لو اخر يوم في عمري هموت وانتي علي ذمتي ولميها وخلينا نتكلم في بيتنا .


تاج بعند وتحدي /مش هيحصل ي ادم ومش هرجع معاك وطلقني بالزوق .


ادم بغيظ شديد/بقولك ايه ي بنت حسن انا صبري لو نفد قسما بالله هخليكي تكرهي نفسك.


تاج بسخرية واستفزاز /أعلا مافي خيالك اركبه ي ابن العمري سلام علشان عندي اجتماع  .


ادم بغيظ شديد/اجتماع ي بنت حسن الله يرحم ابوكي ماشي ورحمه امي لوريكي .


****************.

في مكتب عارف .


كان يجلس بضحك وسيف ينظر إليه بغيظ.


سيف بغيظ /اضحك اضحك انت فاكر أنه ادم هيسكت ده فضحتنا هتبقا بجلاجل قدام الموظفين من الي هيعملوه .


عارف بابتسامه خبيثه/وده المطلوب اخوك غلط ولازم يتادب ويبطل غروره ده .


سيف بخوف شديد/ربنا يستر .


ادم وهو يقتحم المكتب بغيظ /طبعا ده كله حصل بتخطيطك مش كدم بابا خالي البت دي ترجع الفيلا بالذوق انا مش موافق أنها تشتغل هنا .


عارف بابتسامه خبيثه/انت ملكش حق تقبل أو ترفض البت طالبه الطلاق وانا بعتبرها زي شاهي بالظبط علشان كده هي قاعده في ملكها حقها .


ادم بغيظ /ده كسر حقها هي بقت كده ي عني ماشي انا وهي والزمن طويل ماشي .


عارف بابتسامه خبيثه/ولسه ي ادم .


*********************.

في غرفه الاجتماعات  ...


كانت تجلس بغرور وثقه وهي تتوعد لتاديبه ليسير ادم وهو يتوعد لها ليجلس بجانبها بهمس وغيظ .


/والله وبقيتي قاعده علي مكتب ي بنت الساعي .


تاج بغيظ شديد/احترم نفسك ي ابن العمري وخلينا في الي احنا فيه ورانا شغل .


ادم بغيظ وسخريه /لا وانتي واخده علي شغل الشركات اوي ي ام دبلوم .


تاج بغيظ شديد/اتفضل ي عمي نبداء الاجتماع ورانا شغل مش فاضين.






ادم بغيظ وسخريه/ايوه ي بابا علشان الهانم وراء بقيه فروع الشركات مش فاضيه .


عارف بابتسامه خبيثه/مبدايا كده تاج خلاص بقيت زيها زيكم في الشركه تامر وتنهي .


ادم بغرور وثقه/علي اي حد في الشركه دي الا انا دي تيجي تقولي ي سي ادم عايزه كذا وانا اقول اه أو لا .


تاج بغيظ شديد/ليه أن شاء الله كنت الجاريه بتاعتك ولا ايه عمي عارف لو سمحت انا مش عايزه اتعامل مع خالص هو في حاله وانا في حالي ويريت يطلقني .


ادم وهو يتجه للخارج بغيظ /نجوم السماء اقربلك ي تاج .


عارف بابتسامه خبيثه/انا شايف الحكايه ماشيه زي ماحنا عايزين .


تاج بابتسامه اشتياق /تصدق ي عمي لما بشوفه بضعف اوي ادم نجح في كل الي خطط ليه انا فعلا بقيت بحبه ونفسي اكمل معاه حياتي كلها .


عارف بابتسامه حنونه/ربنا يسعدكم ي بنتي ويجمعكم مع بعض في خير يارب .


تاج وهي تمسك يده بابتسامه حنونه /ربنا يخليك ليا ي عمي بس ده ميمنعش اني لازم أشد عليه شويه الي عمله مش سهل.


***************.

في الطريق ..


كانت تسير حور في الطريق وهي تمسك بيدها مرتبها ذلك المبلغ البسيط لتتحدث بحزن شديد.


/فعلا كان عندك حق ي بابا الفلوس بتيجي بالعافيه وانا كنت دائما اقسا عليك سمحني يارب سمحني اه خسرتي سيف خلاص ي حور لازم تقفي علي رجليكي وتنسي الي فات وتبدي من جديد .


*************.

من امام الشركه ..


كانت تسير تاج ليمسكها ادم بحده .


/يلا علشان نتغدا .


تاج بغيظ شديد/شكرا جدا انا رايحه اتغدا مع ام احمد.


ادم وهو يسحبها بغيظ ليفتح العربيه ليدفعها بغيظ .


/لما جوزك يقولك حاجه تسمعيها .


تاج بغيظ شديد/هو انا ايه ماليش راي قولتلك انا مش شيفاك جوزي طلقني ي ادم.


ادم بحده /لو نطقتي الكلمه دي تاني هديكي قلم محترم علي وشك مش عايز اسمع صوتك فاهمه .


تاج بغيظ /فاهمه اتخرسنا .


ادم بابتسامه جذابه /ايوه كده .


ليسرعوا سويا الي المطعم .


**************.

في مكتب وعد  .


كانت تجلس وهي تباشر عملها ليسير إليها سيف بابتسامه ساحره .


/الجميل عامل ايه.


وعد بارتباك وخجل /الحمد لله بخير ي سيف بيه .


سيف بابتسامه/وعد انا الحمد لله دوغري ومبحبش اللف والدوران انا عايز اتجوزك وهكون اسعد انسان لو وفقتي .


 وعد بخجل وارتباك/معقول سيف بيه عايز يتجوز بنت الموظف الغلبان .


سيف بابتسامه ساحره/إذا كان ادم العمري عمل كده لما حب وعشق انا مش هعمل زيه .


وعد بابتسامه/اديك قولت ادم باشا حب وعشق .


سيف بابتسامه وهمس /وانا كمان حبيت وعشقت زيه حددي ميعاد مع عم صبري علشان اطلبك منه ي وعد حياتي ❤️❤️.


*****************.

في المطعم ..


كانوا يأكلون بصمت ليتحدث ادم بابتسامه ساحره .






/تاج انا فاهم كل الي انتي بتعمليه بس ارجوكي كفايه انا فعلا بحبك وانتي عارفه كده كويس انا عارف انك بتحبيني يبقا كفايه عماد بقا ونفضل مع بعض .


تاج بدموع وقهره/ادم انت عارف انت عملت فيا ايه انت كسرتني هتعوضني ايه عن نظرات مرات ابويا الي كانت كلها شماته واني بقيت واحده ملوثه متشرفش هتعوضني عن نظرات مرات ابوك وجدك والي قالوه عليا انت دبحتني ي ادم مفكرتش لحظه اني كان ممكن اموت نفسي من الي كنت فيه انا فكرت اقتلك ي ادم فكرت اقتل ابني الي كنت فاكره أنه في بطني لمجرد أنه يجي الدنيا ويعرف أنه جيه نتيجه اغتصاب دموعي الي حرقت قلبي كل ده عمرك مهتقدر تعوضه ي ادم طلقني ي ادم وخالي كل واحد منا يروح ل حاله يمكن اقدر انسا.


ادم بندم وعتاب لذاته وهو يمسك يدها/انا عارف اني غلطت مفيش حاجه ممكن تشفعلي عن الي عملته غير اني بحبك قسما بالله بحبك ي تاج ارجوكي كفايه وانا اوعدك انك هتنسي .


تاج بحزن ودمع /مش هقدر ي ادم مش هقدر كفايه كده .


ادم بجنون وصراخ/انتي عيزاني اعملك ايه تاني اركع تحت رجليك واطلب منك السماح قوليلي اعمل ايه وانا اعمله .


تاج بدمع ووجع/عايزاكي تتطلقني ي ادم .


ادم وهو يمسكها بحده وغيظ/ماشي حاضر تعالي اروحك وورقتك هتوصلك ي تاج يالا .


*******************.

في منزل ام احمد....


كانت تجلس بدموع وشهقات عاليه لتقترب منها ام احمد بغيظ شديد.


/استغفر الله العظيم يارب انتي بتعذبي نفسك وبتعذبيه ليه ي بنتي طالما بتحبيه اوي كده .


تاج بدموع ومراره/معرفش ي خالتي معرفش كل الي عمله فيا وأنه خدعني مش مخليني اسلملله كده بسهوله برغم اني عارفه أن روحي فيه .


ام احمد بابتسامه/ي بنتي العمر بيجري قربوا من بعض وعيشوا حياتكم .


تاج بقلق وارتباك /تفتكري هو هيطلقني فعلا زي مقال.


ام احمد بنظره خبيثه/والله بعد الي عملتيه اكيد هيطلقك ويخلص من نكدك .


تاج بدموع ومراره/حرام عليكي ي ام احمد ده انا اموت .


ام احمد بضحك/ههههه وطالما انتي بتحبيه كده بتقسي عليه ليه ربنا يسعدكم ي ضنايا ويرجعكم لبعض .


تاج بخوف وقلق /ياررب ي خالتي .


***************

من امام منزل ام احمد....

ليلا ..

كان يقف ادم تحت تلك المطر الشديد والرعد والأصوات المخيفه لتخرج تاج بصدمه من مظهره .


تاج بصدمه وخوف /ادم انت ايه الي جابك دلوقتي وواقف تحت المطره كده ليه امشي كده هيجيلك برد .






ادم بدمع والم واشتياقا/ليه بتعملي فيا كده ي تاج حرام عليكي عقابك ليا صعب اوي اوي .


تاج بخوف شديد عليه /مش وقته ي ادم من فضلك امشي دلوقتي .


ادم بدموع وصراخ /لا مش همشي ي تاج غير لما تسمحيني وترجعي معايا وتنوري حياتي من تاني سمحيني ي تاج ادم العمري بقا ضعيف ومكسور علي ايديكي لو كنتي بتعملي فيا كده علشان تعاقبيني فأنا اتعقبت خلاص وخلاص مبقتش اقادر اعيش من غيرك .


تاج بدموع ووجع/امشي ي ادم من فضلك امشي .


ادم بصراخ وقهره /ماشي ي تاج براحتك بس خلاص انا مش هتحايل عليكي تاني تاج انتي .


لتسرع اليه تاج وهي تتضع يدها علي فمه بدموع وصراخ.


/اوعا ي ادم اوعا تنتطقها قسما بالله هموت ده انت واخد قلبي وروحي .


ادم وهو يحتضنها بدموع /بحبك قسما بالله بحبك ي تاج ومش عايز غيرك من الدنيا اوعدك اني هتغير واعوضك عن كل الي فات  .


تاج بدموع وسعاده /وانا مش عايزه غيرك ي ادم انت الي نورت حياتي كنت فاكره اني مكمن ابعد ممكن اعرف اعاقبك لكن لقتني بعاقب نفسي بحبك ي ادم بحبك .


ادم بعشق وسعاده لا توصف /وانا بعشقك ي تاج قلبي ي ملكه قلب ادم العمري والوحيده الي عشقتها بكياني وروحي .


ليحتضنوا بعضهم تحت الامطار الغزيرة وهم لا يشعرون سواء بذلك السعاده التي تملأ قلبوهم والدفا الذي يحاوطهم فكلا منهما سلب روح الآخر ❤️❤️❤️ .

يتتتتتتبع .


اوعوا تفتكروا أن الحكايه خلصت ده لسه الي جاي ...


تفتكروا حور مصيرها ايه 🤔🤔🤔.

عاليه وحسن ايه مصيرهم 🤔🤔🤔.

ياسمين بتخطط لا ايه 🤔🤔🤔.


 دمتم بخير وعافية يارب ❤️❤️❤️❤️.


سلبت روحي 💔💔💔 

رنا احمد عماد ✍️✍️✍️.


                   الفصل الرابع عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×