أسيرة تميم الفصل الرابع بقلم لارين
سمعت صوت اسلام
اسلام: رورو اطلعي يحببتي انا جيت عشان نمشيي يلاا
لقيت نور مسكت ايدي وقالت
نور-متخافيش مش هياخدك دا واحد مريض انا كلمت تميم وجاي ف ف الطريق ف خلاص ثواني هيوصل
سمعت صوت عربيات الشرطه وصوت ضرب ناار
كانت واقفه خايفه مكانتش خايفه كانت مرعوبه وقالت خلاص دي النهايه لانه لو اخدها هيموتها
بس الصوت برا ف القصر اختفي
نور حضنتني وقالت
-ششششش خلاص متعيطيش اهدي هما مشيو ومش راجعين تاني يحبيبي
لقينا الباب بيخبط وسمعت صوت تميم
تميم-افتحي ينور
نور فتحت الباب
ودخل تميم وقال
تميم: ريم مش لازم تفضل هنا اكتر من كده يلا بينا
فاطمه: ع فين طيب هتروح فين
تميم: هوديها بيت المزرعه تقعد فيه لحد اما اشوف هعمل اي
كل دا وانا واقفه مش مستوعبه الي حصل انا كنت هموت
لقيت تميم قرب عليا ومسك وشي بأيدو
-متقلقيش مش هسمح لحد يأذيكي او يخدك مني تاني
نور: تميم انت بتقول اي
تميم-اقصد مننا تااني وقبل ميخرج قال امي انتي وخالتي ونور وانتي ياريم عاوزكم برا ف الصالون شويه هتكلم معاكم ف كام حاجه
فاطمه -خير يابني ف اي
تميم-انا كنت شكك ف حاجه
ريم-اي هيا
انتي قولتي باباكي كان شغال اي
ريم-بص انا معرفش هو حاليا لدلوقتي شغال اي وكل اما كنت بسالو كان بيزعقلي
تميم: تمام كملي
ريم-خلصت خلاص وبس
انتي فاكره طيب اهلك الحقيقين
ريم-لا خالص
طيب بصي عشان منتكلمش كتير انا عارف انك مش هتستوعبي الي هقولهولك دا بس انا عملت تحليل D N A عشان اتاكد من حاجه وعمر الي ساعدني
بصيت ع طنط سحر لقيت دموعها بتنزل بصمت ومتابعه حديثنا
اتكلمت وانا حاسه ان قلبي هيقف طيب وانا دخلي اي بكل دا
خليني اكمل
طيب اتفضل
تميم- عمر لما شافك وشاف لهفهه امو عليكي وانك فيكي شبهه منو حس ان فيه امل انهم يلاقو بنتهم ف كلمني وبلغني
________________________________
فلاش باك&
الوو تميم
تميم-عمر عامل اي واحشني ياعم مش بتسال
-اسمعني بس وبعدين هنتكلم انا ف البيت عندكم اصلا لسه واصل وفيه بنت عندكم ف البيت امي بتقول انها شبهه مريم اختي وانا حاسس بردو وخايف ع امي قلقان ليطلع املها ع الفاضي وتتعب تاني دا غير اني حسيت ان فيه امل ان ممكن نلاقي مريم
تميم-طيب اسمعني اطلع ع اوضه نور
هتدور ف هدوم ريم
شوف مشطه شعر اي حاجه نقد نعمل منها تحليل بسرعه
عمر-تمام وقفل
___________________________________________
باك
اتكلمت من بين دموعي
-والتحليل طلعت اي
طلعت انك بنت العيله يا مريم
قومت واكلمت
ريم: بس انا مش عوزه ابقي بنتكم
تميم كان هيتعصب بس اتمالك اعصابو وقال
-لي يريم
فاطمه: لي يامريم يبنتي
اتكلمت وانا منهاره
-عشان انتو سبتوني للناس دي عشان معرفتوش تدورو عليا عشان لو كنتو بتحبوني كنتو عرفتو تلاقوني
لي سبتوني للناس دي تأذيني انتو متعرفوش عملو فيا اي انا لولا هربت منهم مكنتش عرفت اي حاجه كانو فضلو يعذبو فيا كنت ف فضلت ف كذبه طول عمري كانو بيضحكو عليا بيها قالولي اني ياتيمه وان اهلي ماتو وانهم اخدوني من ملجأ وربوني و كانو جوزوني لأسلام هو كان هيموتني
لقيت الي حضني وقالي
-شششششش خلاص اهدي حقك عليااا اهدييي عشان خاطري والله دورنا عليكي كتيررر انتي متعرفيش عملنا اي عشان نلأيكي ربم انتي اتخطفتي وانتي كنتي بتلعبي مع عمر اخوكي صدقيني دورنا عليكي كتير وانا دورت عليكي انا فضلت ادعي لربنا يرجعلي حببتي استجاب مني عشان عارف انا قد اي بحبك يمريم
بعدت عنو
-بتحبني ازاي
تميم: يااا دي قصه يطول شرحها
الكل ضحك
طنط سحر قربت عليا وحضنتني وعيطت جامد وانا عيط كمان
سحر: حقك عليا يابنتي حقك ع قلبي يانور عيني الف حمد وشكر لله انك رجعتيلي والحمد لله اني رجعت انهارده عشان اشوفك وترجعي ف حضني يقلب امك
ا________________________________
ف حته تانيه
مجهول: انت ازاي معرفتش تجيبها ازاي
اسلام: يا باشا الشرطه جت انا معرفتش اتصرف وكان لازم اهرب بس اوعدك اني هجبهالك لحد عندك عايشه او ميتته
المجهول: خلاص غورر من وشيي
بقلم لاريـــــــن ___________________________🖤✨
ف القصر
نور: يعني محبتي ليكي وتعلقي بيكي مطلعش مجرد صحوبيه وبس
طلعتي صحبه الطفوله وعشره العمر طلعتيي اختي يمريم
مريم: انا حقيقي مش مصدقه
-طيب فين بابا فين عمر فين سيف وسليم واونكل مراد
اتكلم تميم وهو عاقد حاجبو ومكشر
تميم-وانتي بتسالي ع مراد وسليم وسيف لي
ضحكت ع طريقتو
مريم-عادي عوزه اتكلم معاهم وعوزه افتكر ايام زمان
تميم: انا هفكرك بكل حاجه متقلقيش
حسيت بكسوف وقولت
طيب ماشي
سمعت مراد اتكلم وقال
-متجمعين عند النبي انشاء الله خير بتتكلمو ف اي
-اي دا خالتي حمدلله ع السلامه اخبارك
سحر: الحمدلله يحبيبي وانت اخبارك اي
مراد: انا الحمدلله بخير
سحر: فين مراتك صح
مراد: عند مامتها كام يوم عشان تعبانه
تميم: ها خلصتووو ولا اي هنقضيها سلاماات
مراد اتكلم بأستغراب:
-لي يبني ف اي
=ايوا صح ما انت متعرفش