رواية لقاء القدر الفصل الثالث 3 بقلم لمياء نبية


 رواية لقاء القدر الفصل الثالث 3 بقلم لمياء نبية 

 حور :في اي لقت ورقه التحاليل مراد تنيها وعنيه تطلق الشرار مسكها من شعرها 

مراد:حامل ياحور من مين 
حور :والله ما حصل حاجه بس اكيد منك 
شدها من شعرها اكتر 
مراد:وكمان عاوز تلبسهولي 
حور بعيط :مراد انت عارفني اكيد حصل حاجه 
مراد شدها بره :اطلعي بره بيتي 
مسكت رجله :والنبي يامراد انت كدا 
بتحكم عليا بالجحيم 
مراد رفعها إليه :شوفتي السلم اللي وراكي دا انزليه ومعتش اشوف وشك هنا تاني 






حور :مراد صدقني اكيد دا ابنك انا مخونتكش
مراد :ابني دانتي بجحه اوي وانا غلطان. اني مرمتكيش بره من اول ما عرفت انك حامل انتي زباله انتي
حور :مراد ارجوك كفايه 
مراد :ادخلي لمي هدومك ومشوفش وشك تاني و فضل واقف أما 
حور دخلت وبدأت الدنيا تدور بيها بذكريتها وتدور بتفكيرها لمن تكون هذه الروح الذي تحملها خلصت لم هدومها وخرجت من الأوضه وقبل ماتنزل بصت لمراد 
حور :مراد صدقني هتعرف اني مخونتكش واكيد دا ابنك مراد انا بحبك صدقني عمري ما اعمل حاجه زي دي 
مراد :بتحبيني اه حور انتي طالق 
حور :ط اي 
مراد :انتي طالق ياحور ومعتش عاوز اشوف وشك روحي شوفي اب الطفل 
حور :مراد لاخر مره بقولك انا مخونتكش واكيد انت أبوه ويمكن خدرتني أو عملت اي حاجه ضربها مراد قلم وجه يقرب عليها فرجعت حور للوراء ولم تنتبه أنها علي حافت السلم وسقطت 







مراد بصريخ :حور مبقاش رد ونظر لاسفل دا دم حمل حور وجري علي مستشفي واخدها الدكتور بعد مرور وقت جه عز 
عز :في اي يامراد 
مراد حكي اللي حصل 
عز :لي مشكتش أن دا ابنك فعلا. 
مراد :عز انا واحده عايش معاها زي الاخوات هتحمل مني ازاي بالبلتوث 
عز يحاول كتم ضحكته:هي دلوقتي قالوا اي 
مراد :مش عارف بس هيا طلعت من العمليات ودخلت الأوضه العاديه وكل أما اسال دكتور مبيردش 
بعدها دكتور طلع من عند حور مراد جري عليه :هي مالها يادكتور 
دكتور نظر ليه :للاسف معرفناش ننقذ الطفل يااستاذ مراد 
مراد:طب وهيا 
دكتور :هيا بخير تقدر تروح تشوفها 
دخل مراد علي حور أول ما بصت ليه دمعت 
حور :قتلت ابني يامراد انت قاتل وبدأت في البكاء مراد كان عاوز يضمها الي صدره ولكن لم يقدر ترك الغرفه وجلس في الخارج 
عز:سمحها يامراد 
مراد بص لعز نظره اخرسته 
عز:مراد استاذنك ورايا مشوار مهم
مراد :هتتاخر 
عز :مش عارف سلام 
قام عز وبقي مراد رأسه يدور بأفكار 
ممكن يكون ابنك فعلا زي ما كانت حور وعز بيقولوا بس ازاي يمكن لما كنت بتسقر بس حور كانت بتقفل الباب يبقي مستحيل لي ياحور تعملي فيا كده وتذكر عندما أخبرته حور بحبها قولتي كلمه كنت مستنيها بس بعد اي ياحور وفجاه يرن تلفونه ليقف عن شروده وينظر ليه نرمين بترن لي دي وقفل ورجع رأسه إلي الوراء ولكن جاءت في باله خطه واخد تلفونه ورن علي نرمين أما عند حور حطت يدها علي بطنها وسقطت دموعها 
مراد:دكتور هي ممكن تخرج أمته 
دكتور :كمان ٣ايام 
مراد :تمام 
لقي عز جاي 
مراد :كنت فين 
عز :بعمل مشوار بس خاب بس اي حصل 
مراد :عوزك في حاجه وبص لغرفه حور وابتسم
عز :مش مطمن لبصتك دي يامراد 
مراد:تعالي بس 






عز :علي فين 
مراد:هقولك في الطريق بس الاول هدخل لحور 
دخل مراد لحور ودخل عز 
مراد :حور 
حور بصت ليه :نعم 
مراد :انا هردك ليا 
حور :بس انت طلقتني
مراد :وانا قولت هردك 
عز واقف بعيد مش فاهم حاجه وبعدين خرج مراد و شد عز اللي كان مصدوم ومش فاهم حاجه 
عز :انا عاوز افهم دلوقتي اي اللي بتقوله واي اللي انت هتعمله انا مش مطمن م قطع كلامه رن فون مراد بص عز للفون بعد مراد يرد 
عز :نرمين 
عدي وقت وعز مستغرب وحاسس باضطراب مراد خلص مكالمه 
مراد :متسألش علي حاجه تعالي
عز:مش مطمن ليك يابن الكناني شد مراد عز للعربيه 
بعد مرور أربع أيام 
في المستشفي 
عز :يلا ياحور هروحك مراد اللي بعتني 
حور :يلا 
ركبت حور ووصلها للفيلا دخلت الفيلا وفضلت مستنيه مراد 
عربيه مراد دخله الفيلا اخيرا 
مراد :حور ياحور 
نزلت حور 
حور :اسمعني يامراد 
مراد :اسمعيني انتي ادخلي 
دخلت نرمين نظرت حور بعد فهم عن مجئ صديقتها : اعرفك ياحور نرمين مراتي 
#يتبع....
تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×