رواية انثي من نار الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم ميرفت السيد


 رواية انثي من نار الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم ميرفت السيد 


#انثى_من_نار

♡25♡


لقت خالد ونونا داخلين الفرح لأنه صديق لحسن وحسين 

حلا حست بضيق ولكن نظرة خالد ليها وهي متأنقة ومبهرة ونظرة نونا المليئة بالصدمة لرؤيتها و بالغيرة جعلت احساس الضيق يتبدل لثقة عالية بالنقس

تقدم خالد ونونا وسلمو على حلا وعدي فضل واقف جنب حلا

خالد: مبروك ياحلا عقبالك

نونا: انا مكنتش اعرف انك هانكوني موجودة

حلا: انا الي عازمة كل الناس ومعرفش انك. جاية 

خالد: البهوات نسيوا يعزموني افتكروا امبارح بس

حلا: نورتونا اتفضلو

عدي: مش هتعرفينا

حلا: اه دكتور خالد المعيد بتاعي ونونا زميلتي وخطيبته ودة عدي ابن عمي ظابط شرطة

اتبادلو السلام نونا بصت لعدي باعجاب وعدي بص لخالد بحدة 

خالد ونونا راحو سلمو عالعروسين وقعدو











عدي قال لحلا: حلا ارتاحي شويه بقى انتي تعبتي اوي اليومين دول

حلا بابتسامة: تعبك راحة بعد اذنك

 وراحت لنورا 

شوية والدي جي نده على صحاب العريس يرقصو معاه فخالد قام وساب نونا

الي في ثواني قربت من عدي وفضلو يتكلمو وحلا شايفاهم ومستغربة من جراءة نونا وعي بتضحك مع عدي وبتلمس ايديه بشكل يبان تلقائي بس هي متعمدة


خالد راجع الترابيزة ملثاش نونا بس شاف المنظر فاخد مفاتيحه ومشي بهدوء وهي مش شايفاه اصلا لمحته على باب الكافيه سابت عدي وطلعت تجري وراه وحلا شايفة كل دة


عدي وصحابه قامو يرقصو مع العريس والبنات مع العروسة والفرح كان جميل 


خلص الفرح والكل انصرف وراحت عيلة عبد التواب لبيتهم وكل واحد. دخل شقته


شوية والكل اتخض هلى صوت زعيق من شقة محمد وفادية 

محمد كان بيزعق مع مجدي وفادية كانت بتصوت وتعيط بصوت عالي


عدي وابوه والجد خبطو على محمد

فتحتلهم فادية وهي بتعيط

دخل الجد بسرعة لقى محمد بيضرب مجدي

منصور وعدي حاشوه عنه ومجدي قال: انا مغلطتش

محمد بعصبية: طيب ياكل.... ب اتفضل قولهم على عملتك السودا

فاديةبعياط : ليه كدة يابني حرام عليك

منصور: فهمونا في إيه 

عدي جلس وهو يتثاءب

مجدي: اسمعو ياجدو ياعمي ياعدي بابا عامل كل دة عشان اتجوزت  هو انا طفل لازم اخد الموافقة واحدة عجبتني واتجوزنا إيه المشكلة 


منصور بسخرية: انت مصدق نفسك ماتسترجل يادكتور وقولهم المشكلة فين


فادية: انا لازم اربيها البت دي انت السبب ياعدي


عدي بعدم فهم وهو يحاول مغالبة النعاس: 

وانا مالي بالليلة دي يامرات عمي

الجد: هاتنطقو ولا نمشي الكل عاوز ينام ورانا اشغال










منصور: العروسة تبقى عبير طليقتك ياعدي

فادية: اتحدفت علينا منين دي اخرة صبري ابتي البكري اول فرحتي يتجوز مطلقة 

الكل ساكت ومصدوم

مجدي وهو يغادر: انا رايح لمراتي وانتو اتفاهمو سوا

بقلم مرفت السيد 

عدي ضحك وقال: انا طالع انام انا طلقتها واي حاجة تعملها دلوقتي برة عني


منصور: لاحول ولاقوة الابالله  اهدا يامحمد وانتي يافادية ادخلو نامو وبكرة نتكلم ياللا يابابا عشان ارتاحلك شوية قبل صلاة الفجر


الجد: لاحول ولاقوة الابالله  


كل واحد دخل على شقته ونام وطبعا حلا ونورا  وهدى حتى حبيبة ومنار ونور كلهم سمعو الي حصل لان صوتهم كان عالي


بس الكل رجع للنوم ورجع البيت لهدوئه مؤقتا


تاني يوم كان عدي بالشغل بيتلقى خبر ترقيته ونقله لمحافظة تانية لفترة بعدها هايرجع شغله ويستقر بالقاهرة بحزن لأنه هايبعد عن حلا 


كان امامه 3 ايام قبل السفر  


روح البيت لقى الكل مجتمع ومستنيينه عشان يشوفو حل بموضوع مجدي

محمد: انا لازم اخليه يطلقها

فادية: ايوة صح

حلا: اسمحولي كدة هتخلوه يعاند

الجد: كلامك صح يابنتي هو دلوقتي واخد الموضوع على رجولته

هدى: انا عارفة اني غريبة عنكم ولكن ياجماعة الموضوع يتحل بالاقناع

فادية: انتي واحدة مننا دلوقتي

منصور: ايوة ياهدى انتي مش غريبة وكلامك صح

وعلى فكرة ظروف عدي لما اتجوزها تفرق كتير عن مجدي 

محمد: ماتتكلم ياعدي

عدي: والله ياجماعة كل حاجة تتحل بالعقل احنا متصل بمجدي ونطمنه ولما ييجي انا الي هاقوله قد ايه غلط بقراره بس مش عاوز انفعال ياعمي وانتي كمان يامرات عمي سيبونا انا وهو 


فادية: عين العقل حاضر ياحبيبي

اتصل عدي بمجدي واقنعه يبجي وان محدش هايضايقه ولا هيحصل زعيق 










شوية ووصل مجدي الكل قاعدين بيتابعو بدون تدخل زي ماعدي طلب منهد

دخل وقعد وبعدها قال: ياجماعة انا مغلطتش قولي ياعدي هو انا بنت

 عدي قاله: شوف يامجدي انا مش بألومك بس عالاقل استشيرني يااخي كلمني دة احنا صحاب مش ولاد عم

مجدي: حقك عليا بس انت بالذات كنت هاترفص 

عدي: يامجدي افهم البنت دي مش زي ماانت شايفها دلوقتي ملاك نفس الدور دة عملته عليا قبلك بس الخقيقة انها عكس كدة

مجدي بانفعال: عشان عارف انك ظلمتها

وبص لحلا وهو بيقول لعدي: وحبيت غيرها


عدي اتنرفز من نظرة مجدي لحلا  وفجأة ضربه قلم

وقاله بعصبية: مش معنى اني محترمك وباعاملك كراجل ومش عاوز اعيب بسيرة واحدة كانت على ذمتي في يوم انك تنسى نفسك واسمع بقى ياعم الراجل الملام دة اول مرة هقوله عبير دي حرباية في عز ماجدو كان بالمستشفى كانت بتتفق مع امي على اتهام ابويا بالتحرش بيها وتحاول تحمل مني وخطها بالشات بالفون معايا بالتاريخ ورغم كدة وقفت جنبها طلقتها وجبتلها شقة بمكان راقي وامن 


وردت الجميل بانها لفت عليك وعملت عليك ضحية

عامة انا عاوزك تكمل معاها عشان تكتشف لوحدك حقيقتها. حلال عليك يابن عمي مبروك


وسابهم وخرج 

مجدي انهار عالكرسي منطقش بحرف وسط ذهول الجميع

 وصدمتهم الكل بيبصو لبعضهم مش مصدقين اليى سمعوه

الجد قال:لله الأمر من قبل ومن بعد


 قام واخد حلا ودخل شقته وكذلك منصور ومحمد وفادية دخلو اوضتهم  ومجدي لقى نفسه لوحده مفيش حد. معاه غير باسم اخوه


راح حضنه واداله شيكولاتة وخرج ركب عربيته واتجه للصيدلية بتاعته وفونه مش بيبطل رن 


قفل فونه وقعد على مكتبه هو بيفكر في الكلام الي عدي قاله 


بالليل عدي رجع البيت ولسة طالع شقته اتفاجأ ب......... 


😳😳😳😳🤔🤔🤔🤔🧐


يتبع 


#انثى_من_نار


#بقلم_مرفت_السيد


#M_s

               الفصل السادس والعشرون من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×