رواية عشقني حد الجنون الفصل الثالث 3 بقلم مرام محمد

رواية عشقني حد الجنون الفصل الثالث 3 بقلم مرام محمد

رواية عشقني حد الجنون الفصل الثالث 3 بقلم مرام محمد


P-3

=رواية  عشقني حد الجنون

ملك:- ايوة يا حبيبي عامل اية انت واقف قدم الجماعةتمام انا خلصت وخارجة اهو. 

استمع ادم حديثها ولا يعلم ما سبب هذه النيران التي اشتعلت بداخله. 

وقف ادم وهو ينظر اليها بنظرات ناريه. 

ادم بصوت غاضب:-بتكلمى مين؟

ملك:.اناكنت بكلم.......ثم اكملت بحنق يخص حضرتك في حاجة. 

جز ادم على اسنانه وهو ينظر اليها لو كانت النظرات تحرق لكانت احترقت ملك بهذه النظرات ثم تركها ومشى.

ملك لسمر :-مالو دا. 

سمر:-والله يا ملك انا حسه بحاجة كدة .

ملك بتسأول:-حاجة اية؟

سمر:-نظرتهُ لكي والغيرة الوضحة اوى على وشه دى بتأكدلى على حاجة.

ملك:-غبية اوى يا سمر  وخيالك سرح لبعيد اوى هو اللى زى دا يعرف يحب حد .

سمر  :-مش عارفه بس مين حبيبك ده يا اختي اللي جاي لي لحد الجامعه .

ملك :-تعالي نطلع علشان تشوفيه. 

ملك وهي تجري الى ناحيه شاب ما وتحتضنهُ بقوه. 

رأها ادم وهو يركب سيارته وأخذ يسوق سيارته بعصبيه وسرعة جنونيه. 

ادم لنفسه:- هو انا ايه اللي معصبني انا مالي بها اصلا ده مجرد بنت شفتها النهارده. 

عند ملك:- جيت امتى من اسكندريه يا حسن. 

حسن:-لسه واصل من شوية وقلت لازم انا اللى اجيب القمر بتاعى فى اول يا لها فى الجامعة. 

ملك:-حبيبي يا ابو على. 

-حسن وهو ينظر لى سمر نظرات  هيام. انتي اللي حبيبتي يا ملك في عينيك بحر من العسل اجمل عيون عسلي شفتها في حياتي. 








ملك:-احم بس انا عيونى رصاصي يا ابو على. 

انتبه حسن لنفسه:-اقصد رصاصي.

ملك وهي تنظر إلى سمر التي خجلت من تغزل حسن الملحوظ بها. أحب اعرفك يا سمر حسن اخويا الكبير هو اكبر مني بتسع سنين ثم نظرت الى حسن، سمر يا حسن اتعرفت عليها النهارده في الجامعه وتبقى زميلتي وان شاء الله هتبقى صاحبه عمري الى اخر العمر كله يارب. 

نظرو البنات الى بعضهم بابتسامه تعلن على انشاء صداقه قويه تربطهم الى اخر العمر. 

حسن لسمر:-اهلاً بيكى يا سمر. 

سمر :-اهلا بحضرتك. 

ثم نظرت الى ملك وقالت انا همشي بقى يا ملك ابقي كلميني لما توصلي معاكي رقمي اهو. 

حسن بأبتسامة بلهاء وهو ينظر لسمر.حاضر هنكلمك. 

ملك :- ايه المحن ده اول مره اعرف انك بتعرف تسبل يا حسن وبتشقط البت عينى عينك كدة.

حسن بأحرج:-يالا يا لمضة نروح وحيات امك لعلقك في البيت. 

     علي الجانب الاخر. 

وصل ادم الى شركته ذات البناء العالى والحديث انها شركة كبيرة لها  إسمها كونها ادم  بعد سفر  ابيه إلى الخارج. 

دخل ادم الى شركته بهيبتهُ الطاغية وهو غاضب. 

والموظفين يتهمسون عن وسامته و جاذبيتهُ وهذا يزيد من غروره ولكن الكل يخشاه بسبب  عصبيته وقسوتة 

دخل ادم مكتبه ثم جاء له صديقه ياسر الاجتماع بدا يا ادم والكل في انتظارك.

ادم:-بعد ماخلص  الاجتماع فى شوية معلومات عايزك تجبهملى عن حد والحد دا مش غريب هى بنت أحمد علام المحاسب. 

ياسر :-ليا يا ادم عايز من البنت اية الرجل دا غلبان ورحه فى عيالو والبنت دى أخلاقها كويسة جداً مش زى اللى احنا بنمشي  معهم.

ادم :-تعرف تعمل اللى قولتلك علية وانت ساكت والأستاذة ام اخلاق  كويسه  دى كانت بتكلم واحد وحضنه فى الشارع كده عينى عينك، عايزك تعرفلى مين اللى كان معها دا.

تمام معلوماتها هتكون عندك.

ابو ملك احمد:-الو ايوة يا حبيبتي اخبارك واخبار الجامعه اية حسن كان كلمني  وقال  انو هيجيلك يروحك. 

ملك:- ايوه يا بابا احنا في البيت اهو وانا بجهز الغداء تحب ابعث لك الغداء يا بابا على الشغل ممكن اجي اجيبه لك بنفسي. 








احمد:- اوعي يا ملك انا بقول لك اهو اوعي تيجي الشركه دي خالص انا مش ناقص يا بنتي الراجل صاحب الشغل مش كويس ولو شافك انت هتبقي نقطه ضعفي لانك جميله قوي يا ملك ما شاء الله ربنا يحفظك. 

ملك:- ايه يا بابا الاوفر ده هو في حد كده بس تحت امرك يا بابا خلاص. 

قفلت  مع ابيها  ونظرت الى أخيها السرحان 

ملك بصوت جميل عذب رقيق فانها تجد الغناء بشكل احترافي وكانها مطربه مشهوره عيونه لما قابلوني نادو القلب وشغلوني خدوني سافروا بيا وودوني دنيا بعيد لقيت كل احلامي حقيقه باينه قدامي.

حسن:- تعرفي ايه اللي هيشفع لك دلوقتي من الضرب اللي كنت هتاخديه صوتك الحلو ده يا ملك بيسحرني لما بسمعه. 

ملك:- وهي تتصنع الغرور شكرا دي اقل حاجه عندي. أعطاها حسن  قلم نزل على قفاها(طبعاً كلكم عارفين القفا  الاخوى دا😂)قومى يابت يالا حطى الغدا علشان نتغدا.

ملك ببكاء مصطتنع:٠الله يارحمك يا ماما كلو بيجى عليا علشان مليش حبيب ولا قريب ولا غريب.

حسن وهو يصفق :- هايل يا فنانه حطي الاكل بقى 

      فى الليل

فى ملاهي ليلي ادم لياسر وهو يتكلم بسكر وانفغال ها عملت اللى قولتلك عليه 

ياسر:- ايوه يا ادم انت طلعت ظالم البنت دي اللي كان معاها ده اخوها وانا عرفت بطريقتي. 

ادم كانت الفرحه لا تسعه ٠

انا مروح 

ياسر:-واحنا لسه سهرنا يا ادم .تجهلهو ادم وخرج وهو ينوى فعل شى ما فى الصباح.

عند ملك بعد ان خلصت مذاكرتها اخذت تلهو فى هاتفها وفتحت  تطبيق التيك توك ونشاءت صفحة  لهاعلى التيك  توك وسجلت اول فيديو لها بصوتها الجميل . يوم ما رحت وغبت عني قلت لا الحياه من بعد منك مش حياه اتاري  كل اللي افتكرته ذكريات ماضي راح كل الجراح راحت معاه.وقمت بنشره وحاز الفيديو على الآلاف من المشاهدات  والتفاعلات فى خلال ساعتين فقط.


              الفصل الرابع من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×