رواية مجنونه احتلت كياني الفصل الحادي عشر 11 بقلم رانيا يوسف

رواية مجنونه احتلت كياني الفصل الحادي عشر 11 بقلم رانيا يوسف 

 

مروان:  بت يلوكااا  بقولك 

ملك: نعمين

مروان:  ماتيجى نطلع شهر عسل 

ملك بفرحه : بجد

مروان:  اه والله 

ملك بتتنطط زى الاطفال وتجرى عليه تحضنه

مروان:  انا لو اعرف انك هتفرحى كدا كنت قولتلك م بدرى ، قومى اجهزى يالا علشان نمشى

ملك:  دلوقتي ازاى بس والشنط

مروان: انا مجهز كل حاجه متقلقيش

ملك بتجرى ع جوة: فوريرة واكون جاهزة 

مروان بضحك:  دماغها لاسعه😂

وبعد شوية وقت بتطلع ملك كانت لابسه دريس ابيض وعليه ورد صغير  احمر وحجاب احمر وهيلز احمر وميكب بسيط

مروان بيصفر: اوعاااااا  ايه القمر دا

ملك بتكبر: اقل حاجه عندي يبنى

مروان: طاااب حاسبى ع الارض مش بتاعتنا 

ملك:  هنروح فييين  بقااا 

مروان:: خليها مفاجأة بصى هبهرك 

ملك:  ربنا بستر 😂

وبعد مده بيوصلوا  اسواان

ملك بصدمه:  دى بجد 

مروان: اااه بجد مش كان نفسك تيجى هنا

ملك: ايوة كان نفسي اوى

مروان: طاااب يستى انبسطى بقااا اروح انا انام

ملك: نعاااااااااام يعومااااار تنام اييه

مروان بخضه: اسكتى اسكتى بهزر

ملك: اه بحسب

مروان فى سرة: منك لله فضحتينى

ملك: بتقول حاجه ي حبيبي 

مروان:  بقول يالا بقااا علشان منضيعش وقت

وبيروحوا  يطلعوا حاجتهم ف الفندق اللى هيقعدوا فيه واتغدوا ونزلوا يتفرجوا ع البلد









ملك: الله البيوت هنا جميلة اووى 

مروان:  فعلا الوانها مبهجه تحسى انك طالعه م كرتون 

ملك بصرييخ: اعااااااا  بص بص

مروان: منك لله سرعتينى  بت يلا نرجع 

ملك: اله مش ببعبرلك عن انبهارى

مروان: تبعبرى اييه بس قطعتيلى الخلف

ملك:  تعالى بس نتمشى شوية 

وبيوصلوا جزيرة الفنتين وبينبهروا بشكلها وحلاوتها 

ملك: امروان وحيات عيالك صورنى 

مروان: حاضر يستى وبيصورها

ملك: كمان واحده 

مروان: ااه بدأنا حاضر 

ملك: تعالى انت كمان اصورك  

وبتصوروا سوا  وبيروحوا المعابد هناك  وبيستمتعوا اوى بالاجواء هنااك

مروان:  يلا يقلبى بقا نرتاح شوية مش قادر 

ملك:........... 

مروان:  لوكا....  وبيبص لقاها نايمه ع كتفه بيبصلها بحب ويشيلها ويرجع الفندق ويحطها ع السرير وبياخدها ف حضنه  ويدفن  راسه  ف رقبتها وينام م التعب 

**تانى يووم**

ملك بتصحى  قبل مروان لقت نفسها ف حضنه  ابتسمت ع شكلهم  ومشت ايدها ع وش مروان وباسته م خده  ولسه هتقوم.... 

مروان بيشدها:  علفكره البوسه مبتبقاش كده

وبيشدها وبيبوسها بعمق وشغف و....... 

بيبعد عنها بعد فترة

ملك بكسوف: انا.... اناا اا  هقوم اخد  شاور 

مروان محبش يضايقها:  ماشى ي حبيبي 

وبيكلم مروان امه

مروان:  ست الكل وحشاني والله 

ام مروان:  وانت كمان ي حبيبي  اخبارك انت وملك

مروان:  الحمدلله  احنا كويسين 

ام مروان: خلى بالك م ملك يبنى دى امانة ف رقبتك 

مروان:  متقلقيش ي امى ملك ف قلبى انتى عارفه انا بحبها قد اييه لا يمكن ازعلها او اجرحها  ابدا

ام مروان:  ربنا يديمكم لبعض ي حبيبي،  اومال مش سامعالها صوت يعنى  اوعا تكون عقلت ع ايدك😂

مروان:   دى جننتنى زيها  لا يستى هى بتاخد شاور

ام مروان:  طيب ي حبيبي انا عارفه انه مش وقته  بس عمك جايلنا هو ومراته وعيالو اخر الاسبوع  فانت لازم تكون هنا

مروان:  وهو ايه اللي فكرو بينا  دلوقتي 

ام مروان:  ربنا يستر مبستريحلهوش 

مروان:  حاضر ي امى متقلقيش هكون عندك قبل مايجى

ام مروان:  طيب ي حبيبي  هقفل بقا وانت روح لمراتك

مروان:  ماشى يست الكل مع السلامه  

   وبعد مدة بتخرج ملك  وبيدخل مروان بعدها 

وبعدين  يفطروا وينزلوا  يكملوا  جولتهم  ف اسوان اللى انبهروا  م جمالها فعلاا.









**بعد اسبوع**

ملك:  ياااااة يمروان الجو هنا جميل اووى مش عاوزة امشى 

مروان:: والله ولا انا ي حبيبي بس هنعمل اييه بس عمى دى مبيجيش غ لما يكون ف مصيبة،  هعوضك والله 

ملك:  ربنا يستر ي حبيبى وولايهمك المهم عندى انت 

وبيرجوا  لبيتهم  وبتستقبلهم امهاتهم  بحب وفرح

ام ملك:  وحشتونى يولاد والله 

ملك وهى بتحضنها:  وانتى كمان يشوشو وحشتيني قد كده . 

مروان:  والله يشوشو  كانت نقصاكى

ام ملك وهى بتحضنه: يواد ي بكاااش  

وام مروان:  بتحضنه هو وملك 

"وبعد السلامات والذى منه يعنى😂"

ام مروان:  يلا ي حبايبى  علشان نتغدى

ملك: اه والله يسوسو هفتانه

ام مروان: هو الواد دى مبيأكلكيش ولا ايييه 

مروان:  دى شوية وهتاكلنى😂

ملك وهى بتمسك السكينه:  بتقول حاجه ي حبيبي 

مروان بخوف مصطنع:  لا بكح😂

ملك:  اها انا بحسب 

ام ملك:  مسيطرة يبت تربيتى

ملك:: اه طبعا

مروان: ماانا مش مستغنى ع عمرى برضوا 

وبيقضوا  اليوم مع بعض فى ضحك وهزار  وكل واحد يطلع ع شقته

ملك: وحشتنى شقتنا اووى

مروان  بحب بيحضنها م ضهرها:  وانتى كمان وحشتيها

ملك بضحك:  هى مين دى 

مروان:  الشقه😂

ملك:  اجدع 

مروان وهو بيشيلها:  تعالى اقولك كلمه سر 😉









*تانى يوم *

ام مروان بتطلع تخبط عليه مروان بيفتح 

ام مروان:  معلش ي حبيبي لو قلقتك

مروان: متقوليش كده يسوسو دى بيتك

ام مروان:  تعيش ي حبيبي بس عمك تحت

مروان: حاضر يامى هغير وانزل

وبيدخل يصحى ملك

مروان: لوكاااا اصحى بقا اييه النوم ده كله

ملك بنوم: 5 دقايق بس 

مروان بضحك:  يبنتى قومى

ملك: امممممم

مروان:  انتى حره بقا

و يبوسها  م دماغها وينزل ويسيبها نايمه

*تحت ف شقه ام مروان **

عمه حامد:  ايييه هو مش ناوى ينزل 

ام مروان: زمانه جا.....و لسه مكملتش كلامها لقت مروان دخل

مروان ببرود:  ازيك يعمى

حامد ببرود:  تمام اخبارك 

مروان:  تمام، ازيك يمرات عمى

مرات عمه بطيبه: ازيك ي حبيبي 

سما ودى بنت عمه منزلتش عنيها م عليه م ساعه مادخل وهو خد بالو

سما:  ايييه مش هتسلم عليا  

مروان ببرود: اهلا

سما بتقرب منه و.......... 


يتبع... 

#مجنونة_احتلت_كيانى❤

#الجزء_11

#بقلم_رانيايوسف


             الفصل الثاني عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×