رواية جحيم ابن عمي الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم شروق احمد
البارت ال 32
الشخص.. نتي اتجننت*ي ياروح دي لسه صغيره اخطف*ي امها مثلاا
روح بشر.. لاا انا هخط*ف بنته بس عايزا وقت مش دلوقتي هخطفه*ا
عند فيروز
فيروز.. نامي يافريده بقااا نا تعبت
وفضلت تنيم فيها لحد منامت بعد تعب
فيروز.. اخيرا بنتي الحلوه نامت
كيان.. صباح الخير
فيروز.. صباح النور عامل ايه
كيان.. الحمدلله مالك عيونك منتفخ*ه لي
فيروز... فريده مكنتش عايزة تنام نيمتها بالعافيه وهنام عشان مش قادره
كيان بخوف عليها.. طب نامى ونا قاعد لي فريده
فيروز بنوم.. ماشي
وبالفعل نامت
عند جبل
كان بيشتغل ف الشركه وبيخلص كل حاجه عشان يروح يرتاح
جبل.. يالله
وفجاه دخل صاحبه مراد
مراد.. هلا والله
جبل.. وحشتني ياواطي
مراد.. ونت كمان يحبيب قلبي
جبل.. فينك
مراد.. موجود انت اللي نسيتني
جبل.. عمري منساك يصحبي
مراد.. حبيب اخوك
جبل.. تشرب اي
مراد. لا مش قادر اشرب حاجه
جبل.. يلا بس تشرب اي
مراد.. طيب عشان حلفانك بس هتلي قهوه
جبل.. حاضر
وبالفعل عمل مكالمه ووصاهم عل اتنين قهوه
جبل.. مراد انا عايزك ف خدمه
مراد.. رقبتي
جبل.. نا عايزك تتدوريلي عل اختي
مراد.. انت بتهزر صح اخت مين انت ملكش اخوات يلا ولا عشان فيروز سابتك اتجننت
جبل بجدية.. انا طلع عندي اخت واسمها هاله المحمدي انا زيك مكنتش مصدق ولما عملت تحليل انا وهيه طلعت بالفعل اختي بس فات الاوان واسد خطفه*ا
مراد.. اسد اللي كان صحبنا مش كدا
جبل.. اها هو
مراد.. تمام انا هعرف اجبلك اختك متنساش ان ظابط
جبل.. لو عملتلي الخدمه دي بجد تبقي عملت جميل فيا
مراد.. متخفش انا هعرف اجبها
وسابو وخرج
عند اسد وهاله
هاله كانت نايمه واسد كان قاعد معاها عشان مش عايز يسيبها وفاجاه لقي هاله وشها حمر بشده حط ايده عل وشها لقيها سخنه مو*لعه
اسد بقلق.. طب اعمل اي دلوقتي
وجاب قماشه ومياه ساقعه وفضل يعملها كمدات
وهاله كانت بتخترف.. لا متسبونيش نا مليش غيركوو ماما بابا متسبونيش وفضلت تعيط وهي نايمه
واسد حضنها وفضل يقرا ليها قران وفضل جنبها ونام اشرقت الشمس
اسد صحي ولقي هاله نايمه وكان السرير واسع وفضل يتامل فيها
اسد.. انتي دخلتي حياتي وغيرتيها ياهاله حقيقي انا لازم اسيبك لاخوكي انا عارف ان اخوكي مش السبب ف مو*ت نور بس انا كنت عايزك تفضلي جمبي وفضل يحكي معاها كانها صحيه وسمعه وبعدها نام
وبعدها بدقايق صحيت ولقت قماشه سحبتها من راسها وفضلت باصه عل اسد وفضلت تتامل فيه هي كمان وقالت انا شكلي حبيتك يااسدي
وقامت من عل السرير وخدت دوش ولبست بجامه طويله وفضلت تتفرج عل التلفزيون
صحي اسد بعد ساعات لقي هاله قاعده عل التلفزيون
اسد ببرود.. صباح الخير اجهزي عشان اوديكي عند اخوكي
هاله بتفاجأ.. بجدد
اسد.. ايوه اجهزي يلا
هاله قامت ولبست دريس ابيض وطرحه زهري وكوتشي ابيض وكانت تشبه الملايكه
هاله.. انا جهزت
اسد ببرود.. ورايا
وبافعل مشيت ورا
ووصلو فيلا جبل المحمدي
اسد.. يلا ادخلي
هاله.. انت انت هتمشي
اسد بيمثل البرود. ايوه
هاله بعياط مثل الاطفال.. وهتسبني
اسد.. انتي بتعيطي لي دلوقتي مش كنتي عايزا تروحي عند اخوكي
هاله.. ولا حاجه ونزلت من العربيه
وخبطت عل الباب
وفتح جبل
جبل بصدمه.. هاله
هاله اترمت ف حضن اخوها وفضلت تعيط... وحشتني ياجبل
جبل.. بس انا حاسس العياط د كلو مش عشاني
هاله بتوتر.. لا طبعا انت فعلا وحشتني
جبل.. طب تعالي.
هاله دخلت وفضلت تحكي مع اخوها وفضلت تتضحك معا ويتفرجو عل اللاب توب سوا ويشغلو اغاني ويرقصو وطلعت جبل من الحزن شويا
عند فيروز
فيروز دخلت اوضت فريده لقت حد لابس اسود ووقف قدام سريرها
فيروز بصراخخ*****
يتبع
#جحيم_ابن_عمي
#بقلمي_شروق_احمد