رواية وردتي السوداء الفصل الرابع 4 بقلم سمية عامر

رواية وردتي السوداء الفصل الرابع 4 بقلم سمية عامر

 رواية وردتي السوداء الفصل الرابع 4 بقلم سمية عامر


بصلها عبدالملك بعدم فهم و بعدها استوعب أنها فاكرة ايمن جوزها و فضل باصصلها شويه لحد ما سمع صوت يوسف 


- نورين بس ايمن ....


عبدالملك بسرعة وهو بيبرق ليوسف : ايمن اييييه اقعد مكانك 


قعد يوسف 


قرب عليها اكتر : لولا أنك مرات اخويا كنت عاقبتك على كلمة حيوا"ن دي ، بس ملحوقة ليكي روقه


بصتله بقرف : الروقه دي تخليها لمراتك


شدت ايديها و جريت على أوضتها 






بص سيف لأمة و ايمن بصلهم بعدم فهم 


ضحكت سحر : جابت الأذى لنفسها 


ايمن : بس هي .. مرات..مراته هو ليه قال كده 


سحر بخبث : ملناش دعوة يا حبيبي تعالى يلا أما تلبس عشان نروح للدكتور 


فضلت نورين قاعدة في اوضتها طول اليوم من غير تليفون أو حتى حاجه تسليها لحد ما زهقت و قررت تنزل تتمشى 


لبست فستان و كوتش و حجابها و خرجت كان البيت هادي و جنينه البيت فاضيه 


خرجت قعدت فيها و فجأة حست بحاجه بتتحرك وراها اتخضت و قامت وقفت : مين 


صوت الحركة زاد خافت اكتر و رجعت لورا لحد ما خبطت في عبدالملك اللي كان وراها و صوتت 


- اسكتي انتي مجنونة 


هي بخوف وهي ماسكة في دراعه : في حاجه بتتحرك هناك 


فجأة طلع ارنب من ورا الزرع و جري 


رجعت مكانها و بعدت عنه : انا اسفة 


مردش عليها و راح قعد على كرسي في الجنينه 


- د انت غتت بصحيح و انا غلطانة اني اتأسفتلك 


قام و بكل عصبيه رزعها في الحيطة : اي كلمة زيادة هتطلع هتندمي عليها 


هي بعصبية : انت فاكر نفسك مين عشان .....


قبل ما تكمل كان بايسها لحد ما سكتت 


 زقته و بصتله وهي في عيونها دموع : انت اكيد مجنون انا مرات اخو...


قبل ما تكمل الجملة كان بايسها تاني و مسبهاش تبعد المرة و فضل ماسكها لحد ما سابها بمزاجة و قرب من ودنها : تحبي تتكلمي تاني ؟


سابته و طلعت تجري على اوضتها و قفلت على نفسها بالمفتاح و فضلت تعيط 


قعد عبدالملك و حط رجل على رجل 





عدى يومين و نورين مانعة نفسها انها تخرج من اوضتها و كل ما حد يخبط عليها ترد ب ان معدتها واجعاها لحد ما فجأة لقيت الباب بيتفتح 


كانت بشعرها و لابسة بيجامة و اول ما شافت الباب بيتفتح اتغطت بالبطانيه: مين ؟ 


مفيش حد رد 


- مين ؟


رفعت البطانية وهي بتتنهد : اوف


بس لقيته قاعد قدامها قامت رفعت البطانيه عليها تاني : اطلع برا قبل ما اصوت و المهم كلهم عليك و اقولهم على اللي عملته في مرات اخوك 


- اه مرات اخويا صح .. معلش يا مرات اخويا اصلي كنت متقل شويه في الشرب و اخويا بيقولك أنه عايز يفسحك و تشوفي سينا 


مش عايزة اروح في حته و اطلع برا 


- خمس دقايق تكوني لابسة و نازلة تحت بدل ما اطلع البسك انا 


قام و خرج وهي شالت البطانيه و صوتت : عبيط ده ولا ايه يلبس مين و فين أهله ازاي سايبينه كده واحد منحر"ف 


لبست بسرعة قبل ما يطلع تاني و قررت انها خلاص لازم تقول لجوزها على اللي اخوه بيعمله 


فتحت الباب و نزلت لقيتهم كلهم قاعدين و عبدالملك مستنيها 


راحت ناحيه ايمن و قعدت جنبه الشئ اللي خلاه يتوتر 


- هو ممكن اتكلم معاك شويه ؟


ايمن : انا 


عبدالملك: مفيش كلام دلوقتي احنا هنخرج يلا ورايا 


- انت بتأمر مين كده و انت مين اصلا 


سيف بصوت خافت : استر يارب استرر


قرب منها و بصلها بتحدي : هتيجي ولا تحبي اعمل زي ما عملت من يومين 


برقت و فضلت تبصلهم بخوف و توتر : ها... هاجي 


مشيت وراه و ايمن و سيف معاهم 






فضلت تتفرج على سينا اللي بهرتها بجمالها الطبيعي و الناس هناك و بساطتهم 


سيف : تحبي اجيبلك حاجه تشربيها 


- لا شكرا مش عايزة 


عبدالملك: خد ايمن معاك و خليكم شويه في الكافيه لحد ما اجي 


برقت و حاولت تنزل بس كان قفل الباب عليها و طلع بالعربية لحد مكان فاضي كله جبال 


- انت ازاي أهلك يسمحولك تتعامل كده مع مرات اخوك معقول ؟


هو ايه المعقول ؟


- معقول مشوفتش تربية للدرجه دي 


قرب عليها بكل عصبية لحد ما جربت منه ووقعت على اول الجبل 


مسكها و ثبتها و شد الحجاب من على راسها بقوة لدرجه ان الدبوس جرحها و قرب منها وهي بتعيط : ايه رايك يا مرات اخويا في اللي مشافش تربية ؟ 


فضلت تعيط وهي بتبصله : انت حقيقي انسان ..


قبل ما تكمل باسها بعصبية و بعدها رماها في الأرض : طب ايه رايك ان انا جوزك و مؤبدك و بكره هتبقى ليلتنا الاولى ........



#Part 4

#وردتي_السوداء 

#سُمية_عامر


             الفصل الخامس من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×