رواية اميرة القصر الصغيرة الفصل الواحد والثلاثون 31 بقلم اسماعيل موسي

رواية اميرة القصر الصغيرة الفصل الواحد والثلاثون 31 بقلم اسماعيل موسي 

 

#اميرة_القصر_الصغيره


                   ٣١


تراجعت قواتى بعدما كانت قريبه من النصر، انك تشوف جزء كبير من جيش كامل تحول لقطعة نار مشتعله امر مرعب

شوفت قطيعى بيتراجع برعب، هلل اتباع كارمى ودب الخوف فى جيشى

امرت قطيعى بالتقهقر للخلف، مش هضحى بابرياء من أجل نصرى،

تقدمت بمفردى، رانتا، الساحره إلى احتجزتنى، إلى ابرمت اتفاق مع كارمى وخدعتنى


رانتا متعرفش انى تعلمت السحر وطرقه، اول ما لمحتنى ابتسمت رانتا

انتى جيتى بنفسك ارين؟

انا كنت هبعت واحد من خدمى يجيبك من مكانك هنا


انتى ملكيش علاقه بالحرب هنا، ارجعى لمغارتك رانتا، انتى فى حرب لا تخصك

ضحكت رانتا

طفله صغيره هتعلمنى اعمل ايه؟

ونفخت على ايدها سم تجاهى، تليت طلسم الاعاقه قبل ما السم ما يوصلنى، بعدها سعلت ومسكت صدرى ودماغى، نخيت على الأرض وانا بسعل بشده كأنى مصابه بالسم فعلآ

رانتا ابتسمت، اديتنى ضهرها وبصت على كارمى، بتقوله بص عملت فيها ايها؟

نهضت بسرعه  استخدمت كل قوتى وسحرى وضربت رانتا سكاكين  مخدره فى ضهرها حاولت رانتا تتحاشاها لكن المفاجأه اربكتها

بعض السكاكين الصغيره اخترقت جسدها







خدعه جميله، صرخت رانتا وهى بتحرك ايديها، ألقت علي صاعقه

قدرت اصدها ببطيء لاجبرها على الضغط اكثر، ضغطت رانتا على أعضائها وسرى مفعول المخدر

بدأت قوتها تضعف، فقدت التركيز، ضرباتها بقت فوضاويه متشتته

ترنحت وسقطت على ركبها


قربت منها وأطلقت طلسم التجميد، انتى اتعلمتى السحر امتى؟

هتعرفى فى قبرك يا رانتا، قبل أن يتجمد جسدها صرخت رانتا كارمى، ارين تعلمت السحر، مكملتش الكلمه وقطعت رقبتها

جسمها تفتت وتكسر


صرخت فيه ، كارمى مش لازم حد بريء يموت تانى، انت الكونت زعيم المستذئبين تقدم ننهى الحرب بيننا ونحفظ أرواح الناس


تقدم كارمى خطوه ويد طفلنا فاسينوس بيده، لو ما اعلنتيش استسلامك هقتل فاسينوس


هتقتل طفلنا؟

هقتل طفلك، انا عندى أطفال كتير لكن ده نتاج علاقه اضطراريه وصلتنى لغايه مش اكتر


قلبى اتحرق على ابنى، لو سنه اكبر من كده ويقدر يفهم الكلام ده هيفضل طول عمره متعقد نفسيآ


انت مجنون، مجرم


وانتى انسانه هشه، ضعيفه بتجرى ورا كل راجل يسمعها كلمتين حلوين

انسانه لفت الدنيا كلها عشان تغير شكلها حتى تنال إعجاب بعض الرجال

لو انتى بتكرهى الرجال عملتى فى نفسك كده ليه؟

تتزين النساء وتتتجمل من أجل الرجال وبعدها يصدعونا باقوال فلسفيه لا يفهمونها يقولون نفعل ذلك من أجل أنفسنا وقهقه كارمى


انا سيدك ولازلت زوجك وسأحاكمك بتهمة الخيانه، لا يمكن لامرأه مهما كانت ان تكسر كارمى او تخدعه

ستظلون تحتى، طوع امرى، تستمتعون بأخضاعى لكم


انت بتخرف فعلا يا كارمى، انا زوجتك مش اى واحده عاديه







مش عايز كلام كتير انحنى آمامى واعلنى استسلامك، خذى طفلك وابتعدى عن هنا، أعدك ان اعامل قطيعك بطريقه جيده

ساعفو عنهم واسمح لهم بالعيش

شايفه كارمى كريم ازاى؟


لو أعلنت استسلامى، هتدينى طفلى؟


طفلك هيفضل معايا، ضمان، يعامل كأمير حتى لا يغرك عقلك مره تانيه وتهاجمينى


شفت الدموع على وش ابنى فاسيوس، حاولت اقاوم مقدرتش، قبل كل حاجه ان امه مش مجرد محاربه


فكرت انى أوقف قلب طفلى وكنت هعمل كده لكن صوت فى عقلى قال الطفل مش هيستحمل الطلسم ده

نصرك هيكون على حساب موت طفلك


كنت عارفه الصوت كويس، صوت الشاب إلى علمنى السحر


امرت قطيعى بالانسحاب، التقهقر للخلف والعوده إلى القلاع والقرى

كانو رافضين يسيبونى وحدى

لكنى صرخت فيهم وبداء الجيش يتقهقر ويتراجع


بقيت وحدى وسط الساحه قدام جيش كارمى، صرخ كارمى بعيون مغروره

انحنى أمام سيدك، قبلى يدى واطلبى الرحمه


                 الفصل الثاني والثلاثون من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×