لن اُقهر الفصل الاول بقلم نعمه على
الفصل الاول
هل سمعت عن ظلام نجح في هزيمه النور؟؟ شمعه
صغيره تغلب ظلام ليل الدنيا فتضيئ لصاحبها... النصر دايما للنور
______________________________________
مولاي إني ببابك قد بسطت يدي
من لي ألوذ به إلاك يا سندي؟
مولاي إني ببابك قد بسطت يدي
من لي ألوذ به إلاك يا سندي؟
مولاي، يا مولاي
مليكه بنعس. مين الي بيرن دلوقتي المكالمه خلصت احسن
التلفون رن تاني
مولاي إني ببابك قد بسطت يدي
من لي ألوذ به إلاك يا سندي؟
مولاي إني ببابك قد بسطت يدي
من لي ألوذ به إلاك يا سندي؟
مولاي، يا مولاي
مليكه مين الغلس ده وردت
مليكه ايوه ياملك اي الزن ده علي الصبح
ملك مالك هو انتي بتنامي اصلا
مليكه اهو اديكي قولتي مش بنام لما انام ساعه تصحيني
ملك ايوه اقعدي ترغي كده وانا انسي عاوزه اي
قومي ياختي طلبينك في المستشفى بسرعه
مليكه لي سبب تافه زي كل مره انتي عارفه ان في اليوم ده مش بحب اطلع من البيت
ملك طيبموانا مالي هما الي محتاجينك في عمليه ضروري
مليكه طيب مقولتيش لي من بدري مش هتاخر
ملك هو انتي كنتي سيبالي فرصه
مليكه قفلت في وشها من غير ما تررد
وجهزلت لبسها ودخلت اوضه غير اوضتها في الفلا
مليكه وهيا بتحط ايدها علي صوره
مليكه بدموع. لي ظلمتني لي مسمعتنيش ومصدقتش اني مظلومه لي عملت كده فيا لي طردتني من البيت وانا معاملتش حاجه بس خلاص انا حققت حلمي وحلم ماما وبقيت اشهر دكتوره جراحه بحب اشكرك علي طردك ليا علشان خليتني قويه وكونت نفسي
مسحت دموعها من تحت النقاب
وخرجت من الفلا ركبت عربيتها وراحت المستشفي
_
______________________________________
ملك اي يابنتي اتاخرتي لي
مليكه مفيش حاجه يلا علشان منتاخرش اكتر
ملك انتي دخلتي الاوضه زي العاده وقعتي قدام الصوره بردو
مليكه بنبره حزينه اعمل اي انا مش قاده انسي الي عملوه فيا بس بردو مش قادره ازعل منه مهاما كان ده بابا ياملك
ملك متزعليش حقك هيرجعلك مهاما عدت السنين
مليكه حتي لو رجع انا مش هرجع تاني
ملك مش احنا متفقين انك السنادي هترجعي
مليكه لا مش هرجع هبعتلهم رساله واقولهم اني بخير وحققت حلمي
ملك مليكه مينفعش كده
مليكه استني بس هو المستشفي مش عاوزاني ولا حاجه انتي الي قولتي كده صح
ملك اه علشان عارفه انك الي النهارده بتقفلي علي نفسك وبتقعدي تبكي وانا مرضاهاش ياصحبي دانتي الي بقيالي
مليكه بدموع مش بايه علشان النقاب زي النهارده من 12سنه اتظلمت من حد مستحيل كنت اتوقع انه يقول كده عليا زي النهارده كان يوم عيد ميلادي وكنت مستنيه حد يقولي كل سنه. وانتي طييه يحصل كده انا يوم ميلادي بقا اكتر يوم بكرهه
ملك احكي وقولي الي في قلبك يمكن ترتاحي
مليكه انا هقولك
فلاش باك
محمد مللللليكه
مليكه بخضه اي. وه.. يا با.. با
محمد اي الي انا سمعته ده
مليكه سم.. عت اي
محمد وكمان عامله نفسك متعرفيش حاجه ونزل بقلم علي وشها
مليكه بخوف وعياط في... اي ا... نا انا عم... لت اي
محمد بقا بتكلمي اولاد وخربها وعامله نفسك الخضره الشريفه
مليكه بصدمه انا انا مستحيل افكر اعمل كده يابابا وانت عرفني
محمد والي شفته بعيني
مليكه كدب اكيد كدب والله محصل
جت نور في اي اي الي حصل
مليكه اتخبط فيها
محمد شوفي بنت وعميلها انتي تمشي من البيت مشفش وشك هنا تاني
نور اي الي حصل في اي
محمد انا قولت الي عندي وسحبها من وراها وضربها قلم تاني
محمد امشي يلا انتي بالنسبه ليا موتي
مليكه بدموع يابابا انا عملت اي بس
م
حمد وكمان ليكي عين تسالي بعد الي قولته ده يلا لمي هدومك مش عاوزه اشوفك في البيت تاني غوري من وشي
قامت لمت هدومها وخدت شنطها ومشيت
نور حرام عليك يامحمد البت عملتلك اي انت اي الجبروت الي فيك في حد يرمي لحمه كده
محمد. اسكتي انتي التانيه وغوري من وشي
نور مرت محمد اتصلت بولدها
نور.. الحق يا محمود اختك ابوك طرها من البيت ومعرفش هتروح فين
محمود اي الي انتي بتقوليه ده ياماما ازاي بابا يعمل كده طيب انا اعمل اي دلوقتي مش هعرف اتصرف مش هيردو يخرجوني من هنا انا لسه داخل المدرسه امبارح هشوف ان شاءلله يواقفو معرفش اي الي عملو بابا ده
مليكه بدموع طيب انا اروح فين دلوقتي هتعملي اي يا مليكه مسحت دموعها انا خلاص همشي من البلد دي ومش رجعاها تاني مجبتليش غير الالم والزل
وراحت محطه القطر وركبت
مليكه. انا هروح القاهره ومحدش هيعرفلي مكان مش هما خلاص استغنو عني
وسرحت في الي حصلها
وقعدت تبكي
باك
ملك بصدمه كل ده حصل معاكي ومش حكيتي لي
مليكه كنت هحكي اي ولمين انا اول ما جيت هنا اعتمدت علي نفسي واشتغلت كذا شغلنه واستاجرت شقه وعشت فيها
ملك بس ازاي كملتي تعليمك وانتي مش معاكي اي اورقات ليكي
مليكه انا وماشيه من البيت رحت للمدرسه وسحبت الملف بتاعي من هناك ولما وصلت هنا كان لسه فتره علي التقديم قعت اشتغل وجمعت فلوس التقديم وقدمت وجبت ملخصات وكتب وكنت بذاكر علي طول ومكنتش بنام ممكن اطبق بالتلت ايام وبعدين انام ساعه
ملك بسخريه يعني علي اساس دلوقتي بتنامي
مليكه هتسكتي ولا مش اكمل
ملك خرصت
مليكه كويس وفي سنه تانيه طلعت بامتياز وتالته بقا كنت مش بنام خالص كنت بنام بمنوم بالعافيه علي الاكتر ساعتين والحمد الله جبت 99في الميئه ودخلت كليه طب وحققت. حلمي وبقيت دكتوره جراحه كبيره بس بردو عامله حسابي انهم ميعرفوش حاجه
ملك طيب انتي بتدرسي صيدله دلوقتي لي وفاتحه صيدليه
مليكه بدرس صيدله علشان ده ماما كانت نفسها ابقا دكتوره صيدلنيه ويبقا عندي صيدليه بتعتي
ملك ومش عاوزه تشوفيها وتوريها انك حقاقتي حلمها
مليكه انا مش عاوزه ارجع حتي لو الفتره دي انا كتبت رساله من خطي القديم بعتها لاخويا وقفلته تاني
ملك الي يريحك احسن حاجه فرحتني انك حكيتي وفكيتي عن قلبك
مليكه حضنتها
مليكه ربنا يديمك ليا انتي الي بتقفي معايا دايما في كل اوقاتي حتي لما رحت عند الدكتوره
ملك انتي اختي مش صحبتي فا اكيد لازم اقف جنبك وساعت الدكتوره شجاعه منك انك تروحي انتي قويه اوي يامليكه اوعي تضعفي
مليكه بعد كل ده اضعف انا الي مقويني ان ربنا معايا
ملك طيب ليا عندك طلب
مليكه مش مواقفه
ملك علشان خاطري حتي لو شفتيهم وسفرتي علي طول
مليكه بس
ملك من غير بس علشان خاطري
مليكه خلاص ماشي هنسافر بكره
ملك بجد انتي بتتكلمي جد اشطا رايحه اعملنا اجازه من المستشفي اسبوع
مليكه هما تلت ايام مش اكتر
ملك باحباط ماشي
ومشيت
ملك بردو هاخد اجازه اسبوع ها
لكي يصلك البارت فور نزوله اكتب في بحث جوجل رواية لن أقهر عشاق الرويات وستصلك الرواية كاملة
لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا
جاري كتابه الفصل الجديد للروايه حصريا لعالم عشاق الرويات اترك تعليق ليصلك كل جديد أو عاود زيارتنا الليله