رواية وعد الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم عزة العربي
روايه وعد ❤️بارت 34
بقلمي عزه العربي.
يحيي بقلق : طمنيني وعد عامله ايه النار اذيتها في حاجه
الدكتوره بابتسامه اعجاب: هي الحمد لله كويسه هي بس اتخنقت من ريحه الدخان واغمي عليها
يحيى:طيب الحمد لله انا هدخلها
الدكتوره: هو حضرتك اخوها اصل في شبه بينكم
يحيي مردش عليها وسابها مع نظراتها اللي كلها اعجاب ودخل جري علي وعد
يحيى بخوف: حبيبتي كده برضوا تقلقيني عليكي مالك حاسه بإيه دلوقتي قوليلي
وعد بابتسامه : انا كويسه
يحيى: طيب في حاجه وجعاكي
وعد هزت راسها ومسكت أيده بحب وحطيتها علي بطنها واتكلمت بدلع: بطني بتوجعني هنا يا ديبي
يحيى بقلق: طيب طيب يا حبيبتي اهدي انا هقوم انده علي الدكتوره لا انا هجيبلك كونسولتو دكاتره اللي شغالين هنا شويه بهايم والله لأمشيهم كلهم
وعد: ممكن تهدي شويه بقولك بطني بتوجعني تعالي قرب مني قرب ودنك واسمع كده
يحيي عيونه دمعت وبدء يفهم بس مش مستوعب : وعد انتي قصدك يعني.. انتي.. لا لا مش معقول
وعد هزت راسها وهي مبتسمه: هتبقي بابي لحد غيري يا ديبي
يحيي اخد وعد في حضنه بكل قوته لدرجه ان ضهرها عمل صوت
وعد بوجع: اااه
يحيي بعد بسرعه : اسف اسف معلش غصب عني انا فرحان فرحان اوي هتجنن يا وعد انا هكون اب وعيالي هيجوا منك من حبيبتي وقلبي معقول
بس الزفته الدكتوره دي مقالتليش حاجه
وعد : ايوه انا قلتلها لازم اشوف الفرحه الحلوه دي علي وشك يا حبيبي انا حامل في شهرين انا مش مصدقه يا ديبي خالص
يحيي :لا صدقي يا حبيبتي هتبقي اجمل مامي في الدنيا ربنا يخليكي ليا يا قلبي
وعد حطت أيدها علي خده: هجيب حته مني ومنك عاوزه ولد يكون شبهك بالضبط واسميه يحيي وافضل ابوسه كل دقيقه
يحيي قرب منها: طب ما كفايه يحيي واحد وتفضلي تبوسيه علي طول بوسي
وعد باسته بحب
قمر: مش عاتقين حتي في المستشفى وانا اللي جايه جري
يحيى ووعد ابتسموا
يوسف: في ايه يا بني طمني علي وعد احنا اول ما عرفنا جينا جري حتي مش عارف انا ازاي نزلت بالترنج كده
وعد : جميل اوي يا بابا يوسف
يوسف: انتي اللي جميله طمنيني عليكي يا حبيبتي حصلك حاجه
وعد : لا انا كويسه الحمد لله
قمر قربت منها: بجد انتي كويسه يا حبيبتي
وعد : ايوه الحمد لله وبصت ليحيي قولهم
يحيى: قولي انتي
وعد: لا اتكسف
يحيي باس علي ايديها: وعد عاوزه تقولكم خبر حلو
قمر بدقه قلب : خير يا رب قولوا
يوسف: خير قولوا يا حبايبي
يحيي : وعد حامل وقريب أن شاء الله هتبقوا اجداد وهنكبركم
قمر: لولولولولي لولولولولي يا ألف نهار ابيض مبروك يا وعد مبروووك يا يحيي ربنا يقومك بالسلامه يا حبيبتي يا رب
يوسف: يا شيخه الله يسامحك رعبتينا بزغروطك دي مبروك يا ولاد
يحيى ووعد ضحكوا : الله يبارك فيكم
رحيل داخله بتجري وبتنهج جامد وواضح انها معيطه: وعد حبيبتي مالك وعد مالها يا أبيه
يحيي قام وقف وضمها لحضنه: اهدي يا حبيبتي اهدي وعد كويسه انتي معيطه
يوسف: بتعيطي ليه يا رحيل
رحيل بشهقات: وعد وعد
قمر: وعد كويسه يا حبيبتي
وعد: انا كويسه يا لولو الحمد لله
رحيل : بجد انا كنت هموت لو جرالك حاجه انتي كمان خفت لتضيعي مني انتي كمان اوعي تسيبيني يا وعد
وعد مسحت دموعها: انا مقدرش اسيبك يا حبيبتي انا زي القرده اهوه
يحيي ضمها لحضنه: وعد كويسه باركيلها يا حبيبتي
رحيل باستغراب : ابارك لها
وعد بحب حطت أيدها علي بطنها: هتبقي عمتوا الحربايه يا لولو
رحيل حطت أيدها علي بوقها بشهقه: هاااا انتم بتهزروا انتي حامل
وعد ابتسمت
يحيى: عقبالك يا حبيبتي
رحيل باست وعد بحب : انا فرحانه اوي مبروك يا دودو
وعد: الله يبارك فيكي يا حبيبتي عقبالك
رحيل هزت راسها بحزن وسرحت : معقول انا في يوم هبقي ام وأشوف الفرحه دي في عيونهم معقول انا كنت غلطانه اني بعدت عن أحمد لا يا رحيل انتي مؤمنه ومينفعش تقولي كده المهم احمد يرجع بالسلامه واللي ربنا كاتبهولنا هنشوفه
يوسف: بعد اللي حصل دا مينفعش تقعدوا لواحدكم تاني علي الاقل لحد ما تولدي بالسلامه
قمر: معاك حق وعد لازم تقعد معايا عشان اكون مطمنه عليها ورحيل موجوده لحد ما جوزها يرجع بالسلامه
يحيي بص لوعد بزعل: عاجبك كده كنتي بتعملي ايه في المطبخ
وعد بصت في عينيه: كنت بعملك مكرونه بالبشاميل وبطاطس محمره عشان تفرح بيا وتعرف اني شطوره
رحيل: لا يا اختي مش عاوزينه يفرح ربنا يخليكي لينا يا قمري بنات مايعه
يحيى رفع حاجبه: شمتيها فينا
وعد : قلتلك عمتوا الحربايه
الكل ضحك
ونقول بعد ٣شهور
وعد ماسكه بطنها المنفوخه شويه ومتعصبه وبتتكلم بتهديد: والله العظيم لو مبطلتش تضربني كده هروح اكل اي حاجه مسكره واغيظك وادايقك زي ما انت مضايقني كده
قمر دخلت عليها : مالك يا قدري بتزعقي لحفيدي أو لحفيدتي ليه وصوتك عالي
وعد مسكت طبق كنافه بالقشطه وبتاكل منه بنغم: يرضيكي يرضيكي يا قمر حفيدك مخلانيش اعرف انام طول الليل ونازل خبط وضرب فيا انا حاسه أنه نرفوز زي أبوه تعرفي يا قمر انا بسمعه بيتشاكل جوا اه وربنا
قمر: اه وربنا؟! الصبر من عندك يا رب
وبعدين عملتي ايه يا قدري
وعد وبوءها مليان : ابدا قلتله اني هعاقبه انا لازم اعرفه انه لازم يسمع كلامي من دلوقت عشان متعبش بعد كده
قمر بنفاذ صبر: يا عيني عليك يا بني ربنا يكون في عونك
وعد: بتقولي حاجه يا مزه
قمر: مزه؟!
لا يا حبيبتي هو انا أقدر اقول حاجه برضوا
وعد: اممم تاخدي حته
قمر: لا شكرا قووووومي إلبسي بقي جوزك بقاله ساعه بيقولك اجهزي عشان ميعاد الدكتوره
وعد: امممم مانا روحت ألبس ملقيتش حاجه راضيه تدخل فيا مش عارفه الهدوم كلها كشت فاجئه كده ليه شكل غسالتك دي اي كلام أو بايظه خلي المهندس يشوفها المهم قلت خليني بالترنج وخلاص
قمر: غسالتي اللي بايظه ؟! مش انتي اللي طخنتي احم طب ويحيي هيرضي يخرجك كده
وعد ببرود: لا مش هيرضي وهيتشاكل معايا وهطلع اعيط ويطلع يصالحني وينسي ميعاد الدكتوره خالص
قمر: ااااه ضغطي وطي
وعد: مالك بس يا قمر الله يهديكي
قمر: يا رب يا رب يهدينا جميعا
رحيل دخلت وماسكه شنط كتير في أيدها
رحيل: السلام عليكم يا اهل الدار
قمر حطت أيدها علي وشها: كملت
وعد: وعليكي السلام ورحمه الله وبركاته يا مرات اخويا يا قمر
رحيل رمت لها بوسه : حبيبتي والله خدي خدي جبتلك حاجات كتييييير
وعد اخدت منها الشنط : واااااو يا بنت الايه ايه الهدوم الحلوه دي
رحيل : شوفي كده يا قمر جبت هدوم للبيبي وريلها يا وعد
قمر : اه يا ضغطي هو احنا لسه عارفين هيكون ولد ولا بنت
وعد: توء توء توء انا حاسه أنه الديب الصغير وانتي قولتي انا بحب الحوادق اكيد حامل في ولد وانا مصدقاكي
رحيل : وعد انتي بتاكلي كنافه
قمر بقله حيله: ما هي بتعاقبه يا اختي
رحيل : هو انتي لسه برضوا مش راضيه تعملي سونار
وعد: توء عوزاها مفاجأه كل اللي يجيبه ربنا كويس
رحيل : ونعم بالله عموما انا جبت هدوم ولادي وهدوم بناتي حتي الاكسسوارات جبت النوعين من كل حاجه يا رب احمد يرجع قبل ما تولدي هيفرح اووي لما يعرف انك حامل
وعد: ربنا يرجعهولنا بالسلامه يا رب
يحيي دخل متنرفز وعفاريت الدنيا قدامه: انتي يا استاذه بقاللي ساعه ملطوع برا برن علي حضرتك مبترديش ليه
وعد بتمثل الزعل: انا تليفوني فوق اه يا بطني انت بتزعقلي يا يحيي وقدام امك واختك كمان اه مانا الضعيفه اللي فيكم مليش حد اه يا بطني انا مخصماك يا ديب انت معدتش بتحبني خلاص انت اتغيرت
قمر سقفت : ابهرتيني والله ابهرررررتيني
وعد بصت لقمر وهي كاتمه ضحكتها وغمزتلها وحطت أيدها علي بطنها وطالعه عالسلم : شايف يا حبيبي بابي بيعمل فينا ايه
يحيي بص لقمر ورحيل وكاتم ضحكته ومزهول منها : معلش هطلع اشوفها عن اذنكم انتم عارفين هرموناتها اللي مغلباني
قمر: اطلع يا حبيبي اطلع
رحيل ضحكت من قلبها عليهم من يوم ما قعدوا معاهم في الڤيلا وهما توم وجيري
وعد طالعه بسرعه السلحفاه وهي قاصده كده
يحيي قرب منها ورفعها من عالارض وهي كلبشت في حضنه بابتسامه نصر
يحيي بهمس : كنتي بتقولي حاجه
وعد: توء توء بقولك وحشتني
يحيى: متأكده
وعد رفعت وشها: طبعاااااا
______________يتبع.
بقلمي عزه العربي.
___""___""___""___""___""___""___""
"كان يظن بالله أنه سيرضيه ، فأعطاهُ الله ضعف ظنه."
- أبشروا وحوقلوا.