رواية يوميات نور والمجنون الفصل الرابع 4 بقلم فيروزة
#يوميات_نور_والمجنون....
نور دخلت اوضته .....وباب الاوضه اتفتح ودخل ابوها ....
ابو نور بابتسامه...القمر قاعده كده ليه....
نور بابتسامه...ولا حاجه يا حبيبي قاعده برتب افكري شويه وبفكر هعمل ايه في حياتي من بكره ....
ابو نور بابتسامه....لا ده انا اقعد بقي وانتي تحكيلي...ولا اقولك هقوم اعمل شويه عصير مانجا بس سكر زيك وبعدين اجاي اقعد علشان اسمعك بروقه للصبح ...
نور بضحك ....هو انا بحبك من شويه ...خلاص يا حاج اعمل العصير وانا هنزل تحت اجيب شويه حاجات من السوبر ماركت لزوم القاعده واجاي.....
ابو نور بابتسامه.... اشطا يا نور ....
نور بضحك....في أب يقول اشطا ابهات اخر زمن ....
ابو بضحك ....امال نحنو نختلف عن الاخرون.....
نور بابتسامه....طيب يا بابا هنزل....
نزلت نور اشترت شويه حاجات من السوبر ماركت....وهي طالعه علي السلم خبطت في .....
.
.
.
.
.
احكي ولا بلاش.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
هااا.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
كفايه كده هكمل 😂😂
...
خبطت في شب كان وقف علي السلم وعطيها ضهره ...
نور بكسوف....انا اسفه يا استاذ ماكنتش اقصد اخبطك ....
الشب ...ولا يهمك يا انسه ....عن أذنك ....
ومشي من قدامها ...
نور بابتسامه وكسوف بتكلم نفسها....غريب اوي الشب ده بس حسيت صوته حنون .....بس للاسف معرفتش اشوفه السلم كان ضلمه ...نور بطلي عبط عيب بقي ...هدخل اشوف بابا ....انسي يا نور ....انسي....
دخلت نور لقيت ابوها قاعد علي سريرها ....
نور بابتسامه...ايه يا حاج عجبك السرير ....
ابو نور بابتسامه....اكيد عجبني تعالي نتكلم بقي احسن هنام منك ....
نور بضحك .....بجدددد طيب يلا هقولك ...بص بقي يا بابا انا نفسي اعتمد علي نفسي شويه ....يعني نفسي افتح مشروع لنفسي ....واروح واجاي بدل قاعده البيت يمكن الاقي ابن الحلال واريحك مني😂🫣....اي رايك ....
ابو نور بابتسامه....موفق طبعا هي دي فيها كلام اهو اخلاص منك😂😂....
نور قامت بسرعه حضنت بابها .....ربنا يخليكي ليا يا بابا ويباركلي في عمرك ويخليكي ليا يارب....
ابو نور بابتسامه.... حبيبتي....صحيح مش عايزه تعرفي المفاجأة....
نور بابتسامه....طبعا عايزه اعرف ...قول ...بابا قول ...بابا ...بابا ....قول.....
ابو نور بابتسامه....اهدي يا بنتي .....اهدي ....حاضر هقولك علي المفاجاه.....
نور بابتسامه...طيب قول بقي ...
ابو بابتسامه....المفاجاه هتيجي بكره .....
نور بابتسامه....هي المفاجاه بتيجي للناس والا الناس اللي بتجيبها....
ابو نور بابتسامه.....سررررررررر....
نور بابتسامه....طيب يا بابا هصبر .. مع انك عارف اني مش بحب اسلوب التشويق ده.....
ابو نور بابتسامه....شاطره صحيح انتي هتعملي مشروع ايه ...
نور بابتسامه.....حضانه وفيها جناينه كبيره علشان الاطفال يجرو فيها ويشوفوا الورد جنبهم ويكون فيها ألعاب مفيده ونشاطات مثليه للاطفال ....
ابو نور بابتسامه....فكره حلوه ايه رايك هدخل معاكي شريك وهكلملك صاحب العماره يديكي الدور الارضي والجناينه كمان ....
نور حضنت ابوها جامد .....بحبك .....كلمو دلوقتي.....
ابو نور...الوقت اتاخر هكلمه بكره الصبح ....
نور بابتسامه....طيب يا بابا تصبح علي خير.....
ابو نور بأس دماغها ....وانتي من اهل الخير يا حبيبتي.....
..
الصبح ....
نور بابتسامه.....اصحي يا حاج ....بابا بابا ....قوم بقي....
ابو نور بابتسامه.....انا قومت اهو عايزه ايه ....
نور بابتسامه.....انت عارف يلا كلام الراجل....
ابو نور بابتسامه... حاضر نفطر وبعدين أكلمه ....
نور بحزن مصطنع.....لا كلمه الاول علشان خاطري بابا ....
ابو نور بضحك ....حاضر هكلمه وانتي حضري الفطار ....
نور بابتسامه.....حاضر يا اجمل اب في الدنيا ....
(الاب حب الاب امان الاب سند اب وانتها💙).
..
ابو نور رن علي صاحب البيت.......
ابو نور...الو......
ايوه يا عمي عامل ايه ......
ابو نور... الحمد لله يا حبيبي.....وانت عامل ايه.....
بخير يا عمي ....
ابو نور....عايز اطلب منك حاجه ....انت هنا ولا في القاهره ...
انا هنا جيت امبارح بالليل وقولت هبقي اكلامك النهارده اطمن عليك ....
ابو نور....طيب تعالي أفطر معانا واقولك كنت عايزك في ايه ....
ملوش لزوم يا عمي بس قولي كنت عايز ايه وانا تحت امرك ....
ابو نور بابتسامه....الأمر لله يا حبيبي ...لا والله مانا واكل من غير يلا تعالي انا مستنيك.....
دقيقه واكون عندك ....
ابو نور بابتسامه.....في انتظارك ....
....
ابو نور....نور يا نور تعالي ....
نور بابتسامه....نعم ....
ابو نور بابتسامه....صاحب البيت جاي دلوقتي هيفطر معانا وبعدين اتكلم معه ....
نور بابتسامه....طيب يا حبيبي هروح احط الاكل علي السفره....
ابو نور....طيب.....
....
نور حطت الاكل علي السفره ....
..
نروح لسيف ....
بعد خروج نور من البيت سيف قعد علي الارض فضل يعيط والكل حاول يتكلم معه وهو كان رافض يتكلم خالص ...
قعد علي الحال ده يومين مش بيتحرك ولا بياكل ولا راضي يشرب ....ودموعوا نزله وخلاص ومش بيقول غير يانور تعالي ياضي القمر انتي فين .....
ورد بحزن .....سيف ...حبيبي...رد عليه يا حبيبي رد علي وردتك ...
جد سيف بحزن ....هو لسه ساكت يا ورد ...
ورد بحزن .....ايوه انا قلبي وجعني علشانه .... منه لله كان السبب .....
ورد حطت أيدها علي دماغ سيف كانت نار ...
ورد بعيط الاحقني يا حاج الواد هيموت مني يلا بسرعه علي المستشفي ....
جريوا بسرعه علي المستشفى...
الدكتور ....حالته بقت اصعب من الاول ....
جد سيف بحزن...طيب والعمل ....
الدكتور ....لازم اعرف ايه اللي وصله لكده ...
جد نور حكي للدكتور ...والدكتور قاله الحال وجد نور نفذه ...
وقال لهم أنه بقي احسن...
....
نرجع لنور....
الباب خبط راحت نور تفتح ....
نور فتحت الباب لقت شب وقف علي الباب ....
نور ....نعم ...
الشب ...انا سند ابقي صاحب البيت والاستاذ محمود كان عايزني في موضوع...
نور بابتسامه....اتفضل يا استاذ سند ....
سند بابتسامه....بلاش استاذ خليها سند بس ...
نور بابتسامه....طيب اتفضل ...
داخل سند مع نور ...
ابو نور بابتسامه....تعالي يا سند انا في اوضه السفره تعالي ...
دخل سند هو ونور ....
وقعد سند ياكل هو وأبو نور ....ونور راحت تاكل في المطبخ علشان النقاب....
ابو نور بابتسامه....ماتاكل يا سند ولا انت عامل رجيم ولا ايه ...
سند بابتسامه....اكل ايه بس يا عمي ده انا مش هقدر اقوم من مكاني من كتر الاكل.....
ابو نور بضحك ....يا راجل كل ....يا نور هاتي الشاي....
نور بابتسامه...حاضر يا بابا ....
قامو من علي السفره بعد ما اكلوا...ونور جابت الشاي وقاعدو في الانتريه يشربوا الشاي ويتكلموا.......
ابو نور....تعالي يا نور...
دخلت نور ...نعم يا بابا ....
ابو نور بابتسامه....تعالي عايزك تسمعي وانا بتكلم مع سند ...
نور قعدت ...
سند بابتسامه...ده الموضوع شكله كبير ....اتفضل يا عمي...
ابو نور بابتسامه...ولا موضوع ولا حاجه ده طلب...
سند بابتسامه...اتفضل يا عمي ...
ابو نور بابتسامه....بص يابني نور بنتي حابه تفتح حضانه وانا عايزها تفضل تحت عيني فقولت لها هقول لسند نأجر منه الدور الأرض بالجناينه للحضانه ...ايه رايك يا ابني...
سند بابتسامه...موفق يا عمي بس مش هأجرها انا حابب اشركها....انا الايام دي فاضي وحابب اشغل نفسي والفكره عجبتني....ايه رايك يا انسه نور....
نور بابتسامه....بلاش انسه وبعدين موفقه ولا انت ايه رايك يا بابا.....
ابو نور بابتسامه....وانا كمان موفق وكمان هطمن علي نور معاك وهبقي عارف انك هتاخد بالك منها....
سند بابتسامه....اكيد نور هحطها في عيني ....طيب تعالوا نتفرج علي الشقه ونشوف ناقصها ايه ....
ابو نور بابتسامه.....يلا ....
راحوا كلهم عندو باب الشقه ولسه نور هتفتح الباب ...الجرس رن ....فتحت نور الباب وكان سيف وقف ودموعوا بتنزل....
نور بدموع....سيف...
سيف حضنها جامد ودموعوا نزلت اكتر ....ضي وحشتيني اوي اوي قلب سيف كان وجعه من غيرك ....
نور بدموع...وقلب نور من غيرك كان وجعها....
ابو نور بابتسامه....كفايه احضان بقي تعالوا ندخل ....
سيف بضحك....سيف مش هيسيب حضن نور تاني صح يا ماما....
سند ...ماما ....هو مين ده يا عمي...
ابو نور بابتسامه...ده ابن عم نور...
سند باستغراب...وهو ينفع يحضنها كده ولا انت ايه رايك يا عمي ....
ابو نور .....ده زي اخوها ....
سيف بصوت عالي ....انا مش اخوها
نور بصدمه
سند
ابو نور..
يتبع......
ياتري مين البطل .....ونور هتحب مين ....
الروايه دي في حب الاب ....
الروايه من وحي خيالي المجنون....
#يوميات_نور_والمجنون.....
#البارت_الرابع....
#بقلمي_فيروزه....