رواية فهد المخابرات الفصل الثالث 3 بقلم نور شريف
البارت التالت
وقف فهد بجمود وقال :
انتي فاكره لما تقت*ليني انا هخاف بلعكس انتي الي هتندمي في الاخر..
نزلت سيليا السلا'ح بتوتر:_
افهم من كلامك انك مش خايف مني..
:شدها من شعرها بخبث وخبطها في الباب يلا افتحي تلفونك وقولي الكلام الي قولتهولك.
قامت سيليا بجراة.. انت متعرفش انا مين
ابتسم فهد باعجاب :انتي مين؟
انا الي ضاع من عمري سنين ههه؟؟ انا ونت اعداء بس انا ظابط ضد البلد ونت بتحبها اوي!
انتي ناقص تروحي وتغني في الشارع وطنيي حبيبي وطني الغالي وتجيلي كل يوم الفجر نصلي سوه ما تخلصي يا روح امك ده انا فهد اذكي ظابط في الدخلية اي حد اعرفه ببقا جايب تاريخ امه احنا مش اعداء ولا حاجة
انتي بس خايفة مني؟؟
:هل في ظبوطه بتخاف.
انتي اخده موضوع الدخلية ده تسليه ومغامره وبتاع انا مشوفتش امي بقالي شهرين اهو ولا كلمتها بسبب ابوكي "
بابا ليه..
هنحَور علي بعض يا سولي خليكي جدعه معايا انتي عايزه الفلوس ونا عايز التمثال والاتنين معايا انا وابوكي معاه ريتشارد عارفه انتي اكيد
دراعي اليمين؟؟
اي ده هو ريتشارد تابعك.
اسرار ناس بقا ملناش دعوه بيها اما انتي عارفه ان ابوكي خاين ونتي كل همك الفلوس الي هتتطلع من المهمة مش بتفكري غير في نفسك
فا الحاج ابوكي قالك وقعيي فهد في حبك
ها يقولك مكان الفلوس والتمثال فا وقعتي في سكه فهد..
ونا دخول الحمام عندي مش زي خروجه!!
فتحت سيليا بوقها بصدمة.. انت عرفت كل ده ازايي مفيش غيري انا وبابا الي نعرف حتي متكلمناش في البيت ولا في العربية في عماره كمان محدش يعرفها؟
سر المهنة هتلعبي عليا هلعب عليكي وهندمك رني علي بدر بيه يلا '
شدها بدر من شعرها وقعدها جمبه صرخت سيليا بوجعع من شعرها.. ايوة يا بابا.
بدر كان قاعد في العربية هو و ريتشارد..
فهد يا بابا مش رحمني ضر*ب و بيقول انه عايز يقت*لك وبينتقم فيا انا
رد ابوها بقلق :انتي فين يا سيليا..
اخد منها التلفون وكسر الشريحة والتلفون معاكي اي حاجة فيها تسجيل؟
سيليا بخبث : لا مش معايا تلفوني بس؟
هاتي موبيلك كدا.
سيليا بعصبية :مستحيل عليه شغل زي شغلك.
ضربته سيليا بوكس قام فهد وبداو يضربو بعض فاجاة وقعت سيليا بتعب :
اسد يلا في اي ما انا بقول العضلات دي مستحيل تتعب.
قعد فهد وبدا يراقب القصر فاجاه لاقي عربية سوداء قومي قومي بسرعة..
اتنفضت سيليا بخوف في اي ده القصر بتاعنا مين صاحب العربية دي
اخد فهد نمر العربية و ارقامها هاتي الساعه دي كده وفاجاه دخل عربيات في ازاز القصرر وبدأ ضرب في الحرس..
سيلياا بصراخخ فهدد مين ده؟
ده حد جديد دخل مثلث المافيا مع ريتشارد ابوكي في خطر ونا مش عايزه يموت محتاجه اكلم ريتشارد دلوقت '
فاجاه رقم رن علي فهد بهدوء :
انا جاي اخد منك الحلوه واخطف منك الانظار انا ونت في جيها واحده بس انا عدوك "
فهد رد ببرود :انا ظابط مخابرات ونت مجرد واحد شغال مع ريتشارد تخيل انا في دقيقة جبت معلومات عنك.
يا سليم بيه؟
اتصدم سليم و رد بتوتر :لا الاسم غلط؟
سليم احمد العجمي العنوان الجيزة كلية تجارة دخلت مثلث المافيا معا ريتشارد ضد بدر بيه.
انت فين انا عايز اقبلك.
تمام هقبلك في مخزن ريتشارد بكره ساعه سبعه الصبح ولو حد تاني جه معاك هتخسر نفسك.
رد سليم بستغراب :لما انت ظابط ازاي شغال مع ريتشارد؟
ده سر المهنة يا حبيبي وقفل في وشه..
اتنفض سليم من مكانه بزعيق وعصبية بقاا انا يضحك عليا من ده الوو يا حسنن جهز سلا*حك
عندنا مهمة قت*ل شخصية كبيرة في البلد بكره ساعه سبعه.
سيليا بخوف منه :انت جن ازايي بتعرف كل ده؟
تقدري تقولي ليا في كل مكان دراع وبفهم الشخص كويس اوي وفاهم انتي بتفكري في اي دلوقت؟
بفكر في اي!!
تخلصي مني عندك السك*ين في المطبخ جوه.
سيليا بتوتر :انا عايزه اهرب فعلا؟
وسليم الجديد ده عايز يقت*لني بس انا هندمه علي تفكيره ده، انتي لسه صغيره فا ليكي قرصة ودن صغيره خالص.
هتتطلب اي مني يعني..
فاجاة دخل الماذون بتوتر ومعاه اتنين دخل مالك بفرحة حضن سليم وانس "
ده الفستان و ده الورق ومش متزور منه اي حاجة و ده الماذون؟
وقفت سيليا بخوف :بس انا مش موافقة.
يتبععععععععععععع
فهد المخابرات
البارت التالت
بقلمي نور شريف