دمرت فرحتي الفصل الثاني بقلم شهد احمد
الفصل الثاني
مراد. بعصبية جامده وكسر كل حاجه حواليه وقال انتي لي خونتيني ي ليله ليه لي دمرتي فرحتي في يوم زي ده انتي عارفه اني حبيتك لي تخدعيني وتخونيني لي
ليله. بصدمه 😳 خونتك
مراد. بعصبيه ايوه خونتيني ومتنكريش انا عرفت الحقيقه لي عملتي فيا كده لي وهو ده اللي بتحبيني وهو ده الحب اللي بينا انتي دمرتي اهم لحظه في حياتي في أهم يوم في حياتي وهو يوم فرحي ليه تكسريني بالشكل ده لييي
ليله. قربت من مراد وقالت أنا اسفه ي مراد سامحني ارجوك ومتسبنيش انا بحبك
مراد. زق،،ها وقع،ها علي الارض وقال هههه بتحبيني هو اللي بيحب بيخون !!!!!!
ليله. بدموع 🥺 صدقني انا بحبك ي مراد واللي عملته ده كان غصب عني
مراد. بعصبية كان غصب عنك ازاي مفيش مبرر علشان تخونيني ي هانم اعمل اي انا دلوقتي واقول اي ل اهلي واصحابي اقول اي اقول البنت اللي بحبها واللي حاربت علشانها طلعت مش تستاهل وخانتني
ليله. بدموع 🥺 مراد انا اسفه صدقني كان غصب عني أنا اتولدت بين اب وام كرهوني حياتي وعلي طول مشاكل وخناق وضر،،ب واهانه ل امي من ابويا كنت خايفه اتجوز ويحصل معايا زي مع حصل مع امي بسبب ابوي وبسببه امي ما،،،تت وسابتني كنت خايفه اجيب ولاد ويحصل فيهم زي ما حصل معايا كنت قاعده وقتها منهاره وخايفه وهو كان جانبي وقتها ضعفت ومكنتش واعيه انا بعمل اي صدقني ي مراد وندمت كتير علي اللي حصل واتمنيت أنه لو محصلش كده مراد انا اسفه متسبنيش انا بحبك ي مراد
مراد. اخرسي انا مش عايز اسمعك وضرب،ها وقال انتي من طريق وانا من طريق انا بكررهك غوري من وشي
ليله. بدموع 🥺ارجوك ي مراد متعملش فيا كده الناس هتقول اي سابها يوم فرحها لي مش هقدر اعيش وسط الناس ونظراتهم ليا متعملش فيا كده كفايه اللي شوفته من أهلي انا ندمانه والله ي مراد اتجوزني حتي لو لفتره محدده صدقني هكون مخلصه ليك ومش هعمل كده تاني احبسني في البيت اعمل اللي انت عايزه بس متعملش فيا كده ارجوك ي مراد
مراد. بقا واقف وشايفها منهاره وعماله تعيط وقلبه عمال يحن ليها في الاخر هو بيحبها بس قال لا ورجع لل القسوه تاني وقال بعصبيه وانتي مفكرتيش ليه فيا وفي الناس وكل ده قبل ما تعملي كده لي انا مستحيل اتجوز واحده خاينه افهمي بقا وسبيني في حالي
ليله. بدموع مراد علشان خاطري لو بتحبني
مراد. هههه حب خلاص كان فيه وخلص من اللحظه اللي خونيني فيها وسابها ومشي ودموعه كانت بتنزل علي خده بس مسحها وقال متستاهلش دمعه وحده منك ي مراد بعد ما خانتك واول ما نزل أبوه سأله اومال فين عروستك ونازل ل وحدك ليه ي ابني
مراد. اصل ي بابا وقبل ما يتكلم
في وحده نادت وقالت اسر اطلع الحق عروستك لأنها واقعه ويا،،،،سيحه في د،مها
مراد. بصدمه 😳 وزق،،ها وقال انتي بتقولي اي وطلع بسرعه عندها وكلهم طلعوا وراه واتصدموا 😳 لما شافوا ليله بالمنظر ده
أسر. بصدمه وبدموع ليله فوقي اي اللي حصل
ليله. كانت فاقده الوعي اسر شالها بسرعه وطلع بيها علي المستشفي والدكتور اخدها منه ودخلت اوضه العمليات وطبعا الخبر وصل لل الصحافة والإعلام والدنيا كانت مقلوبه والخبر وصل لل الشرطه والشرطه كانت بتحقق في الموضوع وراحت سالت مين كان معاها اخر مره وفي واحد قال إنه أسر اللي كان معاها وأنه بعد ما نزل و وحده دخلت علشان تشوفها لقوها بالمنظر ده الضابط. تمام وطلع علي المستشفي و لما وصل قال انت أسر
أسر. اه ي حضره الضابط في اي
الضابط. مطلوب القبض عليك علشان التحقيق
أسر. تحقيق اي واي الكلام ده
الضابط. انت المتهم الأول في اللي حصل لل البنت
أسر. انا مش همشي من هنا غير لما اعرف اي اللي حصل ليها انا معرفش حاجه
الضابط. اي اللي خلاك نزلت من غير ما تاخدها معاك وتنزل لل القاعه لوحدك مش انهارده فرحكم !!
أسر. ايوه انهارده كان فرحنا بس انا اكتشفت انها بتخوني علشان كده نزلت وسبتها وكنت هلغي الفرح
الضابط. مش يمكن عملت فيها كده بعد ما اكتشفت خيانتها ليك !!!؟
أسر. لا محصلش وفجاه الدكتور طلع
الضابط. اي اللي حصل ليها ي دكتور
الدكتور. دي كانت محاوله ق،،،تل
الضابط. وهيا بقت عامله ايه دلوقت
الدكتور. احنا عملنا اللي علينا ولسه هنشوف خلال الساعات الجايه
الضابط. تمام ي دكتور شوف شغلك واول ما تفوق تبلغنا فورا.
الدكتور. اكيد عن اذنك وسابه ومشي.
الضابط. زي ما سمعت الدكتور قال اي محاوله ق،،تل وانت اخر واحد كنت عندها وزي ما بتقول انها خانتك وده سبب كافي علشان تعمل فيها كده انت مقبوض عليك
أسر. والله ي حضره الضابط انا معرفش اي حاجه عن اللي حصل ولا اعرف ازاي حصل معاها كده انا لما سبتها ونزلت كانت مفهاش حاجه
الضابط. يبقا نشوف الموضوع ده في القسم يلا قدامي واخدوا أسر وهما ماشيين
ابو أسر. انتوا واخدين ابني فين ي حضره الضابط ولي
الضابط. ابنك مطلوب عليه القبض في محاوله ق،،تل البنت
ابو أسر. ابني مستحيل يعمل كده
الضابط. هنشوف التحقيقات واخد أسر ومشي
ابو أسر. اي اللي بيحصل انا مش فاهم حاجه ولي أسر ابني المتهم
الضابط. انت هتشرف معانا لحد ما نشوف اخرتها اي وادعي ربنا أن البنت تفوق ومش ت،،موت ودخله الحجز وقفل عليه وطلع.
أسر. منك لله ي ليله دمرتي حياتي