رواية تزوجتها رافه بعائلتها الفصل الثالث عشر 13 بقلم اية محمد

رواية تزوجتها رافه بعائلتها الفصل الثالث عشر 13 بقلم اية محمد 

 


الفصل الثالث عشر♡♡♡


تاني يوم نرمين قاعدة ف الصالون مع أحمد وولاء وحازم وبتفكر ف.

حازم: مالك ي نيرو بتفكري ف إيه؟!

نرمين: نفسي أعرف أنا بفكر ف إيه والله بس مش عارفة

حازم: إنتي هبلة؟!

نرمين: والله بتكلم بجد، حاسة إني ناسية حاجة تعرفو إي هي؟!

أحمد بغيظ: أقولك أنا ي روح أبوكي؟!

ولاء بعدم فهم: وإنت هتعرف إزاي ي أحمد هي ناسية إيه؟!

أحمد بضيق: بنتي وحافظها ي ولاء، هااا ي نيرو؟!

نرمين بإستغراب: هااا إيه؟!

أحمد بغيظ: جاهزة ل امتحاناتك اللي بعد اسبوع دي؟!

قامت نطت من على الكرسي وقالت بصدمة: ي نهار مش باينلو ملامح، الكلية!! الكلية والله نسيت ي بابا

أحمد بسخرية: صادقة ي روح أبوكي وبتهديد: هي كلمة لو م نجحتيش السنادي هلغي جوازك من جريح

حازم بصدمة: إنت بتقول إيه ي بابا؟!

أحمد: بس ي فاشل إنت كمان

حازم بإحراج: حاضر ي حاج

أحمد ل نرمين: سمعتي ي نرمين؟!

نرمين بحزن: حاضر ي بابا ودخلت أوضتها

ولاء بضيق: ليه كده ي أحمد؟! نرمين بتحبه

أحمد بإبتسامة: م أنا عارف؛ عشان كده حطيته هدف لها عشان دي آخر سنة ليها، وواثق إنها هتذاكر م تقلقيش

بعد شهر في القاهرة

قاعد جريح على مكتبه ف الشركة بيشتغل على اللاب، سمع صوت عالي بره، خرج يشوف في إيه

عند السكرتيرة هدى

هدى بضيق: ي أستاذ مينفعش تدخل من غير ميعاد، أغنيها؟!

حازم بإصرار: والله ولو رقصتي ي غالية ل هدخل، ووسعي عشان دمك تقيل وأنا كرهتك

هدى بغضب: وأنا طلبت منك تحبني ي بني آدم إنت؟!

حازم بغرور: وإنتي تطولي ي بت، دا أنا حازم ي بت حازم

هدى بعدم فهم: على عيني انبهر ي حازم بس صدقني مقدرتش، أيوا مين حازم يعني؟!

حازم بفخر: مدير الشركة

هدى بسخرية: لا والنبي؟!






حازم بعصبية مصطنعة: هتهزري معايا ولا إيه؟! ناديلي جريح بدال م اقفلكو المخروبة دي

هدى بعصبية: إنت ازاي تتكلم كده؟!

جريح بمقاطعة: في إيه بيحصل هنا؟! حازم؟!

حازم بإبتسامة: اذيك ي جريح

سلم عليه جريح وحضنه وقال: وأنا بقول الشركة نورت ليه

بص حازم ل هدى اللي واقفة متغاظة منه، طلعلها لسانه وهو بيغمز لها وبيقول ل جريح: أنا قولت أعدي عليك، أنا صاحب الشركة برده ولا إيه؟!

جريح بتأكيد: حد يقدر يقول غير كده ي برنس

حازم بإمتنان: حبيبي ي صاحبي، علِّى صوتك بقا وسمع سكرتيرتك لإنها مرضيتش تدخلني

جريح بإستغراب: ليه ي هدى؟!

هدى بأسف: سوري ي فندم معرفش إنه تبع حضرتك

جريح بتفهم: حصل خير

حازم بغرور: ياريت تتعاملي مع البهوات أحسن من كده ي هدي

هدى بغيظ: حاضر ي فندم

جريح وهو بيفتح مكتبه: يلا ي حازم ندخل المكتب

حازم مشي وراه وقال: يلا وكمل بإعجاب: شاطرة هدى ما شاء الله وجميلة

جريح وهو بيضربه ف كتفه: اتلم دي مش سندس

حازم بضحك: خلاص ي عم توبنا الي الله

جريح بعدم تصديق: مش مصدق

حازم: لا صدق دا أنا حتى جاي وطالب القرب منك

جريح بإستغراب: ف مين؟! كفالله الشر

حازم بإبتسامة: الآنسة وردة

جريح بصدمة: أختي؟!

حازم بتأكيد: أيوا

جريح: إنت اهبل؟!

حازم بحزن مصطنع: ليه بس ي جريح؟!

جريح بإستغراب: عايز تتجوز أختي ي حازم؟!

حازم بغرور: وهي هتلاقي زيي فين بس؟!

جريح بغيظ: لا دا وراثة بقا

حازم بإلحاح: جوزني أختك ي جريح بالله عليك

جريح بضيق: بكرة، امشي من هنا

حازم بسرعة: هشيلها ف عيني، والله بحبها







جريح بعدم تصديق: ي بني آدم إنت م شوفتش وردة أربع مرات على بعض حبيتها إمتى؟!

حازم بتساؤل: م سمعتش عن الحب من أول نظرة؟!

جريح بغيظ: أنا م سمعتش عنه غير منك

حازم بضيق: أمال في إيه بقا؟! زوق معايا الجوازة إلا م تحتاجني ف يوم

جريح برفض: مستغنيين ي عم

حازم بإبتسامة: مش من قلبك لا

بصله جريح بإبتسامة مصطنعة وقال: أهو من قلبي أهو أبين أكتر من كده؟!

حازم بحزن: يعني مش هتجوزني أختك؟!

جريح بهدوء: بص ي حازم

حازم بسرعة: بصيت

جريح: إنت شاب كويس

حازم بفرحة: الله يسترك

جريح: وجميل

حازم بإمتنان: الله يكرم أصلك

جريح: بس إنت بتاع بنات

حازم بتأكيد: صح

جريح: ومش شغال

حازم وهو يهز رأسه بإيجابية: صح

جريح: ومش عندك شقة

حازم بموافقة: صح

جريح: كام مرة ذكرت كلمة (مش)؟!

حازم بتفكير: اتنين

جريح بغيظ: لا مركز ما شاء الله، ترضى واحد زيك بنفس مواصفاتك يتجوز أختك؟!

حازم بموافقة: لو بيحب أختي زي م أنا بحب وردة يبقى سو وات ليه لا؟!

جريح بضيق: وإنت هتعيشها على حبك إزاي ان شاء الله، هتاكلو حب مثلا؟!

حازم بهدوء: الحاجات دي مقدور عليها

جريح بغيظ: مش هتبقى إنت وأختك عليا، كمل وهو بيلم حاجته من ع المكتب: وسع بقا عشان أنا رايح أفسح أختك، زمانها خلصت امتحانها من بدري وهتنكد عليا

قام حازم وقال: هاجي معاك

جريح برفض: لا

حازم بغضب: لا إيه؟! هاجي معاكو مِحرم

جريح: وردة جاية

حازم بإصرار: رجلي على رجلك

جريح بضيق: رخم زي أختك وخرجو من الشركة.


#تزوجتها رأفةً بعائلتها

ل/ آية محمد 

                       الفصل الرابع عشر من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×