رواية عذاب الفارس الفصل الواحد والعشرون 21 بقلم رنا سعيد
احمد بحراج:اقصدي بصراحه يعني احم احم عايز رقم باباكي عشان اطلب ايدك منه
ايه بصدمه ولسه هترد بس فجاء صوت شخص جه من وراهم
:وماله متديلوا رقم ابوكي وبيجز علي اسنانه ياانسه ايه
ايه واحمد بصوا وراهم
ايه بصدمه:فارس
احمد قام وقف وايه قامت وقفت كالنفس النظام
احمد وبص علي ايه بعيون كلها حب:ياريت توافق يباشمهندس متعرفش انا بحبها قد اي
ايه ببرود واتجاهلت كلام احمد:حضرتك عايز حاجه مننا
فارس بغضب مكتوم:ايوه ممكن تسيبني لوحدينا يباشمهندس احمد
احمد ببتسامه:حاضر من عنيه عن اذنكم
احمد ومشي.
وايه كانت لسه هتمشي وراه بس فارس مسك دراعها
ايه بغضب وشدت دراعها منه
ايه بعصبيه:انت ازي تجراء وتمسك دراعي
فارس وبيقترب منها:انا اعمل اللي انا عايزوا ياقلبي
ايه وبتبعد بعيد عنه
ايه بجديه:عايز اي
فارس بجديه:عايز اعرف منك حاجه وحده بس
ايه بجديه:اتفضل عايز تعرف اي
فارس:هو انتي ليه رخيصه اوي كده كل شويه مع واحد شكل هو انتي مبترحميش حتي الموظف اللي عندي مش رحمه
ايه بصدمه والدموع اتجمعت في عينها
ايه بصوت مرتجف ودموعها نازله علي خدها:هو انت لي الدرجادي شايفيني كده
فارس وفجاء قلبه حن لما شاف دموعها وكان هيقترب منها يحضنها بس افتكر حاجه خليته يرجع لي قسوته تاني
فارس وبيصطنع القوه:وشايفاك ارخص من كده كمان وببتسامه خبث سلام ياقطه
وسابها ومشي وهي وقعت علي الارض تبكي من حبيب عمرها بيقول عليها كده وفجاء جاتلها فكره في دماغها وطلعت تجري علي الفندق لحد ماوصلت لي اوضه وفضلت تخبط عليها لحد ما الباب اتفتح وظهر فارس منه
فارس ببرود:عايزه اي
ايه ودفعته بكل قوتها ودخلت جوه في الاوضه
فارس استغرب من اللي عملته ودخل وراها وساب الباب مفتوح
فارس برفع حاجب:انتي ازي تدخلي اوضتي بطريقه دي
ايه واقتربت من الباب وقفلته
فارس استغرب اكتر
فارس بضحكه استهزاء:مش خايفه مني لما قفلتي الباب ولا خايفه علي سمعتك وبضحكه استهزاء ولا انتي متعوده علي كده
ايه بصريخ وبهستريا :هو انت اي يااخي مش بتحس عمل تقول كلام ليا قوه من السم كل ده ليه عشان عشان
وفجاء، سكتت وحطت ايدها علي وشها وقاعدت علي السرير تعيط
فارس بغضب:اي سكتي ليه ماتكملي وقولي انك خاينه ماوفتيش بوعدك ليا وسبتني وروحتي وتخطبتي لغيري
وجاي ليا وبكل سهوله ساعتها وتقوليلي احنا لازم نسيب بعض يافارس اي كنت فكره دلوقتي يوم ماتيجي وترجعلي ارجعلك بسهوله ياايه هانم لا فوقي خلاص انا مش فارس بتاع زمان
وفجاء سكت واخد نفس عميق بقوه ونفخه بضيق
ايه بدموع كالشلالات علي خدها
ايه باانهيار:كان غصب عني قولتلك اهلي كان جبريني عليه
اعمل اي انا طيب انا كنت بموت صدقني في الفتره دي وقولي ازي ماوفتيش بوعدي ليك ماانا سابته اهو عشانك
ولما جيت ارن عليك عشان اعرفك اللي انا فشكلت غيرت انت رقمك ساعتها وغيرت حسابتك كلها اللي علي السوشيال ميديا ساعتها دخلت في فتره اكتئاب ولا بشوف حد ولا حد بيشوفني كان مفيش حد حاسس بي وجعي وحزني اللي ربنا كنت كل يوم بحس اني روحي بتنسحب مني وانا مش سامعه صوتك كان كل يوم بيعدي عليا كنت بموت حرفيا من فكرت خلاص انت بعدت بعيد عني وبعيط اكتر وبنهيار ويوم ماشوفتك في خطوبته بنت الباشمهندس احمد فرحت اوي وكانء روحي ردتت فيا من الاول تاني يوم ماجيت عشان اقولك اللي انا سابت خطيبي عشانك لاقيتك رافضتني وبتقولي كلام غلط وعمره ماهيحصل يبقا مين جه علي مين يافارس وبصريخ انت محبتنيش يافارس لو حبتني بجد عمرك ماهتشك فيا وتقول عليا كلام مش كويس
وفجاء سكتت وكملت عياط ايه قامت ومسحت دموعها
ايه وبتصطنع القوه:ولا قولك قول عليا اللي انت عايزوا خلاص بقت مش هتفرق
وفجاء دموعها خانتها ونزلت غصب عنها بغزاره وفارس اخد باله من دموعها اللي خانتها ونزلت ايه وكانت رايحه تفتح الباب بس فارس كان اسرع منها واخدها بالحضن وايه فضلت تعيط في حضنه
فارس بحزن ونار جوه عشان خلي حبيبته تعيط بالشكل ده منه
فارس بهدوء:هشششش خلاص اهدي ياعمري ايه وبتزيد في العياط اكتر اهدي بقا عشان خاطري.
ايه بدموع كالاطفال:ح حاضرر
وفجاء الباب خبط عليهم ووووووووو
#يتبع
#بقلمي_رنا_سعيد
#روايه_عذاب_الفارس21