رواية عشق الفهد الفصل الثامن عشر 18 بقلم منه احمد


 رواية عشق الفهد الفصل الثامن عشر 18 بقلم منه احمد


الفصل 18

عشق الفهد 


قبل  شويه 

عند فهد كان في الشركه وقاعد في اجتماع 

حس بنغزه في قلبو جامد وكان قلقان علي عشق وفريده 

الواحد من الحرس الي مع عشق وفريده رن عليه 

فا رد 

الحارس:  الهوانم يا بيه خرجو من الكليه ووقفين علي بابا الكليه 

فهد ببرود:  تمام خليك معاهم وانا جي 

قفل السكه 

فهد ببرود:  الاجتماع انتهي 

فهد قام واقف ومشي 

༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻

عند سيف كان في البيت 

سيف:  فوفه 

عفاف:  نعم يا حبيبي 

سيف:  انا رايح اجيب منه من الكليه واشوف عشق وفريده 

عفاف بخبث:  وفريده 

سيف:  اه 

عفاف بخبث:  امممم

سيف عرف هي قصدها اي :  انا ماشي احسن عشان هتأخر عوزه حاجه 

عفاف:  لا يا خويه اهرب اهرب ماشي

سيف ضحك عليها ومشي  

سيف خرج بره البيت وقابل زين و هو داخل  

زين: رايح فين 

سيف:  رايح الكليه اجيب منه واشوف عشق 

زين:  خدني معاك عوز اشوف عشق وحشتني الجز...مه دي 

سيف: ماشي يلا  

༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻







في الكليه 

عشق ومنه وفريد كانو واقفين قدام بابا الكليه 

وكان في حد مصوب بامسد. س ورصا. صه خرجت منو اخترقت جسم حد 

منه:  عششششششششششششق 

وخرجت رصاصه من نفس المسد.س اخترقت  جسم الاخري  وفي الوقت ده كان وصل فهد وزين وسيف وصلو والرصاصه بتخترق جسم الاخري 

سيف و فهد:  فررررررررررريده.... عششششششق 

ومنه اغمي عليها من الصدمه وزين لحقها قبل ما تقع علي الارض 

فهد جري عليهم هو وسيف 

فهد وقف قدمهم مصدوم 

وسيف قعد في النص بنهم  

سيف مسك وش عشق: عشق قومي ونبي متسبنيش لاا 

سيف خبط علي خد فريده:  فريده لاا قومي قووومو 

سيف بصوت عااالي:  اسعاااااااف بسرررررررعه

فهد فاق:  سيف شيل فريده وانا هشيل عشق  بسرررعه وخدها في عربيتك  اقرب مستشفي من هنا هي  ***** وانت يا زين روح في عربيه الحراس بسرعه 

فهد شال عشق بسرعه:  هتبقي كويسه خليكي قويه 

وحطها في العربيه 

وسيف شال فريده وحطها في العربيه 

وساقو الاتنين بسرعه كبيره اووي

فهد كان بيتفاده العربيات بسرعه 

و وصلو ونزلو بسرعه فهد نزل شال عشق وسيف كا ذلك 

وجرو بسرعه علي جوه 

فهد بصوت عالي : عاوز كل الدكاتررراا الي في المستشفى بسرررعه 

جابو عربيات الي بينقلو عليها و حطوهم عليهم واخدوهم غرفت  العمليات 

و الدكاتره دخلو وفهد وسيف وقفين قدام غرفت العمليات  

سيف:  يارب ونبي متخدهمش مني مليش غيرهم يارب 

فهد كان واقف:  يا رب يقومو بالسلامه انا عارف اني غلط في حقهم كتير بس والله هعوضهم يا رب 

وعدت ساعه ورا التانيه

والعصر اذن  

سيف:  قوم نصلي العصر  وندعلهم 

فهد بحزن : روح انت ربنا مش هيسمع مني ولا هيتقبل مني  و انا عصيتو كتير 

سيف: ربنا غفور رحيم وهيسمحك بس انت ادعي وتوب إليه قوم يلا 

فهد قام معاه 

وراحو الجامع 

فهد مكنش عارف يتوضي وكان زعلان اوي ومضايق من نفسو 

سيف لاحظ ده فا اتوضي قدامه 

فهد شافو وعمل زيو 







وراحو صلو وسيف علمو ازي يصلي  

فهد كان بيدعي:  يارب سامحني يارب انا عارف اني مقصر معاك اوي يارب يا رب احفظهم يارب 

وفضل هو وسيف يدعو ويصلو  

وبعد ساعه رجعو تاني قدام غرفت العمليات 

ولقو الممرضات دخلين يجرو والي طلعين

فهد واقف واحد منهم:  فيي ااااي 

الممرضه:  في مريضه قلبها وقف  

و في دكتور خرج بسرعه:  عوزين نقل د. م بسرعه المريضه قفدت د. م كتير وحالتها خطيره وفصلتها مش متوفره هنا فصيلتها O_ محتاجين متبرع في اسرع وقت 

سيف بسرعه قول : انا هتبرع انا نفس الفصيله 

الدكتور للممرضه :  بسررعه خديه 

والدكتور  دخل بسرعه 

وراحو بسرعه وفهد قعد علي لارض وهدومو كلها

د. م

وخدو د. م من سيف يامه 

وزين كان جه عليهم بعد ما اطمن علي منه  

زين:  طمني هما بخير 

فهد: لسه منعرفش حاجه 

زين:  يارب استرها يارب يقومو بالسلامه 

زين قعد يدعيلهم 

وسيف اصر يروح قدام غرفت  العمليات 

وبعد تلت ساعات 

سيف :  اتاخرو اوي يا رب استرها  

و شويه و دكترين خرجو 

سيف و فهد وزين جريو عليهم 

الدكتور بتاع عشق  :  المريضه الي كانت مع حضرتك قصدو علي فهد  الرصاصه كانت قريبه من القلب وخرجنها بصعوبه ونزفت د. م كتير وقلبها وقف كذا  مره  بس الحمد الله ربنا سترها وللاسف دخلت في غيبوبه مؤقته وهتفضل تحت الملاحظه  لمدت 48 وادعو يعدو علي خير 

فهد  وزين وسيف اتصدمو 

فهد بحزن:  وهتفوق امتي من الغيبوبه 

الدكتور :  الله اعلم ممكن شهر اتنين سنه علي حسب استجابتها للعلاج 

سيف  بحزن:  طب وفريده 

الدكتور بتاع فريده  :  المريضه الرصاصه جت في الكليا بتعتها واطرينا نشلها وهي بقت بكليا واحد هتعيش عليها الحمد الله مفهاش ضرر وقلبها وقف مره خلال العمليه بس الحمد الله و هتفضل تحت الملاحظه لمدت 24 ساعه 

فهد:  طب انا عوز اشوفهم 

الدكتور: دلوقتي مينفعش خالث بعد 24 ساعه 

ومشو 

فهد قعد علي الارض مصدوم 

وسيف مبقاش قادر يقف 

وزين لا يقل عنهم 

وشويه ونقلو عشق وفريده من غرفت العمليات 

༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༺༺༻

عند منه 

منه صحت مفجوعه

وافتكرت كل الي حصل 






قامت خلعت الكانولا وقامت من علي السرير حست بدوخه وقعدت تاني علي السرير

الممرضه دخلت عليها 

الممرضه:  حضرتك قمتي لي محتاجه حاجه 

منه فضلت تعيط وقامت ومردتش علي الممرضه ومشت 

الممرضه:  حضرتك مينغعش كده غلظ عليكي 

وحولت توقفها بس منه مسمعتش ليها 

و  فضلت مشايه وخرجت من الاوضه 

منه وقفت ممرضه:  كان في بنتين جم هنا معايا متصابين  

الممرضه:  اه قصدك علي البنتين الي جم من 5 ساعات باين  هما في اوضت العمليات 

منه بعيط:  فين اوضت العمليات 

قلتلها الممرضه فين ومنه مشت بسرعه 

منه راحت لقت فهد قاعد علي الارض وسيفقاعد جمبو  وزين واقف مصدم 

منه:  فييييين عشق وفريده 

زين:  اهدي انتي تعبانه اي الي خرجك من الاوضه

منه راحت قعدت قدام سيف:  عشق و فريده كويسين  صح 

سيف مردش عليها 

منه بنهيار وصويت:  رررررررد عليااااا هماااااا كويسين 

سيف اخدها في حضنو يهديها 

منه بعيط:  هما بخير صح 

سيف:  الحمد الله هبقو بخير بس انتي ادعيلهم هما كويسين الحمد الله 

منه فضلت تعيط  واغمي عليها 

༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻

عفاف كانت في البيت قلقانه اوي وقلبها مقبوض عليهم وبترن علي سيف مش بيرد ومنه مش بترد ومكنتش تعرف ان زين مع سيف 

قامت رنه علي زين

زين رد عليها بعد ما رنت 4 مرات  

عفاف:  زين الحقني سيف راح يجيب منه من الكليه ولغايت دلوقتي مرجعوش 

زين مش عارف يرد يقولها اي بس هي كده كده هتعرف  

عفاف بخوف:  في اي انطق 

زين:  احنا في المستشفي 

عفاف بخضه:  اااي في اي الي حصل بناتي كويسين سيف كويس 

زين بحزن:  فريده وعشق اتصابو 

عفاف اغمي عليها من الصدمه 

زين: فووفه فوفه ردي عليا في اي 







زين قفل المكالمه وجري علي البيت وخاف الي يكون  حصلها حاجه 

وراح لقاها مغمي عليها واتخض وشلها حطها علي الكنبه وفوقها 

عفاف فاقت 

عفاف بدموع:  وديني عند بناتي بسرعه 

زين:  بس انتي

عفاف:  من غير بس وديني المستشفي ليهم او انا هروح لوحدي 

زين اخدها وراحو المستشفي 

ومنه الدكتور عطاها مهدء 

وعفاف عرفت الي حصلهم وكانت منهاره  والضغط وطي عندها و اغمي عليها والدكتور كشف عليها 

سيف حاول يتماسك علي قد ما يقدر 

وفهد في حالت صدمه وبردو في نفس الوقت 

وزين بيحاول يتماسك 


عدي ساعتين 

وفجاءه لقو الدكاترا بيجرو والممرضين علي العنايه 

فهد وسيف اتخضو ومش عارفين في اي 


فهد بصوت عالي :  في اي 

سيف وقف ممرضه 

سيف بخوف :  في اي 

الممرضه بسرعه:  المريضه الي  في الغيبوبه قلبها وقف 


استوووووووووووب 


دمتم سالمين 

بقلم  : منون  احمد


         الفصل التاسع عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×