رواية جحيم ابن عمي الفصل العشرون 20 بقلم شروق احمد

رواية جحيم ابن عمي الفصل العشرون 20 بقلم شروق احمد 

 

البارت ال20

فيروز.. جبل انا هلبس وجايهه

وفعلا قامت لبست وراحت القسم

عند جبل

جبل.. انت بتقول اي مستحيل طبعا ادخل السجن انا انت مش عارف انا مين ولا ايي 

الظابط.. ياجبل بيه انت لازم تتدخل الزنزانه

جبل. ونا مش دخلها

فجاه الباب خبط ودخلت فيروز وجبل اتصدم

فيروز.. ممكن ياكيان تسبنا

كيان.. حاضر 

وخرج

فيروز.. انت ازي جيت هنا

جبل بغيره شدها من دراعها.. نتي تعرفي كيان منين 

فيروز.. مش ناقصه غيركتك دلوقت ياجبل

جبل بغضب.. فيروز تعرفي منين اكيد بعد متطلقتك مشيت*ي عل حل شعر*ك

فيروز بصدمه.. تصدق بالله انا ندمت ان جتلك

جبل... اخلصيي

فيروز.. كيان دا صحبي وجيراني

جبل.. ممم 

فيروز.. اخلص انت هنا لي

جبل.. منير الكل*ب دخلني السجن

فيروز بستغراب.. لي

جبل.. بيقول ان سر*قت منو الصفقه والشركة وكلام من دا

فيروز اتصدمت.. ونت عملت كده 

جبل بغيظ.. انتي هبله يافيروز

فيروز.. ها لييي

جبل.. انا هعمل كدا لي اكيد دي لعبه منو

فيروز.. خلاص اهدا انا هجبلك اكبر محامي

جبل.. تمام انا عايز اخرج من هناا وانتق*م

فيروز.. ياخي اتنيل

جبل قر*ب منها... بقيتي حلوه يعني وبتخر*بشي

فيروز بتوتر.. جبل ابعد

جبل سحبه*ا من وسطها... اهدي ها

فيروز بصت ف عيونه وسرحت وهو هكذا

جبل بدون وعي قر*ب منها وكان هيبو*سها بس الباب جبل بغيظ.. اتفضل

كيان.. اي عملتو اي

جبل.. ونت مال امك

كيان.. نعم








فيروز بسرعه.. جبل بيهزر معاك 

كيان.. ولا يهمو

جبل.. ونا مش بهزر

كيان.. يسيدي هخدها منك بهزار

جبل.. بايخ

فيروز.. طب انا همشي هروح البيت لو حصل حاجه رنو عليا وخرجت من القسم وفجاه وهي بتعدي الطريق لقت عربيه سودا وقفت واتنين سحبوها لجوا العربيه 

كيان.. طب هتعمل اي

جبل.. هنتق"م من اللي اسمو منير

كيان.. نت عايز تعمل لنفسك مصيب*ه اهدا كدا

جبل.. اهدا اي دا دخلني السجن

كيان.. اهدا وهنفكر نت لازم تكلمو عشان نسجلو وحاول  توقعو ف الكلام

جبل.. تمام 

واتصل عل منير وسجل المكالمه

منير.. اي دا جبل المحمدي بيتصل عليا قولو غير كدا ياراجل 

جبل.. انت عايز اي مني

منير.. عايزك تسبلي الصفقه

جبل.. دا بعينك

منير.. خلاص هقول انك سر*قت كل شركاتي وصفقتي

جبل.. ونا هوريك هعمل اي 

منير.. مش هتقدر تعمل حاجه انت اخرك الحبس مش قولتلك انا هعرف اكسر غرورك واه صح الغندوره مشرفانا هنا

جبل بعصبيه.. لو لمست شعره منها هوريك يامنير الكل*ب

منير.. الرجاله هتمو*ت عليها بس مسكين نفسهم بالعافيه

جبل.. سمعني صوتها 

منير.. من عيوني

فيروز.. الحقني ياجبل 

جبل.. متخفيش ياعيوني انا هعرف اجيبك 

فيروز. الحقني قبل ميعملو حاجه فيا الكلا*ب دول

منير ضر*بها بالقلم.. اخر*سي بقاا

جبل بعصبيه. يامنير لو لمستها همو*تككك

منير.. سبلي الصفقه 

جبل.. حاضر ابعتلي المكان

منير بسخريه.. من عيوني 

وقفل 

جبل.. احنا لازم نقدم ف الشكوه بتسجيل دا

كيان.. لا كدا فيروز هتبقا ف خطر

جبل.. هنعمل اي

كيان.. الرجاله عرفو يجيبو مكانو من المكالمه

جبل.. طب ومستني اييي

كيان.. طيب يلاا

وخرجو هما الاتنين

عند منير

منير... مش كنت عايز تعمل فيها اللي انت عايزا اعملو 

فيروز.. جبل مش هسيبك يامنير الكل*ب 

منير بخبث.. اهدي بس عشان ميحصلكيش حاجه 

فيروز.. ابعد عني ياحيوان

وفضلت تصرخ عشان يسيبوها 

منيرر.. سبوها

الرجاله سبوها بالفعل

منير.. لو مسكتيش هخلي الرجاله يخلصو عليكي









عند وليد

كان سرحان ان ازي بقا كدا وهو لازم يرجع لربنا تاني

وليد قام صلي ركعتين وفضل يعيط.. سامحني يارب سامحني يارب

وفضل يدعي كتير

وطلع من المسجد وكان مروح لقي شويا شباب بيجرو ورا بنت

وليد سحبها ورا ضهره

الشاب.. هي تخصك يكابتن

وليد.. اه تخصني ليك فيه 

البنت.. ابعد عني ياحيوا*ن مش عايزاك هو بالعافيه

وليد.. اهي قالتهالك مش عايزاك

الشاب.. هتبقي لياا ياامنيه 

امنيه.. ونا مش عايزاك افهم

الشاب.. ماشي

وليد.. وريني عضلات كتافك يلاااا

الشاب.. ماشي هجيلك تاني

ومشي الشاب بصحابو

وليد.. انتي ازاي ف الشارع ف نص الليل كدا 

امنيه ببكاء.. امي تعبانه وعايزا علاج وعلاجها خلص وكنت بجيبو

وبالفعل كانت مسكه شنطه صيدليه

وليد.. طيب تعالي اروحك

امنيه. تمام

وفعلا روحها بيتها

وليد.. متخرجيش تان ف نص الليل انتي فهمه

امنيه بستغراب من أوامره... حاضر

وفعلا دخلت بيتها

وهو فضل يمشي كتيرر

عند جبل

كيان وجبل بالفعل اتحركو ووصلو المكان كان مهجور

جبل.. انا لازم انقذها

كيان.. طيب يلا 

وفعلا دخلو قتل*و كل الرجاله اللي تبع منير

منير بخبث.. يااا اخيرا ياجدع رجعت

جبل سحب فيروز ورا.. لو هتتكلم اتكلم معاايا

منير.. ومالو انت لازم تسبلي الصفقه 

جبل.. انت بتحلم

منير.. يعني اي

جبل.. يعني مفيش صفقه بححح

منير سحب سلاحو وقال.. يبقا تمو*ت لانتا لسنيوره

وفجاه الطل*قه اختر*قت جسد جبل.. اههه

فيروز بصراااخ... جبللل


يتبع..... 

#ججحيم_ابن_عمي

#بقلمي_شروق_احمد


                 الفصل الواحد والعشرون من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا  

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×