رواية لقاء القدر الفصل الخامس 5 بقلم لمياء نبية


  رواية لقاء القدر الفصل الخامس بقلم لمياء نبية

 عز: حمل حور منك يامراد 

مراد:انت بتقول اي انا ملمستهاش 

عز :ادي التحاليل اللي تثبت كلامي 

بص مراد فيها 

مراد :يعني اي انا قتلت ابني ياحوور

نرمين :حور سافرت يامراد 

مراد :بتهزري صح حور متقدرش تسيبني 

عز :فضلت ماشي ورا دماغك والشيطان يامراد لحد ما خسرتها 

نرمين :وهو كان يعمل اي هو اتحط في موقف اي حد مكانه كان لازم يعمل كدا 

عز:انتي ازاي كدا مش دي صاحبتك 

نرمين :عمرها ماكانت صحبتي وغير كدا مش اللي بتتهمه دا صحبك 

عز :صحبي غلط وخسر وحده نظيفه 

نرمين :انت ازاي تكلمني كدا 

مراد:كفاااايه وطلع اوضه حور 

مراد وهو واقف قدام صورتها:انا عارف اني غلطت في حقك وظلمتك بس كنت تعقبيني اي عقاب غير انك تسيبيني بدأت دموعه بالسقوط تذكر موقف سقوطها من علي الدرج انا قتلت ابني قتلت حبل الصله اللي بنا لي موثقتش فيكي 

لي حتي محاولتش أوثق فيكي انا مش هفضل قاعد انا لازم الاقيكي

تلفوني هو فين جري علي اوضته واخد تلفونه وطلع جري علي اوضه حور كان هيرن بس شاف رسالتها 

بدأ يقرأها (مراد اول حاجه متحاولش ترن واقرا الرساله للاخر في بدايه جوزنا كنت عارف انك مجبر عليه من باباك الله يرحمه زي ما بابا جبرك عليا المواقف والذكريات بنا كتير حبيتك غضب عني اه والله لقتني بحبك في يوم وليله صحيت سمعت اني حامل عارفه انك شايف نفسك الطرف المظلوم بس انت عارف انا كان ممكن اقولك نحلل تحليل نسب واللي متأكده أنه انت أبوه اصل يامراد بس انت مدتليش فرصه كان كل شويه اهانه وضرب انا عمري ما غلط وانا قبل الجواز هغلط بعده داحتي تبقئ عيبه بس انت عارف الظاهر كدا مش مكتوب لنا حاجه تجمعنا اه صح نرمين بتحبك ومن زمان وانا عارفه لأنها كانت باينه اوي بس عمري ما توقعت منها كدا قولها اني مسمحاها ومسمحاك انت كمان وخلي بالك منها هيا حامل دلوقتي لو بنت سميها حور بس متكرهاش زي ماانت كرهني كدا حبها يامراد الحب اللي انت محبتهوليش وبكره تعرف اني كنت حامل منك ربك مش بيخلي حد مظلوم للأخر وانت بتقرأ الرساله دي هكون في الطياره متحاولش توصلي لاني هبدا حياه جديده سلام حور )







مراد كان بيقراها دخلت نرمين عليه 

نرمين :معلش ياحبيبي انا معاك وجمبك

مراد:انا لازم اجبها لازم أقولها اني عرفت انها مخنتنيش واني بحبها 

نرمين بضيق:بس هيا يامراد معدتش عوزاك سيبها تبدأ حياه جديده 

مراد:ازاي انا اذيتها 

نرمين :منا كمان اذيتها بس هيا سامحتني وهيا مسمحاك

مراد بدموع :بس انا بحبها يانرمين 

نرمين بتحضنه وتشعر بانتصار :انساها ياحبيبي 

في امريكا 

ابتسمت حور وهي نازله من سلم الطياره 

الاء: حضرتك مدام حور 

حور :انتي تبع الاستاذ يزن 

الاء:اه اتفضلي معايا

مشت حور مع الاء اللي وصلتها اللي شقه في أحد العماير 

الاء :يارب الشقه تعجبك هسيبك اكون وقت الغدي جه 

في الشركه 

وعد :فين الفطار يانيهال 

نيهال :اهو ياختي صحبيه بخساره

وعد :انا بخساره مش هرد عليكي 

نيهال :احسن 

عند عز 

عز :نهال ابعتيلي وعد علي المكتب 

نهال. :حاضر يامستر عز بصت لوعد 

نهال:مستر عز طالبك ياوعد

وعد :طب اكمل فطاري هناك 

دخلت وعد لقت عز جاي عليها 

عز :اي دا 

وعد :اي في اي 







عز قرب منها ومسك ايديها اللي كانت مسكه ساندوتش :فلافل سخنه في الشركه وف مكتبي 

وعد :هو في اي مهو فطار ومبلحقش افطر 

عز : في حاجه اسمها كافتريا أو في البيت 

وعد:والله ما بتحلي الفلافل غير في الشركه تاخد تدوق 

عز :انا عز الجار قبل ما يكمل الكلمه وضعت وعد الساندوتش في فمه 

عز اكل بص لوعد: تصدقي حلو 

وعد:منا عارفه 

عز:حسابك في الفطار ليا المره الجايه 

وعد :اوكي نقول لنيهال بقا 

عز:هي نهال اللي فاتحه كفتريا 

وعد :لا دنا هفهمك بقا 

عند حور 

حور :المطعم دا جامد ياالاء 

الاء :ملك لمستر يزن  اه صحيح انت تعرفي منين استاذ يزن اصل مش غريبه محامي بتاعك وكمان يجيبك هنا ويهتم بيكي كدا 

حور :يزن مش بس محامي هو ابن عمي بس فهماني اهلنا مقطعين بعض بس لما احتجته لقيته 

الاء:مستر يزن جدع وابن بلد بس فهمتني الشغل علطول وهو هنا من اشهر المحامين بس لما جت ليه مكالمه منك نزل مصر 

حور :غريبه مع أن يزن مقاليش أنه كان هنا لما كلمته قال إنه في مصر 

الاء :لا هو كان هنا وسافر مصر في طيارته 

حور :يزن دا غريب بشكل 

الاء :طب يلا ناكل ونكمل كلامنا بعدين 

عند مراد 







يدخل يزن وفي الخارج حرسه  :مراد الجارحي هنا 

مراد:افندم مين. .... يزن اي اللي فكرك بيا 

يزن :حور يامراد 

مراد:حور 

يزن :رافعه عليك قضيه خلع 

مراد :حور تعمل كدا

يزن :قولت احلها كدا بيني وبينك وتخليك تطلقها اصل شكل مراد الجارحي لما مراته تعمل خلع وحش 

مراد:جه اليوم اللي تكلم فيه يايزن 

يزن:جه اليوم اللي اقدر اوريك اللي عملته فيا

عند نرمين 

_انت اي اللي جايبك هنا 

=عاوز فلوس

_تمن اي 

=تمن أن موريش الفديوا دا لمراد 

مسكت نرمين الفديوا 

_انت انسان حقير 

بضحك=عزيزتي كلنا حقراء

عند حور 

_الاء تعالي اقعدي معايا شويه 

=يلا

روحوا من المطعم لبيت حور 

حور: تعرفي ياالاء مع أن انا معرفكيش بس استريحت ليكي 

الاء:وانا كمان هو انتي مكنش عندك أصحاب 

احور:كان عندي واحده 

الاء:أمال مرحتيش ليها لي 

حور ابتسمت :اصلها اتجوزت جوزي

الاء بصدمه :بتكلمي بجد 

حور :اه والله 

الاء :وعملتي اي احكيلي 

حور :سامحتها 

الاء :انتي اكيد فيكي حاجه 

حور بضحك :لا مفياش حاجه بس هعمل اي يعني مش قدامي غير اني أشيل منها أو اسامحها 

الاء:انتي طيبه ياحور 

حور :وانتي جميله يالاء

عند مراد 

مراد:وانا مش هطلق يايزن 

يزن بابتسامه بارده :هتطلقها يامراد 

مراد:يزن خليك انسان لو لمره متسمحش لخلافتنا تأثر 

يزن :وانا مش انسان وطلقها 

مراد :انت اكيد مش بتفهم انا مش هطلق

يزن :هتطلقها 

مراد:لو مطلقطش هتعمل اي 

يزن :يااه تخيل كدا خبر عريض 

مراد قاطعه :هتكتب خلافات زوجيه بين راجل وزوجته وهيا عاوزه تتطلق 

ضحك يزن وبص لمراد :لا مش جذاب في صفحه الاولي خبر هام رجل الأعمال الشاب مراد الكناني تتطالب امرأته بخلعه بمساعده المحامي ورجل الأعمال ومنافس زوجها يزن الاسيوطي تصدق جامد 

مراد:انت انسان حقير

يزن ببرود:مقدر حالتك دلوقتي بس مكنتش اتوقع انك تقتل ابنك 

مراد:مقتلتهوش اعرف انه ابني واقتله ازاي 

يزن وهو بيقوم وابتسامه: هستناك تفكر يامراد في كلامي 

ومشي 

يزن في العربيه :الو ياحور ..لا هخليه يطلقك اسهل ...حلو صح ..كمان اسبوع وتلاقيني عندك 

قفل وبص للفيلا :اللعب بدأت ياكناني وبص لفونه واحلوت

عند عز ووعد 

عز :وعد 

وعد :نعم يافندم 

عز :متيجي اعزمك علي غدي 

وعد :النهارده مينفعش 

عز :لي 

وعد :أصله معاد صافيه 

عز:وانتي عرفتي منين 

وعد:عرفت اي معاد صافيه وكدا 

عز :اه 

وعد :اصل انا وني انتبهت أنها بتكلم عز وبتاخد وتدي معاه 

عز:انتي واي 

وعد بتوتر :هاااا 

عز :تصدقي انك حلوه وانتي متوتره 

وعد : منا عارف 

عز :ربع ثقتك في نفسك 

وعد :اصل يا تلفونها رن دقيقه ردت الو ...بتقول اي ...طب انا جايه حالا

عز:في اي يابنتي 

وعد :اسفه يافندم وطلعت تجري 

عز جري وراها وقفت تاكسي عز فضل ماشي بالعربيه ورا التاكسي مش عارف هو بيعمل اي ولي اصلا بس اللي عارفه أن إحساسه بيقوله كدا لحد ما وصل لمستشفي هيا نزلت وهو معرفش يعمل حاجه فرجع

عند نرمين 

نرمين :لازم يموت علشان محدش يعرف والسر يموت معاه بصت لمراد اللي نايم جمبها وعلشان تفصل هنا مش هقدر ابعد عنك وعلشان دا بتربي بينا ونامت 

عند حور وقفت قدام المرايا وحوطت بايديها علي بطنها اللي ظهرت وابتسمت :حفظت عليك لانك ملكش ذنب ماما بتحبك اووي ايوا خبت علي بابا ايوا مراد باباك ومردتش تقوله 

راحت علي السرير ورجعت رأسها لورا 

دكتوره :ربنا نجاكي انتي والبيبي

حور :دكتوره ممكن طلب 

دكتوره :اتفضلي 

حور :ممكن تطلعي بره تقولي أن البيبي مات 

دكتوره :بس دا مينفعش انا ليا ضمير مهني 

حور :ارجوكي يادكتوره انا بكلمك كانسانه انا حرفيا حياتي عذاب ارجوكي 

دكتوره :حاضر 

رفعت راسها 

حور :ماما استحملت كتير ياحبيبي علشانك بس مقدرتش عارف ماما بتحبك قد اي مستنياك ونامت حور 

عند عز

عز :انا لازم اروح صح ..لا استني شويه ..طب هروح بصفتي مين 

فونه رن 

صوت خليع :عزي مش هتيجي 

عز :اقفلي دلوقتي اخلص 

قفلت 

عز:هتعمل اي ياعز..ارن عليها مفيش حل غير كدا 

الرقم الذي طلبته مغلق أو غير متاح 

عز:يوووه روح نام ياعز في اي مكنتش موظفه عندك 

دخل عز ينام ولكن معرفش فتح النور 

عز:في اي بقا ..مالك ..طب هتروح تقولهم اي ..نام ياعز ربنا يهديك قام عز ولبس واتجه نحو المستشفي دخل لقي وعد بتعيط ومامتها في ناحيه وبتعيط بدون تردد قرب 

عز :وعد 

بصت وعد ليه ومسحت دموعها :استاذ عز 

عز :في اي واي اللي حصل وخلاكي تجري 

وعد بدأت بالعييط مره اخري : اخويا بيلعب راحت عربيه خبطاه وجرت 

عز طبطب عليها:هيبقي بخير ان شاء الله 

وعد بدموع :اخويا في العمليات ولسه مطلعش منها 

عز:باباكي فين 

وعد :بابا في الاردن هعمل اي ياعز 

عز مسح دموعها: متعيطيش انا معاكي 

عز مكنش عارف هو فيه اي كل اما هيا بتعيط كان حد جاب سكينه ودخلها في قلبه وفضل معاها 

عند يزن بدأ يجهز اوراق طلاق حور من مراد وخلصها ومضي لحور 

يزن :اه اللعب لسه مبدأش بس بدأنا نسخن 

نام الجميع في الصباح ذهب يزن لمراد 

يزن:مراد بيه يلا امضي 

مسك مراد الورق ولقي أمضت حور 

فمضي اخد يزن الورق وهو حاسس بانتصار وقدمه في المحكمه وخد نسخه يديها لحور وتم الطلاق بنجاح 

ورن علي أحد متابعينه يحجز ليه اول طياره لأمريكا واجري مكالمه 

_تمام يابني نفذ 

عند مراد 

تلفونه بيرن من رقم غريب 

_الو استاذ مراد معايا 

=ايوا معاك مين 

_مش مهم لما تيجي تشوفني عندي فديوا لازم تشوفه مهم بخوصك انت والبيت عندك بس هات 200الف 

=البيت و200الف انت هتنصب بطل يابني هزاركم دا 

_مش مدام حور كانت حامل 

=حور وفديوا دقيقه انت مين 

_انا بقا أما تيجي بس هات 200الف

=حاضر العنوان 

_عارفه شارع ***العماره المهجوره اللي هناك 

=تمام قفل معاه 

نرمين :مراد 

مراد وهو يلبس:نعم يانرمين

نرمين:انت بتلبس ورايح فين 

مراد :الشركه مرحتهاش من زمان وزمان عز قالب الدنيا 

نرمين :طب يامراد لما تيجي اعرف انه فيه دكتوره 

مراد :تمام يانرمين 

راح مراد هناك

مراد:هاا في حد هنا 

_تعالي انا هنا 

#يتبع.....

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×