رواية ليلتي الفصل التاسع عشر 19 بقلم سلمي ابراهيم


 رواية ليلتي الفصل التاسع عشر 19 بقلم سلمي ابراهيم 


رواية ليلتي الحلقه 19

علياء..تعالي يعريس سلم على عروستك.......ليلي كان نفسها بيضيق اكتر..ولما سمعت الكلمه دي مقدرتش تاخد نفسها ووقعت في الأرض 

على برعب..ليلي......وجري عليها شالها تحت نظرات الغيظ والغيره من علياء ولين ...دخل بيها الاوضه وجاب برفيوم..وبدات تفوق وكلهم واقفين وعلي قاعد جنبها عالسرير وعيونه غرقانه في دموع....فتحت عيونها لكنها مكنتش ف كامل وعيها..ومسكت ف علي اوي ودفنت وشها في حضنه وهي بتعيط اوي وهو فضل يطبطب عليها لانو شايفها بنتو ف اوقات ضعفها وزعلها....

لين بغيظ..علي...مينفعش اللي انت بتعمله دا

علياء..انت خلاص...مبقتش تحب غير الحر.ام 

علي بكل هدوء..ماما...خديهم واطلعوا برا الاوضه واقفلو الباب 

لين..لا طبها مش هنخرج واسيبك معاها

على بصوت رعبهم..قولت اخرجو برا بدل ما اقوملك يلين اكس.ر البيت ع دماغك......

رضوي شدتهم.. يلا.....يلا يجماعه مش عاوزين مشاكل.......وقفلت الباب وليلي ماسكه فيه اوي وعماله تعيط.....

على بنبرة حزن وحنيه..ليلي....حبيبتي.....مالك

ليلي بعياط..علي يبابا.....علي هيتجوز واحده تانيه.....(كانت حاسه انها ف حضن ابوها ..مش حبيبها وهو حاسس انو فحضن بنتو)

على بنفس النبرة..ونتي ...زعلانه لي.....

ليلي..عشان انا..بحبو....كان نفسي انا اللي اكون مراتو

على..هو كمان...بيحبك اوي يليلي...دا بيعشقك...بس اكيد هو عمل كدا غصب عنو........

ليلي..هو وحش.....ونا زعلانه منو وعمري ما هسامحه.....عشان خلاني اتعلق بيه واحبه اوي..والآخر هيتجوزها هي 

علي..مش يمكن هو كمان زعلان من نفسو زيك كدا ويمكن اكتر...زعلان انو عصي ربنا...زعلان انو عمل حاجه حرا.م..زعلان انو هيبعد عنك

ليلي..ونا زعلانه عليه اوي..لانو حتي مش هيعرف يفرح يبابا.....ولا هو هيفرح ولا انا هفرح...يبقي لي عمل كدا من الاول








سكت علي مبقاش عارف يرد...دموعه بتنزل بطريقه رهيبه وفضل يملس علي شعرها بهدوء وبس......

لين..يعني اي نسيبهم لوحدهم جوه كدا يخالتي....انا داخلالهم

رضوي بحده..بت....اقعدي مكانك....اوعي تروحي ناحيه الباب....مش كفايه عملتك السودا دي

علياء..مالك بتكلمي البت كدا لي

رضوي بصت لاختها بحده..والله انا مستغرباكي...انتي حتي مديتيش بنتك قلم واحد ع عملتها دي...دا نا هزق.ت علي اللي هو الراجل..هي الآيه اتقلبت ولا اي....وبقا الراجل هو اللي بيته.زق والبنت امها تطبطب عليها...بنتك دي كان المفروض كسر.تي رقبتها عشان قليلة ادب 

علياء..وابنك..مغلطش لما استغل اننا مش موجودين وعمل كدا.....

رضوي..والله دي مش اول مره نسيبهم لوحدهم مع بعض...ونا بقا مش عارفه اشمعنا امبارح ..مهي كانت ادامو من زمان وبتقعد معاه لوحدهم ف البيت عادي..لو كان عاوز يعمل كدا...كان عمل،..شوفي بنتك السا.فله دي شربتو اي

لين بتوتر..هو اللي شرب لوحدو

رضوي..طيب....هنمشيها كدا...وان هو كمان اللي بدا وعمل فيكي كدا...انتي بقا معندكيش ايدين تنزلي بيها ع وشو ولا رجلين بتض.ربيه ف بطنه....اي اللي خلاكي تستسلمي كدا....وكمان نايمه جنبو برضاكي...هااا

لين اتوترت اوي وسكتت

علياء التوتر ظهر عليها..ماخلاص بقا يرضوي..المهم انو هيتجوزها وخلاص...ويستر بقا ع الموضوع.......

بصتلهم رضوي بشك جدا وافتكرت انها معاها الملايه وسكتت كدا شويه........

فضل على بيملس على شعرها وهي فجأه فاقت ولقت نفسها فحضنه زق.تو بسرعه وقامت......

ليلي بحده..انت هنا ف اوضتي بتعمل اي يعلي.....

علي..ليلي اهدي...انتي اغم عليكي وكنتي تعبانه فقعدت جنبك شويه 

ليلي..شكرا انا مش عاوزاك جنبي ..لو شوفتني بمو.ت بعد كدا متجيش تلحقني...فاهم

علي..ليلي انا.....وملقاش حاجه يقولها..انا خارج اسيبك ترتاحي...وياريت تاخدي علاجك..صحتك اغلي من اي حد

ليلي..اخرج يلا...روح يعريس..لعروستك وبنت خالتك.....

علي بدموع..هي صحيح هتكون مراتي...بس انتي اللي فقلبي...وصحيح هي بنت خالتي..بس انتي بنتي يليلي.....وسابها وخرج

هي فضلت تعيط اوي وتضر.ب في السرير بقهره وحزن شديد....وراحت فتحت الدرج جابت منو العلاج ورميتو كلو ف الزباله وقعدت تعيط اوي 

خرج علي لقاهم قاعدين كلهم....لين قامت وقفت ادامو

لين بحده..علي...متقعدش معاها تاني.. انا خلاص هبقا مراتك

علي ..انتي صحيح هتبقي مراتي...بس هي حبيبتي.....

لين اتغاظت اوي من الكلمه دي..يعني اي









علي بزعيق..يعني اوعي تفتكري عشان انا هتجوزك..اني كدا بحبك...لا انا هتجوزك بس عشان انا راجل ومينفعش اعمل حاجه زي كدا ومصلحهاش...إنما أنا بحب ليلي وبس.....وهتجوزها عليكي عادي يعني...ومش هقرب منك خالص..عشان بقرف منك...ولا هلم.سك حتي...وليلي اوي ما ترضى عني..هتجوزها عليكي وابقا اطلقك......واياكي انتي او امك تتكلمو مع ليلي بطريقه وحشه..اقسم بالله هم.وتك ضرب..مهو هتبقي مراتي بقا اعمل فيكي اللي انا عاوزه.....غوري من وشي.....

رضوي كانت قاعده ومبسوطه من الكلام دا اوي إنما علياء كانت هتفرقع من الغيظ......

علي دخل اوضته مخنوق جدا وعمال يخبط ف اي حاجه تقابلو....مسك فونه ورن ع يحي صاحبو وطلب منو يجيلو وفعلا متاخرش يحي 

خبط يحي عالباب وفتحتلو لين.....اول ما شافها وهي شافته بصو لبعض شويه كدا وهو اتلجلج ف الكلام....ومش عارف اي السبب

يحي..هو.....فين....احم....هو علي فين.

لين..مالك في اي.....

يحي..سوري....هو علي فين بس.....

لين..جوه...اتفضل........دخل يحي وراح لعلي لقاه قاعد بيعيط ومقهور اوي.........

يحي راحلو.. علي.....مالك يحبيبي.....

علي قام حضنه اوي..انا مخنوق اوي ييحي..حاسس اني هم.وت

يحي..طب اهدي...اهدي يحبيبي.....اقعد بس.....قعدو هما الاتنين 

علي..كتب الكتاب انهارده ييحي.....انهارده...فاهم 

يحي بصدمه..هتتجوز لين انهارده......

علي..انا مش قادر ييحي....ليلي لو شافت المأذون ممكن....تموت وتسيبني....انا هموت وراها ع طول 

يحي اتنهد وبدأ يواسيه ومش عارف يقوله اي خالص........

رضوي دخلت اوضتها وقفلت وراها وطلعت الملايا كدا...هي شاكه ف لين وعلياء اصلا ع هدوؤهم وبرودهم....اخدت الملايا دي وحطتها ف شنطه ولبست وخارجه...

علياء..راحه فين...دا المأذون زمانه جاي

رضوي..متخافيش يحبيبتي...هجيب بس شوية طلبات كدا وجايه...مش هتاخر...وسابتها ومشيت 

ليلي سمعت ان المأذون جاي قهرتها زادت اكتر واكتر.....راحت ع درج ف الصاله اخدت كل العلاجات الموجوده ف الدرج وراحت اوضتها وقفلت الباب من جوه واخدت حبايات كتير اوي ..نيتها الانت.حار.....مش هتقدر ابدا تشوف علي بيتجوز واحده غيرها...مش هتقدر.....فضلت تبص للحبوب كدا قبل ما تاخدهم وقعدت تفكر كتير اوي ف القرار دا...........

عدي ساعتين تقريبا والماذون وصل وعلي كان هيموت من جواه وقاعد جنبو يحي....إنما لين لبست الفستان وحطت ميكب وامها هي اللي عملتلها كدا.....

لين..ماما....انا.....مش عاوزه اتجوز علي

علياء بصدمه..نعم يختي...بعد كل دا........المأذون برا

لين..ماما...انا اكتشفت اني....مش بحبو......متعلقه بيه مش اكتر و......









الباب خبط وكان يحي راحت فتحت لين باب الاوضه 

يحي..يلا عشان المأذون......

لين ابتسمتلو لا اراديا..حاضر...جايين..بصلها شويه ومشي

جات وراها امها علياء..يلا يبت...يلا وبطلي الجنان دا...يلا.........

واخدتها وخرجو........

المأذون..يلا نبدأ.......

علي..لما....امي تيجي الاول.........لين مكانتش عاوزه كدا..كانت خافت من علي اوي من كلامو وانو ممكن يتجوز ليلي........فجأه دخلت رضوي ومعاها واحده كدا ورضوي بتبصلهم بقرف شديد 

علياء..اتاخرتي لي 

رضوي..اتفضل يمولانا..كتب الكتاب اتلغي 

علي اتصدم بفرحه بس مش فاهم ..لين وامها اترعبو واتصدمو بردو..والماذون مشي 

علي..في اي يماما..حصل اي

رضوي بصت للين بحده..لين.....ادخلي الاوضه دي..عشان الدكتوره تكشف عليكي 

لين بصدمه..تكشف عليا..لي انا مش تعبانه 

رضوي..لا...دي هتشوفك...انتي لسه بنت ولا فعلا ابني عمل كدا

علي واقف مش فاهم حاجة 

علياء..قصدك اي يعني......مش فاهمه 

رضوي بزعيق..انا وديت الملايا دي معمل وعرفت انو لون....ولازم بقا اتاكد.....البنت لسه بنت ولا لا..ادخلي يدكتوره يلا

لين بصتلهم برعب وعلي واقف مصدوم ووووو.........

يتبع..........


           الفصل العشرون من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا  

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×