رواية لقاء القدر الجزء الثاني الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم لمياء نبية


  رواية لقاء القدر الجزء الثاني الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم لمياء نبية 

حبيبه :طلقني
تميم اتصدم :اطلقك سحبها من ايديها :حبيبه قولي انك بتهزر
قامت حبيبه بنزع يده :طلقني وتركته وصارت لـ غرفتها ونزلت الشنطه وبدأت في تعبئه ملابسها تميم لـحقها :طب اسمعيني والله ما كان قصدي انا والله ب
تركت حبيبه الحقيبه ونظرت له و قاطعته  :متقولهاش اي فكرني مش عارفه كنت كل شويه اتغير في شكلي و اطبخ اللي بتحبه وانت ولا هنا دنتا خليت اكتر يوم البنت بتستناه وتفرح فيه لأسود يوم عندي سبتني وروحتلها 
ينظر لها تميم بصدمه
حبيبه:اي مستغرب لا ومش بس كدا دنتا حتى يوم ما اهلي وأهلك كانوا هنا روحت ليها للدرجادي محاولتش تحبني حتى حاولت اتغير وقولت هيتغير وحاولت لكن متغيرتش ولا حبتني حتي النهارده براڤوا عليك قدرت تحقق وتخليه يمحيك وتمسك بالحقيقه مره اخرى وتقوم بترتيب الهدوم في صدمه تميم وتقفل الحقيبه 
تميم :حبيبه استنى علشاني حتى طب هتروحي فين 
حبيبه تمسح دموعها وتسحب الشنطه :اي مكان المهم مشفكش
تميم يمسك يد حبيبه يوقفها :طب استني ونرجع سوا بكره 
حبيبه تنظر له وتسحب يده من علي  يدها وتسير وتغلق الباب وتخرج وهيا لا تعلم أين تذهب لتتحرك ثم تجد الاء ترن عليها 
الاء:ايوا ياحبيبتي.. انتي فين 
حبيبه :مش عارفه 
الاء :طب قولي اي مكان 
حبيبه :انا عند ***
يفوت عده دقائق وتأتي الاء مع سياره تاكسي وتخرج 
لتحضن حبيبه وتأخذها معها
عند تميم
أسر :يعني ينفع اللي عملته دا
تميم :مكنتش عارف ان دا هيحصل وغير كدا مخنتهاش
أسر :الوقتي الاء تهديها وهنلاقي حل 
تميم :ان شاء الله 
عند حبيبه والاد
الاء:اهدي ياحبيبه  
حبيبه :بعد كل اللي حكيته وتقولي اهدي 
الاء:صدقيني تميم محدش يقدر يجبره على حاجه انتي ناسيه صدقيني هو اتجوزك علشان بيحبك ومنحسبوش على ماضي ولازم تسمعي منه مدام قالك بحبك ياحبيبه يبقى بيحبك صدقيني لازم تسمعيه 
حبيبه تمسح دموعها:لا مش عاوزه اسمعه انا هطلق 
يدخل تميم يحاول أسر إيقافه  
تميم :عاوزه تطلقي
حبيبه :اه 
تميم :بشرط تقعدي معايا ونكمل سنه معجبكش تقدري تقولي ونطلق ولو حبيتي نفضل هكون فرحان جدا 
حبيبه :وفر على نفسك ياتميم انا معتش عاوزاك 
تميم :انا قولت اللي عندي ومستنيكي تحت 
وينزل تميم ويلحقه أسر 
تنظر الاء لحبيبه 
تميم جلس في السياره ومعه أسر 
أسر :عارف اللي جه يكحلها عماها اهو انت عملت كدا 
تميم :انت شايف كدا وانا شايف انه بدل ما يكحل أو يعمي حب شكل عيونه 
أسر :انت فاكرك باللى عملته دا هي هتيجي 
تميم :اه 
أسر :والله بجد انت عكيت 
تميم يرى حبيبه نازله ومعها حقيبتها:طب بص كدا ثم يخبط على فخذ اخيه يلا ياحبيب اخوك انزل 
ينزل أسر وتميم ويفتح لحبيبه الباب الامامي بتنظر له حبيبه وتضع حقيبتها وتتجه لتفتح الباب الخلفي وتجلس فيه ينظر لها تميم ثم يجلس ويسوق 
يصل إلى المنزل 
بتنزل حبيبه وتصعد الي البيت  ينظر تميم ويأخذ تنهيده وينزل ويطلع الشنطه ويصعد الي الشقه ليفتح الباب لتدخل حبيبه ويأتي تميم يدخل لتغلق الباب خلفه لينظر تميم وبصوت مهموس :ابتدينا 
يفوت عده وقت 
عند أسر والاء
أسر :تميم حبها بجد تميم مش بيخاف صدقيني
الاء:بس هو غلطان يااسر 
أسر :اه غلطان وغلطه كبير فعلا 
الاء:تفتكر هتسامحه 
أسر :مش عارف دي حاجه حسب هيا بقا 
الاء:عندك حق وتتوب تصبح على خير يااسر 
أسر :أصبح على خير استنى 
الاء:اي 
أسر :كنت عاوز احكي حكايه 
الاء:معلش بكره 
أسر :خليكي فاكره يلا تصبح على خير 
عند عز 
جميله :يعني اي 
عز :يعني اختي تيجي بس والولا اخويا يخطب واحنا بعده ياجميل 
جميله تضحك
عز :الوقت اتأخر ولازم تنامي 
جميله :اه فعلا يلا تصبح على خير 
عز :لا لا انا محكتش حدوته 
جميله :بلاش النهارده ورايا بكره تدريب 
عز :لا يلا كان يامكان ليدخل عليه سامر 
سامر:واما يحلي الكلام 
عز يتنفض :ايه دا سامر 
سامر :كنت عارف انك كدا 
عز :استر عليا يستر عليك ربنا 
سامر :ابدا 
ليدخل عز الكبير :في اي 
سامر يقف بجوار ابيه :مفيش حاجه يابابا دا عز كان بيحكي عز يلحقه :مشاكل الجامعه والدنيا 
سامر يضحك:اه هي فعلا مشكله بس حلوه 
عز :ولا ملكش دعوه بمشاكلي لهقول على مشاكلك 
سامر :ولا 
عز الكبير :ناموا يلا وانت يا سامر اي جايبة هنا يلا روح نام 
سامر :تمام تصبح على خير 
يذهب سامر ينظر عز الكبير ل عز الصغير :وانت بتحكي الحدوته خليك عاقل 
ليضحك ويمشي 
عز:فكك من اللي حصل وتعالى احكيلك 
جميله :تصبح على خير ياعز  
عز :وه لتقفل جميله ويشعر عز بالنوم 
عز :وانتي من اهلي 
عند عدي 








عدي :الو فاطمه كشري معايا 
رحمه :دكتور عدي ياريت تنام وترحمني يوم 
عدي بصدمه:اي دا انت عرفتي منين 
رحمه :مين رقمك هيكون منين ياريت تنام ياعبد الغفور 
عدي :يعني عارفه من زمان على كده 
رحمه بإبتسامه:مش لوحدك اللي بتعرف تشتغل الناس 
عدي :والله 
رحمه :والله نام 
عدي :طب تمام سلام 
رحمه تضحك وتقفل بيرن فونها مره اخرى 
عدي:الحاجه
رحمه بضحك :ايوه.... 
عند تميم 
تميم :مهو لازم تتعشي
حبيبه:مش عاوزه 
تميم :طب يلا ويسحبها ويتعشوا وبعد انتهاء العشا تميم :بصي كمان اسبوع هنرجع مصر لازم نمثل اننا اسعد زوجين 
حبيبه :تمام ياتميم وياتري هتسيبني بعد مهمه ولا هتكمل في التمثليه
تميم :والله دا قبل ما اعرف اني بحبك بس هنخلينا سوا سنه وانا هسبلك القرار 
حبيبه :تمام 
تمر الأيام وتميم بيحاول يقرب حبيبه منه و أسر غارق في بحور عشقه مع الاء و سامر وعز الحياه ماشيه عندهم بخير وحبهم بيزيد لـ جميله وحور 
اما حور مراد ف تبعت لتميم ولكنه مبيردش و اتخطبت لأبراهيم وبعتت لتميم اللي شافها و مردشذ ورنت ولكن مش بيرد اما عدي فهو مزال يشاكس رحمه وبيقربوا ومر الاسبوع و سافروا جميعا وركبوا سيارتهم 
في السياره في الطريق إلى بيت يزن 
تميم ينظر لحبيبه :فكيها ربنا يفكها عليك 
حبيبه :تحب ارقص
تميم :في بيتنا بإذن الله 
حبيبه :سم 
تميم بضحك :عسل عسل ليرن فونه :ايوا يا أسر.. طب ابعتلك حد... تمام 
حبيبه :في اي 
تميم :مش انتي مبتكلمنيش بس هقولك أسر عربيته اتعطلت بس هو عرف يصلحها فبيقول هيتأخر 
وصلوا تميم وحبيبه
 أمام بيت يزن 
تميم وحبيبه بينزلوا من عربيه يقرب منها تميم :حبيبه متنسيش اللي اتفقنا عليه
حبيبه :اكيد يمسك تميم يد حبيبه و يقف ليفتح الباب ليجد عائلته ترحب به وتأخد حور الام حبيبه وتميم  في احضانها 
حور الام :وحشتوني اوي ياولاد  
تميم وحبيبه :وانتي كمان ياماما 
ليسلموا علي يزن 
يزن :امال فين أسر 
تميم :عربيته اتأخرت 
ليكملوا تسليم علي عدي وحور الصغيره 
تميم :عدي هات الشنط من العربيه 
عدي:حاضر  
حور الصغيره تحضن حبيبه مره اخري :وحشتيني 
حبيبه :وانتي اكتر  
حور الام :احنا هتفضل واقفين يلا اطلعوا غيروا يكون الاكل جهز 
تميم :حاضر ياماما يأتي عدي ويقوم بصعود الحقيبه الي اعلي وينزل لـ أسفل ويرن هاتفه 
تنظر حور الصغيره الي ابيها وتضحك 
ليقرب تميم من حبيبه ويلتقط يدها  :يلا ياحبيبتي 
تبتسم حبيبه بإصطناع :يلا ياحبيبي تنظر لهم حور الام بغرابه ويصعدوا 








اول ما تميم يغلق الباب تسحب حبيبه يدها 
حبيبه :كدا حلو 
تميم ينظر لها : اه كدا فكرونا اسعد زوجين ما  اقولك منعتبر اللي فات غلطه ونبدأ من جديد حتي مش هتبقي بتمثيل 
حبيبه بتفتح الشنطه :اللي فات ياريته كان غلطه بيرن فون تميم ويكون المتصل حور مراد 
لتنظر له حبيبه: وياريته كان فات وخلص  لتأخد لها ملابس البيت وتدخل الحمام 
يرد تميم 
حور مراد :بقالي اسبوع برن ومش بترد لي وببعت بتعمل سين وخلاص في اي 
تميم :مفيش حاجه مكنتش فاضي
حور مراد :تمام لما نتقابل بقولك انا كلمت اللواء وقال إن المهمه الاسبوع الجاي بس لازم تعرف انها بقت اخطر لأنهم مسلحين بمعدات حديثه ومعاهم سلاح يكفي بلد بحالها 
تميم :علي الله وانا هنزل الشغل بكره عاوزه حاجه 
حور مراد :وحشتني عاوزه اشوفك 
تميم :تمام بكره في الشغل 
حور مراد بإستغراب :تمام ياتميم 
وتقفل حور مراد ويقوم تميم بتغير ملابسه لتخرج حبيبه تجد تميم يلعب في الجوال
حبيبه :انا نازله 
تميم :يلا سوا
ينزل تميم معها ليجلسوا جميعا علي السفره 
حور الام :يلا ياحبيبتي كلي
حبيبه :لا انا شبعت ياطنط تسلمي 
حور الام :شبعتي اي كملي أكلك
ليسمعوا صوت من بعيد 
_الاكل  واللمه الحلوين دول من غيرنا 
لينظروا جميعا ليجدوا أسر والاء
حور مراد تجري لتضم ابنها والاء 
أسر :ماما انا هموت من كتر الحضن 
تبعد حور الام :اه يابكاش
الاء :بس متزعلش طنط حبيبتي وحشاني اوي ياحور
حور الام :وانتم والله يلا اطلعوا غيروا وتعالوا كلوا ولا اقولكم تعالوا 
يقربوا من السفره ليسلم أسر والاء علي يزن وتدخل حور الصغيره في حضن أخيها و تأخد أيضا الاء 
حور الصغيره في حضن الاء بهمس :أما حصل حاجات كتير 
الاء :هنحكي كتير النهارده 
وتسلم الاء ايضا علي عدي 
أسر :بقولك يا عدي 
عدي :ايوا يا أسر
أسر :الشنطه 
عدي :ابقوا هاتلكم شيال شنط ويذهب ليغسل يده 
عدي :رايح اهو عدوا الجمايل علشان تردوها  ليضحك الجميع 
تنظر الاء لحبيبه وتجلس بجوارها 
الاء بصوت يسمعه حبيبه فقد :بقيتي بخير 
حبيبه:اه يلا كلي
في الجامعه 
يجلس سامر وإبراهيم 
سامر :وانت عامل اي مع حور 
ابراهيم :غريبه اوي مره الاقيها معايا حلوه وكل حاجه ومره أحسها أنها مخصوبه عليا وانت عامل اي 
سامر :لا ياسيدي احنا بقا ما صدقنا الواحد كان شايل حمل كبير تعرف كل اما اكون مدايق اشوفها احس أن خلاص اي طاقه سلبيه راحت مش بحسبها معاها بحس انها الخير بتاع الدنيا 
ابراهيم :ياسيدي ياسيدي طب هتتخطبوا أمتي 
سامر :لما اخواتها يرجعوا اي دا حبيبه قالت إنهم راجعين النهارده ليقوم 
ابراهيم :رايح فين 
سامر :هروح احدد معاد 
ابراهيم يضحك 









في بيت يزن في المساء 
يقوم الجميع بجلب الطعام و يجلس الجميع ويشاهدوا فيلم 
عدي يجلس بجوار حور :بت ياحور 
حور الصغيره :ايوا 
عدي:بصي كدا كلهم كابلز الا انا وانتي
حور الصغيره تضحك :بكره يبقا انت بس 
عدي :ما يمكن ابقا قابلك 
حور الصغيره :هيهي 
عدي باستغراب:هيهي
حور الصغيره:هتخطب اهو
عدي :العبره في اللي هيتجوز الاول 
تميم بهمس في اذن حبيبه:بحبك
حبيبه بصدمه تنظر للشاشه و بتوتر:ابعد ياتميم 
ليضحك تميم 
أسر :الفيلم حلو 
الاء:اوي اوي 
أسر :بس مش حلو زيك 
تضحك الاء 
يزن :حوري
حور الام:ها 
يزن :وه ها صحيح انا نسيت اقولك أن عز و الجماعه جاين النهارده 
تدور له حور الام وبصدمه :اي ومقولتليش
ليسمعوا جميع صوت جرس الباب 
حور الام تنظر ليزن يشاور يزن بأه 
حور الام:قوموا ضبطوا الدنيا عمكم عز ووعد علي الباب
ينظر الجميع بصدمه يزن :روحي افتحي وهنتصرف 
تذهب حور لتفتح الباب 
يزن :تميم حبيبه أسر والاء انتم اطلعوا غيروا بسرعه 
عدي :حلو يلا ياشباب نطلع نغير 
يزن :انا قولت عدي وعدي وحور هنظبط الدنيا دي في خمس دقائق وبعدين تطلعوا تلبسوا يلا 
عند تميم وحبيبه 
حبيبه :انا مش فهمه هو في اي
تميم بضحك:فيه أن عدي وحور اتدبسوا شكل بابا نسي يقول لماما أن اهلك جايين واحنا عكينا تحت وبس ومينفعش نقابل الضيوف بلبس البيت حتي لو هما اهلك وبقرب منها لانك بقيتي حرم تميم ولا اي 
حبيبه :مؤقت أو علي الورق ايهما ادق
تميم بيقرب :الورق بس 
حبيبه :ابعد ياتميم لتأخد ملابس وتجري تدخل الحمام تغير ملابسها ليضحك تميم 
عند حور الام
حور الام:وانتم اتغديتوا اي 
عز الصغير  :طنط هو مينفعش نكلم جوا 
يزن يقرب :لا ياحبيبي ينفع انتم عارفين حور بتحب تستقبل 
يزن يضم عز الكبير ويسلم علي وعد 
سامر:عمي حبيبي 
ليضحك يزن وعز ويدخلوا وينزل أسر والاء ويسلموا علي الجميع وتميم ينزل وفي يده حبيبه 
ويجلسوا جميعا ويبدأو في الكلام 
سامر يقاطع الكلام :بصراحه مش هلاقي وقت مناسب ياعمي اني اكلمكم وخصوصا اني بحسكم عيلتي فنا ياعمي بتمنى ان خطوبتي على الانسه حور تكون اخر الاسبوع 
ينظر يزن لحور الام اللي بتبتسم يزن :مش حاسس انه قريب 
سامر :والله ياعمي انا بصراحه نفسي يكون بكره 
ليضحك الجميع 
يزن :وانا موافق يلا نقرأ الفاتحه  ويقرأ جميعا الفاتحه لتحضن الاء وحبيبه حور الصغيره ويباركون لها وامها 
وايضا لسامر في النهايه تميم وقف 
تميم :كنت عاوز اقول حاجه انا كمان 
لينظر له الجميع لياخد تنهيده :بإذن الله اكبر مهمه هتتحفر في تاريخي هتبقى الاسبوع الجاي فـ حبيت اقولكم 
حور الام :وياتري الخطر قد أي 
تميم بضحك :قد انه يقدر يدمر  بلد مش ابنك بس
لتنظر حبيبه بخوف ل تميم هي والجميع 
حور الام:انت بتهزر 
تميم يرى نظرات الخوف :لا يجماعه اكير بهزر 
ليضحك 
سامر :طب مااقول حاجه انا 
أسر  :اعرف ان طلباتك كترت واحنا بنام بدري وانا بتخنق 
الاء:بس ليزعل
سامر :لا نسيبي يقول اللي عاوزه 
أسر :حبيب قلبي أحلي خطيب اختت 
ليضحك الجميع 
سامر :اي رايك ياعمي ان نكتب الكتاب بعد ما تميم يرجع بالسلامه 
حور الام:مش حاسس ان احنا كده مستعجلين 
سامر:بصراحه يجماعه هنعمل فتره خطوبه لي مهو الخطوبه دي للتعارف واحنا مع بعض واحنا صغيرين وغير كدا ان ناوي نكتب الكتاب وبدل الفرح نعمل عمره 
لينظر الجميع لبعض 
يزن بإبتسامه:شوف يا سامر انا ربنا مرزقنيش غير بحور يعني زي ما بيقولوا هي الحبيبه التانيه بعد حور طبعا ليضحك ويكمل وعمري ما احب انها تزعل وكل حاجه بعملها ليها بتفكير علشان كدا انا ويصمت قليلا ثم يكمل  موافق علشان تفكيرك واني عارف انا بسلمها لمين 
تميم وأسر وعدي ينظروا لبعض 
يزن بهمس لعدي : متبصوش لبعض 
تميم يشاور لأسر وعدي  :بقولك يا سامر تعالى معانا بره 
سامر :في اي 
عدي :ياعم هنشرب بيبس في البلكونه
سامر قام وقاموا وراه 
يزن بصوت مهوس في اذن حور :كلمي الشرطه أو الإسعاف 
عند سامر 
سامر :في اي بتبصولي كده لي 
تميم :انت دفنه فين 
أسر يقرب :أو حطه فين 
عدي :عامله عند مين 
ينظر له أسر وتميم 
عدي :فين يا حيوان انطق
سامر:اي انت بتكلموا عن أي 
ليضحك أسر 
أسر :بينكر 
تميم ينظر له :هتقول فين ولا هعرف بطريقتي 
عدي يقرب ليه :شكله مش هيقول انا بقول نقتله 
سامر يبلع ريقه :فهموني براحه 
جميعا يقربوا منه وفي صوت واحد :العمل اللي عامله لبابا مخليه يوافق على كل حاجه 
ينتهي اليوم ويصعد كل شخص على غرفته 
عند تميم 
حبيبه :انت كنت بتكلم جد تحت 
تميم يروح يجلس بجوارها على السرير :مش فاهم 
حبيبه :على المهمه 
تميم :كلام بيني وبينك اه بس متخافيش جوزك كفاءه 
حبيبه تضحك ولكن ترجع تاني :طب قوم 
تميم :شوفي دا سريري اصلا 
حبيبه :تمام اقوم انا 
تميم يسحبها :شوفي ازاي قموصه تعالى نامي وانا هفرد الكنبه وانام يلا تصبحي ع خير 
ينام تميم وحبيبه 
في الصباح يستيقظ الجميع وينزل الجميع الي أسفل ويبدأ الجميع  في الفطار ثم ينصرفوا على اشغالهم 
عند تميم 
حور وقفت قدام تميم 
حور مراد :ممكن اعرف حضرتك مبتردش لي
تميم :مببقاش فاضي 
حور مراد :بقا كده طب انا اتخطبت 
تميم بنفس البرود :مبروك
حور مراد :هو في اي مالك 
تميم :مفيش حاجه ياحور ممكن تروحي على شغلك علشان افوق لشغلي انا كمان لو سمحتي 
حور مراد بأستغراب :تمام ياتميم عن اذنك وتمشي 
سالم :كنت قاسي شويه مش كدا 
تميم :عندك حق 
يذهب تميم ليعتزر 
تميم :انا اسف لو كانت طريقتي مش لطيفه
حور مراد تقوم :وانا مش زعلانه منك ومتزعلش واه صح كلها ايام ونروح المهمه وانا اخلص من الخطوبه وانت تخلص من جوازتك صح ياحبيبي 
يسكت تميم 
تسريع للأحداث تمر الأيام بنفس الوضع حبيبه تميم بيحاول معاها يرجعها زي الاول و جميع المرتبطين حياتهم بخير و مستقره وعز فاتح باباه واتفقوا بعد خطوبه أسر يروحوا يقدموا ل جميله وحور مراد بتعامل ابراهيم بجفا ومستغربه من تغيير تميم  ويأتي يوم الخطوبه 
الجميع كان بيتجهز 
تميم :حبيبه فين الحزام 
حبيبه :هتلاقيه مكانه 
تميم :فين 
حبيبه تروح تجيبه من مكانه:اهو 
تميم :والله انتي خارقه 
تضحك حبيبه :طب يلا اطلع اكون جهزت 
تميم :مكفايه بقا دنا بحبك المعامله دي بتاعت اقسام  
حبيبه تشعر بتغير تميم :هفكر بس يلا برا يخرج تميم بيلف ظهره ليجد أسر 
تميم :حبيب قلبي هي طرداك
أسر :يعني التانيه اللي مدلعاك 
تميم :يلا الحال من بعضه يسيروا ليروا ابيهم 
أسر بضحك :مش دا الواد ابوك 
تميم بضحك  :هو تعالي
أسر :حبيب قلبي هي ممشياك 
يزن :نفس عجينه مراتتكم 
تميم :اهم الستات دول 
يزن :غرايب ياجدع  
ينزلوا يستنوهم ليجدوا عدي نازل 
تميم :قابلوا بقا 
عدي يضحك :ياعيني 
أسر :يارب يهديك اي بيضحك 
عدي :ولا حاجه بس حلو الطرد الجماعي ولا اي يايزون 
يزن يخلع احد فرده الجزمه يراه عدي فيجري :امال تعالى يلا 
عدي يروح لرحمه ويرن عليها:الو السواق تحت ممكن تتشرفي وتنزلي 
رحمه :استنى خمس دقايق 
عدي :عارفه لولا اختي مكنت عبرتك 
رحمه:طايب عارفه 
وتقفل عدي يضحك 
عند جميله 
عز:ياستي لازم تيجي
جميله :حاضر جايه
عز :طب اجيلك
جميله :لا ياعز 
عز :طب متتاخريش 
جميله :حاضر 
عند بيت اليزن يصل عائله عز 
ويدخل سامر وينزل جميع النساء العائله معدا حور الصغيره وكل منهم اميره لا نشبه لأنهم اميره حقا
يزن وهو ينظر ل حور الام :ولاد 
تميم وهو ينظر لحبيبه:دا قمر 
أسر وهو ينظر ل الاء :لا دا شمس 
كل منهم يستلم جميلته 
تميم :مقولتليش انك هتبقى حلوه كدا 
حبيبه :شكرا 
تميم ينظر بعدم رضا :العفو 
أسر :حبيبي قمر 
الاء:شكرا 
أسر :خدي حسنتك انا مبشحتش 
تضحك الاء
يزن يهمس لحور الام بكلمات لتضحك 
عند عدي يرن على رحمه 
رحمه :حاضر انا نزلت اهو
عدي :انجزي حور مستنياكي ومش راضيه تنـ
لتخرج رحمه 
عدي بصدمه من جمالها:جعفر 
رحمه تقرب :اي 
عدي :جعفر ياخربيتك
رحمه:جعفر انت اهبل.. اي دا مالك يلا حور يفوق عدي :اه حور يركب ويصلوا الي بيت يزن مكان الحفله ويطلع تدخل رحمه وتصعد لاعلي 
أسر :واد ياعدي 
عدي :شش اسكت 
عند رحمه وحور 
رحمه تدمع عينها عندما ترى حور :اي الجمال دا هتتحسدي يا حبيبتي 
حور الصغيره:حبيبتي وانتي قمر أوعى عدي يكون زعلك 
رحمه:هو يقدر وتضحك يلا علشان عريسك تحت على نار وأكيد لما يشوف البدر في كماله يقول نجوز بقا
لتضحك حور الصغيره وتحضن رحمه :بحبك اوي 
رحمه:وانا كمان يا حبيبتي يلا ليخرجوا الفتاتان لي يري سامر حبيبته وجمالها الساحر المضاف اليه بعض الميك اب البسيط وتبتسم ليأخذها سامر  ويغازلها ليحمر خديها وتأتي جميله ليأخذها عز ويعرفهاعلى اهله اللي كانوا فرحانين بالتعرف وتمر الحفله بفرحه بين الجميع  ويمر اليوم بسعاده وتمر الايام ويأتي يوم المهمه بليل يتأكد تميم ان حبيبه نايمه ويمشي ليوقفه صوت حبيبه  
حبيبه : خلي بالك من نفسك متخافش ربنا معاك 
تميم :انا مش خايف لان ربنا دايما معايا وموفقني بس عاوزك انتي كمان معايا 
حبيبه :تروح وترجع بالسلامه 
تميم :صدقيني عاوز نبدأ من الاول انا بحبك 
حبيبه:اما ترجع نبقا نشوف 
يقبل تميم جبينها :نامي يا حبيبه هتوحشيني
يمشي تميم ويأخد معه قلب حبيبه 
حبيبه وهي تنظر له من الشباك :يارب يرجع ليا بالسلامه وانا هتراضي 
عند تميم 
تميم يشاور لحور وباقي رجال  ليهجموا تميم أظهر براعته كلها حتى وصل لمخزن البودره فيبتسم وينظر لهم جميعا ليجدوا صوت إنذار ليجدوا انهم محاطون يبدأوا بالاشتباك ولكن عددهم يزداد يأتي شخص ليصيب حور ليندفع تميم أمامها وتأتي الرصاصه به 
يأتي له سالم ويحمله 
عند يزن 
تصحى حور الام مفزوعه :تميم 
يزن :في اي ياحبيبتي 
حور الام:تميم حصله حاجه 
يزن :تميم نايم جوه هو و مراته اهدي ونامي
حور الام :حاضر 
عند حبيبه 
حست بنغزه في قلبها:يارب سلمها يارب 
عند تميم 
سالم :حور كملي هجوم ويرن بجهازه محتاجين  قوات دعم و إسعاف بسرعه  
ويسند صاحبه 








سالم :متخافش هتبقى بخير 
تميم :كملوا يلا يا سالم روح ساعدها 
حور تتصاب هيا أيضا ويأتي الرجل الكبير يهرب يراه تميم ليضغط على نفسه ويقوم بجلب سلاحه ويضربه ليسقط على الأرض ويغمض عينه 
في احد المستشفيات 
يأتى العائلتان ليأتي تميم محمول على عربيه تتجه الي اوضه العمليات وتجري 
حور الام بصراخ :تميم فوق افتح عينك 
حبيبه بصدمه ما تراه:تميم.. تميم 
يزن يحاول تهدئه حور الام  واولاده والاء بتهدي حبيبه
وتخرج ورأه حور مراد تجري عليها نرمين ومراد وتدخل هيا ايضا الغرفه 
عند عز 
عز :قومي بسرعه 
وعد :في اي 
عز :تميم اتصاب أصابه خطيره وفي المستشفي
وعد:ياساتر يارب 
تبدأ وعد بالـ لبس يجري عز يفوق اولاد ليأتوا معه 
يبدأ سامر وعز باللبس ويجروا جميعا للمستشفى 
سامر يقف بجوار خطيبته:اهدي هيبقى بخير ياحبيبتي متخافيش حور الصغيره تبكي وهيا صامته 
وعد تجري على حور الام اللي كانت منهاره و عز يشاور لعز الصغير يروح لمراد 
تخرج احد الممرضات ليجري عليها الجميع 
الممرضه :محتاجين دم بسرعه ليهم وياريت والدهم يجي 
أسر :حاضر بابا ويااستاذ مراد 
ممرضه :حضرتك بتعمل اي
أسر :بنادي ابوهم 
ممرضه :تمام يبقا تنادي واحد بس
مراد :تقصدي اي 
ممرضه :هو اي اللي اقصد اي محناجين دم للاتنين الأخوات اللي جوه 
#يتبع........
تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×