رواية حين يعشق الفهد الفصل السابع عشر 17 بقلم نادية محمود

رواية حين يعشق الفهد الفصل السابع عشر 17 بقلم نادية محمود 

 

#السااابع_عشر

تتسلل الشمس من نافذه غرفتها لتداعب وجها الوردي الجميل تفيق هذه الأميرة ذات 25سنة من نومها و لتاخذ شاور وترتدي الملابس الرياضية والهيدفون ونزلت تجري زي عادتها

 

عبدالله... جيسي لو خلصتي تعالي يلا عشان نفطر


جيسي... Wait for dad, I'll change clothes and come (استنى ي بابا هغير هدومي وأجي) 


عبدالله... Okay but hurry up (اوك بس بسرعه) 


فاطمة... يلااا يـ جيييسي 


جيسي... I coooome (جاااايه) 


فاطمة وهي تضع الطعام في طبق كل واحد... يلا عشان مش تتأخري علي التمرين


جيسي... Okay, okay, I don't know why you like to bother me by mentioning the name of this thing  (اوك اوك مش عارفه لي بتحبي تضايقيني بذكر اسم الشىء ده) 


فاطمة... مش قولنا طول م احنا في الفيلا نتكلم عربي 


جيسي... Yes اوبس أنا أسفة يـ بطة معلش م أنتي عارفة معظم الوقت بتكلم إنجليزي 


فاطمة... طيب خلاص بقا مش تنسي 

عبدالله... خلاص بقا يـ بطتي وبعدين خدي هنا أي الحلاوة دي 

فاطمة بخجل... بس بقا البنت قاعدة

جيسي بضحك وهي تنهض... لا هي ماشيه أصلا يلا باي

فاطمة... هتروحي فين

جيسي... هعدي علي سام وهنقابل جاك في النادي 

فاطمة... بلاش تاخير








جيسي... اوك يلا باي باي

أخدت عربيتها و راحت أخذت سام من بيتها و ذهبوا سويا لنادي 

(الحوار مترجم)

جيسي... هاااااي جااك 

جاك... أهلا جيسي أهلا سام جاهزين لتمرين 

جيسي... أكيد ي كابتن (وضربته في كتفه وضحكت) 

سام... أنتظرنا لنجهز 

جاك... حسنا

جيسي أرتدت بنطلون اسود رياضي و بلوز كت فوق القمر ايضا بلون الاسود ورفعت شعرها ديل حصان 

سام أرتدت بنطلون زيتي وبلوز بنص كم اسود 

ذهبوا لساحه تدريب الـkick boxing وظلوا يتمرنون فـ جيسي تستعد لبطولة العالم في الboxing

جاك... أحسنتي جيسي أحسنتي أري لكي مستقبلا مشرقا يـ بطلة نيويورك في الـboxing

جيسي وهي تمسح العرق... الفضل لك جاك 

سام... حسنا أين السهرة اليوم 

جاك... عندي لكم مكان رائع وجديد

جيسي بضحك... اقلق من اماكنك جاك

جاك... ثقي بي هل إنها اول مره 

جيسي بضحك... لهذا اقلق

ضحكوا سويا  وذهبوا للاستعداد لسهرة

________________

ترن ترن ترن 

صوت المنبه 

ليستيقظ بدقيقة قبل معاد المنبة لينتظر اغلاقه ليدخل ياخذ شاور ويلبس البدله السودا وساعته الفضية ويضع عطره المميز وينزل 

فهد... صباح الخير 

جلس علي السفرة فإنه معاد الافطار 

طلب القهوة الخاصه بيه شربها وقام من علي السفرة ليركب عربية متجها لشركته

_حرام عليك ي بني اللي انت عامله في نفسك ده عدي 3سنين وبرضوا مش قادر تنسي

"فتون وهي تتحدث اللي طيف فهد الذي غادر منذ قليل" 

ميساء... كان بيحبها بجد 

_بس خلاص ماتت خلاص لازم ينسي ويكمل حياته من تاني دا بقا زي الرجل الآلي كل همه الشغل وبس ينزل بدري ويجي متاخر 

ميساء... مش تنسي اللي حصل مكنش سهل علية










Flash back

في العمليات

جاسر... جهاز الصدمات بسرعه

1.. 2.. 3.. عمل صدمه وكرروها 5مرات

دكتور... دكتور جاسر دا شكله مستسلم.. القلب شكله رافض الحياة 

جاسر بخوف... لا لا فهد أنت لازم تقوم 

فهد أنت أقوي واحد فينا قوم متستسلمش كده 

(كان بيكلمه وهو فوقه بيعمله إنعاش للقلب بأيده)  

ليسمع صوت جهاز القلب وهو يعلن عن توقفه... 

.. أي دا أنا فين أنا مش فاهم حاجه.. مين اللي قاعده هناك دي 

.. لو سمحت ي أنسه إحنا فين واي المكان دا 

لتلتفت إليه وهي تبتسم ووجها مشرق وقفت في مكانها ومدت ايدها له 

.. ووووتين هو أنتي يـ حبيبتي.. وبيقرب منها يمسك ايديها بس كل ميقرب ايده يمسك ايدها تبعد خطوه وهي لسه مبتسمه و زي مـ هي

.. انتي بتبعدي لي يـ حبيبتي.. بدأ يقرب لها برضواا بس هي المره دي وشها اتغير وبقت حزينه وبتعيط وبتردد جمله واحده بس مش تسيبني يـ فهد.. مش تسيبني يـ فهد ومع كل جمله كانت بترجع و فهد بدا يعيط هو كمان ويقولها عمري م أسيبك ي وتين وجه يقرب لها فضلت ترجع لحد م أختفت من قدام عينيه

فهد... وووووووتين

كانت اول كلمه رجعته للحياه من جديد بعد م جاسر رفض يستسلم لإنعاش قلبه

دكتور... فاق يـ دكتور جاسر فاااق أنا مش مصدق دي معجزة 

خرجت ممرضة الكل راح يسالها أخبار فهد اي 

الممرضة... حصلت معجزة بعد م القلب وقف والجهاز صفر وهو كان مستسلم رجع تاني للحياة 

ليث وأسد وقاسم شكروا الله وفضلوا يدعوا والباقي اطمن 

بعد وقت تم نقل فهد لغرفة العناية المركزة 

وليث أمر الجميع بالرجوع للقصر 

عدي اسبوع و فهد تحت الاجهزه في العناية و فرقة البحث لسه بتبحث علي وتين


في قصر الشرقاوي  

أسد... معتز اتفضل تعال

معتز... يزيد فضلك يصحبي 

قاسم... أهلا أهلا زوز أزيك

معتز... بخير والله.. أنا جاي أعرفكم خبر 

قاسم وأسد بقلق... اتفضل 









معتز... البت اللي قولتلنا ندور عليها إحنا فعلا لقينا العربية بس للاسف كانت فحمت ولقينا دول(فون وتين و سلسله) علي فرع شجرة كانت قريبه من الحريق 

البقاء لله 

فاقوا علي صوت فتون وهي بتقول مين مات 

الجميع عرف بالخبر و كان اصعب يوم 

تاني يوم فهد فاق وقرروا يخبوا عليه الحقيقة مؤقتا 

بس فهد م وقت م فاق وهو بيسال عليها والكل متردد وخايف 

.. مستر فهد

لتقطع سكرتيرته تلك الذكري الشنيعه ولكنه لا ينسي لي تكون ذكري انها لازمته حتي في احلامه 

فهد... نعم

.. اختروا حضرتك لتكون الراعي لمسابقة رياضية وهـ يتم البدأ الشهر المقبل 

ليقطعهم دخول أسد المفاجأ

أسد... فههد 

فهد... اتفضلي انتي وابعتيلي الموضوع علي فاكس 

مالك ي أسد 

أسد... عرفت خبر بس مش عارف هيفيدك ولا لا

فهد... اي هو

أسد... زياد البحيري صفي كل شركاته هنا و سافر بعد يوم الحادثة 


يتبع..... 

#حين_يعشق_الفهد

#نادية_محمود


                      الفصل الثامن عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×