رواية لقاء القدر الجزء الثاني الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم لمياء نبية
حور مراد :الحاجه المهمه اللي عاوزه اقولها اني مهما كنت مديقه بس لازم افرح دلوقتي وتنظر لتميم اللي يحرك راسه بالرفض
حور مراد تأخذ تنهيده :اللي عاوزه اقوله اني حبيت هي مش غريبه بس غريبه عن اللي حوليا اني احب والاغرب اني أعلن حبي قدامكم ل يغمض تميم عينه وتنظر نرمين لـ مراد بخوف عما ستقوله ابنتها
حور مراد :الشخص دا ابراهيم
ينصدم كل من تميم و نرمين ومراد وإبراهيم ووالدته
حور الام:الحمد لله
ابراهيم بصدمه ليجد حور مراد تقف أمامه :انت طلبت تتجوزني وانا موافقه
ابراهيم بنفس الصدمه :قولتي اي
حور مراد:قولت موافقه اني اتجوزك واني بحبك
والده ابراهيم :مبروك يانرمين
نرمين :الله يبارك فيكي
مراد كان ينظر لابنته بإستغراب:اي اللي بيحصل دا غريب يا بنتي
تسريع للأحداث الفرح ينتهي الفرح بصدمه تميم وعدم معرفه ماذا يفعل وهل يتقبل الوضع
و ابراهيم و نرمين ووالدته فرحانين
و بين دموع وعد لرحيل ابنتها وفرحتها برأيتها عروسه و سامر اللي مش مصدق انه اتوافق عليه و انه هيبقى بعد كام يوم خطيب حور الصغيره و حور الام و يزن اللي فرحنين عل فرح أولادهم فرحانين وعدي عمال يرخم على رحمه طول الفرح و
عدي اليوم وكله روح لبيته
عند الاء واسر يقفا أمام بيت
أسر :يلا يا لولو بابا اداني الشقه دي وقال اننا هنكون هنا في راحه
الاء:غريبه ياآسر لان تميم عند عمو يزن
أسر بضحك : بابا كان بيقول انه هيدي لتميم الشقه اللي في العماره وشوفي انا النهارده مش عاوز تحقيق انا طاير من الفرحه وياستي هنرجع بعد يومين
الاء تضحك :طب حاسب لتقع ليقترب منها ويميل برأسه عليها ويهمس في اذنيها :منا وقعت خلاص بس في حبك
الاء تبتسم :افتح الباب يلا
يفتح أسر الباب وتدخل الاء لترى صوره على الجدار كبيره لوالدها مع احد نسخه منها لتقف أمام الصوره وتنظر لـ أسر اللي بيضع يده على كتفها ثم يحضن كفها بيده ويبتسم :مامتك جميله و شبهك اوي
الاء تبتسم
أسر :ادخلي غيرلي وانا كمان
ليدخل الاء لتجد ورقه لتبدأ ان تقرأ
عند حور الام
يزن :راحوا شقه عمر و الاء
حور مراد بصدمه :اي انت بتهزر صح
يزن يذهب للسرير ويستريح:لا ياحبيبتي مش بهزر لازم يبدوأ من هناك
حور الام :الشقه مش مترتبه
يزن :وديت وحده تنضفها
حور الام :البت والولا لبسهم هنا
يزن :أديت ليهم طقمين ها بقولك
حور الام :ها
يزن : وحشتيني لتضحك حور ألام وتجلس بجواره:والله انت رايق اه صحيح شوفت بنتك حور و سامر
يزن يضحك :بنتك فكراني مش عارفه وهيا كان عنيها علطول باينين و سامر فعلا اد الثقه تصدقي جالي وكان متوتر وخايف الواد دا محترم يا حور و يستحق بنتك
حور الام :العيال كبروا يا يزن كلهم هيروحوا معدا الولا عدي
يزن بضحك :اهو عدي دا بيحب وكلها ايام وهو ورحمه هتلاقيهم قريب جايين ويقولولك نكتب الكتاب
حور الام :مش قولتلك العيال كبرو
يزن يضحك :بس احنا لسه
حور الام :تضحك
عند نرمين
نرمين :شوفت بنتك
مراد :بنتك بتخطط لحاجه
نرمين :ياخوفي لتكون لسه بتحبه
مراد :مش عارف روحي اكلمي معاها وشوفيها
تذهب نرمين
حور مراد :كمان مبيردش تمام
نرمين :مين مبيردش
حور مراد بتوتر وتلف :ابـ ابراهيم
نرمين :تعالى ياحور نقعد نكلم
عند تميم وحبيبه
حبيبه قاعده وتميم دخل
تميم ابتسم وبص ليها :ازيك
حبيبه بتادله الابتسامه :بخير وانت
تميم :ماشي الحال اتعشيتي
حبيبه :مش جعانه
تميم :ازاي قومي نتعشى انا جعان
حبيبه :تمام
قعدوا ليتعشوا
تميم مسك فونه وجد مكالمات من حور مراد
تميم بص لحبيبه :معلش هعمل مكالمه مهمه وانتي كملي اكل دخل الاوضه
حبيبه :حاضر
رن تميم على حور مراد مردتش رن اكتر من أربع مرات لحد ما حور ردت
تميم :اي مبترديش لي
حور مراد : قولت اسيبك مع الهانم
تميم :حور بطلي الاستفزاز واي الهبل اللي انتي عملتيه دا بتحبي ابراهيم لاوبتتخطبي
حور مراد :خلاص هسيبك تجوز واقف اتفرج وياتري هي عارفه انك بتكلمني
تميم بعصبيه :اي يا حور في اي انتي عارفه اني بحبك و مجوزها لحد ما اشوف حل وانتي عارفه اني مبحبهاش
حور مراد :تميم روح كمل ليلتك ياتميم و كل حاجه انتهت
تميم :هو اي اللي كل حاجه انتهت هتخليني اجيلك والله
حور مراد بضحك :ولا تعرف اي هتسيبها علشاني
تميم :حور هقبلك كمان خمس دقايق في ***
حور مراد :تمام
تميم لبس تيشرت وبنطلون و خرج واتجه ناحيه الباب وهو بيلبس الكوتش
حبيبه بصوت مهزوز :انت ماشي دلوقتي
تميم :في شغل وهاجي كمان نص ساعه مش هتأخر
حبيبه :هستناك
مشي تميم من غير ما ينظر لحبيبه
عند رحمه
تلفونها يرن
تفتح
رحمه: الو ايو انا رحمه... سيد مين ... لا الرقم غلط
وتقفل
فيرن مره اخرى
رحمه :الو.. نعم.. والله منا سيد كشري ولا اعرف حد اسمه كدا... حصل خير
وتقفل فيرن مره اخرى
رحمه :الو... ايو انا سيد كشري افندم.. اه حضرتك سيد كشري.. نعم افندم... فاطمه مين.. يااستاذ الرقم دا مش تبع المسلسل خالص وقفلت
عند حور الصغيره
حور الصغيره ماشيه في البيت وبتضحك :كفايه يا سامر مش قادره... بس انت عملت كل دا امتى لتسمع صوت ضحك عدي فتذهب ليه ثانيه كدا يا سامر
عدي :الو.. الحاج عبد الغفور
لتدخل حور الصغيره :عبد الغفور
ليقفل عدي الخط
حور الصغيره :بتعمل اي ومين عبد الغفور دا
عدي بضحك :بقول لواحد على مسلسل يتفرج عليه
حور الصغيره بشك :بس صوت ضحكك جايب البيت كله
عدي :وه هو حرام ابقى مبسوط ثانيه واحده مش المفروض تكوني نايمه اي مصحيكي
حور بإرتباك :منا راحه انام اهو بس قولت اشرب وسمعت ضحكك
عدي :طب يلا تصبحي على خير تمشي حور وتدهب الي غرفتها
حور الصغيره :الو
سامر بضحك :حصل خير
حور الصغيره :بتضحك طب تصبح على خير
سامر :الاه استنى خدي هنا راحه فين
حور الصغيره :هنام
سامر :ااه طب قبل ما تنامي لازم احكيلك حدوته
حور الصغيره :حدوته لي شايفني صغيره
سامر :لا شايفك حبيبتي
حور الصغيره تضحك :طب ياترى حدوته اي
سامر :هنشوف ليها اسم بعدين
حور الصغيره :طب يلا احكي
سامر :شش يلا روحي نامي وانا هبدأ احكي
تسير حور للسرير :ها احكي
سامر يذهب ايضا ويستلقي :شوفي يا ستي كان يامكان
عند جميله
جميله :علفكره انت احرجتني
عز بضحك :وانتي علفكره وقعتيني
جميله :وقعتك
عز :اه في حبك تنكري يا احسن طالبه ولا معيده بقولك صحيح تحبي اجيب الحاج والحاجة امتى
جميله بضحك :هشوف لك معاد من خالتوا
عز :لي ومحدش من عندك فاضي
جميله :اه عند حد مهم وخدهم
عز الصغير :مش فاهم
جميله :ربنا يرحمهم
عز :يارب طب بقولك اخويا وانا بكلمك سمعته وهو
بيحكي حدوته للحته متيجي احكيلك
جميله :حته
عز :خلاص حبيبته يلا كان يمكان...
عند تميم
وصل تميم ل حور مراد
تميم :حور
لتلف له وتتجه نحوه
حور مراد :افندم
تميم يمسك يدها :اي اللي قولتيه في الفون دا
حور مراد :اي كذبت لتبعد يده وتبتعد خطوه 'اي دا انت سيبتها وجيت مش عيب كدا ياريس وياتري قولتلها اي
تميم :حور لازم تفهميني اي اللي انتي عملتيه دا
حور مراد :عملت اي ياتميم تحب افضل اتفرج عليكم وياتري تحب افكر هسمي ولادكم اي
تميم بنبره :كفايه انا بحبك انتي
حور مراد بنفس نبره الزعيق:واتجوزتها هيا تميم باباك كلم اللواء واجلها يعني هتتنفذ كمان شهرين تكون رجعتم من شهر العسل
تميم بصدمه :اي اتأجلت
حور مراد :ابعد عني ياتميم
تميم مسك ايديها :بعد كل دا
حور مراد :انت بقيت ليها
تميم :بس قلبي ليكي
حور مراد تبتسم :يعني هتبقى ليا
تميم بإبتسامه :ومش هكون غير كد بس بشرط
حور مراد :كمان بتشرط
تميم. :اها لعبه بتاعت ابراهيم دي تنتهي النهارده
حور مراد :طب بقولك حاجه احلا
تميم :اللي هيا
حور مراد :ان احنا الاتنين ننهيها في وقت واحد يعني انا أنهى حكايتي مع ابراهيم وفي نفس الوقت تنهي انت كمان حكايتك
تميم بأبتسامه:موافق
حور مراد :بحبك
تميم :وانا كمان
يرن تلفون حور
حور مراد ترد على التلفون
حور :لازم امشي دلوقتي
تميم:طب اوصلك
حور مراد :لا همشي انا
تميم :هتوحشيني
حور مراد:اشوفك بعد بكره علشان مينفعش عريس ويجي
ليضحك تميم ويسير حتى يصل إلى بيت ليدخل ليجد حبيبه علي الركنه نائمه ليأخذ تنهيده ويقترب
وينزل لها :حبيبه حبيبه
حبيبه بنعاس :لي
تميم :لي اي انتي بتحلم ويضحك ويحملها ويدخل بها إلى الداخل ويضهعا على السرير ويغطيها وينهض للقيام لتمسك حبيبه بيده
تميم ينظر لها ولـ ملامحها ويضع يدها بجوارها و يدخل حمام ليغير ملابسه وينام في غرفه بجواره الجميع نائم في هدوء تام لتستيقظ حبيبه من احد الكوابيس ل تبحث عن تميم لا تجده فتنادي باسمه ليستيقظ تميم عندما يسمع اسمه
تميم بصوت به نعاس :نعم انا هنا لتجري ناحيته لتراه وتجري عليه لتلقي نفسه في حضنه و تبكي فيبدأ يطبطب عليها ليجدها نامت لينظر لها ويشعر شعور غريب ليبتسم ليحملها ويضعها في الغرفه الثانيه ويأتي ليقوم لتمسك بيده فيأخد تنهيده وينام جمبها لتقوم حبيبه بوضع راسها على صدره يأتي تميم يرفع يده ليعدلها لكنه يرجع يده ويطبطب عليها وينام
في الصباح
يستيقظ تميم على صوت خبط ويبدأ يفوق ليجد حبيبه فينظر الي لامحها ثم يبدأ يصحيها
تميم:حبيبه حبيبه تبدأ حبيبه بالصحيان
تميم :انا هطلع اخد شور تكون انتي جهزتي
حبيبه :لي
تميم يبتسم :علشان أهلنا مثلا بره يلا ياحبيبه
حبيبه تجلس وتحرك يدها على وجهها :حاضر
قام تميم و حبيبه بدأت تلبس
عز ينظر لعز الكبير :اي يابابا هما هيفضلوا سيبنا كتير
وعد تضحك :عرايس عقبالك
عز الصغير يسند ظهره على الباب :اهو دا الموضوع اللي كنت عاوزه اقولها ليكم انا عاوز اتجوز علطول
سامر :دنا معملتهاش
وعد بضحك :بعد اخوك سامر متستعجلش
عز الصغير :لا انا بقول عمو يزن بيحب يمشي بشويش
سامر :اهي دي مشكلت عمي حبيبي الوحيده
عز الصغير :الوقتي عمي حبيبي
سامر :اومال
وعد :خلاص استنا عارف اللي بيستعجل بيحصل فيه اي
يضع عز ذراعه خلف ظهره على الباب ليسند عليه :بيحصل كل خير لتفتح حبيبه الباب ليقع عز
بيضحك الجميع
سامر وهو بيعدي :يارب يكون الخير واضح في وشك
يجلس الجميع
عند الاء واسر
أسر:الفطار مخلصتهوش لي ياحبيبي
الاء بأبتسامه :لا شبعت بجد
أسر :لا لا مبقاش انا اللي عامل الفطار و الاخر ميتكلش كله
الاء :ياحبيبي تسلم وكل حاجه وتقف
أسر :لا دا مش الشكر اللي عاوزه
الاء :امال عاوز اي
أسر يقف ويقرب منها الاء ترجع لورا :أسر ابعد
أسر يقرب اكثر ويلتقطها بيده:يابنتي انتي مراتي
الاء تضحك أسر :لا كدا نتهور ويقرب ليرن جرس الباب الاء بتبعده ويمشي :الباب وتضحك
أسر :اي الناس اللي بتيجي في وقت غلط اي دا البت
يجري يلحق الاء قبل ما تفتح ويسحبها
الاء:اي
أسر :البسي عبايه يلا
الاء:وماله البيجامه
أسر :بقولك مشي كدا على شعري
الاء:لي
أسر :مشي بس
الاء تحرك يدها على شعر أسر
أسر :فيه حاجه
الاء:لا
أسر :يعني مفيش قرون ولا حاجه اتأكد كدا
تضحك الاء أسر :بقولك ما تفكك وتيجي اكملك حدوته امبارح
الاء :أسر حبيبي روح شوف تقريبا دول عمو وطنط وانا هروح البي عبايه أو أي حاجه من اللبس اللي جوا
أسر :تمام يا زوجتي العزيز.
تدخل ويفتح أسر الباب يجد اهله
حور الام تأخذ ابنها في حضنها:مبروك ياحبيبي
ثم يزن يبارك له و حور الصغيره ويأتي دور عدي :بقولك يا أسر الجواز حلو
يزن :أتلم يالا
عدي :الاه بكره اجوز واعرف
ليضحك الكل ويجلسوا تحرك حور الام عينيها لتتذكر ذكريات مع صديقتها بتسقط قطره دموع من عينيها يلاحظها يزن ليقوم بأحتضان كفيها لتبتسم
عز :بس بردوا مقولتش يااسر الجواز حلو
أسر :الاجابه دي عند بابا اه مجوز من زمان
يزن :كدا بتحطني في وش المدفع
حور الام بزعل مصطنع:تقصد اي يا يزن
يزن :الاه مقصدش حد يقدر يقول حاجه وهو عايش مع ملاك
حور الام تضحك
عدي :يا يزون ياجامد
ليضحك الجميع وتدخل الاء وهي ترتدي احد الدريسات
لينظر لها الجميع
الاء تقترب من حور الام وتسلم عليها فتأخذها حور في حضنها :الاء حبيبتي وتسقط دموعها فتستغرب الاء وتذهب لتسلم ل يزن ليضمها :مبروك ياحبيبه بابا شوفي القمر دا يبقى عندنا وتكمل وتجلس بجوار حور الصغيره
أسر ينظر لأمه باستغراب اللي كانت باصه ل الاء ودموعها تنزل :في اي ياماما
الاء:مالك ياطنط
حور الام :تعالى هنا ياحبيبتي لتجلس الاء بجوارها
حور الام :انتي جيبتي منين الدريس دا
الاء:بصراحه لقيته في الدلاب
حور الام :تعرفي انه كان بتاع مامتك
تبتسم الاء:اه حسيت
أسر يحاول يغير الموضوع :بقولكم يا جماعه انا بفكر انا ولولو نعيش هنا
الاء تبص ليه فيغمز ليها
حور الام :لا انتم النهارده بليل هتيجوا لينا البيت البيت ساكت من غيركم
عدي :كفايه انا يا كوكو ولو عاوزه بفكر اجوز
ليضحك الكل
يزن يبص لحور الام ويشاور ليها تفهمه حور الام
حور الام :طب يلا حبايب القعده معاكم ميشبعش منها والله بس عاوزين نمشي
يزن يقوم :اه والله ولسه هنروح لتميم و بعدها نتغدى
الاء:طب استنوا تتغدوا معانا يا عموا
يزن :قولنا اي بابا بقا
الاء:تمام يابابا ممكن تستنى تنغدي سوا
يزن :مقدرش اتغدي غير من ايد حور أو في بيتنا
الاء تضحك وتنظر لحور الصغيره وتأتي لها حور في حضنها :عمو ممكن تسيب حور معايا
يزن :مش النهارده ياحبيبتي يوم تاني وانتم كدا كدا هترجعوا يلا ياعدي
أسر :والله يابابا كنتم خليكم تتغدوا معانا
عدي :ايوا يابابا علشان نفسي اسأله اسئله كدا
أسر :لا يابابا انا بقول ان عدي لازم يروح
ليضحك ويودعوا بعض يزن :تعالى يااسر يذهب معه تحضن حور صغيره الاء:هتوحشيني
الاء :وانتي اكتر والله خلي بالك من نفسك ياعروسه
حور الصغيره تضحك الاء:يهنيكي ياحبيبتي
يمشي الجميع ويقفل أسر الباب
الاء :طب انا هروح اعمل الغدي
يسحبها أسر :غمضي عينك
الاء:لي
أسر :غمضي
بتقفل الاء عنيها فيخرح أسر جواب
أسر :فتحي
الاء:اي دا
أسر :افتحيه تأخذه الاء وتفتحه فتخرج تذكرتين
الاء:بتهزر صح
أسر :لا هنروح دبي
الاء تضحك بفرحه ليحملها أسر
الاء:اي
أسر :كان فيه حدوته عاوزه تكمل
عند تميم وحبيبه
سامر :تميم
تميم كان قاعد وماسك الفون
سامر :تميم
تميم :ايوا
سامر :اي ياعم انت مش معانا ولا اي
عز :تلاقيه بيشوف هيقضي هو وبيبوا شهر العسل فين
تميم :اولا اسمها حبيبه يا عز تاني حاجه لا بشوف شغل
سامر :ايوا ياعم بتغير
تميم يضحك ويرجع يمسك الفون تاني
يرن الجرس لتفتح حبيبه تجد اسره يزن
حبيبه :ازيك ياطنط
حور الام :ازيك ياحبيبتي
تميم يذهب ليجد عيلته تميم في سره :تعالوا انجدوني
يرحب حبيبه وتميم بأهلهم ودخلوا ليرحبوا ب عائله عز
ويجلسوا يبتسم سامر بحور الصغيره وهي الأخرى
عز الصغير يميل عليه :مش كدا روحلها لأنك شكلك واقع
سامر :تفتكر عادي
عز يضحك
يزن :موحشتكش الشغل يا عز
عز الكبير :اكيد وحشني اي رايك بكره
يزن :وهو كذلك
حور الام :بس اي الجمال دا يابوب
حبيبه :أغلى طنط عندى
حور الام :ماما بقا
وعد :الاه لما هيا ماما انا اي
حور الام :ماما اتنين وتضحك ليضحك الجميع
سامر :بقولك ياعمي خطوبتي من حور امتى
عدي :لما اجوز انا الأول
سامر :وانا مالي بيك يااخي
عدي :شوف يابابا انا بقول دا مينفعش
سامر :شش متدخلش بيني وبين عمي حبيبي
يزن :ايوا يا سامر ياحبيبي
سامر :عمي حبيبي
يضحك الجميع يجلسوا في قعده لطيفه
عند حور مراد
قاعده بتكلم تميم لتسمع صوت مامتها تنادي ليها
_هكلم ماما وارجع ليك
=متتاخريش
لتخرج لها ولتفجأه بوجود ابراهيم ووالدته لتبلع ريقها وتنظر بإبتسامه ورأها صدمه وتنظر لإبراهيم بتسأل
نرمين تضحك :روحي جهزي نفسك ياحور
حور مراد بنفس الصدمه والابتسامه :حاضر
وتذهب لغرفتها
&تميم الحقني في مصيبه
_اي حصل اي
&ابراهيم ومامته برا
_دا ازاي يعني أنهى المهزله دي
&طب بص رن كمان نص ساعه وبعدها تعالى قابلني في نفس المكان
_انتي بتهزري انا اعد مع عيلتي
&تميم اللي بقوله سلام
لتغير ملابسها وتخرج للخارج
تجلس بجوار امها وابيها
مراد بأبتسامه :بصي ياحور يابنتي بعمله امبارح دي انا قررت وهما معايا خطوبتك انتي وإبراهيم بعد بكره وهتروحوا بكره تختاروا الشبكه اي رايك
حور مراد :تمام يابابا اللي تشوفه
مراد :يعني للدرجادي ابراهيم مسيطر
ابراهيم يضحك هو ومراد ثم ينظر لها ابراهيم
و يبتسم ليها فتبتسم له وفي سرها تلعن ما تفعله
عند تميم ينظر للساعه
يزن :تميم عاوزك
يقوم تميم مع يزن فينظر سامر لهم ويقوم ليقعد بجوار حوار فيشده عدي
عدي :ولا رايح فين
سامر :جمب خطبتي
عدي :اقعد جمب نسيبك لحد ما تبقا خطيبتك
ليضحك الجميع
عند يزن
يزن :يعني اي
تميم :يعني مش هسافر ولا هروح مكان يابابا
يزن :انا قولت اللي عندي وهنروح ياتميم
تميم:بابا هو بالغصب
يزن :اه ياتميم في اي في احساس جويا انك مش مبسوط
تميم :لا يابابا فرحان وينظر لحبيبه بس اقولك عندك حق
يزن :تمام ياحبيب بابا
يرجع تميم ليجلس هو وابيه
يزن :فيه مفأجاه يابوبه مع تميم ليكي
ينظر تميم لأبيه ثم يرجع لينظر ل حبيبه :اه هتفرحك ثم ينظر للساعه
ويقوم برن على حور وينظر ليهم معلش يجماعه مكالمه شغل ويدخل الغرفه
&ايوا ياحور يلا انا جاي اهوه علشان في حاجه مهمه
_وانا كمان
خرج تميم :معلش ياجماعه انا لازم اخرج
حور الام :هتسيب عروستك ورايح فين
تميم : جاي خمس دقايق بس ويخرج
لتنطر حور الصغيره لـ حبيبه التي كانت تنظر له
ينزل تميم وراح عند حور وبدأ يتكلموا
حور مراد :وحشتني
تميم :انتي أكتر كنت عاوزه تقوليلي اي
حور مراد:انت بردوا كنت عاوز تقول حاجه
تميم :مش مهمه اوي قولي انت يلا
حور مراد:بصراحه كدا بابا حدد واكملت مسرعه بعد بكره خطوبتي على ابراهيم
تميم : اي مش قولتلك أنهى المهزله دي
ازاي لازم تكملي فيها اي الحل
حور مراد :مش عارفه بس هتصرف قول انت الحاجه مهمه
تميم : مش مهمه خلينا في اللي بيحصل
حور مراد :هتصرف بجد بس بشياكه ها قول بقا
تميم :مفيش ياحور هسافر بكره الفجر احم شهر العسل بتاعي انا وحبيبه
تقف حور مراد:ودي حاجه مش مهمه تحب بعد شهر العسل اجيب هدوم للبيبي وبتقولي مش مهم
تميم :استنى هقولك
حور مراد :وياتري هتقضوه فين في أمريكا ولا فرنسا
تميم :لا دبي
حور مراد تقترب منه وتشده من الياقه :انت حد زقك عليا
تميم :اعمل اي يعني بابا اي تحبي اعمل اي يا حور
حور :تمام انت روح وانا هتخطب ولما نرجع نبقا نشوف
تميم :يعني اي
حور مراد :يعني لو حضرتك حسيت من نحيتك غدر اعرف اني هتجوز فاهم
تميم :تمام ياحور
تسريع للأحداث يمر اليوم باكمله أسر و الاء يبدأوا يجهزوا شنطتهم و حبيبه تجهز أيضا للشنط وتميم قاعد بيكلم حور
حبيبه :تحب احط ليك هدوم صيفي
تميم وهو ينظر في الفون :حطي اللي انت شيفاه
ياحبيبه
حبيبه بخيبه امل :طيب يا تميم
يمر الوقت ويسافروا جميعا في الطياره
بتمر الايام ويزيد حب الاء وأسر في الخروجات ومواقفهم وحبهم لبعض اما حبيبه فكل اما تقرب لـ تميم يبعدها عنه جربت معاه كل التجارب غيرت شكلها ولبسها و تطبخله اكل اللي بيحبه بتحاول تحسن علاقتهم ومش عارفه في اي
وفي أحد الايام
تميم يجلس مع أسر
تميم :أسر انا بقيت متلغبط حاسس بمشاعر اتجاه حبيبه
اسر:تميم انت فاهم انت حكتلي اي ياريتك ما عملت كدا علشاني لو كنت قولتلي
تميم :كنت هتعمل اي يعني
أسر :كنت هتصرف ذنب حبيبه اي
تميم :عارف اني غلطان بس في الشهر دا بدأت احس بحاجات غريبه وهيا مش مقصره بس انا كدا بخون حور
أسر :ياتميم انت ممكن متكنش حبيت حور اصلا ويكون مجرد إعجاب لوحده مدتلكش وش وتكون بتحب حبيبه بس مكنتش عارف
تميم :لا انا متأكد اني بحب حور ويمكن مشاعر إعجاب لحبيبه
أسر :مفتكرش يا تميم حاول تدي لحبيبه فرصه
تميم :وحور
أسر :يادي حور تميم خليها تكمل حياتها انت كدا بتخرب حياه حبيبه و حور ليها حياه مع ابراهيم وهو بيحبها
تميم بنفاذ صبر :تمام مدام دا اللي شايفه
تميم :يلا نروح
أسر :يلا متنساش لسه اسبوع ونرجع حاول مع حبيبه
تميم :حاضر يلا تحركوا يدخل تميم البيت ليجد
زينه على الأرض ونور خافت ناحيه طاوله في الصاله ليقترب ليجد كلمه H. B. Dوتأتي حبيبه وهي ترتدي فستان قصير وفرده شعرها وتحمل تورته :كل سنه وانت طيب ياحبيبي
يأخد منها تميم التورته ويضعها على الطاوله ويدخلها في حضنه :ربنا يخليكي ليا شكرااا محدش افتكر عيد ميلادي غيرك
حبيبه تخرج من حضنه :طب يلا غير علشان نحتفل
تميم يلف يده حولها :بس اي الجمال دا
حبيبه تبتسم تميم يشعر بشعور غريب اتجاه حبيبه اول مره يشعر به
تميم :نرقص
تضحك حبيبه :تعالى
ليقوم بتشغيل اغنيه
ويبدأ تميم يرقص ميعرفش كان ماله بس هو فرحان حاسس بأحساس غريب بس مريح اول مره يشوف حبيبه بالجمال دا وشعرها بيطير وفستانها وحبيبه كانت فرحانه تميم فرحان على فرحها
يرن فون تميم
حبيبه :فونك بيرن
تميم :سبيه
حبيبه بإبتسامه :شوف مين
تميم :حاضر ويخرج فونه من جيبه ليجد أسر
تميم :شوفي ياستي اهو أسر
حبيبه بضحك :طب رد
تميم :الو
أسر :مش عارف اعتذر ازاي بس عيد ميلادك كان النهارده وعيله قالولي اعيد عليك بس انا نسيت
تميم :ياسيدي حصلخير كدا كدا دا عيد ميلادي اللي ماما بتحتفل بيه مش عارف لي
أسر بضحك :ياعم حد طايل يبقى بيحتفل مرتين بعيد ميلاده ها عملت اي مع حبيبه
تميم بص ليها:كلامك يمكن طلع صح يلا انا هقفل
أسر :سلام و لولو بتقولك كل سنه وانت طيب
تميم يغلق المكالمه ويأتي له رساله من حور يفتحها ليجد جمله ببعت مش بترد لي فيغلق الفون
تميم :نكمل رأس
حبيبه تقترب منه وتمسك الجرافيت و بتدلل :ممكن تغير علشان نقطع الجاتوه ليلف تميم يده :تأمري ياقمر
تضحك حبيبه ليدخل تميم يغير و يلبس قميص وبنطلون اسمر ويرش برفان ويفتح بعض ازرار قميصه ويبص في المرايه ويغمز ويخرج
يرى حبيبه :ها هنقطع التورته
حبيبه :اه يلا
ينظر تميم ليها بإستغراب :مالك
حبيبه :مفيش يلا
يقوم بتقطيع التورته ويأخذ قطعه ويأكل حبيبه لتضحك
تميم :انتي اجمل وارق مخلوقه
حبيبه :بحبك
تميم بتردد ليغلق عينه :انا كمان ليفتح عينه
حبيبه :طب منا عارفه
تميم :عارفه منين دنا لسه عارف دلوقتي
حبيبه :مش فهماك
تميم : فكك بقا ويقرب مدام انتي طلعتي بتحبيني
حبيبه بإبتسامه:ايوه
تميم :وانا كمان اكتشفت اني حبيتك
حبيبه بفرحه :ايوه
تميم :تيجي احكيلك حكايه
حبيبه :حكايه اي
تميم يضحك :تعالى هحكيلك جوه
حبيبه بتضحك :حكايه اي بردوا
تميم يلف يده على خصر حبيبه :حكايه واحد كدا معرفه
حبيبه :تعرفه يعني
تميم :ايوه عز المعرفه وانتي هتعرفيه
حبيبه تضحك يرن فون تميم مره اخرى
تميم :الاه اي الفون دا بقا
حبيبه :أسر تاني
تميم :هشوف دلوقتي ولا افكني تعالى افكني تضحك حبيبه :لا يمكن حاجه مهمه
تميم :حاضر يسحب يده ويأخد الفون ليجد المتصل حور مراد يبلع ريقه ويتوتر
تميم :هرد واجيلك
حبيبه :ماشي
يدخل تميم :ايو ياحور.... بالغلط.. هستهبل في اي...
حاضر ياحور لما اجي مصر... اه الاسبوع جاي ياحور... فكك من حبيبه.. اه صحيح في موضوع مهم عاوزك فيه.. لما اجي هقولك وقتها وفي سره اتأكدت خلاص.. اكيد وحشني اشوفك .. وانا واخد تنهيده كمان بحبك يلا سلام اشوفك اول ما أنزل علشان الموضع المهم ليلف ليجد حبيبه خلفه و يملئ وجهها الدموع
تميم :حبيبه هفهمك انت فاهمه غلط
حبيبه :طلقني
#يتبع.....