رواية ملاكي الحارس الفصل الثالث 3 بقلم توتا ابراهيم

رواية ملاكي الحارس الفصل الثالث 3 بقلم توتا ابراهيم

 رواية ملاكي الحارس الفصل الثالث 3 بقلم توتا ابراهيم 


#مــــلاكي الحارس☘️. 


البارت3


في صباح يوم جديد 


تسمع طرقات علي الباب بعنف وتفزع من هذه الطرقات. 

تنهض من علي الأرض وتفتح الباب تجد 


سماح.... ايه يا عروسه مش ناويه تقومي ولا ايه 


ولاء... يمكن عايزه اللي يقومها 


استيقظ أنس علي صوتهم ونظر اليهم بكره. 


ولاء... وسعي كدا 


ودخلت الغرفه تحت زهول شروق. 


ولاء... يا حرااام ولا زعلانه عليك يا ابن عمي حتي يا عيني مش قادر تتحرك بس يلا هو نصيب بقي. 


سماح... يلا يا عروسه وراكي شغل كتير النهارده. 


شروق... شغل ايه حضرتك 


ولاء... ايه يا حبيبتي هو انتي مش عارفه انك هتمسحي القصر دا كله وهتخليه بيبرق كمان 


شروق(بسخريه)... والله يا عسل انا محدش قالي اعملي حاجه ولا عمو كامل اللي هو حمايا ولا أنس اللي هو جوزي. 


سماح... بس انا اللي بقولك يا حلوه 


شروق... وحضرتك مين معلش 


سماح... زي حماتك 


شروق.... اهووو زي حماتي يلا معلش بره عشان الأوضه دي خصوصيات 


ولاء... انتي بتطردينا 


شروق... اممم 


ولاء... انتي مجنونه 


شروق... امممم 


سماح... خلاص يا ولاء. بس اعرفي يا عروسه ان أيامك مش كتيره معانا 


شروق... طيب 


سماح... يلا يا ولاء 


شروق(بسخريه)... اه صحيح يا خاله. في خدم كتير تحت فـ عشان صحتك متروكيش 


سماح(بغضب مكتوم)... من عيني. 


وخرجت. 






شروق... اووووف. انت بتبص كدا ليه. 


ابتسم بخفه عليها 


شروق... لا يا عسل انا بريئه بس شريره برضو. يلا عشان تفطر. 


وبعد وقت


كانت تجلس في البلكونه وأمامها أنس يجلس علي الكرسي وتطعمه. 


شروق... اممم مش انت بتحب الشجر اووي كدا. أنقل أوضتك تحت. 


حاول ان يهز رأسه بنفي


شروق(بإستغراب).. ليه يعني. 


دق دق دق 


شروق... استني هفتح 


فتحت الباب وجدت كامل 


كامل... صباح الخير 


شروق... صباح النور يا عمي 


كامل... عاملين ايه 


شروق... الحمد لله 


كامل... ها يا بطل عامل ايه 


حاول أنس ان يتحرك ولكن لا جدوي. 


حزنت شروق عليه ولا تعرف السبب ولكن شعرت بالحزن لأجله. 


شروق... احم الحمد لله يا عمي 


كامل(بحزن)... ان شاء الله اسمعها منه قريب 


شروق... ان شاء الله 


كامل... يلا ساعديني عشان ننزله تحت. 


شروق... كنت لسه بقوله يخلي أوضته تحت عشان بيحب يبص للشجر بس مش راضي. 


كامل... براحته







في الأسفل. 


جلست شروق بجانب أنس علي السفره وتطعمه بحب أمام أعين حاقدين. 


كامل... ما شاء الله خدي عليه بدري بدري 


شروق(بمشاكسه)... ايوه هو شاطر لما ياكل بس لما مش بياكل بيزعلني منه. 


ابتسم أنس ويحاول ان يأكل مجدداً


شروق... براحه 


ولاء(بهمس)... ايه دا 


سماح... باين كدا هنفذ الخطه 


ولاء... ايوه هي بايظه لوحده هتيجي البت دي تكمل عليها 


سماح... علي رأيك 


كامل... كلي يا ولاء 


ولاء... احم باكل اهوو يا عمي 


كامل... الحمد لله 


شروق... رايح فين يا عمو 


كامل.. لازم أروح الشركه حالاً 


شروق... هتتأخر 


كامل... لا 


شروق.. خلاص هستني انا و أنس علي ما تيجي 


كامل... مش لازم


شروق... لا عادي هو أصلا نايم امبارح متأخر 


كامل(بإبتسامه)... طيب خلي بالك منه. سلام 


شروق(بإبتسامه)... سلام 


وذهب كامل الي الشركه. وظلت شروق تطعم أنس كأنه طفل صغير. 


سماح... يلا نسمه روحي اعملي اللي قولنا عليه 


نسمه... حاضر 


ولاء(بشر)... باين كدا هتبقي عسل الليله دي







في المطبخ. 


نسمه... احم دادا سعاد بتقولك ماما أجازة ليكي انتي والخدم لمده أسبوع 


سعاد(بفرحه)... أخيراً 


وخرجت الدادا والخدم من المطبخ. 


أمسكت بالزيت وأسكبته علي الأرض بطريقه عشوائيه. 


في الخارج 


أشارت نسمه الي والدتها ان كل شيء علي ما يرام. 


سماح... ادخلي يا شروق هاتي الكيك اللي أنس بيحبها من التلاجه 


شروق... هو بيحب كيكه مخصصه


سماح.. اومال 


نظرت شروق الي أنسه وقالت


شروق... هجيبها وهاجيلك بسرعه


شعر أنس بقلق ولكنه لم يستطيع ان يتكلم. 


ودخلت الي المطبخ ولكن بعد لحظات سمعوا صوت صراخ من المطبخ. 


يتبع


                             الفصل الرابع من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×