رواية خذلان الحب الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم ميرفت سعيد
حور باستغراب: حضرتك مين
اسيل : انا دكتورة اسل دكتورة الاطفال الجديده
حور بصدمه: نعععععم
بنفس الوقت عند مالك وصل له رساله عباره عن صورة جديده لحور وسليم النهارده وهما واقفين لبعض
مالك بصدمه وانكسار: للدرجة دي ياحور؟!!!!!!!
مالك بغضب خرج من مكتبه بل من المستشفي كلها حتي مشافش حور ركب عربيته طلع فونه وعمل مكالمه
مالك: هبعتلك اسم حد كده عايزك تتعرفلي عنوان شغله فين وبيته كمان بس بسرعه
قفل السكه وبعتله اسم سليم في رساله وبعد ١٠ دقايق بظبط اتبعت لمالك عنوان شغل سليم وبيته
مالك راح لسليم البيت وخبط جامد الباب فتح بس كانت قمر
قمر باستغراب : مين حضرتك
مالك : مش ده بيت سليم
قمر: ايوه وانا مراته حضرتك
مالك بصدمه: مراته؟!!
قمر: ايوه في حاجه
مالك لنفسه بغضب: بقا انت متجوز ياابن ال***وبرده عايزه حور
قمر : حضرتك مين وعايز اي؟
مالك : هو سليم هنا
قمر: لا هو في الشغل
مالك : تمام عن اذنك
مالك مشي وراح لسليم الشغل
بعد شويه وصل مالك عند سليم
مالك بدون استئذان دخل عند مالك المكتب في الشركه بتاعته
السكرتيرة وهي بتوجه كلامها لسليم: والله ياسليم بيه حاولت امنعه بس دخل
سليم ببرود وابتسامة خبث: تمام اطعلي انتي
السكرتيرة طلعت وقفلت الباب وراها
سليم ببرود: خير يادكتور مالك
مالك قعد تحط رجل علي رجل : عايز اي
سليم: والله انت اللي جاي لحد عندي يعني انا اللي مفروض اسئلك السؤال ده
مالك: امممم عايز اي من حور؟
سليم ببرود: حور كلها
مالك وهو بيكتم غيرته وغضبه علشان ميقومش يطر.بق المكتب كله علي سليم
مالك:حور ملكي انا بتاعتي انا ابعد هنا احسن ليك... وبعدين انت متجوز عايز اي من حور
سليم باستغراب: وانت عرفت منين اني متجوز
مالك: مراتك
سليم بغضب من قمر : وانت مالك دي حاجه متخصكش
مالك: لا تخصني وتخصني اووي كمان حور ملكي انا و بتاعتي انا عمرها ما هتكون لغيري واوعا تفتكر ان موضوع الصور دخل عليا الصور دي ياحبيبي بلها
مالك قال كده ومشي هو عارف ان الصور دي سليم بعتها علشان يشك في حور ويسبها هو فعلاا كان هيسيب حور علشان كذبت عليه وقابلت سليم من وراها بس فاق لنفسه فهم اللعبه بس برده هيعاقب حور علشان كذبت عليه وقابلت سليم من وراه بس مش هيسيبها (مفيش نهاية حزينه اهو )مالك ركب عربيته علشان يروح المستشفي
وعلي الناحيه التانيه عند حور
طلعت علي مكتبه مش مصدقه انه يجيب حد غيرها عقوول من يوم واحد استغني عنها
حور بتوعد وغضب :ماشي ياملك فتحت باب الكتب ودخلت بغضب ولكنها وجدت المكتب فارغ ومالك مش جوه
حور للممرضه:هو دكتور مالك مجاش النهارده
الممرضه :لا جه بس معرفش راح فين
حور:ماشي يامالك انا قاعده مستنياك اهو
**********************
عند عليا وعلي كانوا مشغولين لان فرحهم بكرا كانت عليا مشغوله بالفستان وحاجات العروسه
علي بحب:ساعات ساعات بس وتبقي ليا ياقمري
عليا سكتت وبتبتسم بخجل
علي :يلهووي علي المكسوف ياناس
عليا بضحك وخجل :خلاص بقا ياعلي انت لازم تكسفني يعني
علي بضحك:خلاص مش هكسفك ثم قال بجديه :عليا انا عايزه اقولك علي حجه
عليا بقلق:اي في حاجه
علي بضحك:مالك يابنتي هز انا هكلك
عليا:لا مفيش بس هو في اي
علي :بصي انا عايزه اقولك ان بصراحه مش عايزك تشتغلي
عليا بصدمه وغضب:نععععععععم ليه ان شاء الله
علي بحده:عليا متعليش صوتك
عليا بغضب:هو اي اللي معليش صوتي ده اللي همك انت مش سامع نفسك بتقول اي
علي:قولت اي يعني مش عيزك تشتغلي اي مراتي وانا حر
عليا:لا يااستاذ لسه مبقتش مراتك وحتي لو ده ميدكش الحق انك تقعدني من الشغل انا دكتوره
علي:اي يعني دكتوره بيتك وجوزك اولي
عليا:اول مره اعرف انك اناني
علي بصدمه:اناني ؟.!
عليا بغضب:ايوه عايز تتحكم فيا وتقولي اقعد من الشغل وبعدين مين قال لحضرتك اني هأثر في شغل البيت وان شغلي هيأثر علي اي حاجه
علي بغضب:لا هيأثر. هيأثر ياهانم انتي دكتوره مطلوب منك تبقي موجوده في المستشفي 24 ساعه لو طلبوكي في نص الليل لازم تروحي تقدري تقولي هتوفقي ازاي بين بيتك والشغل
عليا بعدم اهتمام لكلامه غير انه عايز يتحكم:برده لا ياعلي انا مش هسيب شغلي ده اسمه تحكم وده انا مش هسمح بيه
علي وهو يمشي:براحتك ..ومشي
عليا قعدت مكانها ببكاء بكرا المفروض يكون اجمل ايام حياتها اتقلب لتعاسه وحزن
ياترا فرحتها هتكمل والا لا؟؟
****************************
عند ليلي كانت في مكتبها وبتفكر انها بعد الشغل هتكلم حور علشان تشوف الموضوع قطع تفكيرها دخول صقر عليها
صقر بمشاغبه:قمري بتفكر في اي ..فيا اكيد مش محتاجه كلام
نظرت له ليلي وسكتت لكن بداخلها فرحانه بكلامه وتصرفاته اللي بيعملها علشان ترجع له وتسامحه
صقر:القمر هيفضل ساك وبيبص عليا كده .انا عارف اني حلو وجمالي ميتقومش
ليلي :ده مين اللي ضحك عليك وقالك كده
صقر بخبث:هايدي
نظرت له ليلي ناظره نارية وغيره :طب ياحبيبي روح لهايدي
صقر:قوليها تاني
ليلي بخجل بعد ما عرفت قصده: اقول اي
صقر بضحك:روح لهايدي
نظرت له ليلي بغيرة وسكتت
صقر بضحك وحب:عينيكي فضحاكي قوليها بقا
ليلي:اقول اي
صقر:انك سمحاني ونبدأ من جديد
ليلي:لا
صقر بهمس:علي ابو شكلك
ليلي:قولت اي
صقر:اممممم عن اذنك با علشان هايدي مستنياني
وبعت لها بو.سه علي الهوي ومشي
ليلي:ماشيي يابتاع هايدي
ليلي لنفسها:اي ياليلي خلاص بقا اعتقد اني عقبته زياده ولا يستاهل اكتر من كده توقف بقا عقابها لالا لسه عايز يتعاقب علشان ميفكرش يقول كده تاني بس لا كده كفايه ده حبيبي برده اه ياصقور قلبي يامغلبني ..ايه ده هو قال انه هيروح لهايدي
ليلي بغيرة قامت بسرعه وراحت علي مكتب صقر بس سمعت اللي صدمها
هايدي :اي ياحبيبي احنا هنتجوز امته بقا
صقر:مش دلوقتي بعدين ياحبيبتي
ياترا اي اللي هيحصل ؟
**************************
عند مالك دخل كتبه كانت حور جوه مستنياه بغيظ
مالك اول ما شاف حور ابتسم بخبث وعرف هي هنا ليه واي سبب عصبيها كده
مالك وهو بيمثل البرود:خير يادكتورة ؟
حور:دكتورة اي بقا اي البتاعه اللي قاعده علي مكتبي تحت دي
مالك بتمثيل:بتاعة اي؟ااه قصدك دكتورة اسيل حرام عليكي دي بتاعة دي قمر مالك قال كده بخبث
حور بغيرة:نععم قمر ؟دي قمر والله شكلك حصل حاجه في عقلك ..انا عايز اعرف اي اللي حصل كان حد قالك اني سبت الشغل
مالك:مش انتي اللي مجتيش امبارح
حور:ايوه يوم غبت فيه
مالك:انتي دكتوره نقول اي للمرضي معلش اتعبوا علشان الدكتوره مش موجوده اكيد لازم يكون ي بديل
حور بصدمه وغيظ:بديل؟.!!!!
مالك بلامبالاه:ااه
حور بدور علي اي حاجه علشان تحدفها علي مالك تف.تح دماغة ممكن تهدي لحد ما لقت فاظه وجرت عليها
مالك عرف هي بتفكر في اي عشان كده جري هو كمان علي الفاظه بعد ما شاف ان نظر حور اتعلق عليها واخدها منها
حور :يخر.بيتكهي حصلت فاظمه ما تجيبي سكي.نه احسن
حور:انت بتقول فيها المره الجايه علشان تبقي تقول بديل ..ثم قالت بدموع:طب هي بديل ليا في الشغل هل ده كمان في قلبك يامالك
مالك كان لسه هيقول ايوه علشان يغيظها بس لما شاف دكوعها قال بدون وعي:مستحيل حد ياخد مكانك ياحور
حور ابتسمت بسعاده وحب ومالك ايضا ابتسم بحب
حور:يعني سمحتني ..انا والله روحت علشان اقابل سليم علشان اقوله يبعد عني انا عمري ما حبيت غيرك يامالك انت اكيد ماصدقني مش كده؟
مالك:انا عمري ما شكيت فيكي ياحوري والله عمري ماقدرت ابعد عنك انا بس كنت بعاقبك علشان كذبتي عليا وروحتي من ورايا ..اوعديني ياحور انك عمرك ما هتكذبي عليا تاني ولا تخبي عليا اي حاجه
حور بحب ودموع:اوعدك يامالك
مالك حضن حور بحب وحور بدلته الحضن بفرحه انه مصدقها وانه سامحها ورجعوا لبعض وهنا عرفنا ان فعلا(حب مالك وحور مش هينتهي ابدااا)
*************************
عند سليم خرج من شغله وروح علي بيته وملامحه كلها غضب وعصبيه
سليم بغضب:قممممر
قمر بخضه وخوف :مالك يا سليم
سليم:انتي قولتي لمالك ان احنا متجوزين
قمر بعدم فهم:مالك مين ؟
سليم بعصبيه:انتي هتستهب.لي
قمر بغضب:احتر.م نفسك انت ازاي تتكلم معايا كده وبعدين مين مالك اللي قولت ....اااه في راجل جه من ساعه كده وسأل عليك وقولت له اني مراتك
#البارت_24
سليم بغصب:ممكن اعرف بقا حضرتك قولت له ان اجنا متجوزني هو انا مش متفق معاكي ان ز.فت جوازنا محدش يعرفه انتي غبي.ه
قمر:متشتمش بقولك اهو انت بتزعق ليه. وبعدين لما حد يخبط ويسألني انتي قاعده في شقة راجل مش متجوز ارد عليه اقول اي
سليم بغضب وهو بيصرخ في وجها:قوللي اي زززز.فتت حاااااجه غيرررر انك مراااتي
قمر بضعف ودموع:ارجوك مزعقش
سليم بزعيق :هو اي اللي مزعقش مزعقش في اااااي انا ازعق براحتي علشان انتي غب.يه
قمر بدموع وضعف حطت ايديها علي ودانها وعيطت جامد وقعدت في زوايا وكان ايديها بترتعش وكان باني انها خايفه
سليم بصدمه وخوف عليها :مالك ياقمر في اي
نوقف لحد هنا النهارده
يتبع....
#خذلان_الحب
#بقلمي_ميرفت_سعيد